Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häiritseekö julkinen imetys sinua?

Vierailija
03.05.2015 |

Minua ei häiritse, kunhan ei koko tissiä paljaana pidä. Imetyspaita ja harso oivia apuvälineitä :)

Kommentit (177)

Vierailija
101/177 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:08"]

No joo.

http://3.bp.blogspot.com/-gPZ-TV8oW7A/T6d1sEd_WSI/AAAAAAAADQY/Z7A8kxiPrIM/s1600/BreastFeeding.jpg

[/quote]

sairasta

Vierailija
102/177 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mun on vaikea uskoa että ketään tarkoituksella esittelisi tissejä muille? Se imettäminen on välillä sellasta säätämistä vaatteiden, vauvan ja harsojen kanssa, että vahingossa voi tissit vilkkua. Tuskin se nyt maailmanloppu on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/177 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:02"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:55"]Minä imetän hienovaraisesti, enkä leväytä tissejä tiskiin näyttävästi. Joten miksi siis ulkopuoliset katsovat jos niin yököttää? Pullostako pitäisi korviketta antaa ettei aikuisille ihmisille tule paha mieli kun vauva syö? Nostan kyllä metelin jos joku tulisi esim ravintolassa urputtamaan ettei saisi imettää.
[/quote]
Oikein metelin nostat? Haha. Ravintola nyt nimenomaan on yksi niistä paikoista, joissa ei saa imettää. Siellä syödään. Sinun paljaat rintasi, ja ruumiisi eritteet, eivät kuulu samaan tilaan missä toiset syövät. Tarjoilijat ohjaavat pyydettäessä kaltaisesi ruokahalun pilaajat ulos.
[/quote]

Kaikki muut saavat syödä, paitsi vauva?
[/quote]
Oikein ymmärretty. Vauvaa varten on varmasti varattu tila, jossa voit imettää tuottamatta häiriötä. Jos ei ole, voit miettiä, oletko tälle ravintolalle kovin toivottu asiakas vauvoinesi.

Vierailija
104/177 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:15"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:02"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:55"]Minä imetän hienovaraisesti, enkä leväytä tissejä tiskiin näyttävästi. Joten miksi siis ulkopuoliset katsovat jos niin yököttää? Pullostako pitäisi korviketta antaa ettei aikuisille ihmisille tule paha mieli kun vauva syö? Nostan kyllä metelin jos joku tulisi esim ravintolassa urputtamaan ettei saisi imettää.
[/quote]
Oikein metelin nostat? Haha. Ravintola nyt nimenomaan on yksi niistä paikoista, joissa ei saa imettää. Siellä syödään. Sinun paljaat rintasi, ja ruumiisi eritteet, eivät kuulu samaan tilaan missä toiset syövät. Tarjoilijat ohjaavat pyydettäessä kaltaisesi ruokahalun pilaajat ulos.
[/quote]

Kaikki muut saavat syödä, paitsi vauva?
[/quote]
Oikein ymmärretty. Vauvaa varten on varmasti varattu tila, jossa voit imettää tuottamatta häiriötä. Jos ei ole, voit miettiä, oletko tälle ravintolalle kovin toivottu asiakas vauvoinesi.
[/quote]

Niin, tai sitten ne joita vauvan syöminen häiritsee voivat syödä kotonansa.

Vierailija
105/177 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:13"]

Miksi mun on vaikea uskoa että ketään tarkoituksella esittelisi tissejä muille? Se imettäminen on välillä sellasta säätämistä vaatteiden, vauvan ja harsojen kanssa, että vahingossa voi tissit vilkkua. Tuskin se nyt maailmanloppu on.

[/quote]

Kyllä minä todistin kerran sellaista tilannetta, kun äippä leväytti tissin esille lääkärin odotushuoneessa, ihan siinä vastapäätä istui miestä ja lasta jne., ja kaikkien kulkijoiden silmille se lävähti, eikä siinä tiennyt miten päin olla kun parin metrin päässä edessä tissi paljaana heilutaan.

En voi ymmärtää kun siinä oli vapaita penkkejä seinäänkin päin, tai irtotuolit olisi hyvin voinut kääntää jotenkin niin että vaikkei harsoja käytäkään niin ei kovin paljon yleisöä kuitenkaan ihan lähietäisyydeltä näe kaikkea.

Kyllä pidän omituisena jos siitä tehdään jonkinlainen show, kun mikään ei estä valitsemasta toista suuntaa.

Vierailija
106/177 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITEN MUSTA TUNTUU ETTÄ TÄÄLLÄ NE JOTKA KITISEVÄT ETTEI IMETTÄMINEN JULKISILLA PAIKOILLA HÄIRITSE OVAT  _ITSE_ JUURIKIN NIITÄ TISSIT TISKILLE MAMMOJA. TEIDÄN MIELIPITEET EI KUULE MAMMAT KIINNOSTA!

Vierailija
107/177 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:09"]

No joo.

http://3.bp.blogspot.com/-gPZ-TV8oW7A/T6d1sEd_WSI/AAAAAAAADQY/Z7A8kxiPrIM/s1600/BreastFeeding.jpg

[/quote]

sairasta

[/quote]Mikä on sairasta ?

Vierailija
108/177 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:27"]

No joo.

[/quote]

sairasta

[/quote]Se että tuo on niin irvokasta.

Vierailija
109/177 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:30"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:27"]

No joo.

[/quote]

sairasta

[/quote]Se että tuo on niin irvokasta.

[/quote]

+ rumat roikkutissit läskillä akalla.

Vierailija
110/177 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippu u rinnoista;)

Vierailija
111/177 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:50"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:46"] [quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:44"]Minkä helevetin takia niitä vauvoja ei voi ruokkia jossain ei-näkösällä, kyllä itseä ainakin yököttää kun joku mamma vetää siinä vieressä utareensa esille ja mukelo alkaa siinä lussuttamaan. Ja turha tulla tähän nyt sitten kitisemään sitä samaa vanhaa "muttakun imettäminen nyt on niiiiiiiiiin luonnollista että....." [/quote] Miksi sinä aikuinen ihminen katsot jos sinua yököttää? Esim ravintolassa keskityn omaan pöytäseurueeseen enkä tuijota kenenkään imetystä. [/quote]Ja sitten taas tämä toinen kortti vedetty pöytään "miksi sitten katsot" -kortti. Älkää nyt naurattako. [/quote] Onko se sinun vastauksesi? Oikeasti. Miksi tuijotat?

[/quote]Hei, MIKSI VEDÄT SEN TISSIN MUN NAAMAN EDESSÄ ESILLE???????????
[/quote]

Naaman edessä? Ihanko oikeesti joku on tullut sun naaman eteen ja läväyttänyt tissin pöytään? Ok, jos niin on niin ehkä sulla on aihettakin läyhätä, hassua vaan että mulle ei ole koskaan käynyt noin mutta ehkä mä liikun vain siveellisten imettäjien seurassa?

Vierailija
112/177 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse. Ja ihan periaattesta kieltäydyn häiriintymästä "tissit tiskille"-imetyksestä (missä hemmetissä te olette tällaista nähneet??).

Tämä syystä etten ikinä suostu identioitumaan pisaraakaan tähän ryhmään, joka asiasta valittaa. Ärsyyntymiselle ei tietty voi mitään, mutta sen ilmaisu tässä ketjussakin todettavalla minälähtöisellä, halventavalla ja jopa vihamielisellä tavalla kertoo kyllä paljon ihmisen päänsisällöstä.

Ja sikäli jos sillä on jotain väliä, en itse ole koskaan imettänyt julkisella paikalla.

Vierailija
113/177 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen imettänyt lukuisia kertoja kahviloissa ja ravintolassa. Koskaan en ajattele, mitä muut miettivät. Toki ravintola valitaan sen mukaan että sieltä löytyy rauhallisia nurkkauksia ja kovin aukeat ravintolat ovat ehdoton nounou. Koko homma hoidetaan alusta loppuun huomaamattomasti huivin tai harson avulla. Kenelläkään ei pitäisi olla huomauttamista eikä kukaan ole koskaan sanonut mitään. Ei myöskään tarjoilijat. Päinvastoin, suhtautuminen on ollut positiivista eikä koskaan henkilökunta ole ohjannut esim hoitohuoneeseen imettämään jos olen asiasta kysynyt. Kerran kysyin rauhallisempaa nurkkausta kun lähipöydät olivat täynnä ja meidät ohjattiin ravintolan osaan,joka oli suljettu sillä hetkellä. Kun homman hoitaa huomaamattomasti niin kokisin kyllä huomattelijan jotenkin kytänneen koska toimintamme ei tosiaan ole suurieleistä tissien vilauttelua. Tissien esittelyä en itsekään ymmärrä. Tosin sellaista en itse ole koskaan nähnyt mutta ketjun perusteella sellaistakin esiintyy.

Vierailija
114/177 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se jollain tavalla häiritsee. Ei kaikkea, mikä on luonnollista, tarvitse silti julkisesti tehdä, varsinkaan ravintolassa. Itsellä neljä lasta, joista jokaista olen imettänyt n. vuoden. Ajoitin mahdolliset ravintolareissut aina vauvan ruoka-aikojen väliseen aikaan. Onnistuu kyllä, jos on vain halua järjestää asia.

Vierailija
115/177 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:21"]Sen kyllä huomaa onko kyse imettäjälle oikeasti luonnollisesta asiasta vai feministisestä showsta, että nyt on oikeus näyttää tissiä, ja kellään ei ole oikeutta häiriintyä siitä. Ihmetyksen voi siis suorittaa huomaavaisesti tai näytösluonteisesti. Ensimmäinen ei häiritse, jälkimmäiselle saatan pyöräyttää silmiäni.
[/quote]
Just näin. Kuten ne jotka olivat itsestään kuvia jakaneet, kuuluvat jälkimmäiseen ryhmään. Se harso kuuluu siihen rinnan päällä, eikä oman pään peitoksi.

Vierailija
116/177 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee. En ole vielä eläissäni nähnyt, mutta voin jo kuvitella kuinka etovaa. Hyh.

Vierailija
117/177 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse. Jos joku haluaa olla julkisella paikalla tissit esillä niin ei myöskään tarvii kommentoida jos minä tulen viereen tuijottamaan niitä.

Vierailija
118/177 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 11:04"]Häiritsee. En ole vielä eläissäni nähnyt, mutta voin jo kuvitella kuinka etovaa. Hyh.
[/quote]

Et ole nähnyt mutta ihan kaiken varalta kuitenkin pahoitat mielesi? :D

Vierailija
119/177 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:57"]

Olen imettänyt lukuisia kertoja kahviloissa ja ravintolassa. Koskaan en ajattele, mitä muut miettivät. Toki ravintola valitaan sen mukaan että sieltä löytyy rauhallisia nurkkauksia ja kovin aukeat ravintolat ovat ehdoton nounou. Koko homma hoidetaan alusta loppuun huomaamattomasti huivin tai harson avulla. Kenelläkään ei pitäisi olla huomauttamista eikä kukaan ole koskaan sanonut mitään. Ei myöskään tarjoilijat. Päinvastoin, suhtautuminen on ollut positiivista eikä koskaan henkilökunta ole ohjannut esim hoitohuoneeseen imettämään jos olen asiasta kysynyt. Kerran kysyin rauhallisempaa nurkkausta kun lähipöydät olivat täynnä ja meidät ohjattiin ravintolan osaan,joka oli suljettu sillä hetkellä. Kun homman hoitaa huomaamattomasti niin kokisin kyllä huomattelijan jotenkin kytänneen koska toimintamme ei tosiaan ole suurieleistä tissien vilauttelua. Tissien esittelyä en itsekään ymmärrä. Tosin sellaista en itse ole koskaan nähnyt mutta ketjun perusteella sellaistakin esiintyy.

[/quote]

Miksi etsit rauhallisen nurkkaukset, vältät aukeita ravintoloita ja käytät harsoa jos et koskaan mieti mitä muut ajattelevat? Minusta nuo kuulostavat nimenomaan huomaavaisilta toimenpiteiltä. Ei huomaavaisuudessa ja hienotunteisuudessa ole mitään pahaa, päinvastoin.

Vierailija
120/177 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jäi lähinnä mietityttämään monien käyttämät ilmaukset esim. "kaivaa tissi esille", ja tuo joka kaivoi rinnan kaula-aukosta... Pakko olla aikamoiset roikkupussukat että tuo onnistuu, sellaisten näkeminen häiritsisi varmaan itseäkin.