Te joilla on toimivat aamurutiinit
Millaiset aamurutiinit teillä on? Saatteko tehtyä näitä suositeltuja meditaatioita ja aamujumppia? Jos teillä on kumppani ja/tai perhe saman katon alla, miten aamunne sovitetaan yhteen?
Kommentit (363)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen suositeltuja meditaatioita? Nauraisin, jos jaksaisin.
Lähes jokainen terveysekspertti suosittelee meditointia sen lukuisten terveyshyötyjen vuoksi. Tämä hiljainen ja rauhoittava hetki heti aamusta voi luoda pohjan koko päivän hyvinvoinnille. Kun haastatellaan supermenestyneitä miljonäärejä ja yritysjohtajia, he yleensä mainitsevat, että meditoivat aamuisin. Tämä ei ole yllättävää, sillä meditaatio auttaa mielen rauhoittamisessa ja keskittymiskyvyn parantamisessa, mikä on olennaista tehokkaassa ja menestyksekkäässä toiminnassa. Aamumeditointi mahdollistaa hetken pysähtymisen ennen kiireistä päivää, mikä voi auttaa selkeyttämään ajatuksia, ja asettamaan päivän tavoitteet selkeästi. Tämä rutiini voi myös vähentää stressiä ja parantaa henkistä tasapainoa, mikä tekee siitä arvokkaan työkalun jokaiselle, joka haluaa parantaa elämänlaatuaan ja saavuttaa tavoitteensa tehokkaammin.
Herätys 5.45. Pesut, meikit, vaatteet päälle. Tuijotan aamuteeveetä kahvikupin verran. Teen eväät ja töihin.
mua oksettaa nämä jotkut julkut, jotka ei käy oikeissa töissä ja sit nämä sadattuhannet seuraajat välillisesti elättää ne. joka tapauksessa ne kertoo, kuinka ne menee aamulla paljain jaloin meren rantaan kävelemään tai mereen uimaan. siten ne hengittelee siellä ja voimaantuu, MAADOITTUU ja nämä seuraajat ihastelee ja huokailee. heidän oma todellisuus on kuitenkin, kahdeksaksi töihin, lapset hoitoon, lapset hoidosta ja sitten ruokaa laittamaan ja rättiväsyneenä nukkumaan. uskomatonta että he ei näe mitä p askaa nämä suoltaa sinne, esim karita tykkä yms!!!!
Vierailija kirjoitti:
mua oksettaa nämä jotkut julkut, jotka ei käy oikeissa töissä ja sit nämä sadattuhannet seuraajat välillisesti elättää ne. joka tapauksessa ne kertoo, kuinka ne menee aamulla paljain jaloin meren rantaan kävelemään tai mereen uimaan. siten ne hengittelee siellä ja voimaantuu, MAADOITTUU ja nämä seuraajat ihastelee ja huokailee. heidän oma todellisuus on kuitenkin, kahdeksaksi töihin, lapset hoitoon, lapset hoidosta ja sitten ruokaa laittamaan ja rättiväsyneenä nukkumaan. uskomatonta että he ei näe mitä p askaa nämä suoltaa sinne, esim karita tykkä yms!!!!
juuri niin, tämä yhteiskunta ei pyörisi ja romahtaisi, kun me kaikki vaan hengiteltäisiin ja voimaannuttaisiin ja maadoittuisimme kaikki aamut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen suositeltuja meditaatioita? Nauraisin, jos jaksaisin.
Ei niitä suosittele muut kuin näiden meditaatioharjoituksien myyjät 🤑💸
No hyvin on näköjään ne meditaatioharjoituksien myyjät saaneet kaikki buddhalaiset munkitkin meditoimaan joka aamu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
juuri niin, tämä yhteiskunta ei pyörisi ja romahtaisi, kun me kaikki vaan hengiteltäisiin ja voimaannuttaisiin ja maadoittuisimme kaikki aamut!
Yhteiskunta toimisi paremmin, koska ihmiset olisivat töissä vähemmän stressaantuneita.
Ensin vessaan
Hampaiden pesu
Hiusten harjaus ja vaatteiden vaihto
Kissan vesikuppien puhdistus ja uudet vedet tilalle
Kissan hiekkalaatikon puhdistus (toinen aina aamulla, toinen illalla osana iltarutiinia)
Silmälasien puhdistus
Odottelua että lähtee se hammastahnan tuntu hampaista ennen syömistä, ehkä tv:n katsomista, joskus olen tehnyt jotain jumppia tai venyttelyjä tässä välissä mutta nykyisin en ole jaksanut
Aamupala
Aamutoimet on hyvin pikaiset, vessa, hampaanpesu, kasvojen pesu, pukeminen. Eväät reppuun ja iso lasi vettä+lääke ennen kuin lähden koiraa ulkoiluttamaan. Koiralenkillä sitten monesti vähän venyttelen ja verryttelen samalla. Sen jälkeen pyörällä 10km töihin, töissä pikainen suihku ja nopea meikki, työt aloitan vähän ennen kahdeksaa, aamupala sit joskus yhdeksän aikaan.
Rakkaudesta totuuteen ja halusta tuoda se julkisuuteen väitellään Suomessa seuraavista lauseista Elokapinan, itseorganisoituvan ja hajautetun ympäristöliikkeen johdolla, joka vaatii väkivallattoman suoran toiminnan ja kansalaistottelemattomuuden myötä hallitukselta välittömästi toimia ympäristölle tuhoisien tukien poistamiseksi.
Omista ilmastotavoitteistamme kiinni pitäminen on vähintä, mitä voimme tehdä toimiaksemme solidaarisesti ja oikeudenmukaisesti. Kyse on paitsi meidän kaikkien, myös jokaisen tulevan sukupolven elämästä. Kutsumme kansakunnan kapinaan ympäristöoikeudenmukaisuuden puolesta ja tuhoa tuottavaa politiikkaa vastaan.
Kohdistamme toimemme
Valtion instituutioihin, jotka jakavat haitallisia tukia.
Poliittisiin johtajiin, jotka välttelevät vastuuta, ja yrityksiin, jotka hyötyvät kärsimyksen edistämisestä.
Lasketaanko meditoinniksi kun kävelee totaalisen puoliunessa mitään ajattelematta koiran kanssa luonnossa? Hitaasti, että koirakin saa nuuskutella.
Mulla on sellainen aamurutiini, että herään 4.30 - 5.00 (en laita herätystä, joten vaihtelee, itsestään herään). Tähän alkuun tarvitsisin jotain tehokasta, nyt yleensä olen vain kännykällä, pesen hampaat, juon vettä. 5.30-6.00 kotitreeni jumppavideon kanssa, sitten max 5 minsaa ryhtirullan päällä makaamista, sitten suihku, rasvailu, vaatteet.
Sen jälkeen kerkeän yleensä rauhassa juoda kahvit ennen lasten heräämistä. Oon aika tyytyväinen aamurutiiniini paitsi tuohon, että heti ekaksi vietän aikaa somessa.
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko meditoinniksi kun kävelee totaalisen puoliunessa mitään ajattelematta koiran kanssa luonnossa? Hitaasti, että koirakin saa nuuskutella.
Koita ens kerralla kävellelläsi kuunnella samalla meditointimusiikkia vaikka Spotifylta tai YouTubesta.
Vierailija kirjoitti:
Heräys ja aamusuihku, suihkun jälkeen kahvia ja aamupalaa . Katson telkkua syödessä. Vaatteet päälle ja hammaspesut sekä lähtö töihin. Mies ja teini hoitavat itsensä.
Varhaisaamuina heräys, tukka ojennukseen ja hampaat pesten, vaatteet ja menoksi. Syön töissä aamupalaa ja juon kahvia.
Normiaamuina haluan herätä rauhassa ja tehdä kiireettä. Vaikka tarvittaessa onnistuu myös sprinttilähtö jos edellinen vuoro hälyttää .
Kannattaa pestä hampaat ENNEN aamupalaa
Minun aamujeni paras helpottaja on se, että mies vie lapset päiväkotiin, minä sitten haen heidät iltapäivällä.
Olen tehokas aamuissani, ponkaisen ylös sängystä ja avaan heti ikkunan tuuletusta varten. Sitten meikkaan ja laitan tukan, vartissa valmista. Vaatteet päälle ja autoon. En syö aamupalaa ja kahvinkin otan vasta toimistolla.
Rakastan hitaita aamuja mutta olen niin aamu-uninen että arkena luovun mielummin kaikesta extrasta kunhan saan nukkua edes vähän pitempään.
Kellon herättäessä raahautuminen vessaan, jossa nukahdus pöntölle ja vartin päästä paniikissa jugurttipurkki jääkaapista mukaan töihin, että ennättää siellä sitten syömään aamupalan samalla kun kertaa sähköpostit yms.
Ei innosta alkaa meditoimaan tai jumppaamaan aamuisin, kun pitäisi sitten herätä niin törkeen aikaisin (nyt kello soi klo 07:00). Mutta mielummin nukun sen tunnin enemmän / yö, kuin heräisin aikaisemmin esim. meditoimaan. Koen, että riittävä uni on kaiken A ja O.
Mutta muuten mulla on todella timanttinen ilta- ja aamurutiini, mitä olen vuosia hionut toimivaksi (vaikka itse sanonkin). Teen kaiken mahdollisen edellisenä iltana valmiiksi (aamiaiset, eväät, suihku, vaatteet jne) niin ei tarvitse kuin nousta sängystä, pestä hampaat, dödöt kainaloon, pukea päälle ja lähteä (työ ei onneksi "edellytä" meikaamaan tai muuten ehostamaan itseä). Herätyskello soi mulla siis seiskalta ja vartin yli oon ovesta pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei innosta alkaa meditoimaan tai jumppaamaan aamuisin, kun pitäisi sitten herätä niin törkeen aikaisin (nyt kello soi klo 07:00). Mutta mielummin nukun sen tunnin enemmän / yö, kuin heräisin aikaisemmin esim. meditoimaan. Koen, että riittävä uni on kaiken A ja O.
Mutta muuten mulla on todella timanttinen ilta- ja aamurutiini, mitä olen vuosia hionut toimivaksi (vaikka itse sanonkin). Teen kaiken mahdollisen edellisenä iltana valmiiksi (aamiaiset, eväät, suihku, vaatteet jne) niin ei tarvitse kuin nousta sängystä, pestä hampaat, dödöt kainaloon, pukea päälle ja lähteä (työ ei onneksi "edellytä" meikaamaan tai muuten ehostamaan itseä). Herätyskello soi mulla siis seiskalta ja vartin yli oon ovesta pihalla.
Testaa parin viikon ajan herätä vartti aiemmin ja tee pikajumppa ja pikameditointi aamulla ja katso vaikuttaako se miten jaksat ja miltä tuntuu lopun päivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jos meditoisit asia ärsyttäisi sinua vähemmän :)
Selittää lapselle, miksi hänen täytyy käyttäytyä hyvin, vaikka muut eivät tee niin, voi olla haastavaa, mutta se on mahdollista tehdä ymmärrettävällä ja oikeudenmukaisella tavalla. Tässä muutamia vinkkejä, jotka voivat auttaa:
1. Selitä arvoista ja periaatteista
Keskustele lapsesi kanssa siitä, miksi perheenne arvostaa hyvää käytöstä ja sääntöjen noudattamista. Voit sanoa esimerkiksi:
"Meidän perheessä uskomme, että on tärkeää kohdella muita ihmisiä kunnioittavasti ja ystävällisesti, koska se tekee maailmasta paremman paikan kaikille."
"Hyvä käytös auttaa meitä tulemaan toimeen muiden kanssa ja luomaan turvallisen ja mukavan ympäristön."
2. Kerro esimerkkien voimasta
Kerro lapselle, että vaikka kaikki eivät käyttäydy hyvin, hänen hyvällä käytöksellään voi olla positiivinen vaikutus muihin:
"Kun sinä käyttäydyt hyvin, annat muille hyvän esimerkin. Ehkä joku, joka näkee sinun toimivan oikein, oppii siitä ja haluaa itsekin olla kohtelias ja reilu."
"Ajattele, kuinka hyvältä sinusta tuntuu, kun joku kohtelee sinua hyvin. Voit saada muut tuntemaan samoin käyttäytymällä itse hyvin."
3. Keskustele seurauksista ja vastuusta
Selitä, että vaikka aina ei näytä siltä, huono käytös johtaa usein seuraamuksiin, vaikka ne eivät olisi välittömiä:
"Joskus näyttää siltä, että ihmiset, jotka eivät noudata sääntöjä, pääsevät kuin koira veräjästä. Mutta usein he kohtaavat myöhemmin ongelmia, jotka eivät aina näy heti."
"On tärkeää ottaa vastuu omista teoistaan, koska se vaikuttaa omaan ja muiden elämään pitkällä aikavälillä."
4. Anna realistisia odotuksia
Auta lasta ymmärtämään, että maailma ei ole aina reilu, mutta omalla käytöksellä voi vaikuttaa omaan ja muiden hyvinvointiin:
"Maailma ei aina ole reilu, ja joskus ihmiset toimivat väärin ilman seuraamuksia. Mutta me voimme vaikuttaa siihen, millainen maailma on, omalla käytöksellämme."
"Vaikka muut eivät aina tee oikein, se ei tarkoita, että meidän pitäisi tehdä samoin. Me voimme olla ylpeitä siitä, että toimimme oikein."
5. Palkitse hyvästä käytöksestä
Kannusta ja kehu lasta aina, kun hän käyttäytyy hyvin, ja osoita, että huomaat hänen ponnistelunsa:
"Huomasin, kuinka kohteliaasti pyysit anteeksi tänään. Se oli tosi hienosti tehty!"
"Olen ylpeä siitä, kuinka hyvin olet pitänyt huolta leluistasi ja siivonnut jälkesi."
6. Käytä tarinoita ja esimerkkejä
Käytä tarinoita, kirjoja tai elokuvia, joissa hyvät käytökset palkitaan, ja keskustele niiden opettamista arvoista:
"Muistatko, miten [tarinan hahmo] käyttäytyi ystävällisesti ja auttoi muita? Siksi kaikki pitivät hänestä ja hän sai paljon ystäviä."
Näiden vinkkien avulla voit auttaa lastasi ymmärtämään, miksi hyvä käytös on tärkeää, vaikka kaikki eivät aina toimisi samoin. On tärkeää kuunnella lapsesi huolia ja kysymyksiä sekä vastata niihin rehellisesti ja myötätuntoisesti.
Kello soi klo 5:20. Sen jälkeen aamukahvia kupillinen ja Hesari. Klo 6.00 10 km lenkille tai 25 km fillarilenkille. Klo 7:50 suihkuun, klo 8.00 työpisteelle (etä, kotona). Ja aamupala.
Toimistopäivinä kello soi klo 5:20, sitten taas kahvit ja Hesari. Klo 6 fillarilla töihin 12 km päähän, siellä suihkuun ja noin klo 7 työpisteellä toimistolla. Klo 8 syön eväänä olevan aamiaisvoileivän.