Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikamatkustuksesta

Vierailija
03.05.2015 |

Eikö olisi hienoa, jos ihminen oppisi kulkemaan valoa nopeammin? Silloin voitaisiin yrittää matkustaa tulevaisuuteen, jolloin voidaan todeta, että onko kohtaloa olemassa vai ei.

Kaikkea sitä tuleekin täysikuun iltoina mieleen...

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla taidoista ja oppimisesta kiinni.

Vierailija
42/100 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sekin olisi hienoa. Olisi hauska päästä ihan livenä katsomaan, miten asiat todellisuudessa tapahtui. Historiaa kun ei ole kirjoitettu täysin objektiivisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 00:12"]

[/quote]

No mistä se sitten on? Itse olen niin sinisilmäinen, että uskon tulevaisuudessa tieteen kehittyvät vaikka millaisiin atmosfääreihin. Hurjimmissa mielikuvissa uskon, että olemme pieni muurahaisyhteiskunta maapallon kokoisessa lasiakvaariossa ja joku uffomies tutkailee käytöstämme :D

Vierailija
44/100 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi paska, onko nyt täysikuu?

Vierailija
45/100 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 00:17"]

Voi paska, onko nyt täysikuu?

[/quote]

No en tiedä, onko täysitäysi, mutta aika täydenoloisena se tuolla taivaalla möllötti.

Vierailija
46/100 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 00:15"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 00:12"]

[/quote]

No mistä se sitten on? Itse olen niin sinisilmäinen, että uskon tulevaisuudessa tieteen kehittyvät vaikka millaisiin atmosfääreihin. Hurjimmissa mielikuvissa uskon, että olemme pieni muurahaisyhteiskunta maapallon kokoisessa lasiakvaariossa ja joku uffomies tutkailee käytöstämme :D

[/quote]

Ensin pitäisi etsiä keino aikamatkustaa reilu sata vuotta taaksepäin ja pitää huolta että Einstein pysyy patenttivirkailijana eikä ala fyysikoksi. Jos suhteellisuusteoriaa ei keksitä niin ei opita että valonnopeus on riippumaton havaitsijan liikkeestä. Silloin valoa nopeammin liikkuminen säilyy mahdollisena jolloin voidaan liikkua ajassakin.

Jos lähdetään siitä että luonnonlait pätevät vain silloin kun ne sattuvat miellyttämään niin sittenhän mikä tahansa voi olla mahdollista. Samalla vauhdilla voisi keksiä ikiliikkujankin.

Vierailija
47/100 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta suhteellisuusteoria on vain teoria. Siksi sitä sanotaan teoriaksi. Einstein oli erittäin älykäs, mutta voin minä silti toivoa, että hän olisi ollut väärässä suhteellisuusteorian suhteen ja joku murtaisi sen.

Mikään ei ole pahempaa tieteelle, kuin yleiset ajatuksia sitovat teoriat. Tosin jotkut varmasti ahertavat suhteellisuusteorian parissa para-aikaa, joten on vain ajan kysymys, onko teoria oikeassa täysin, osittain, vai hyvin vähän.

Vierailija
48/100 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ensin pitäisi etsiä keino aikamatkustaa reilu sata vuotta taaksepäin ja pitää huolta että Einstein pysyy patenttivirkailijana eikä ala fyysikoksi. Jos suhteellisuusteoriaa ei keksitä niin ei opita että valonnopeus on riippumaton havaitsijan liikkeestä. Silloin valoa nopeammin liikkuminen säilyy mahdollisena jolloin voidaan liikkua ajassakin.

Jos lähdetään siitä että luonnonlait pätevät vain silloin kun ne sattuvat miellyttämään niin sittenhän mikä tahansa voi olla mahdollista. Samalla vauhdilla voisi keksiä ikiliikkujankin.
[/quote]
Sä olet ikävä ihminen. Mielikuvituksella ei ole rajoja

Vierailija
49/100 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikamatkaaja, mutta kukaan ei usko minua. Matkustin vuodesta 2445 vuoteen 2010 ja rikoin vahingossa aikakoneeni, jonka seurauksena jäin jumiin tähän todellisuuteen, jossa olen nyt elänyt neljä vuotta.

Tekin varmasti pidätte minua hulluna, mutta totta tämä on.

Vierailija
50/100 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 00:35"]No mutta suhteellisuusteoria on vain teoria. Siksi sitä sanotaan teoriaksi. Einstein oli erittäin älykäs, mutta voin minä silti toivoa, että hän olisi ollut väärässä suhteellisuusteorian suhteen ja joku murtaisi sen.

Mikään ei ole pahempaa tieteelle, kuin yleiset ajatuksia sitovat teoriat. Tosin jotkut varmasti ahertavat suhteellisuusteorian parissa para-aikaa, joten on vain ajan kysymys, onko teoria oikeassa täysin, osittain, vai hyvin vähän.
[/quote]

Et siis ymmärrä mitä teoria tarkoittaa tieteessä...

Vierailija
51/100 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 00:35"]No mutta suhteellisuusteoria on vain teoria. Siksi sitä sanotaan teoriaksi. Einstein oli erittäin älykäs, mutta voin minä silti toivoa, että hän olisi ollut väärässä suhteellisuusteorian suhteen ja joku murtaisi sen.

[/quote]

Tieteelliset teoriat ovat luotetuin, täsmällisin ja kattavin tieteellisen tiedon muoto.[3] Tämä eroaa suuresti “teoria” -termin yleisestä käytöstä, joka viittaa siihen, että jokin on arvaus (ts. perusteeton ja spekulatiivinen).[5]

Vierailija
52/100 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 00:43"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 00:35"]No mutta suhteellisuusteoria on vain teoria. Siksi sitä sanotaan teoriaksi. Einstein oli erittäin älykäs, mutta voin minä silti toivoa, että hän olisi ollut väärässä suhteellisuusteorian suhteen ja joku murtaisi sen. Mikään ei ole pahempaa tieteelle, kuin yleiset ajatuksia sitovat teoriat. Tosin jotkut varmasti ahertavat suhteellisuusteorian parissa para-aikaa, joten on vain ajan kysymys, onko teoria oikeassa täysin, osittain, vai hyvin vähän. [/quote] Tieteelliset teoriat ovat luotetuin, täsmällisin ja kattavin tieteellisen tiedon muoto.[3] Tämä eroaa suuresti “teoria” -termin yleisestä käytöstä, joka viittaa siihen, että jokin on arvaus (ts. perusteeton ja spekulatiivinen).[5]

[/quote]

Toki, mutta mikään ei ole 100% varmaa, ennenkuin se on todistettu :)

Vierailija
53/100 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 00:35"]

No mutta suhteellisuusteoria on vain teoria. Siksi sitä sanotaan teoriaksi. Einstein oli erittäin älykäs, mutta voin minä silti toivoa, että hän olisi ollut väärässä suhteellisuusteorian suhteen ja joku murtaisi sen.

[/quote]

Avaa toki keskustelu sillä että mitä tarkoittaisi se että suhteellisuusteoria on vain vähän oikeassa. Jepjep, olen ikävä ihminen mutta juuri nyt ei ole muutakaan tekemistä kuin notkua täällä.

Vierailija
54/100 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 00:39"]

Olen aikamatkaaja, mutta kukaan ei usko minua. Matkustin vuodesta 2445 vuoteen 2010 ja rikoin vahingossa aikakoneeni, jonka seurauksena jäin jumiin tähän todellisuuteen, jossa olen nyt elänyt neljä vuotta.

[/quote]

Tais mennä aivotkin rikki, nyt on vuosi 2015 :D

Vierailija
55/100 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 00:13"]

No sekin olisi hienoa. Olisi hauska päästä ihan livenä katsomaan, miten asiat todellisuudessa tapahtui. Historiaa kun ei ole kirjoitettu täysin objektiivisesti.

[/quote]olisi jännää jos voisi muuttaa historiaa,

Vierailija
56/100 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 00:39"]Olen aikamatkaaja, mutta kukaan ei usko minua. Matkustin vuodesta 2445 vuoteen 2010 ja rikoin vahingossa aikakoneeni, jonka seurauksena jäin jumiin tähän todellisuuteen, jossa olen nyt elänyt neljä vuotta.

[/quote]
Mikä sun DeLoreanissa meni rikki? Mulla lojuu yksi sellainen tuossa pihamaalla. Saat sen varaosiksi, jos haluat?

Vierailija
57/100 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 00:44"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 00:35"]

[/quote]

Avaa toki keskustelu sillä että mitä tarkoittaisi se että suhteellisuusteoria on vain vähän oikeassa. Jepjep, olen ikävä ihminen mutta juuri nyt ei ole muutakaan tekemistä kuin notkua täällä.

[/quote]

En tiedä, en minä ole mikään tiedeihminen. Todennäköisesti siten on vähän oikeassa, että lähtökohta ok, mutta pohdinta ajautui täysi väärille urille.

Vierailija
58/100 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 00:44"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 00:43"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 00:35"]No mutta suhteellisuusteoria on vain teoria. Siksi sitä sanotaan teoriaksi. Einstein oli erittäin älykäs, mutta voin minä silti toivoa, että hän olisi ollut väärässä suhteellisuusteorian suhteen ja joku murtaisi sen. Mikään ei ole pahempaa tieteelle, kuin yleiset ajatuksia sitovat teoriat. Tosin jotkut varmasti ahertavat suhteellisuusteorian parissa para-aikaa, joten on vain ajan kysymys, onko teoria oikeassa täysin, osittain, vai hyvin vähän. [/quote] Tieteelliset teoriat ovat luotetuin, täsmällisin ja kattavin tieteellisen tiedon muoto.[3] Tämä eroaa suuresti “teoria” -termin yleisestä käytöstä, joka viittaa siihen, että jokin on arvaus (ts. perusteeton ja spekulatiivinen).[5]

[/quote]

Toki, mutta mikään ei ole 100% varmaa, ennenkuin se on todistettu :)
[/quote]

Tieteessä edes todistettu ei ole 100% varmaa, se on vain todistettu. Täällä asiasta väittely on tosin aika turhaa kun termit hukassa 99.5% "asiantuntijoista"... Se on vain teoria :D

Vierailija
59/100 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 00:45"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 00:13"]

[/quote]olisi jännää jos voisi muuttaa historiaa,
[/quote]
Ja vaarallista.

Vierailija
60/100 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 00:47"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 00:44"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 00:43"] [quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 00:35"]No mutta suhteellisuusteoria on vain teoria. Siksi sitä sanotaan teoriaksi. Einstein oli erittäin älykäs, mutta voin minä silti toivoa, että hän olisi ollut väärässä suhteellisuusteorian suhteen ja joku murtaisi sen. Mikään ei ole pahempaa tieteelle, kuin yleiset ajatuksia sitovat teoriat. Tosin jotkut varmasti ahertavat suhteellisuusteorian parissa para-aikaa, joten on vain ajan kysymys, onko teoria oikeassa täysin, osittain, vai hyvin vähän. [/quote] Tieteelliset teoriat ovat luotetuin, täsmällisin ja kattavin tieteellisen tiedon muoto.[3] Tämä eroaa suuresti “teoria” -termin yleisestä käytöstä, joka viittaa siihen, että jokin on arvaus (ts. perusteeton ja spekulatiivinen).[5] [/quote] Toki, mutta mikään ei ole 100% varmaa, ennenkuin se on todistettu :) [/quote] Tieteessä edes todistettu ei ole 100% varmaa, se on vain todistettu. Täällä asiasta väittely on tosin aika turhaa kun termit hukassa 99.5% "asiantuntijoista"... Se on vain teoria :D

[/quote]

EN minä ole väittänyt olevani mikään asiantuntija :D Kunhan pohdiskelen aikani ratoksi. Sun kanssa olis muuten kiva jutskailla, mutta en jaksa keskustella ihmisen kanssa, joka ei edes halua yrittää lennättää mielikuvitustaan.