Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi teinitappaja saa niin paljon ymmärrystä?

Vierailija
02.05.2015 |

Oon varmaan tosi julma ihminen, mutta pakko sanoa, että multa ei kyllä heru pätkääkään sympatiaa tätä kaverin puukottajaa kohtaan! Mitä nyt oon seuraillu sosiaalista mediaa, ni oon ollu todella yllättynyt siitä, miten paljon tukea tekijä on saanut muilta nuorilta. Silmiin on osunut vain kommentteja tyyliin "mun mielipide H:sta ei tuu muuttumaan", "uhri varmasti antaisi anteeksi" jne. Tuntuu, että nuoret pitävät tyyliin tekijää jonain uhrina, kun taas oikeasta uhrista eli O:sta ei ole osunut mun kohdalle ainakaan yhtään kommenttia, joka aidosti kuvastais sitä vääryyttä mikä tätä tyttöparkaa kohtas. Mikä ihme nykynuoria vaivaa? Kiillottavatko he vain omaa egoaan tällä, vai ovatko he oikeasti niin vieraantuneita asioista, että eivät ymmärrä mitä tämä tapahtuma todella tarkoittaa?

Ok,

Ymmärtäisin puolustelun vielä, jos tilanne olisi ollut epämääräinen ja tekijä selkeesti katuisi tekoaan koko sydämellään, mutta totuus nyt vain taitaa olla se, että hän ei kylmäverisesti ole edes myöntänyt tekoaan tai osoittanut minkään näköistä katumusta tapahtuneesta. Ajattelin, että jos joku olisi varmaa niin se, että nuoriso tekisi itse oikeutta tuomitsemalla ja hylkäämällä kyseisen henkilön, mutta ilmeisesti näin ei kuitenkaan ihan käynyt. Tietysti toivon, että otantani vain on pieni ja olen väärässä tämän asian suhteen.

Kommentit (151)

Vierailija
41/151 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 00:22"]Tuon ikäisistä tytöistä osa on todella pipipäisiä. Jo silloin, kun itse olin 15-vuotias eli kohta 20 vuotta sitten, oli niitä tyttöporukoita, jotka harrastuksenaan veti päihin ikäisiään tyttöjä. Täysin vailla mitään tunnontuskia. Jos joku oli vähän liian nätti tai joku saanut jonkun tietyn pojan huomion, niin seuraavassa discossa (mahtaakohan näitä discoja edes olla nykyaikana) takuuvarmasti tyttöjengi potki ja hakkasi. Tuskimpa näidenkään vanhemmat tiesi, mitä nuo porukat ikätovereilleen tekivät.
[/quote]

Tässä ei sellaista ollut. Tavallinen tyttö nurkkaan ahdettuna tekee kauhean teon. Voi kuvitella omalle kohdalle. Onneksi en ol joutunut niin ahtaatte. Ihmisen elämä voi muuttua hetkessä

Vierailija
42/151 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 07:11"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 07:05"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 06:58"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 06:53"] [quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 06:44"]Pelottavinta tässä onkin tuo, että tappaja saa myötätuntoa ja ymmärrystä. Noilta nuorilta, mutta joiltain vanhemmiltakin. Mikä on tämän maan tulevaisuus, kun tappaminenkin on noin hyväksyttävää? Enpä tahtois asua Seinäjoella teinini kanssa. Ja toivottavasti nuo ymmärtäjäteinit jäävät sinne kotikaupunkiinsa, eikä lähde muualle opiskelemaan. Oma vuotta vanhempi tyttäreni tuumasi, että ajattele äiti... Tuo tappaja voi tulla samaan kouluun opiskelemaan. Niinpä. Tuomio on varmasti olematon, ja todellakin on mahdollisuus, että opiskeluiden merkeissä törmää. Ainakin johonkin samnakaltaiseen. Noita kun tuntuu olevan paljon. Nyt teinit tulee vielä huomaamaan, että jos joku tyyppi ketuttaa paljon, niin ei siitä kovaa tuomiota tule, kun sen poistaa kartalta. Voip saada vaikka vähän kivaa mainetta ja sympatiaa kaupan päälle... [/quote] Minun teinin kanssa mietittiin asiaa empaattisesti. Miltä osapuolista mahtaa tuntua. Se voisi olla he. Vaikea kuvitella. Muttei anna oikeutta demonisoida [/quote] Antaa kyllä. Kun ihan oikeasti kävisi niin, että tuo tappajatyttö istuisi koulussa tyttäreni vieressä, tekisivät yhdessä ryhmätöitä jossain hiljaisessa piakassa jne. Ei, en tykkäisi, ja tuskin tyttärenikään kovasti pystyisi siinä tilanteessa tehtävään keskittymään.  Kyllä on niin sekopäinen sellainen, joka toisen tappaa, että sitä ei oman lapsen lähelle halua. olipa se tappo sitten pikaistuksissa  tehty, mutta ei. En tahdo tuollaista vapaaksi kulkemaan. [/quote] Sinulta puuttuu kyky ymmärtää elämää ja ihmistä. Ihminen voi tehdä kauhean teon. Muttei hän sen vuoksi yhdessä hetkessä muutu pahaksi. Nämä ymmärtävät teinit ja aikuiset tajuaa sen Ja tuntee myötätuntoa myöä tätä tyttöä kohtaan. Hänen elämänsä muuttui myös lopullisesti. Nyt pitää löytää keinoja elämässä selviytymiseen

[/quote]Kyllähän se on juuri silloin pahaksi muuttunut, kun sen teon on tehnyt. Miten ihmeessä voi tunteä myötätuntoa tappajaa kohtaan? Inhoa ja pelkoa tunnen. Pelkoa oman lapseni puolesta, koska nuo teinien tekemät surmatyöt rupeaa lisääntymään, koska huomaavat, ettei siitä juuri rankkua tule. Päänsilittelyä ja myötätuntoa vain. Voi helevetti soikoon. On kyllä maailma mennyt päälaelleen.

Oletko tämän surmaajan lähiomainen/sukulainen tms.?
[/quote]

Olen ihan tavallinen myötätuntoinen ihminen
Jolle ei ole mustaa ja valkoista. Eikä kukaan muutu yhdessä hetkessä pahaksi. Vaikka tekee pahan teon.
Olen nähnyt paljon inhimillistä kärsimystä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/151 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun vähiten ansaitsee pään silitystä, sitä eniten tarvitsee
Hyvä neuvo lapsien kasvatuksessa

Vierailija
44/151 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 07:16"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 07:11"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 07:05"] [quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 06:58"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 06:53"] [quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 06:44"]Pelottavinta tässä onkin tuo, että tappaja saa myötätuntoa ja ymmärrystä. Noilta nuorilta, mutta joiltain vanhemmiltakin. Mikä on tämän maan tulevaisuus, kun tappaminenkin on noin hyväksyttävää? Enpä tahtois asua Seinäjoella teinini kanssa. Ja toivottavasti nuo ymmärtäjäteinit jäävät sinne kotikaupunkiinsa, eikä lähde muualle opiskelemaan. Oma vuotta vanhempi tyttäreni tuumasi, että ajattele äiti... Tuo tappaja voi tulla samaan kouluun opiskelemaan. Niinpä. Tuomio on varmasti olematon, ja todellakin on mahdollisuus, että opiskeluiden merkeissä törmää. Ainakin johonkin samnakaltaiseen. Noita kun tuntuu olevan paljon. Nyt teinit tulee vielä huomaamaan, että jos joku tyyppi ketuttaa paljon, niin ei siitä kovaa tuomiota tule, kun sen poistaa kartalta. Voip saada vaikka vähän kivaa mainetta ja sympatiaa kaupan päälle... [/quote] Minun teinin kanssa mietittiin asiaa empaattisesti. Miltä osapuolista mahtaa tuntua. Se voisi olla he. Vaikea kuvitella. Muttei anna oikeutta demonisoida [/quote] Antaa kyllä. Kun ihan oikeasti kävisi niin, että tuo tappajatyttö istuisi koulussa tyttäreni vieressä, tekisivät yhdessä ryhmätöitä jossain hiljaisessa piakassa jne. Ei, en tykkäisi, ja tuskin tyttärenikään kovasti pystyisi siinä tilanteessa tehtävään keskittymään.  Kyllä on niin sekopäinen sellainen, joka toisen tappaa, että sitä ei oman lapsen lähelle halua. olipa se tappo sitten pikaistuksissa  tehty, mutta ei. En tahdo tuollaista vapaaksi kulkemaan. [/quote] Sinulta puuttuu kyky ymmärtää elämää ja ihmistä. Ihminen voi tehdä kauhean teon. Muttei hän sen vuoksi yhdessä hetkessä muutu pahaksi. Nämä ymmärtävät teinit ja aikuiset tajuaa sen Ja tuntee myötätuntoa myöä tätä tyttöä kohtaan. Hänen elämänsä muuttui myös lopullisesti. Nyt pitää löytää keinoja elämässä selviytymiseen [/quote]Kyllähän se on juuri silloin pahaksi muuttunut, kun sen teon on tehnyt. Miten ihmeessä voi tunteä myötätuntoa tappajaa kohtaan? Inhoa ja pelkoa tunnen. Pelkoa oman lapseni puolesta, koska nuo teinien tekemät surmatyöt rupeaa lisääntymään, koska huomaavat, ettei siitä juuri rankkua tule. Päänsilittelyä ja myötätuntoa vain. Voi helevetti soikoon. On kyllä maailma mennyt päälaelleen. Oletko tämän surmaajan lähiomainen/sukulainen tms.? [/quote] Olen ihan tavallinen myötätuntoinen ihminen Jolle ei ole mustaa ja valkoista. Eikä kukaan muutu yhdessä hetkessä pahaksi. Vaikka tekee pahan teon. Olen nähnyt paljon inhimillistä kärsimystä

[/quote] Tässä ei ole minkäänlaista inhimillistä kärsimystä. Hullu teini on vienyt toisen teinin hengen. Mene kysymään surmatun teinin vanhemmilta, onko inhimillistä.

Vierailija
45/151 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 07:12"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 00:22"]Tuon ikäisistä tytöistä osa on todella pipipäisiä. Jo silloin, kun itse olin 15-vuotias eli kohta 20 vuotta sitten, oli niitä tyttöporukoita, jotka harrastuksenaan veti päihin ikäisiään tyttöjä. Täysin vailla mitään tunnontuskia. Jos joku oli vähän liian nätti tai joku saanut jonkun tietyn pojan huomion, niin seuraavassa discossa (mahtaakohan näitä discoja edes olla nykyaikana) takuuvarmasti tyttöjengi potki ja hakkasi. Tuskimpa näidenkään vanhemmat tiesi, mitä nuo porukat ikätovereilleen tekivät. [/quote] Tässä ei sellaista ollut. Tavallinen tyttö nurkkaan ahdettuna tekee kauhean teon. Voi kuvitella omalle kohdalle. Onneksi en ol joutunut niin ahtaatte. Ihmisen elämä voi muuttua hetkessä

[/quote] Tuskin on kukaan tuota tyttöä nurkkaan ajanut. Eiköhän se ole tuo tappaja, joka on uhrin nurkkaan ajanut. Ja jos sulla on taipumusta siihen, että vastoinkäymisissä voisit tappaa jonkun, niin mene ihmeessä hakemaan jo nyt hoitoa, että joku perhe välttyy kauhaealta surulta.

Kyllä täällä on heikkopäistä porukkaa. Olisiko ymmärrys tuollaista, jos teidän oma lapsi olisi tapettu näin?

Vierailija
46/151 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 23:31"]

Ehkä tekijällä on päällä dissosisaatioreaktio, mieli on siis jakaantunut ja leikkaa traumaattisen tapahtuman ikäänkuin pois tietoisuudesta. Ja teko itsessään luonnollisesti viittaa siihen ettei mielenterveys ole alunperinkään ollut kunnossa. Tekoa puolustelematta säälin tyttöä syvästi, ja ihmettelen jos hänestä tuon jälkeen, rangaistuksen kärsittyään, joskus vielä kasvaa ihminen. Itse tiedän tarkalleen mitä on elää syyllisyyden ja häpeän kanssa, ihmisten karttamana, heitä alempana vaikka tekoni ei toki noin kamala olekaan.

[/quote] Näin. Tuo teko oli niin kauhea, että ajatus siitä että oli itse tekijä, ei varmaankaan vielä mahdu 15-vuotiaan päähän. Sitten kun tajuaa, ei se sieltä poistu koskaan.

Vierailija
47/151 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 07:21"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 07:16"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 07:11"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 07:05"] [quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 06:58"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 06:53"] [quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 06:44"]Pelottavinta tässä onkin tuo, että tappaja saa myötätuntoa ja ymmärrystä. Noilta nuorilta, mutta joiltain vanhemmiltakin. Mikä on tämän maan tulevaisuus, kun tappaminenkin on noin hyväksyttävää? Enpä tahtois asua Seinäjoella teinini kanssa. Ja toivottavasti nuo ymmärtäjäteinit jäävät sinne kotikaupunkiinsa, eikä lähde muualle opiskelemaan. Oma vuotta vanhempi tyttäreni tuumasi, että ajattele äiti... Tuo tappaja voi tulla samaan kouluun opiskelemaan. Niinpä. Tuomio on varmasti olematon, ja todellakin on mahdollisuus, että opiskeluiden merkeissä törmää. Ainakin johonkin samnakaltaiseen. Noita kun tuntuu olevan paljon. Nyt teinit tulee vielä huomaamaan, että jos joku tyyppi ketuttaa paljon, niin ei siitä kovaa tuomiota tule, kun sen poistaa kartalta. Voip saada vaikka vähän kivaa mainetta ja sympatiaa kaupan päälle... [/quote] Minun teinin kanssa mietittiin asiaa empaattisesti. Miltä osapuolista mahtaa tuntua. Se voisi olla he. Vaikea kuvitella. Muttei anna oikeutta demonisoida [/quote] Antaa kyllä. Kun ihan oikeasti kävisi niin, että tuo tappajatyttö istuisi koulussa tyttäreni vieressä, tekisivät yhdessä ryhmätöitä jossain hiljaisessa piakassa jne. Ei, en tykkäisi, ja tuskin tyttärenikään kovasti pystyisi siinä tilanteessa tehtävään keskittymään.  Kyllä on niin sekopäinen sellainen, joka toisen tappaa, että sitä ei oman lapsen lähelle halua. olipa se tappo sitten pikaistuksissa  tehty, mutta ei. En tahdo tuollaista vapaaksi kulkemaan. [/quote] Sinulta puuttuu kyky ymmärtää elämää ja ihmistä. Ihminen voi tehdä kauhean teon. Muttei hän sen vuoksi yhdessä hetkessä muutu pahaksi. Nämä ymmärtävät teinit ja aikuiset tajuaa sen Ja tuntee myötätuntoa myöä tätä tyttöä kohtaan. Hänen elämänsä muuttui myös lopullisesti. Nyt pitää löytää keinoja elämässä selviytymiseen [/quote]Kyllähän se on juuri silloin pahaksi muuttunut, kun sen teon on tehnyt. Miten ihmeessä voi tunteä myötätuntoa tappajaa kohtaan? Inhoa ja pelkoa tunnen. Pelkoa oman lapseni puolesta, koska nuo teinien tekemät surmatyöt rupeaa lisääntymään, koska huomaavat, ettei siitä juuri rankkua tule. Päänsilittelyä ja myötätuntoa vain. Voi helevetti soikoon. On kyllä maailma mennyt päälaelleen. Oletko tämän surmaajan lähiomainen/sukulainen tms.? [/quote] Olen ihan tavallinen myötätuntoinen ihminen Jolle ei ole mustaa ja valkoista. Eikä kukaan muutu yhdessä hetkessä pahaksi. Vaikka tekee pahan teon. Olen nähnyt paljon inhimillistä kärsimystä

[/quote] Tässä ei ole minkäänlaista inhimillistä kärsimystä. Hullu teini on vienyt toisen teinin hengen. Mene kysymään surmatun teinin vanhemmilta, onko inhimillistä.
[/quote]

Et siis tunnista tekijän kärsimystä. Tekohetkellä ja jälkeenpäin? Uskotko, ettei hän ole ihminen? Hänellä ei ole tunteita?
Hän on toisenlainen kuin sinä?
Miltä sinusta tuntuisi?

Vierailija
48/151 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="ExoPol" time="02.05.2015 klo 22:18"]Tuo tilanne on niin absurdi, ettei sitä voi käsittää.

Itselläni on just tuon ikäinen tyttö, ja ikänsä puolesta hän voisi olla siis sekä tekijä että uhri. Siksi koen valtavaa surua tuota uhria ajatellessani ja myös valtavaa surua tuota tekijää ajatellessani. Ei tuo tekijä varmastikaan ole sen pahempi kuin  oma samanikäinen tyttäreni, eikä uhri sen kummempi nuori hänkään. 

Eli jotenkin tuntuu, että tämä olisi voinut käydä meillekin, tuo oma rakas tyttöni olisi voinut olla kumpi tahansa noista tytöistä, tavallisena koulupäivänä..

Siksi en halua kivittää tuota tekijää. 15-vuotiaat on täysiä raakileita vielä ja tässä tällä tytöllä on toivottavasti vielä mahdollisuus elämään. Toisella ei ole, ja siitä olen kamalan surullinen.
[/quote]

Tunnen samoin

Vierailija
49/151 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 07:24"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 07:12"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 00:22"]Tuon ikäisistä tytöistä osa on todella pipipäisiä. Jo silloin, kun itse olin 15-vuotias eli kohta 20 vuotta sitten, oli niitä tyttöporukoita, jotka harrastuksenaan veti päihin ikäisiään tyttöjä. Täysin vailla mitään tunnontuskia. Jos joku oli vähän liian nätti tai joku saanut jonkun tietyn pojan huomion, niin seuraavassa discossa (mahtaakohan näitä discoja edes olla nykyaikana) takuuvarmasti tyttöjengi potki ja hakkasi. Tuskimpa näidenkään vanhemmat tiesi, mitä nuo porukat ikätovereilleen tekivät. [/quote] Tässä ei sellaista ollut. Tavallinen tyttö nurkkaan ahdettuna tekee kauhean teon. Voi kuvitella omalle kohdalle. Onneksi en ol joutunut niin ahtaatte. Ihmisen elämä voi muuttua hetkessä

[/quote] Tuskin on kukaan tuota tyttöä nurkkaan ajanut. Eiköhän se ole tuo tappaja, joka on uhrin nurkkaan ajanut. Ja jos sulla on taipumusta siihen, että vastoinkäymisissä voisit tappaa jonkun, niin mene ihmeessä hakemaan jo nyt hoitoa, että joku perhe välttyy kauhaealta surulta.

Kyllä täällä on heikkopäistä porukkaa. Olisiko ymmärrys tuollaista, jos teidän oma lapsi olisi tapettu näin?
[/quote]

Tai sinun lapsesi olisi tappanut toisen

Vierailija
50/151 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 07:43"][quote author="ExoPol" time="02.05.2015 klo 22:18"]

Tuo tilanne on niin absurdi, ettei sitä voi käsittää.

Itselläni on just tuon ikäinen tyttö, ja ikänsä puolesta hän voisi olla siis sekä tekijä että uhri. Siksi koen valtavaa surua tuota uhria ajatellessani ja myös valtavaa surua tuota tekijää ajatellessani. Ei tuo tekijä varmastikaan ole sen pahempi kuin oma samanikäinen tyttäreni, eikä uhri sen kummempi nuori hänkään.

Eli jotenkin tuntuu, että tämä olisi voinut käydä meillekin, tuo oma rakas tyttöni olisi voinut olla kumpi tahansa noista tytöistä, tavallisena koulupäivänä..

15-vuotiaat on täysiä raakileita vielä ja tässä tällä tytöllä on toivottavasti vielä mahdollisuus elämään. Toisella ei ole, ja siitä olen kamalan surullinen.

[/quote]

Tutkimusten mukaan lapsena tai nuorena henkirikoksen tehneet ovat paljon häiriintyneempiä kuin aikuisena henkirikoksen tehneet. Lähes kaikki 15-vuotiaat tappajat ovat psykopaatteja. Aikuisena henkirikoksen tehneistä valtaosa on ihan tavallisia ihmisiä.

Sinunkin tyttäresi on pelkkää roskaa. Toivottavasti tyttäresi raiskataan ja kidutetaan hengiltä. Se olisi sinulle aivan oikein.
[/quote]

Sinulla on korkea kyky nyötätuntoon...

Vierailija
51/151 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 07:51"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 07:43"][quote author="ExoPol" time="02.05.2015 klo 22:18"] Tuo tilanne on niin absurdi, ettei sitä voi käsittää. Itselläni on just tuon ikäinen tyttö, ja ikänsä puolesta hän voisi olla siis sekä tekijä että uhri. Siksi koen valtavaa surua tuota uhria ajatellessani ja myös valtavaa surua tuota tekijää ajatellessani. Ei tuo tekijä varmastikaan ole sen pahempi kuin oma samanikäinen tyttäreni, eikä uhri sen kummempi nuori hänkään. Eli jotenkin tuntuu, että tämä olisi voinut käydä meillekin, tuo oma rakas tyttöni olisi voinut olla kumpi tahansa noista tytöistä, tavallisena koulupäivänä.. 15-vuotiaat on täysiä raakileita vielä ja tässä tällä tytöllä on toivottavasti vielä mahdollisuus elämään. Toisella ei ole, ja siitä olen kamalan surullinen. [/quote] Tutkimusten mukaan lapsena tai nuorena henkirikoksen tehneet ovat paljon häiriintyneempiä kuin aikuisena henkirikoksen tehneet. Lähes kaikki 15-vuotiaat tappajat ovat psykopaatteja. Aikuisena henkirikoksen tehneistä valtaosa on ihan tavallisia ihmisiä. Sinunkin tyttäresi on pelkkää roskaa. Toivottavasti tyttäresi raiskataan ja kidutetaan hengiltä. Se olisi sinulle aivan oikein. [/quote] Sinulla on korkea kyky nyötätuntoon...

[/quote]

Sinun kykysi myötätuntoon ei ole yhtään sen suurempi.

Vierailija
52/151 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 21:08"]

Ne on nuoria eivätkä ehkä tajua koko tilannetta kunnolla ja sen lopullisuutta... En tiedä :( Itse 15-vuotiaan äitinä olen miettinyt tätä traagista tapahtumaa kummankin kannalta - tai lähinnä vanhemman näkökulmasta enkä todellakaan tiedä kumpi on pahempi asia : se että oma lapsi kuolee vai se, että oma lapsi tahallaan surmas toisen nuoren. Sympatiaa tunnen molempien vanhempia kohtaan.

[/quote]

No, eipä tuota tarvi kauan miettiä. Eiköhän uhrin vanhemmilla ole 1000-kertaa pahempaa. Tottakai olisi järkyttävää, että oma lapsi tekisi tuollaista, mutta kaikesta huolimatta lapsi olisi edelleen olemassa ja tuollaisenkin jälkeen hyvällä hoidolla on mahdollista rakentaa vielä onnellinen elämä. Tyttöhän tulee olemaan vapaa jo 18-vuotiaana, uusi nimi, uusi elämä. Tausta painaa, mutta siihen on saatavilla terapiaa tmv. Mutta uhrin vanhemmilta on kaikki ohi. Lasta ei enää ole olemassa ja vielä hirveämmän kuolemasta tekee se, että sen aiheutti toinen ihmine  tahallisesti!

Vierailija
53/151 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen samaa, että eikö ihmiset tajua, että tuo tekijä on psyko. Selvinpäin, 15-vuotiaana kaverinsa tappanut on paljon vaarallisempi kuin aikuisiällä huumepäissään sen tehnyt ja huumeista sittemmin eroon päässyt.

Ihmeellistä lässytystä. Pitäisivät suunsa kiinni edes sen uhrin omaisten takia. Ajatelkaa, jos teidän lapsi olisi tapettu, ja sitten tekijää jotenkin sympatiseerattaisiin. Pitäisivät ajatuksensa edes kunnioituksesta uhrin puolta kohtaan sisällään. Tuska on uhrin omaisilla niin hirveä, ettei ole syytä sanoa mitään positiivista tekijästä tässä vaiheessa julkisesti. Ei tarvi haukkua, muttei tarvi puolustellakaan. Ihmisiltä puuttuu täysin myötäelämisen kyky ja ovat suorastaan ilkeitä. Miettikää tilannetta omalla kohdalla.

Vierailija
54/151 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 07:43"]

[quote author="ExoPol" time="02.05.2015 klo 22:18"]

Tuo tilanne on niin absurdi, ettei sitä voi käsittää.

Itselläni on just tuon ikäinen tyttö, ja ikänsä puolesta hän voisi olla siis sekä tekijä että uhri. Siksi koen valtavaa surua tuota uhria ajatellessani ja myös valtavaa surua tuota tekijää ajatellessani. Ei tuo tekijä varmastikaan ole sen pahempi kuin oma samanikäinen tyttäreni, eikä uhri sen kummempi nuori hänkään.

15-vuotiaat on täysiä raakileita vielä ja tässä tällä tytöllä on toivottavasti vielä mahdollisuus elämään. Toisella ei ole, ja siitä olen kamalan surullinen.

[/quote]

Tutkimusten mukaan lapsena tai nuorena henkirikoksen tehneet ovat paljon häiriintyneempiä kuin aikuisena henkirikoksen tehneet. Lähes kaikki 15-vuotiaat tappajat ovat psykopaatteja. Aikuisena henkirikoksen tehneistä valtaosa on ihan tavallisia ihmisiä.

Sinunkin tyttäresi on pelkkää roskaa. Toivottavasti tyttäresi raiskataan ja kidutetaan hengiltä. Se olisi sinulle aivan oikein.

[/quote]

Mieti vähän. Psykopaatti tuntee ylpeyttä kun osaa kiduttaa toista. Sinä et tunne tuota kenelle puhuit, etkä tätä tyttöä.

http://www.webmd.com/mental-health/features/portrait-of-psychopath

Vierailija
55/151 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 07:57"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 07:51"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 07:43"][quote author="ExoPol" time="02.05.2015 klo 22:18"] Tuo tilanne on niin absurdi, ettei sitä voi käsittää. Itselläni on just tuon ikäinen tyttö, ja ikänsä puolesta hän voisi olla siis sekä tekijä että uhri. Siksi koen valtavaa surua tuota uhria ajatellessani ja myös valtavaa surua tuota tekijää ajatellessani. Ei tuo tekijä varmastikaan ole sen pahempi kuin oma samanikäinen tyttäreni, eikä uhri sen kummempi nuori hänkään. Eli jotenkin tuntuu, että tämä olisi voinut käydä meillekin, tuo oma rakas tyttöni olisi voinut olla kumpi tahansa noista tytöistä, tavallisena koulupäivänä.. 15-vuotiaat on täysiä raakileita vielä ja tässä tällä tytöllä on toivottavasti vielä mahdollisuus elämään. Toisella ei ole, ja siitä olen kamalan surullinen. [/quote] Tutkimusten mukaan lapsena tai nuorena henkirikoksen tehneet ovat paljon häiriintyneempiä kuin aikuisena henkirikoksen tehneet. Lähes kaikki 15-vuotiaat tappajat ovat psykopaatteja. Aikuisena henkirikoksen tehneistä valtaosa on ihan tavallisia ihmisiä. Sinunkin tyttäresi on pelkkää roskaa. Toivottavasti tyttäresi raiskataan ja kidutetaan hengiltä. Se olisi sinulle aivan oikein. [/quote] Sinulla on korkea kyky nyötätuntoon...

[/quote]

Sinun kykysi myötätuntoon ei ole yhtään sen suurempi.
[/quote]

En ainakaan toivo sinulle tai lapsellesi pahaa

Vierailija
56/151 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha? Lähinnä nämä joukolla lynkkaamaan lähtevät

Vierailija
57/151 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskään puolustajat ei ole kommentoineet tuntrevansa tyttöä. Tännekin huutelen että googlettakaa skylar neese ja miettikää tilannetta uudelleen.

Vierailija
58/151 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät saaneet samanikäiset somalipojat ihan saman verran ymmärrystä, kun joukkuraiskasivat tytön. Karkotusadressi sen kun täyttyi. Nyt moni suree, kun tappajateininkin elämä meni pilalle ja kauheeta on.

Vierailija
59/151 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 08:52"]

Eivät saaneet samanikäiset somalipojat ihan saman verran ymmärrystä, kun joukkuraiskasivat tytön. Karkotusadressi sen kun täyttyi. Nyt moni suree, kun tappajateininkin elämä meni pilalle ja kauheeta on.

[/quote]

Kyllä porukalla on paljon raukkamaisempaa tehdä rikoksia kuin yksin. Se vaatii suunnitelmallisuutta pakostikin.

Vierailija
60/151 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 09:05"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 08:52"]

[/quote]

Kyllä porukalla on paljon raukkamaisempaa tehdä rikoksia kuin yksin. Se vaatii suunnitelmallisuutta pakostikin.

[/quote]

Porukkalla yhden kimpussa, mikä sen halveksittavampaa. Mutta voihan tässäkin olla taustalla että toinen tytöistä on porukalla kiusannut toista mutta emme me sitä tiedä.