Häiritseekö julkinen imetys sinua?
Minua ei häiritse, kunhan ei koko tissiä paljaana pidä. Imetyspaita ja harso oivia apuvälineitä :)
Kommentit (177)
Ihmeen kieroutuntta ajatusmaailmaa täällä. Imettäminen ällöttää mutta semmoset roiskeläppä päällä kyykkivät naiset ja tissit tyrkyllä paidat on ihan ok.. outoa.
Mulla ällöttää naiset jotka esittelevät itseään juurikin vähissä kamppeissa tarkoituksella..sekö on sit luonnollisen ja normaalin näköstä?
Mielummin mä katon (en koe kyllä tarvetta) imettävää naista kun jotain muovibarbia jolla persposket vilkkuu ja nännit hädintuskin pysyvät liiveissä.
Ja en oo millään tavalla kateellinen heille. Mäkin esittelen itseäni mutta vain miehelleni, en koko kansalle. :P
Ei yleensä häiritse. Tosin koin hieman kiusalliseksi sen, kun istuin junassa vastakkaisilla paikoilla ja vastapäätä istuva mamma alkoi imettää vauvaansa. Mielummin tietysti sekin kun itkevä ja nälkäinen vauva.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 15:20"]Onko pakko raahata ravintolaan sellasta vauvaa joka ei vielä syö yhtään kiinteetä että vois antaa. On aivan pakko vissiin. Että saa näyttää muille kuinka hyvä äiti on kun imettää. Niin että varmasti kaikki kuulee ja näkee.
[/quote]
Hohoijaa. Samalla voi semmoset pysyä kotona oman kahvipöydän ääressä jotka ei kestä nähdä ruokailevaa vauvaa...
Ja kysyn, onko pakko tollottaa? Kääntää katseen pois jos niin kuvottaa..
On tää kyllä sairas maailma kun ei edes imettää voi rauhassa ilman että siitä joku häiriintyy...
No itseäni ei häiritse, mutta tiedän että esim. miestäni häiritsee. Itse en ole vielä äiti mutta olen päättänyt että imetän julkisilla paikoilla joko pullosta tai sitten jossain muualla esim. vessassa koska joillekin se ei ole ok ja kunnioitan heidän mielipidettään. Ja ei varmaan kukaan ole niin paljon rafloissa tyms yms ettei voisi kerran lasta pullosta imettää
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 15:20"]
Onko pakko raahata ravintolaan sellasta vauvaa joka ei vielä syö yhtään kiinteetä että vois antaa. On aivan pakko vissiin. Että saa näyttää muille kuinka hyvä äiti on kun imettää. Niin että varmasti kaikki kuulee ja näkee.
[/quote]
Kannattaako ravintolaan ylipäätään mennä, jos häiritsee nähdä, kun toiset syö?
Ei häiritse. Paitsi ravintolassa kun olen syömässä. Sitä en osaa selittää miksi, mutta toisen naisen utareen näkeminen kun maito tursahtelee siitä ulos, ei ole ihan sellainen näky mitä hauaisin nähdä kun syön hyvää ruokaa.
Muuten imettäminen on kyllä kovin luonnollista ja ihanaa, eikä se minua häiritse. Tosin en oikein ymmärrä miksi se PITÄÄ tehdä kaikkien nähden. Itse olen ainakin onnistunut aina imettämään lapseni niin, että vieraat ihmiset eivät oe tissiäni nähnyt.
Yhden ainoan kerran on häirinnyt: Täpötäydellä hotelliaamiaisella äiti, vauva ja taapero olivat selkeästi jo lopetelleet aamiaisensa ja pöytäänkin olisi ollut tulijoita. Taapero vinkui, että mennään jo, mutta äiti luki kaikessa rauhassa lehteä. Vauva alkoi kitistä ja äiti kaivoi katsetta lehdestä nostamatta tissin esiin. Vauva oli vissiin vähän "rintaraivari-iässä", koska ei millään suostunut siitä syömään vaan tempoi selkä kaarella pois siitä rinnalta, jolloin koko komeus oli siinä kaikkien puolen metrin pässä istuvien edessä nähtävillä.
Äiti luki kaikessa rauhassa lehteään, taapero vinkui ja vauva suunnilleen karjui ja välillä söi, välillä nänniä venyttäen taipui taaksepäin.
Vanhempi pariskunta vaihtoi paikkaa ja aasialainen mies ei tiennyt minne katsoa. Spektaakkeli oli sen verran näyttävä, ettei termi "älä katso jos et siedä nähdä" oikein riittänyt.
Hotellin lobby olisi ollut siinä muutaman metrin päässä, mutta eihän äiti-ihminen siirry, imettäminen on ihan luonnollista vauvan ruokailua ja mulla on tää Turun Sanomatkin tässä kesken.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 11:27"]
Meitä miehiä ei häiritse.
Muiden julki-imetys häiritsee naisia, jotka ovat epävarmoja omista rinnoistaan.
[/quote]
Kyllä minun miestäni tuntuu enemmän häiritsevän kuin minua.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 14:42"]
Mua ei häiritse se tissi (se ei ole naisen vika että mieheni jää toljottamaan hinkkiä idioottina), vaan se maidon eltaantunut haju, vauvan kuolaaminen ja lopuksi paskanhaju kun useimmat vauvat vääntävät tortut välittömästi syötyään.
[/quote]
Kaikki ihmiset haisevat - joko eritteidensä takia tai siksi että yrittävät peittää sen.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 15:20"]
Onko pakko raahata ravintolaan sellasta vauvaa joka ei vielä syö yhtään kiinteetä että vois antaa. On aivan pakko vissiin. Että saa näyttää muille kuinka hyvä äiti on kun imettää. Niin että varmasti kaikki kuulee ja näkee.
[/quote]
No kenen ylipäätään on pakko syödä ravintolassa? Etkö osaa itse tehdä ruokaa vai mitä itse yrität muille näyttää sinne menemällä?
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 15:38"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 15:20"]
[/quote]
Kannattaako ravintolaan ylipäätään mennä, jos häiritsee nähdä, kun toiset syö?
[/quote]
No vauvojen syöttämistä ei todella hoideta ravintolan pöydässä. Tämä on itsestäänselvyys. Paljaat tissit ja eritteet eivät kuulu ruokapöytään. Tehkää kotona mitä haluatte.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:43"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:30"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:27"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:09"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:08"]
No joo.
http://3.bp.blogspot.com/-gPZ-TV8oW7A/T6d1sEd_WSI/AAAAAAAADQY/Z7A8kxiPrIM/s1600/BreastFeeding.jpg
[/quote]
sairasta
[/quote]Mikä on sairasta ?
[/quote]Se että tuo on niin irvokasta.
[/quote]
+ rumat roikkutissit läskillä akalla.
[/quote]Lapsiaan vain ruokii, noista sinäkin sait alkuvoimasi syntyessäsi.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 12:01"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:50"]
Sitten kun ihmiset ahdistuvat paljaasta rinnasta niin alkaa huuto, että on niiiin luonnollista ja lapsella on oikeus syödä kun on nälkä jne.
[/quote]
Minä en ole törmännyt yhteenkään imettäessä huutavaan äitiin. Sitä näkee kyllä, kun lapsi huutaa, eikä äiti kehtaa ruokkia lasta.
Kaikkein ihmeellisimmältä kuulostaa, että jossain Michelin ravintolassa kuuluisi huudattaa lasta nälkäisenä. Eikö sinnekin mennä juuri syömään?
[/quote]
Michelin-ravintolassa ei ole tapana syödä omia eväitä, vaan sinne mennään syömään sen ravintolan listalta. Jos lapsi ei voi syödä mitään listalta, niin silloin se ei ole lapselle oikea paikka.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 13:15"]
Ei häiritse! Pitäähän lapsen syödä!? Miettikää jos porukka tän takia siirtyy korvikkeeseen, kun eivät kehtaa imettää.
[/quote]
Miksi sitä lasta ei voi syöttää ennen ravintolaan menoa? Miksi on niin hankala huolehtia lapsen perustarpeista jo etukäteen, jotta kaikilla - sekä seurueella itsellään että muilla ihmisillä siinä samassa tilassa - olisi mahdollisimman mukava olla? Minulle on ainakin itsestäänselvyys, että lasta ei viedä väsyneenä ja nälkäisenä mihinkään kitisemään, vaan menot suunnitellaan siten, että lapsi on tyytyväinen menon ajan.
Itse liikun paljon vauvan kanssa ja tottakai olen imettänyt julkisilla paikoilla jos tarvetta on. Toki aina huivin tai harson suojissa niin, että mitään tuskin on vilahtanut. Jos vauva on ollut sellaisessa iässä, ettei malta keskittyä syömiseen rauhassa, silloin olen siirtynyt syrjempään imettämään jos mahdollista. Ravintoloissa mielellään valitaan hiukan syrjäisempi pöytä, ja tuskin kukaan on yleensä edes huomannut, jos siellä on ollut tarve imettää. Enpä ole koskaan huomannut, että ketään olisi häirinnyt. Mun mielestä imetyksen suorittaminen mahdollisimman huomaamattomasti on normaalia kohteliaisuutta, mutta oikeutta imettää ihmisten ilmoilla ei tarvi mitenkään puolustella. Tarpeeton varustuksen esittely on silti hiukan mautonta.
Ei minua tissin näkeminen häiritse niin paljon kuin se lutkutus, ähinä ja tuhina mikä siitä imetyksestä syntyy. Ajatus lämpimästä äidinmaidosta ei ole ruokahalua herättävä. Tulee mieleen sellainen hapanimelä maitopuklu mitä vauvat harrastaa sitten ruokailunsa jälkeen. Imettäminen ei kuulu ravintoloihin tai kahviloihin.
Esimerkiksi puiston penkillä tai kauppakeskuksissa imettävät eivät minua häiritse tippaakaan. Voin aina poistua muualle toisin kuin ravintolapöydästä, jos ruoka on kesken.
Häiritsee (N26, ei vielä lapsia). Mielestäni imettäminen on yksityinen ja jotenkin intiimi hetki äidin ja vauvan välillä, enkä ikinä haluaisi itse imettää vauvaani keskellä kauppakeskusta, kahvilaa ym.
Ei häiritse, enkä pidä tissin näkymistä ollenkaan seksuaalisena siinä kontekstissa.