Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä maksaa 36 vuotiaan naisen vuokran, onko normaalia?

Vierailija
09.01.2022 |

Onko normaalia, että isäni maksaa siskoni vuokran vaikka siskoni lähestyy keski-ikää? Ei minun vuokraa ole kukaan koskaan maksanut, ei koskaan missään elämäntilanteessa, saati kannusteta missään. Kaikki valinnat joita teen kuten työpaikan ja asunnon suhteen niin nekin on kuulemma väärin, syntymänikin on varmaan väärin. Olen muuttamassa kerrostalosta nyt omakotitaloon vuokralle, en ymmärrä miksei edes siinä voisi kannustaa. Siskoni on ollut työtön ja isä maksanu viulut. Olen minäkin ollut työtön mutta yksin saa pärjätä, ja hyvä niin koska ainakin olen tullut vahvaksi ja säästelijääksi, säästöjä on enemmän mitä sisko saisi ikinä kasaan. Turvaudun tiukan paikan tullen itseeni, toisin kuin siskoni. Tuntuu, että hän saa muutenkin kaikki tarjottimella kannettuna. Onko muilla tällaista eriarvoisuutta suvun kesken, ja tämä oli vain yksi esimerkki.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän EI ole sinulta Pois!

Kenen perinnöstä se sitten on pois, jos ei Ap:n?

Vierailija
42/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata miellyttää muita, jos elämää elää niinkuin muut haluaa niin tulee sitä muiden elämää, ei omaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen varmaan luki aloituksesta, että menossa kohti keski-ikää, ei sanottu, että 36 vuotias on keski-ikäinen, hienoa tämä lukutaito ja tahallisen väärinymmärtämisen jalo taito, jotta saadaan kitistä tässäkin aloituksessa. Ei 36 vuotias ole enään mikään parikymppinen, se on tosi. Ite olen mielummin keski-ikäinen, kun elämästä tietämätön parikymppinen. 

Pidennettyä nuoruutta elävät kavahtaa kun nelikymppistä sanotaan kenki-ikäiseksi, mutta elämän ehtoopuolellahan silloin jo ollaan.

Vierailija
44/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko se parempi jos maksaisit siskosi vuokran, eikä isukkisi?

Vierailija
45/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan koko vuokraa maksa. Onhan asuntotuki, ja saahan sossusta rahaa, jos koko työttömyyskorvaus menee vuokraan. Typerää maksaa sitä vuokraa, jos maksaa. Rahaa saa lahjoittaa kertaluonteisesti, ilman, että se vaikuttaa asuntotukeen ja työttömyyskorvaukseen. Kerran kuussa ei saa, koska se ei ole sitten enää mikään ketaluonteinen erä.

Vierailija
46/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on paljon muuttanu omakotitaloon nyt etätöiden tullessa muotiin, koska ihmiset haluaa omaa rauhaa jota kerrostalossa ei saa. Itse muuttaisin heti omakotialoon, jos olisi mahdollista, en jaksa kuunnella enään yläkerran naapurin kantapää jyskettä joka kestää klo 22-02, enkä myöskään enään jaksiaisi kuunnella alekrran naapurin biletystä jopa arkiöisin kun ite pitää herätä aamulla töihin. Isännöitsijä piittaamaton.

Vierailija
47/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen varmaan luki aloituksesta, että menossa kohti keski-ikää, ei sanottu, että 36 vuotias on keski-ikäinen, hienoa tämä lukutaito ja tahallisen väärinymmärtämisen jalo taito, jotta saadaan kitistä tässäkin aloituksessa. Ei 36 vuotias ole enään mikään parikymppinen, se on tosi. Ite olen mielummin keski-ikäinen, kun elämästä tietämätön parikymppinen. 

Pidennettyä nuoruutta elävät kavahtaa kun nelikymppistä sanotaan kenki-ikäiseksi, mutta elämän ehtoopuolellahan silloin jo ollaan.

Onhan se siinä tuo raja. Ei enää ole suositeltavaa hankkia lapsia etenkään naisilla.

Vierailija
48/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisilla pojillani on eri diagnooseja. Autan rahallisesti, siivoan jne. Eivät ole edunvalvonnassa, mutta tarvitsevat apua ja tukea.

Tätä harvempi ymmärtää jolla "normaaleja" lapsia. Heillä lapset pärjäävät omillaan ja lapsenlapsiakin saattaa olla.

Itse taas toivon että poikani eivät hankkisisi lapsia ollenkaan.

Tämä on vanhemmille stressaavaa. Ap ole ilonen että pärjäät omillasi. Älä katehdi sisaruksiasi.

Vierailija
49/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun vuokralla omakotitalossa, neliöitä 100 ja ihana rauha. Ei kuitenkaan velkataakka paina niskassa, voi lähteä kun siltä tuntuu. Olen koko lapsuuteni asunut omakotitalossa, joten oli normaalia muuttaa myös aikuisiässä omakotitaloon, omaa en velaksi halua. En voisi kuvitellakkaan asuvani kerrostalossa, jossa tuntemattomat naapurit heti ohuen seinän takana, ja kaikki äänet kuuluisi, miten sitä saisi edes nukuttua koska olen muutenkin ääniyliherkkä. Jokainen asuu siellä missä parhaaksi näkee, ei sitä tarvi muilta lupaa kysyä, vaikka näitä kyseenalaistajia ja typeryksiä aina löytyy turpa auki ihmettelemässä. Sitä rauhaa mikä omakotitalossa on niin se on vain parasta, ja piha jossa olla vapaasti. Se, että asuu omakotitalossa vuokralla niin on sama kuin asuisi vaikka siellä kerrostalossa, yhtä huoletonta ja helppoa mutta omakotitalossa saa sen rauhan. Kannattaa muuttaa!

No eikö siinä ole kauheasti hommaa kun yksin asuu ja pitää hoitaa kaikki=?

Vierailija
50/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tiedän 37v miehen joka asuu itsekseen äitinsä omistamassa talossa, ei siis maksa vuokraa. Isä käyttää autolla kaupassa ja maksaa tai mies hakee äidin tekemät ruuat porukoiltaan.

Nukkuu päivät ja istuu yöt sohvan ja tietokoneen välissä. Isä koittanut saada suhteiden kautta töihin, parin työpäivän jälkeen hemmolla on jo burn out. Kaikenlaiseen vanhemmat lapsiaan opettaa...

Asperger, add, sosiaalisten tilanteitten kammo?

Vanhemmat auttavat ja tukevat koska ymmärtävät että lapsensa ei ole mt terve.

Vierailija
51/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisilla pojillani on eri diagnooseja. Autan rahallisesti, siivoan jne. Eivät ole edunvalvonnassa, mutta tarvitsevat apua ja tukea.

Tätä harvempi ymmärtää jolla "normaaleja" lapsia. Heillä lapset pärjäävät omillaan ja lapsenlapsiakin saattaa olla.

Itse taas toivon että poikani eivät hankkisisi lapsia ollenkaan.

Tämä on vanhemmille stressaavaa. Ap ole ilonen että pärjäät omillasi. Älä katehdi sisaruksiasi.

Tasavertasesti autetaan sitä joka tarttee apua. Ei mitään erityiskohtelua. Ovat myös tietoisia toistensa ongelmista, ja toivon todellakin että eivät toisiaan katehdi saamastaan avusta ja tuesta.

Vierailija
52/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asun vuokralla omakotitalossa, neliöitä 100 ja ihana rauha. Ei kuitenkaan velkataakka paina niskassa, voi lähteä kun siltä tuntuu. Olen koko lapsuuteni asunut omakotitalossa, joten oli normaalia muuttaa myös aikuisiässä omakotitaloon, omaa en velaksi halua. En voisi kuvitellakkaan asuvani kerrostalossa, jossa tuntemattomat naapurit heti ohuen seinän takana, ja kaikki äänet kuuluisi, miten sitä saisi edes nukuttua koska olen muutenkin ääniyliherkkä. Jokainen asuu siellä missä parhaaksi näkee, ei sitä tarvi muilta lupaa kysyä, vaikka näitä kyseenalaistajia ja typeryksiä aina löytyy turpa auki ihmettelemässä. Sitä rauhaa mikä omakotitalossa on niin se on vain parasta, ja piha jossa olla vapaasti. Se, että asuu omakotitalossa vuokralla niin on sama kuin asuisi vaikka siellä kerrostalossa, yhtä huoletonta ja helppoa mutta omakotitalossa saa sen rauhan. Kannattaa muuttaa!

Ehkä juuri jotkut haluaa tehdä asioiden eteen jotain, eikä kökkiä betoniluukussa päivät pitkät ja istua läppärillä, kun ei ole muuta tekemistä. Vai pitääkö sunkin vuokra maksaa?

Vierailija
53/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielummin niitä hommia tekee kun vaihtoehtona on kuunnella naapureiden kännimölinää öisin seinän takana. Elämä on valintoja.

Vierailija
54/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko 36 vuotta keski ikä?

On

Vierailija
55/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin kyllä huomaa, että jotkut haluaa päästä todella helpolla elämässä, joidenkin mielestä omakotitalossa pihatyöt hirvittää ja varmaan isän tulisi nekin käydä hoitamassa, joku on sitä mieltä että vuokrat kun maksaa aikuiselle ihmiselle joku muu niin sekin on ok, kyllä huomaa että näitä loisia riittää jotka olettaa että muut tekee kaiken ja muut maksaa, eipä ihme kun porvari puolueet on heikentämässä työttömien etuuksia kun näitä elintaso loisia riittää. On eri asia olla työtön ja edes etsiä töitä, en ymmärrä niitä jotka menee sieltä missä aita matalin. Yök!

Vierailija
56/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin äitini maksaa yhden sisarukseni elämistä, mutta en kyllä ollenkaan kadehdi. Isämme yritti auttaa muin tavoin kuin tukemalla työttömyysloukkuun, mutta ei auta enää paljoakaan koska sisareni on ollut isää kohtaan niin julma ja itsekäs. Äiti häntä auttaa ja toivoo minun vanhimpana lapsena ottavan tästä kopin kun vanhemmista aika jättää. Saisin perinnöksi äidin ja isän huolen ja pelon sisartani kohtaan. En kyllä kadehdi sisareni kamalaa elämää tai sitä enkä ainuttakaan euroa, jota hänen ei ole itse tarvinnut ansaita. Äidin puolesta harmittaa epäreilu tilanne äitiä kohtaan. Kyllähän sisareni saa vanhempien kuoltua vuokransa maksettua sitten perintörahoilla ja kelan tuilla tai luonnossa. Minä en tahdo itseäni ja perhettäni sekoittaa ja vaarantaa hänen mt- ja huumekuvioilleen, en enää.

Vierailija
57/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävän usein näkee tilanteen että joku muu maksaa naisen elämän maksut kun hän itse

Vierailija
58/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteista. Lähtökohtaisesti vanhempana pitäisi kohdella lapsia samanarvoisesti ja reilusti. Ymmärrn silti isäsi tarpeen tukea lastaan, vaikka onkin aikuinen. Ehkä siskollasi on joitain syitä työttömyyteensä, joita sinäkään et tiedä. Ehkä jotain mt-ongelmia. Meillä siskoni sai paljon rahaa vanhemmiltani, kun oli vaikeassa elämäntilanteessa. Ei se minua sapettanut, koska pärjäsin hyvin omillani. Aina elämä ei kohtele kaikkia samanarvoisesti.

Vierailija
59/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasta omakotitalossa on se että tarvii hoitaa ja maksaa vain omat jutut.

Vierailija
60/91 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuseri akka.

Samaa tasoa kun valtion "talouden hoito."

Minäminä aloin nuukuriksi 9 vuotiaana ja pääsin kotoa 20 vuotiaana ja olen pärjännyt omillani siitä asti, minulta on vipattu ja ryöstetty, mutta aina on raha riittänyt kevyesti, mutta pienillä tuloilla ei leveästi. 

Viimm.  13.v. minä olen ollut tyotön, tuitta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän