Häiritseekö julkinen imetys sinua?
Minua ei häiritse, kunhan ei koko tissiä paljaana pidä. Imetyspaita ja harso oivia apuvälineitä :)
Kommentit (177)
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:39"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:27"]
Ei minua tissin näkeminen häiritse niin paljon kuin se lutkutus, ähinä ja tuhina mikä siitä imetyksestä syntyy. Ajatus lämpimästä äidinmaidosta ei ole ruokahalua herättävä. Tulee mieleen sellainen hapanimelä maitopuklu mitä vauvat harrastaa sitten ruokailunsa jälkeen. Imettäminen ei kuulu ravintoloihin tai kahviloihin.
Jos ei samassa seurueessa istu, niin tuskinpa ne vauvan syömisäänet niin hyvin kuuluu, että toisessa pöydässä joku niistä häiriintyy...
Esimerkiksi puiston penkillä tai kauppakeskuksissa imettävät eivät minua häiritse tippaakaan. Voin aina poistua muualle toisin kuin ravintolapöydästä, jos ruoka on kesken.
[/quote]
[/quote]
Oho, tuli tuo mun kommentti vahingossa kirjoitettua lainauksen sisään.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:47"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:32"]
Häiritsee (N26, ei vielä lapsia). Mielestäni imettäminen on yksityinen ja jotenkin intiimi hetki äidin ja vauvan välillä, enkä ikinä haluaisi itse imettää vauvaani keskellä kauppakeskusta, kahvilaa ym.
[/quote]
Toki näin saa jokainen kohdallaan ajatella, mutta käytännössä se ei ehkä ihan näin mene. Jos haluaa pienen rintaruokinnalla olevan vauvan kanssa liikkua ihmisten ilmoilla, se imetys usein tulee väistämättä eteen. Toki syrjäisempi paikka kannattaa etsiä, jos se tuntuu itsestä mukavammalta. Kannattaa kuitenkin varautua siihen, että pikkuvauvalla nälkä iskee nopeasti ja ruokaa on saatava heti. Pullomaitoa ei ole kovin kätevä pitää varalla reissussa varmuuden vuoksi jos imetys sujuu hyvin, eivätkä kaikki vauvat sitä edes huoli. Ja niin kahdenkeskistä kuin imetys onkin, se muuttuu nopeasti aika arkiseksi kun teet sitä useita kertoja päivässä vaikkapa vuoden ajan.
[/quote]
Kyllä pullomaito kelpaa, jos heti alusta asti antaa ohella. Ja pullo on ihan kätevä. Maito pulloon kotona ja ihmisten ilmoilla lapselle. Ei tarvitse lämmittää, huoneenlämpöinen ok ja pari tuntia säilyy pullossa hyvin. Näin meillä mentiin. En kyennyt julki-imetykseen, se on mun mielestä sen verran intiimi toimitus.
[/quote] Kuinka monesta lapsesta sul on kokemusta? Mun lapset on sit varmasti ainoat poikkeukset, pulloruokinta ei vain toiminut ja usko pois, yritettiin ja yritettiin. Olishan ne varmaan joo ruvennut syömään pullosta jos olis päivän pari pitänyt nälissään, sitä ei kuitenkaan kokeiltu.
Ei, mutta koko tissiä en tahdo nähdä. Itse en voinut imettää julkisesti, koska käytin nännikumeja ja ne piti aina asetella. Musta se tissin esittely on tökeröä oli syy esittelyyn mikä tahansa.
Häiritsee (N26, ei vielä lapsia). Mielestäni imettäminen on yksityinen ja jotenkin intiimi hetki äidin ja vauvan välillä, enkä ikinä haluaisi itse imettää vauvaani keskellä kauppakeskusta, kahvilaa ym.
[/quote]
Toki näin saa jokainen kohdallaan ajatella, mutta käytännössä se ei ehkä ihan näin mene. Jos haluaa pienen rintaruokinnalla olevan vauvan kanssa liikkua ihmisten ilmoilla, se imetys usein tulee väistämättä eteen. Toki syrjäisempi paikka kannattaa etsiä, jos se tuntuu itsestä mukavammalta. Kannattaa kuitenkin varautua siihen, että pikkuvauvalla nälkä iskee nopeasti ja ruokaa on saatava heti. Pullomaitoa ei ole kovin kätevä pitää varalla reissussa varmuuden vuoksi jos imetys sujuu hyvin, eivätkä kaikki vauvat sitä edes huoli. Ja niin kahdenkeskistä kuin imetys onkin, se muuttuu nopeasti aika arkiseksi kun teet sitä useita kertoja päivässä vaikkapa vuoden ajan.
Minulla on kai sitten erityisen hyvä kuulo, sillä olen joutunut näitä ääniä kuuntelemaan viereisistä pöydistä (lounasravintolassa ja kahvilassa) muutamaan kertaan. Kovemmessa metelissä ei tietysti kaikki äänet kuulu niin hyvin.
142
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:47"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä pullomaito kelpaa, jos heti alusta asti antaa ohella. Ja pullo on ihan kätevä. Maito pulloon kotona ja ihmisten ilmoilla lapselle. Ei tarvitse lämmittää, huoneenlämpöinen ok ja pari tuntia säilyy pullossa hyvin. Näin meillä mentiin. En kyennyt julki-imetykseen, se on mun mielestä sen verran intiimi toimitus.
[/quote] Kuinka monesta lapsesta sul on kokemusta? Mun lapset on sit varmasti ainoat poikkeukset, pulloruokinta ei vain toiminut ja usko pois, yritettiin ja yritettiin. Olishan ne varmaan joo ruvennut syömään pullosta jos olis päivän pari pitänyt nälissään, sitä ei kuitenkaan kokeiltu.
[/quote]
Ei meilläkään huolinut pulloa. Opettelin salaimettäjäksi. Esimerkiksi vauva makuupussissa toisella käsivarrella ja nänni pikkaisen paidan raosta sen suussa. Häiritsi varmasti vähemmän kuin itku. Aina ei vaan voinut kökkiä kotona. Lapsi oli todella suuritarpeinen.
Ei tietenkään häiritse. Normaalia ihmisiä ei muidenkaan julkinen syöminen häiritse.
Itseä ei haittaa, koska se on täysin luonnollista.
Mutta ei varmaan kannata tällätä itseään kenenkään naamaan eteen, jos se haittaa jotakuta.
Ei häiritse julkinen imetys. Enemmän vilauttelua näkee ihan muilta, kuin imettäviltä naisilta. Palstalla kovin mainostetussa Pipsan blogissa viimeisimmän videon pukeutuminen kertoo, mitä ajan takaa. Jos joutuisi katsomaan tuollaista jossain ravintolassa, iljettäisi. Imettävät äidit ei ole koskaan iljettäneet.
Tuohan on ruokailutilanne. Läski ahmimassa buffetissa häiritsee paljon enemmän.
Häiritsee se. En halua nähdä vieraiden ihmisten rintoja tai muitakaan sukupuolielimiä ilman kangasta. En julkisessa saunassa, en rannalla, en varsinkaan ravintolassa. On synnytyskin ihan luonnollinen tapahtuma, mutta en siltikään haluaisi nähdä kenenkään alapäätäkään ravintolassa syödessäni.
Kanssani suurin osa ihmisistä on samaa mieltä, vaikka kaikki eivät kehtaakaan sanoa, joten äidit imettäköön jossain muualla kuin siellä, missä nänniä vilautellaan vieraille ihmisille.
Jossain se raja on pakko vetää ja se vedetään nyt tässä. Onhan niitäkin, joiden mielestä lapselle voisi vaihtaa vaipankin ravintolasalissa. Kyllä, tästäkin on ihan vakavissaan tälläkin palstalla joskus kiistelty.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:47"]
[/quote]
[/quote]
Häiritsee. Utareet ja ajatus maidon löyhkästä ja pikku pukluista ruokinnan jälkeen pilaavat ruokahalun ja siten ravintolaympäristön.
Jos en olisi "julki-imettänyt" niin en olisi päässyt koko vauvavuonna pois kotoa. Vauva söi milloin sattuu, 0,5-3 h välein. Ja se nälkähuuto oli todella kovaa. Mieluummin siinä vauvan ruokki kuin olisi häirinnyt kanssaihmisiä palosireenimäisellä itkulla.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 19:08"]
Täällä on vastenmielistä porukkaa. En yhtään ihmettele ulkomaalaisten mielipidettä siitä että suomalaiset on lapsivihaajakansaa. Se on totta, tullut todettua monen monta kertaa! :/
[/quote]
Ulkomailla mammat eivät nostakaan sitä maripaitansa helmaa leukaan asti ja lötkäytä paljaita tissejään pöydälle imettäessään vauvaansa kahvipöydässä, vaan imettäessäänkin he osaavat ottaa läsnäolijat huomioon.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:04"]Minua ei häiritse.
Ymmärrettävästi joku, jonka kulttuuriin ei kuulu, että naiset ja lapset saavat olla miesten kanssa samassa tilassa, eikä siksi ole tottunut näkemään imetystä, saattaa hämmentyä. Tällaisia kulttuureja on kuulemma jossain arabimaailmassa ja Suomen maaseudulla. Tällaisessa kulttuurissa kasvaneelle ihmiselle olisi hyvä antaa mahdollisuus siirtyä erilliseen rauhalliseen tilaan, jos mahdollista. Jos se ei ole mahdollista, hän voi peittää itsensä esim. harsolla.
[/quote]
:D ihan mahtavaa! Kannatan! Tuli heti mielikuva ravintolasta jossa on peitelty vauvaharsoilla tiukkapipoisten asiakkaiden päät arabeista sikaniskajuntteihin :D. Sitten imetyksen päätyttyä tarjoilija voi kohteliaasti kerätä harsot pois jolloin kaikki voivat taas katsella ympärilleen :'D
Voi voi, nyt on jonkun av-mamman päivä pilalla. :-(
Ei tietenkään häiritse enkä voi käsittää aikuisia, joita lapsen ruokkiminen häiritsee.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:27"]
Ei minua tissin näkeminen häiritse niin paljon kuin se lutkutus, ähinä ja tuhina mikä siitä imetyksestä syntyy. Ajatus lämpimästä äidinmaidosta ei ole ruokahalua herättävä. Tulee mieleen sellainen hapanimelä maitopuklu mitä vauvat harrastaa sitten ruokailunsa jälkeen. Imettäminen ei kuulu ravintoloihin tai kahviloihin.
Jos ei samassa seurueessa istu, niin tuskinpa ne vauvan syömisäänet niin hyvin kuuluu, että toisessa pöydässä joku niistä häiriintyy...
Esimerkiksi puiston penkillä tai kauppakeskuksissa imettävät eivät minua häiritse tippaakaan. Voin aina poistua muualle toisin kuin ravintolapöydästä, jos ruoka on kesken.
[/quote]