Häiritseekö julkinen imetys sinua?
Minua ei häiritse, kunhan ei koko tissiä paljaana pidä. Imetyspaita ja harso oivia apuvälineitä :)
Kommentit (177)
Ei häiritse. Enkä järkyty vaikka tissi vilahtaisi. Voi sitä katsoa muuallekin.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:53"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:50"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:46"] [quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:44"]Minkä helevetin takia niitä vauvoja ei voi ruokkia jossain ei-näkösällä, kyllä itseä ainakin yököttää kun joku mamma vetää siinä vieressä utareensa esille ja mukelo alkaa siinä lussuttamaan. Ja turha tulla tähän nyt sitten kitisemään sitä samaa vanhaa "muttakun imettäminen nyt on niiiiiiiiiin luonnollista että....." [/quote] Miksi sinä aikuinen ihminen katsot jos sinua yököttää? Esim ravintolassa keskityn omaan pöytäseurueeseen enkä tuijota kenenkään imetystä. [/quote]Ja sitten taas tämä toinen kortti vedetty pöytään "miksi sitten katsot" -kortti. Älkää nyt naurattako. [/quote] Onko se sinun vastauksesi? Oikeasti. Miksi tuijotat?
[/quote]Hei, MIKSI VEDÄT SEN TISSIN MUN NAAMAN EDESSÄ ESILLE???????????
[/quote]
Koska haluan alitajuisesti sinun lussuttavan sitä :)
Minä imetän hienovaraisesti, enkä leväytä tissejä tiskiin näyttävästi. Joten miksi siis ulkopuoliset katsovat jos niin yököttää? Pullostako pitäisi korviketta antaa ettei aikuisille ihmisille tule paha mieli kun vauva syö? Nostan kyllä metelin jos joku tulisi esim ravintolassa urputtamaan ettei saisi imettää.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:50"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:46"] [quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:44"]Minkä helevetin takia niitä vauvoja ei voi ruokkia jossain ei-näkösällä, kyllä itseä ainakin yököttää kun joku mamma vetää siinä vieressä utareensa esille ja mukelo alkaa siinä lussuttamaan. Ja turha tulla tähän nyt sitten kitisemään sitä samaa vanhaa "muttakun imettäminen nyt on niiiiiiiiiin luonnollista että....." [/quote] Miksi sinä aikuinen ihminen katsot jos sinua yököttää? Esim ravintolassa keskityn omaan pöytäseurueeseen enkä tuijota kenenkään imetystä. [/quote]Ja sitten taas tämä toinen kortti vedetty pöytään "miksi sitten katsot" -kortti. Älkää nyt naurattako. [/quote] Onko se sinun vastauksesi? Oikeasti. Miksi tuijotat?
[/quote] En minä vedä mitään. Mulla ei ole edes lapsia. Siltikään en ymmärrä sinua.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:40"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:27"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:24"]Ei sitä nyt tarvii ihan ihmisvilinän keskellä vetää utareet esille. Voi mennä hieman sivummalle. Esim ravintolassa ärsyttää erityisesti. T. Äiti itsekin [/quote] Eli lasta ei voi ruokkia samalla, kun syö itsekin? En ymmärrä. Itse en ole imettänyt ketään lapsistani päivääkään, mutta en ymmärrä miten ravintolassa imettäminen häiritsee.
[/quote]
Nyt pitää ihan kysyä, missä se raja kulkee, jos ääripäinä on hampparipaikka ja Michelin-ravintola. Ja jos raja löytyy, minkä vuoksi luulisit esimerkiksi Michelin-paikan ohjaavan rintojaan paidan alta kaivelevan ihmisen aivan muihin tiloihin? Tuleeko mieleen?
[/quote] Ihanan alentuvasti kirjoitettu, pisteet siitä. Eiköhän se sivulle ohjaaminen tapahdu juuri siksi, ettei kukaan pääse sanomaan asiasta. En kyllä tiedä minkä verran vauvoja noissa michelin paikoissa käy. Luulisin, että ihmiset valitsevat ravintolan omaan tilanteeseensa sopivaksi eli menevät paikkaan jossa esim vaipan voi vaihtaa samalla reissulla.
[/quote]
No kun vaipanvaihdon mainitsit... Mun kokemuksen mukaan sama jengi, jotka niitä eritteisiä utareitaan katsoo voivansa levitellä missä vaan, vaihtaa myös vaippoja ihan missä vaan. Vaikkapa kahvilan tai ravintolan pöydässä. Äärimmäisen vastenmielistä!
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:55"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:53"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:50"]
[/quote]
Koska haluan alitajuisesti sinun lussuttavan sitä :)
[/quote] et ollut se jolta kysyttiin!
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:56"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:40"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:27"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:24"]Ei sitä nyt tarvii ihan ihmisvilinän keskellä vetää utareet esille. Voi mennä hieman sivummalle. Esim ravintolassa ärsyttää erityisesti. T. Äiti itsekin [/quote] Eli lasta ei voi ruokkia samalla, kun syö itsekin? En ymmärrä. Itse en ole imettänyt ketään lapsistani päivääkään, mutta en ymmärrä miten ravintolassa imettäminen häiritsee.
[/quote]
Nyt pitää ihan kysyä, missä se raja kulkee, jos ääripäinä on hampparipaikka ja Michelin-ravintola. Ja jos raja löytyy, minkä vuoksi luulisit esimerkiksi Michelin-paikan ohjaavan rintojaan paidan alta kaivelevan ihmisen aivan muihin tiloihin? Tuleeko mieleen?
[/quote] Ihanan alentuvasti kirjoitettu, pisteet siitä. Eiköhän se sivulle ohjaaminen tapahdu juuri siksi, ettei kukaan pääse sanomaan asiasta. En kyllä tiedä minkä verran vauvoja noissa michelin paikoissa käy. Luulisin, että ihmiset valitsevat ravintolan omaan tilanteeseensa sopivaksi eli menevät paikkaan jossa esim vaipan voi vaihtaa samalla reissulla.
[/quote]
No kun vaipanvaihdon mainitsit... Mun kokemuksen mukaan sama jengi, jotka niitä eritteisiä utareitaan katsoo voivansa levitellä missä vaan, vaihtaa myös vaippoja ihan missä vaan. Vaikkapa kahvilan tai ravintolan pöydässä. Äärimmäisen vastenmielistä!
[/quote] en ole koskaan moiseen törmännyt Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:56"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:40"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:27"] [quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:24"]Ei sitä nyt tarvii ihan ihmisvilinän keskellä vetää utareet esille. Voi mennä hieman sivummalle. Esim ravintolassa ärsyttää erityisesti. T. Äiti itsekin [/quote] Eli lasta ei voi ruokkia samalla, kun syö itsekin? En ymmärrä. Itse en ole imettänyt ketään lapsistani päivääkään, mutta en ymmärrä miten ravintolassa imettäminen häiritsee. [/quote] Nyt pitää ihan kysyä, missä se raja kulkee, jos ääripäinä on hampparipaikka ja Michelin-ravintola. Ja jos raja löytyy, minkä vuoksi luulisit esimerkiksi Michelin-paikan ohjaavan rintojaan paidan alta kaivelevan ihmisen aivan muihin tiloihin? Tuleeko mieleen? [/quote] Ihanan alentuvasti kirjoitettu, pisteet siitä. Eiköhän se sivulle ohjaaminen tapahdu juuri siksi, ettei kukaan pääse sanomaan asiasta. En kyllä tiedä minkä verran vauvoja noissa michelin paikoissa käy. Luulisin, että ihmiset valitsevat ravintolan omaan tilanteeseensa sopivaksi eli menevät paikkaan jossa esim vaipan voi vaihtaa samalla reissulla. [/quote] No kun vaipanvaihdon mainitsit... Mun kokemuksen mukaan sama jengi, jotka niitä eritteisiä utareitaan katsoo voivansa levitellä missä vaan, vaihtaa myös vaippoja ihan missä vaan. Vaikkapa kahvilan tai ravintolan pöydässä. Äärimmäisen vastenmielistä!
[/quote]
Totaah... Hygieniasyistä pöydässä ei kakkavaippoja vaihdeta.
Ei häiritse.
Jos julkisella paikalla ei voisi imettää, kokisin itseni todella syrjäytetyksi yhteiskunnasta. Vauvani on suuritarpeinen, saattaa tarvita rintaa ihan milloin vaan ja missä vain. Jos esim ravintolassa menisin aina muualle imettämään, ruokani jäähtyisi, pöytäseurueeni olisi valmis ennenkuin edes kunnolla aloitan ruokailun, en ehtisi lainkaan osallistua keskusteluun. Eikä kai olisi reilua etten voisi vuoteen syödä ulkona tai harrastaa sosiaalista kanssakäymistä?
Vaihtoehtoisesti voin elää elämääni vauva mukana, imettää samalla kun syön ja seurustelen, toki mahdollisimman huomaavaisesti eli esim huivi vähän suojana. Tosin aina vauvat ei anna huivin oikein olla siinä, häiriintyvät siitä, repivät sen pois.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:56"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:55"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:53"] [quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:50"] [quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:46"] [quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:44"]Minkä helevetin takia niitä vauvoja ei voi ruokkia jossain ei-näkösällä, kyllä itseä ainakin yököttää kun joku mamma vetää siinä vieressä utareensa esille ja mukelo alkaa siinä lussuttamaan. Ja turha tulla tähän nyt sitten kitisemään sitä samaa vanhaa "muttakun imettäminen nyt on niiiiiiiiiin luonnollista että....." [/quote] Miksi sinä aikuinen ihminen katsot jos sinua yököttää? Esim ravintolassa keskityn omaan pöytäseurueeseen enkä tuijota kenenkään imetystä. [/quote]Ja sitten taas tämä toinen kortti vedetty pöytään "miksi sitten katsot" -kortti. Älkää nyt naurattako. [/quote] Onko se sinun vastauksesi? Oikeasti. Miksi tuijotat? [/quote]Hei, MIKSI VEDÄT SEN TISSIN MUN NAAMAN EDESSÄ ESILLE??????????? [/quote] Koska haluan alitajuisesti sinun lussuttavan sitä :) [/quote] et ollut se jolta kysyttiin!
[/quote]
Ei tarvitsekaan.
Itse en kehdannut imettää julkisesti, tuntui aina että joku tuijottaa. Muiden imetys ei häiritse, oli ravintolassa tai ei, näkyvästi tai ei. Se ehkä häiritsee että saatan unohtua tuijottamaan. En voi enää saada lapsia ja rintaruokaileva vauva on niin symbioottinen äidin kanssa että meinaan itkeä pelkästä liikutuksesta.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:55"]Minä imetän hienovaraisesti, enkä leväytä tissejä tiskiin näyttävästi. Joten miksi siis ulkopuoliset katsovat jos niin yököttää? Pullostako pitäisi korviketta antaa ettei aikuisille ihmisille tule paha mieli kun vauva syö? Nostan kyllä metelin jos joku tulisi esim ravintolassa urputtamaan ettei saisi imettää.
[/quote]
Oikein metelin nostat? Haha. Ravintola nyt nimenomaan on yksi niistä paikoista, joissa ei saa imettää. Siellä syödään. Sinun paljaat rintasi, ja ruumiisi eritteet, eivät kuulu samaan tilaan missä toiset syövät. Tarjoilijat ohjaavat pyydettäessä kaltaisesi ruokahalun pilaajat ulos.
Minua ei häiritse.
Ymmärrettävästi joku, jonka kulttuuriin ei kuulu, että naiset ja lapset saavat olla miesten kanssa samassa tilassa, eikä siksi ole tottunut näkemään imetystä, saattaa hämmentyä. Tällaisia kulttuureja on kuulemma jossain arabimaailmassa ja Suomen maaseudulla. Tällaisessa kulttuurissa kasvaneelle ihmiselle olisi hyvä antaa mahdollisuus siirtyä erilliseen rauhalliseen tilaan, jos mahdollista. Jos se ei ole mahdollista, hän voi peittää itsensä esim. harsolla.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:02"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:55"]Minä imetän hienovaraisesti, enkä leväytä tissejä tiskiin näyttävästi. Joten miksi siis ulkopuoliset katsovat jos niin yököttää? Pullostako pitäisi korviketta antaa ettei aikuisille ihmisille tule paha mieli kun vauva syö? Nostan kyllä metelin jos joku tulisi esim ravintolassa urputtamaan ettei saisi imettää.
[/quote]
Oikein metelin nostat? Haha. Ravintola nyt nimenomaan on yksi niistä paikoista, joissa ei saa imettää. Siellä syödään. Sinun paljaat rintasi, ja ruumiisi eritteet, eivät kuulu samaan tilaan missä toiset syövät. Tarjoilijat ohjaavat pyydettäessä kaltaisesi ruokahalun pilaajat ulos.
[/quote]
Kaikki muut saavat syödä, paitsi vauva?
Häiritsee, jos tissi on paljaana.
Harso tms. edessä: No probs
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:24"]
Ei sitä nyt tarvii ihan ihmisvilinän keskellä vetää utareet esille. Voi mennä hieman sivummalle. Esim ravintolassa ärsyttää erityisesti. T. Äiti itsekin
[/quote]
Samaa mieltä. Mun ei tarvinnut imettää julkisilla paikoilla koska lähdettiin liikkeelle kun vauva oli syönyt.
Jos haluaa pitempään shoppailla niin lapsen voi jättää jonkun hoidettavaksi. Saa kierrellä rauhassa.
Minusta julki-imettäminen on ihan ok, jos rintoja ei levitetä esiin. Yhden ainoan kerran olen nähnyt häiritsevän imetyksen. Sii ä äiti kaivoi rinnan paidan kaula-aukosta ulos ja koko rinta oli esillä. Ja olen itseki julki-imettänyt, taisipa mulla itsellänikin olla vauva, joka söi siististi väljän paitani alla.
Häiritsee.