Junan ovessa roikkuneelle naiselle vakavat vammat - missä oli konduktöörit?
Ennen konduktöörit tarkistivat juna aseman lähtölaiturin juurikin viimetipassa junaan kiirehtiviä varten.
Mitä konduktöörit tekevät nykyään?
Vai onko koko ammattikuntaa olemassa enää?
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Päivänselvää että kyseessä oli joku_vituvvammanen_ämmä_eli juuri sellainen hysteerinen heijastinvaljasakka joita palsta on täynnä 😆
Menehän takaisin sinne peräkammariis!
Vierailija kirjoitti:
Onko junan pysähdysaika liian lyhyt aika nousta esim kaukojunaan , alla linkissä juttu aiheesta.
Rovaniemi on lähtöasema lukuunottamatta yhtä yöjunaa, joka tulee Kemijärveltä. Silloinkin Rovaniemellä junaan lisätään autovaunuja, joten pysähtymisaika on ainakin puoli tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulukuussa kaverini kertoi heidän junansa jättäneen laiturille päällysvaatteissaan röökille menneen asiakkaan laiturille. Taas oli juna myöhässä ja TAAS oli konduktööri jättänyt laiturin tarkastamatta.
Junamatkan aikana voi nikotiinin tarpeen hoitaa muuten kuin hyppäämällä tupakalle aina kun juna pikaisesti seisahtaa jossain Käpyperän asemalla.
En itse polta, mutta kamala ajatus jäädä ilman takkia pakkaseen, todennäköisesti ilman puhelintakin. Eikö tuo ole jo heitteillejättökin?
Konduktöörin velvollisuuksiin kuuluu tarkistaa laituri. Ei se VR vastuusta vapaudu sen mukaan, MIKSI ihminen oli laiturilla.
Se on matkustajan asia nousta junaan, kun konduktööri on viheltänyt pilliin. Isommilla asemilla voi olla yhtä aikaa kaksi junaa samalla laituriparilla, joten konnarin tehtävä ei ole olla lapsenvahtina aikuisill ihmisille.
Onneksi ei tarttunut kaulahuivi, ettei kuristunut huiviinsa kuten esim nykytanssin uranuurtaja Isadora Duncan jonka huivi jäi auton pyörän alle ja hän kuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa on jotain todella hämärää. Ensinnäkin minkälainen MINÄVAADIN-täti vaatii bussikuskia soittamaan VR:lle siksi että itse on lähtenyt liian myöhään liikkeelle. Ja jos hän todella roikkui jossain junassa pitämällä siitä kiinni, kyseessä on 100 % v a j a k k i jonka mielestä junan PITÄÄ pysähtyä koska hän siinä roikkuu.
Bussi oli myöhässä, ei täti. Ja jos nyt ymmärsin oikein muiden kommentoinnista niin VR myy tuota bussi+juna -pakettia, silloin matkustajalla on ihan eri oikeus vaatia junaa odottamaan kuin jos kyseessä olisi mikä lie vuorobussi.
Ei. Matkustajalla ei ole oikeutta vaatia junaa odottamaan, vaan hän saa matkustaa seuraavassa junassa ja VR tarvittaessa hoitaa vaihtoyhteydet. Tässä tilanteessa vielä seuraava juna oli lähdössä tunnin päästä, joten kyse ei ollut mistään illan viimeisestä junayhteydestä.
Kuinka korkealla ne sinisten vaunujen oven kahvat ovat? Jos kyseessä oli lyhyt nainen, joka nousi ensin portaalle ja sitten yritti oven avaamista, niin tuliko hieman ikävä yllätys junan lähtiessä liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka korkealla ne sinisten vaunujen oven kahvat ovat? Jos kyseessä oli lyhyt nainen, joka nousi ensin portaalle ja sitten yritti oven avaamista, niin tuliko hieman ikävä yllätys junan lähtiessä liikkeelle.
Aika korkealla. Esim. tässä Ylen artikkelissa (käsittelee noiden vaunujen poistoa kalustosta) on kuva, jossa kuvan oikeassa reunassa kävelee pitkän näköinen mies ruskeassa nahkatakissa junan vieressä, ja kahva on hänen olkapään korkeudella:
Vierailija kirjoitti:
Joulukuussa kaverini kertoi heidän junansa jättäneen laiturille päällysvaatteissaan röökille menneen asiakkaan laiturille. Taas oli juna myöhässä ja TAAS oli konduktööri jättänyt laiturin tarkastamatta.
Minuutin pysähdys, sillon ei lähdetä röökille. Konnarinko pitäis paapoa kuin pieniä lapsia että takas nyt sieltä körssiltä. Paljonkohan junat sitten myöhästelisivät? Aikuisen pitää itse miettiä näitä asioita. Takki ja luuri mukaan. Ja tosiaan kun pysähdykset ovat lyhyitä silloin ei mennä röökille. Tai sitten matkustaa muilla tavoin.
Itse jäin junien oven väliin puristuksiin kun juna seisoi asemalla ja ovet olivat auki. Olin menossa sisään kun ovet meni yhtäkkiä kiinni! Kyseessä vamhan mallunen juna. Onneksi olin muuten sisäpuolella mutta olkapää ja laukku jäi oven väliin. Juna lähti liikkeelle ja yksi nainen tuli kiskomaan minua siitä välistä. Pääsin itse pois, mutta laukut jäi sinne ulkopuolelle ja puristuksiin oveen väliin. Niitä sitten yritettiin riuhtoa sieltä välistä. Soitin seinässä olevaan numeroon, mutta koko matkan aikana konduktöörit ei tulleet paikalla vaikka olivat junassa!! En ihmettele näitä uutisia. Mitä ne konduktöörit tekee siellä junassa. Juttelee ja selailee puhelimia samalla kun joku puristuu oven väliin ja muut matkustajat joutuvat pelastustehtäviin.
Kaikkien idioottien ylimääräinen härvääminen vaikeuttaa junaliikennettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo todella paljon tästä tädistä että hän ei esim itse voinut yrittää soittaa VR:lle, vaan piti vaivata kuljettajaa. Hänellä ei siis ole kännykkää tai on niin avuton ettei osaa itse soittaa.
Tai olisikohan siksi, että tädillä tuskin oli kyseisen junankuljettajan numeroa, kun taas yhteysbussilla juuri tuohon junaan asiakkaita vievällä kuljettajalla ehkä jopa voisi olla.
Olen ollut bussissa, jossa kuljettaja kysyi, onko ketään menossa junalle, kun ollaan myöhässä. Sitä en muista, olisiko tilannut taksin hakemaan sen junaan menijän vai ilmoittanut rautatieasemalle, että tulossa ollaan. Kyseessä sellainen bussi, johon oli merkitty jatkoyhteys johonkin junaan. En tiedä, vieläkö sellaisia on olemassa.
Se on ainakin tapahtunut, että myöhässä ollut bussi ajoi toisen perässä niin pitkään, että tavoitti sen. Olivat saman firman busseja ja matkalippu oli ostettu koko matkalle.
Mä en ymmärrä tätä keissiä, en sitten ollenkaan. Katsokaa tästä videosta, kuinka hitaasti pikajuna kiihtyy. Olis ollut hyvin aikaa jäädä laiturille.
Kyllä sen on täytynyt jäädä jostain vaatekappaleesta kiinni ovenväliin?
Miten siinä ovessa voi roikkua eihän siinä ole mitään kahvaakaan, painonapit vain.
Vierailija kirjoitti:
Onko junan pysähdysaika liian lyhyt aika nousta esim kaukojunaan , alla linkissä juttu aiheesta.
Kannattaa tulla ajoissa asemalle, eikä lähteä kotoa vasta sitten, kun junan pitäisi aikataulun mukaan jatkaa matkaansa. Uskomatonta kyllä, ihan kaikki junavuorot ei ole myöhässä.
Toivottavasti tämä nainen astuu itse julkisuuden valokeilaan ja selittää, miksi ja miten tämä onnettomuus tapahtui.
VR:n sivuilla esitellään erilaisia yöjunien hyttejä, ja sieltä löytyy myös esittely sinisen vaunun hytistä, ja sivuilla lukee ” Näitä hyttejä on sesonkiaikoina liikenteessä olevissa P- eli pikajunissa.”