Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olitko itse noin hehkeä kuin Catherine heti synnytyksen jälkeen?

Vierailija
02.05.2015 |

-

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 22:55"]Mua nauratti kun näin nuo Katen kuvat ekan kerran. Minä olin kyllä oman synnytyksen jäljiltä niin kaukana tuosta kuvasta kuin voi olla. Olen todella ylpeä siitä, että joku nainen pystyy näyttämään noin upealta tuollaisen urakan jälkeen, olkoon hänellä meikkaajat ja kampaajat apunaan tai ei. Minusta ei siihen olisi, eikä edes kotiinlähtöön kymmenen tuntia synnytyksen jälkeen, mutta hienoa että joku toinen voi ja haluaa. [/quote] Lisään vielä, että kotiinlähtiessä tunsin itseni maailman hoikimmaksi ja kauneimmaksi naiseksi, koska mieheni XL-kokoiset collegehousut mahtuivat viimein ylös vyötärölle asti. Olin myös viimein päässyt suihkuun - synnytys päättyi leikkaussalin pöydälle ja saavuin vuodeosastolle nukutettuna. Hoitajat unohtivat kertoa minulle herättyäni, että suihkuun saa nyt mennä. Makasin verissäni ja hiessäni kaksi vuorokautta ennen kuin uskalsin kysäistä kiukkuisilta ylikuormitetuilta hoitajilta, josko saisin peseytyä.

[/quote]

Mä hoipuin itsekseni suihkuun heti synnytyksen jälkeen, ja sain hoitsulta haukut.

Vierailija
2/103 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:48"]

Toki ja minullakin kävi kampaaja synnärillä.

[/quote]Minulta permanentattiin pillun karvatkin.

[/quote]

:)))) Vähänkö oon nauranut tälle ketjulle....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli huikee tunne kun näin eka kerran oman vauvan. Aivan uskomatonta. Ei siinä ajatellut miltä nyt näytän. Mulla nyt oli niin helppoa, sektiolla tuli vauva maailmaan. 

Vierailija
4/103 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 21:27"]

Jotenkin kauheeta ettei saanut edes synnyttää ja toipua rauhassa vaan heti piti olla edustuskunnossa. Viimeinen asia mikä minua kiinnostaisi synnytyksen päätteeksi olisi mennä lehdistön syynättäväksi

[/quote]

Niinpä. Ja jos nyt tuo on jotenkin pakko hoitaa, niin onko todella pakko olla kymmenen sentin piikkikorot jalassa? Eikö ballerinat käy? 

Ilmeisesti tuo on joku brittikuninkaallisten perinne, mutta tuntuu oudolta.

Vierailija
5/103 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 22:50"]

Jos vauva olisi syntynyt sektiolla, ei Kate olisi ollut valmis lähtemään kotiin 8 tuntia synnytyksen jälkeen. Sen sijaan hyvin sujuva normaali synnytys on pikkujuttu - ei ainakaan minulla ole yhdessäkään kolmesta synnytyksestä tapahtunut mitään repeämisiä tai kovaa verenvuotoa. Kaikki ovat olleet miellyttäviä kokemuksia ja olen lähtenyt kotiin samana tai seuraavana päivänä.

[/quotte)      mitä väliä koska lääkärit saadaan halutessa palatsiin

Vierailija
6/103 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä meikattuna, tosin sitä kalpeutta ei olisi varmaan saanut piiloon millään ilveellä. Mut ei kyllä olis käynyt ekaan kuukauteen mielessäkään pukeutua kumpaankaan ko. herttuattaren valitsemista synnytyksen jälkeisistä ensiesiintymismekoista, niitä vaippoja ja veritulvaa ei millään vaaleilla vaatekappaleilla olis peitetty...

Vierailija
7/103 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 01:10"]No ehkä meikattuna, tosin sitä kalpeutta ei olisi varmaan saanut piiloon millään ilveellä. Mut ei kyllä olis käynyt ekaan kuukauteen mielessäkään pukeutua kumpaankaan ko. herttuattaren valitsemista synnytyksen jälkeisistä ensiesiintymismekoista, niitä vaippoja ja veritulvaa ei millään vaaleilla vaatekappaleilla olis peitetty...
[/quote]

Mietin ihan samaa kyn näin et vaalea mekko päällä..mut ehkä sillä oli semmonen hehtaarivaippa tungettuna tukipikkareihin ja eise läpi tuu kymmenessä minuutissa minkä ne näytti edustavan..

Ja nytpä ei heidän tarvi ressata sitä milloin tuoda vauva julkisuuteen. .saavat ihan rauhassa pesiytyä linnaan ihmettelemään ihanaa vauvaa. :)

Tuosta et olinko yhtä hehkeä..en, en oo koskaan ollutkaan. Mutta kunnossa ei oo ollu valittamista. Kävellä/istua olen voinut heti synnytyksen jälkeen, ja olo on ollut kutakuinkin normaali. :)

Vierailija
8/103 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kate on valmistautunut koko raskauden ajan näyttämään hyvältä myös heti synnytyksen jälkeen. Oikeanlainen ruoka ja hoidot, niin eihän sitä turvotusta juuri tule synnytyksen aikanakaan. Hänellä on varmasti kaikki mahdolliset tukiliivit tuolla vaatteiden alla jotta pysyy koossa niin kauan että pääsee kotiin. Eikä niiden vaippojen tarvitse olla suuria kunhan on imukykyä.

Mä olin todella hoikka, BMIn mukaan alipainoinen kun aloin odottamaan aikanaan esikoista. Alkuraskaus oli järkyttävä samoin kuin Katella, en voinut pariin viikkoon nousta sängystä ylös ollenkaan mutta sitten helpotti ja jossain vaiheessa unohdin jopa olevani raskaana, raskaus alkoi näkymään vasta siinä vaiheessa kun jäin äitiyslomalle. Omia muistoja asiasta ei ole mutta valokuvissa näytän ihan normaalilta, ehkä kaasvojen hehkun takia ja maidosta paisuneiden tissien takia normaalia seksikäämmältä ja hehkeämmältä sillä vatsani oli synnytyksen jälkeen painunut suoranaisesti kuopalle. Eikä sieltä alapäästä verta valunut kuin sen verran kuin menkkojen aikana. 

Sitten on viimeisin raskaus jolloin olin synnytyksen jälkeen pyöreä kuin pallo allergisen reaktion takia. Sitä näkyä ei olisi korjannut edes kokonainen armeija kauneudenhoidon ammattilaisia;)

Katelle ja Viltsulle onnea! 

Vierailija
9/103 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ollut valmis lähtemään heti kotiin synnytyksen jälkeen, mutta sairaalasta ei annettu lupaa yötä vasten. Oli odotettava aamuun. Istuin sitten neljä tuntia osastolla sängyn reunalla lähtövalmiina vauvan kanssa. Hehkeydestä en tiedä.

Meitä on niin moneksi.

Vierailija
10/103 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti olisin näyttänyt hyvältä ja pirteältä jos mut olis meikattu ja laitettu.

Viimeinen synnytys kesti 42 min joten en ehtinyt edes väsähtämään. Ja kuten joka kerta tässäkään synnytyksessä mulle ei jäänyt maha pömpöttämään vaan mahduin heti tavallisiin vaatteisiin.

Vierailija
11/103 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilaisten avulla kyllä synnytyksen jälkeisenä aamuna. Kipulääkettä olisin tarvinnut sekä jotain tukisidettä tms sektion takia. Tokana yönä synnytyksen jälkeen turposin ihan kauheasti, joten sillon en olisi ollut niin freesi (ekana yönä lähti n. 8 litraa nestettä, mutta tokana aamuna painoin saman verran kuin ennen synnytystä)

Vierailija
12/103 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en todellakaan.. esikoinen syntyi hätäsektiolla raskausmyrkytyksen takia, vatsassani oli rivi niittejä ja naama oli turvonnut palloksi.  siinä ei armeija meikkaajiakaan olisi voinut mitään!

ja toisen, tällä kertaa alateitse syntyneen,  jälkeen valuin sitten  maitoa sekä verta. olin varmaan hehkeä näky perse veressä kauhtuneessa pinkissä sairaalayökkärissäni ! jos olisi pitänyt kameroille esiintyä, olisin varmaan näyttänyt keskisormea..!

Vierailija
13/103 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 21:30"]

Itse asiassa joo, ihan hyvännäköinen kai olin, ainakin kuvien mukaan. Synnytin kyllä illalla kymmeneltä, nukkumaan menin yhdeltä, heräsin kuudelta(mieheni herätti-perhehuone), syötin vauvan, söin itse. Kävin suihkussa, föönasin, vaihdoin vaatteet, lähdimme kotiin, jossa vanhempamme olivat järjestäneet hienon juhlapöydän.

[/quote]

Olisipa mun synnytys ollut tuommoinen, olen kade :)

Vierailija
14/103 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kertoo, että heillä turposivat jalat ja he vuotivat paljon verta. Ei minulla vaan jalat turvonneet, ei mikään muu paikka kuin vatsa ja rinnat. Harrastin aktiivista liikuntaa viimeiseen päivään saakka, eikä siksi mitään raskauskilojakaan tullut.

Samoin ihmetyttää veren määrä -  kuin niukat kuukautiset vain oli kaikkien kolmen jälkeen.

Vierailija
15/103 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih. Nää on niin hauskoja juttuja lukea näin jälkikäteen. Kaks kertaa synnärillä olleena muistan, että äitejä oli moneen lähtöön! Näitä Catherinalle vertoja veteleviä freesejä oli kyllä. Suurin osa kyllä vaappui virttyneissä sairaalapyjamissa jalkoväli hellänä. Kalpeina mutta silti jotenkin niin äitydestä hehkuvina. Kipeimmät tapauksetei päässeet edes sängynreunalle istumaan tuossa ajassa missä nyt C kipitti korkkareissaan vauva sylissä.

Vierailija
16/103 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 20:47"]-
[/quote]

Kuopuksen jälkeen kyllä, varsinkin jos ois ollut meikkaaja ja kampaaja sukimassa kuosiin. Ei kipuja, ei hikoilua tms.

Esikoisen jälkeen ei todellakaan. Istuin yimarenkaan päällä ja jokainen ylösnouseminen sängystä ja tuolilta oli yhtä tuskaa. Lisäksi hikoilin ihan hirveästi.

Vierailija
17/103 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videolla on kyllä hehkeä, mutta lähikuvissa todella väsyneen ja kulahtaneen näköinen. Itse olin paremman näköinen naamasta, mutta tuskin olisin uskaltanut kävellä korkkareilla portaissa vauva sylissä, meni sen verran verta että huimasi. Kalpeampikin olin. 

Vierailija
18/103 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty

Vierailija
19/103 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut viikonkaan kuluttua.

Vierailija
20/103 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ja minullakin kävi kampaaja synnärillä.