Häiritseekö julkinen imetys sinua?
Minua ei häiritse, kunhan ei koko tissiä paljaana pidä. Imetyspaita ja harso oivia apuvälineitä :)
Kommentit (177)
Ymmärrän kyllä jos joku intialainen nainen (alemmasta kastista) imettää lastaan jossain Mumbain kadulla,tai Bolivian intiaaniäiti pienokaistaan odotellessaan miestään markkinoilta kukkopillejään perheen elannoksi myymästä, mutta....
Jos nyt ihan suoraan sanotaan ,niin täällä Skandinavian kupeessa se vain tuntuu jotenkin vähän oudolta.
No,onhan täälläkin tosin nykyään jotain Romaniasta tänne tulleita kerjäläisnaisia-ehkä sen heidän kohdallaan ymmärtää vähän paremmin...
Mutta että nainen ,jolla on asunto, auto ja äitiysloma tuttuun yhteispohjoismaiseen tapaan järjestetysti jne. niin en oikein ymmärrä.
En varsinkaan jos esim. olen kumppanini kanssa ravintolassa tai kahvilassa vaikkapa juomassa kupposta ja syömässä jäätelöannosta ja haluamme kerrankin nauttia vapaa-ajan yhteisistä hetkistä. En tietenkään sano mitään ,enkä näytä ilmeellänikään mitään paheksuntaa, mutta....KYLLÄ HÄIRITSEE.
Voisihan hän tehdä sen vaikka omassa autossaan -en takuuvarmasti tuijottaisi sen ikkunasta sisään kadulla.
Mielestäni kyseessä on aika intiimi asia,luonnollinen toki, mutta ei kuitenkaan julkisella paikalla hoidettavaksi kuuluva.
Poikkeustilanne (jossain pommisuojassa tai pelastusveneessä) ovat sitten asia erikseen, mutta normaalioloissa ja pääsääntöisesti-mielummin ei....
Häiriintyneet, kertokaa aika ja paikka niin tuun imettämään päivänne ratoksi melkein kolmevuotiastani eteenne :)
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:24"]Ei sitä nyt tarvii ihan ihmisvilinän keskellä vetää utareet esille. Voi mennä hieman sivummalle. Esim ravintolassa ärsyttää erityisesti.
T. Äiti itsekin
[/quote] Eli lasta ei voi ruokkia samalla, kun syö itsekin? En ymmärrä. Itse en ole imettänyt ketään lapsistani päivääkään, mutta en ymmärrä miten ravintolassa imettäminen häiritsee.
[/quote]
Kato menee ruokahalu.. vauva+tissi=kuvottaa ja oksettaa. . XD
Mun mielestä ihan normaalia ja luonnollista imettää. Toki sen voi tehdä turhia esittämättä ja paljastelematta. Ravontolassa en toki lähe pöydästä mikäli vauva tissiä haluaa. Sen takia pukeudun löysään paitaan ja laitan vähän harsoa suojaksi. :)
Iisalmen ABC:llä näkee tissejä arkisin lounasaikaan
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 11:09"]
Häiriintyneet, kertokaa aika ja paikka niin tuun imettämään päivänne ratoksi melkein kolmevuotiastani eteenne :)
[/quote]
Kuulut kaiketi porukkaan joka haluaisi imetyksen olevan sallittua ja hyväksyttyä missä vain, milloin vain? Uhoaminen ei asiaanne edistä, päinvastoin. Se vain lietsoo vastenmielisyyttä teitä kohtaan. Kokeile sovttelevampaa lähestymistapaa, olen varma että sillä tavalla saat positiivisempaa vastakaikua.
Itse en imetä julkisilla paikoilla ja kotonakin menen toiseen huoneeseen jos meillä on vieraita. En halua imettää julkisesti. Ravintolassa jos joku imettää huomaamattomasti jonkun harson suojissa, niin ok, mutta kieltämättä jos joku samassa pöydässä rupeaisi imettämään kesken illallisen, niin alkaisi hiukan oudoksuttamaan.
Ei häiritse, en ole itse koskaan törmännyt kovin huomiotaherättävään imettämiseen. Olen kyllä nähnyt ihmisten imettävän julkisilla paikoilla, tietenkin, mutta yleensä tekevät sen jotenkin vähän selinpäin kääntyen tai nurkassa tai huivin tms. suojissa.
Runkkaaminenkin on luonnollista mutta ei sitä munaa silti vedetä esille julkisella paikalla. Eiköhän jostakin löydy paikka missä voi imettää yksityisesti. Ei se vauva ehdi siinä nälkään kuolla.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:52"]
Ei häiritse. Ja ihan periaattesta kieltäydyn häiriintymästä "tissit tiskille"-imetyksestä (missä hemmetissä te olette tällaista nähneet??). [/quote]
Minua ei imetys ole aiemmin häirinnyt, mutta kun ekan kerran todistin "tissit tiskille" -tilannetta, niin kyllä se häiritsi. Olimme juhlissa, jossa toisella puolella pöytää oli tämä imettävä nainen (en tuntenut häntä, eli ei minulle läheinen ihminen). Nainen avasi imetystä varten paitansa kaikki napit (siis ylhäältä alas) ja rintaliivinsä (olivat edestä avattavaa mallia). Naisen molemmat rinnat näkyivät koko toimituksen ajan. Ja se imetys tuntui kestävän iäisyyden. En tiennyt mihin katsoa. Kieltämättä oli häiritsevä tilanne.
Pakko todeta, että jos onnistutte imettämään silmieni alla niin huomaamattomasti, etten huomaa sitä, silloin se ei häiritse minua :D
Mutta muuten, häiritsee! Etenkin ravintolassa ja kahvilassa.
Meitä miehiä ei häiritse.
Muiden julki-imetys häiritsee naisia, jotka ovat epävarmoja omista rinnoistaan.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 11:27"]
[/quote
Eli säkin kuseksit pitkin katuja koska se on luonnollista ja haluat esitellä vehettäsi kaikille? Ihqua, oikee Tosi-mies
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:40"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:27"] [quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:24"]Ei sitä nyt tarvii ihan ihmisvilinän keskellä vetää utareet esille. Voi mennä hieman sivummalle. Esim ravintolassa ärsyttää erityisesti. T. Äiti itsekin [/quote] Eli lasta ei voi ruokkia samalla, kun syö itsekin? En ymmärrä. Itse en ole imettänyt ketään lapsistani päivääkään, mutta en ymmärrä miten ravintolassa imettäminen häiritsee. [/quote] Nyt pitää ihan kysyä, missä se raja kulkee, jos ääripäinä on hampparipaikka ja Michelin-ravintola. Ja jos raja löytyy, minkä vuoksi luulisit esimerkiksi Michelin-paikan ohjaavan rintojaan paidan alta kaivelevan ihmisen aivan muihin tiloihin? Tuleeko mieleen? [/quote] Ihanan alentuvasti kirjoitettu, pisteet siitä. Eiköhän se sivulle ohjaaminen tapahdu juuri siksi, ettei kukaan pääse sanomaan asiasta. En kyllä tiedä minkä verran vauvoja noissa michelin paikoissa käy. Luulisin, että ihmiset valitsevat ravintolan omaan tilanteeseensa sopivaksi eli menevät paikkaan jossa esim vaipan voi vaihtaa samalla reissulla.
[/quote]
Vastasit siis niin asian vierestä kuin osasit. Ihan ymmärrettävää kyllä: totuus kirpaisee ikävästi.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:26"]
MITEN MUSTA TUNTUU ETTÄ TÄÄLLÄ NE JOTKA KITISEVÄT ETTEI IMETTÄMINEN JULKISILLA PAIKOILLA HÄIRITSE OVAT _ITSE_ JUURIKIN NIITÄ TISSIT TISKILLE MAMMOJA. TEIDÄN MIELIPITEET EI KUULE MAMMAT KIINNOSTA!
[/quote]
Minua ei häiritse ja oon muistaakseni kerran itse imettänyt julkisesti. En ole koskaan nähnyt tuollaista tissit tiskille toimintaa. Ehkä en sitten niin tarkkaan kyylää... Imettäviä äitejä muutoin olen kyllä nähnyt useampia. Jos joskus sattuisi näkymäänkin joku tissi niin en siitä nyt mieltä pahoittaisi.
Vastemielisintä on se kun julki-imetystä verrataan julkiseen kuseskeluun ja paskantamiseen. Heti kun vedät lautaselta kasan paskaa ja juot lasin kusta päälle voit verrata sitä. Ja se että äidit käsketään vessaan imettämään. Söisitkö itse vessassa? t. isä 44v
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 11:35"]Vastemielisintä on se kun julki-imetystä verrataan julkiseen kuseskeluun ja paskantamiseen. Heti kun vedät lautaselta kasan paskaa ja juot lasin kusta päälle voit verrata sitä. Ja se että äidit käsketään vessaan imettämään. Söisitkö itse vessassa? t. isä 44v
[/quote] Juurikin näin. Lisäksi on kummallista, että toisten imetys tuntuu enemmän häiritsevän nimenomaan naisia.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 11:35"]
Vastemielisintä on se kun julki-imetystä verrataan julkiseen kuseskeluun ja paskantamiseen. Heti kun vedät lautaselta kasan paskaa ja juot lasin kusta päälle voit verrata sitä. Ja se että äidit käsketään vessaan imettämään. Söisitkö itse vessassa? t. isä 44v
[/quote]
Voisin imettää vessassa, ei se sen kummempi paikka ole, eihän se ergonomisesti mukavaa siellä ole. Itse kyllä syön mielummin kotona ja myös imetän lapsen kotona. Kotonakaan en imetä ruokapöydässä, ei ole mukavaa puuhaa pöydän ääressä tuhertaa.
Hyi saatana kaikki jotka on ilmaissu että imettäminen (tai sen katselu) on kiihottavaa. Y-Ö-K!
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 11:29"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 11:27"]
[/quote
Eli säkin kuseksit pitkin katuja koska se on luonnollista ja haluat esitellä vehettäsi kaikille? Ihqua, oikee Tosi-mies
[/quote]
Osuiko arkaan paikkaan?
Ei, jos ei koko rintaa esille vedä. Imetyskuvat esim facebookissa kyllä häiritsee