LA Tammikuu 2016
Joko löytyy muita, joilla tulossa vuoden ekoja/vikoja lapsosia :)
Zaron 4+3
Kommentit (369)
Onnea kaikille uusille plussanneille! <3 Ja tervetuloa tänne :)
Täällä elellään raskausviikkoa 5+2.
Alkuraskauden ultra sovittu yksityiselle lääkäriasemalle ensi viikolle (tai ei ole vielä sovittu tarkkaa päivää/kellonaikaa, mutta sanoivat, että ensi viikon maanantaina jos heille soitan, niin aika saadaan kyllä ensi viikolle). Neuvolakäynti tulossa 25.5 todellakin kunnallisella sitten..
Tunteet vaihtelevat innosta ja ilosta jännitykseen ja pelkoon! Jännittää, että meneekö kaikki hyvin, ja pysyykö pienokainen mukana. :/ Toivotaan hartaasti, että pysyy.
Oireina tällä hetkellä överi väsymys!, turvotus vatsassa (+ vatsavaivat..), arat nännit sekä paikoittaiset juilinnat/jomotukset alavatsassa. Mutta muuten olo hyvä, toisinsanoen ei ole ainakaan vielä ollut pahoinvointia. Saa nähdä tuleeko jossain vaiheessa...
Mä kanssa mietin että varaisiko jo alkuraskaudenultran. Kesäkuun ekaa viikkoa mietin.... Viimeksi kävin ar-ultrassa liian aikaisin ja suosittelen kyllä varaamaan se tarpeeksi isoille viikoille. Meillä ei näkynyt sydänääniä ja oli aivan kamalaa odottaa viikko uutta ultraa jossa sitten kaikki olikin hyvin.
Hemuli, niinpä!
Kyselin kanssa sieltä lääkäriasemalta sinne soittaessani, että milloin olisi oikeasti _järkevää_ tulla varhaisultraan, eli että milloin olisi hyvät mahdollisuudet oikeasti jo kuulla ne sydänäänet. Ja he sanoivat, että ensi viikolla on järkevää, koska niihin aikoihin suurimmalla osalla jo kuuluu, joten ensi viikolla sitten varmaan menen... Mutta kyllähän se jännittää! Hui.
Millä raskausviikolla Hemuli ensin kävit varhaisultrassa (jolloin ei vielä sydänääniä kuulunut)?
Täällä kerrottu viikonloppuna miehen vanhemmille. Hyvin iloisia olivat kaikki, itseltäni purkautui lukemattomien kyynelten virta silkasta ilosta ja oudosta olosta. Olen muutenkin nyt ollut erityisen herkkä ja pillahtanut itkuun pienistä "herkistä" asioista, jota ei ole ennen tapahtunut. Olimme viikonloppuna häissä, joissa olin varmaan ainut vieras joka kyynelehti niin vuolaasti. En edes voinut ennen häitä kuunnella herkkiä, ihania rakkausbiisejä, kun kyyneleet alkoi vain tulvimaan silmistä (ja meikkauspuuhat meinas mennä piloille). Apua, mikä mahtaa olla kyynelten määrä, kun ensiviikonloppuna kerron omille vanhemmilleni (ovat reissussa, niin en ole voinut aiemmin kertoa) :)
Itselläni ollut nyt ihan hyvä olo. Välillä ajoittaista heikotusta tulee, mutta ei nyt mitenkään niin että haluaisin oksentamaan mennä. Maha edelleen turvoksissa.
Saarasofia, jos oikein laskin niin silloin oli 6+1 ja uusi ultra 7+1 jossa äänet kuului.
Vitsi miten vaikeaa keskittyä töihin kun päässä on vähän muutakin nyt
Täällä myös yksi plussaaja! :) olen 29 vuotias ja kolmas lapsi toivonmukaan tulossa tammikuussa! Viikoista vaikea sanoa kun mulla tosi epäsäännölliset kuukautiset. Mutta johonki tammikuun alkuviikoille menee. Ensimmäinen neuvolakäynti varattu kesäkuun alkuun :) turvottaa, painetta tuntuu, joskus vihloo ja hieman ruvennu etomaan tällä viikolla..
Hormoonit meinaa heitellä.. saatan tokaista ihan tyhmää suustani :D
Onnittelut 2XÄITI ja tervetuloa ryhmään! :)
Tänään aamulla tajusin toden teolla, että nyt ei vaan yksinkertaisesti vanhat housut enää mahdu päälle. Huhhuhh. Ei vaan mennyt nappi kiinni! Ja olen siis tähän saakka käyttänyt niitä ko. housuja ahkerasti viikottain, mutta tänä aamuna; ei mitään mahista.. Piti siis vetää toiset, löysemmät, pöksyt jalkaan.
Eli turvotusta on, ja paljon :D
Mulla on alkanu järkky huono olo iltaisin. Väsyttää tosi kovaa eikä öisin saa kunnolla nukuttua, mikä varmaan johtuu siitä, että lopetin triptyl lääkkeen.. ja itku on herkäs :D näillä mennään. Tällä hetkellä Rv 5+2, kolmen viikon päästä neuvola, mitä odotan jo kovasti.
Minulla on myös yöunet aika heikoilla kantimilla. Ensinnäkinen ravaan pissalla 1-2 kertaa joka yö (!), mutta muutenkin uni on katkonaista ja levotonta. Noh, ei auta muu kuin kestää : ) Syy on hyvä : )
Tänään tein Clearblue-testin ja vihdoin uskoin, vaikka maanantaina ja tiistaina sainkin jo haaleat plussat halpis-testeillä. Rv 4+1 siis menossa ja mietin saako tätä jo juhlia vai pitääkö elää pelossa/jännityksessä seuraavat pari kuukautta. En osannut odottaa tätä nyt tapahtuvaksi kun jouduin tänä keväänä lapsettomuushoitoihin puuttuvien ovulaatioiden takia, ja tämä tärppäsi ensimmäisellä lääkekierrolla.
Ajattelin varailla parin viikon päähän varhaisultraa, sillä näissä lääkeavusteisissa raskauksissa on käsittääkseni suurempi riski kohdunulkoiseen ja haluan vahvistuksen siitä mahd.aikaisessa vaiheessa.
Maanantaina tein raskaustestin ja plussa tuli. rv4+4 menossa tänään. Esikoisen laskettuaika on 16.01.2016. Huonoa oloa on ja rinnat erittäin arat. Iltaisin väsyttää, mutta unta ei saa kun oksettaa. Aamuisin herännyt oksentamaan. Varhaisultraan menossa rv6+6. Sai alkunsa ensimmäisestä purengon hoidoista, jonka takia näin aikaisessa vaiheessa ultrataan.
Hei minäkin varovasti ilmoittaudun mukaan.. nyt mennossa laskureiden mukaan 4+4 joten KIIAMARIA laskettuaika on meillä sama. Itselläni ei oikeastaan mitään muita oireita kun ällöttävä olo pitkin päivä.. menee välillä pois ja sitten tulee taas takaisin. Ei kiva.
Minä voisin perustaa Fb:hen salaisen ryhmän jos sinne olisi halukkaista tulossa??!
Täällä 1 halukas fb ryhmään sillä ehdolla että on salainen :)
Onko tuollainen FB ryhmä jo olemassa vai onko se vasta suunnitteilla? Itse mielummin kirjoittelisin siellä, kun puhelimella ei tämä sivusto oikeen meinaa toimia.
Varasin neuvolan heti maanantaille ja se on 29.5. :) Meillä on ekalla neuvola käynnillä ultraus, joten ei tarvi yksityiselle lähteä toivottavasti... Viime raskaudessa oli niin paljon verisiä vuotoja, että kävin yksityisellä hakemassa vastauksia. Silloin ei mitään syytä selvinnyt, mutta runsaista vuodoista huolimatta saatiin terve tyttö! Toivon kuitenkin ettei vuotoa nyt tule, että on se niin ressaavaa. Esikoisesta ei vuotoa myöskään ollut.
Aikaisemmat raskaudet menneet lähes oireitta ja eipä tässäkään ihmeempiä ole vielä ollut. Vähän väsymystä ja aamuisin kuvotusta. Me ollaan päädytty kohtuu avoimesti kertomaan läheisimmille.. Tai siis niille joiden kanssa ollaan valmiita myös pettymys jakamaan. Vastaanotto on ollut aika sekalaista. Omat ystäväni ovat itkeneet kanssani ilosta, mutta on niitä järkyttyneitäkin ollut. Paljon kysymyksiä miten me pärjätään ja voivottelua :/ Hyvin siis ollaan kahden kanssa pärjätty ja tytöt ei hoidossa oo ollu juuri koskaan, että ite ollaan hoidettu vaikka molemmat käyty myös töissä ja mitään ongelmia ei oo ollu. Ilmeisesti vaan ihmiset ei käsitä että joku tarkoituksella haluaa kolme lasta neljässä vuodessa... Vähän noista kommenteista jääny huonoa fiilistä...
Unohdin tuossa kiejoittaa, että lisäksi on mahdollisuus että odotan kaksosia. Luultavasti irtosi kaksi munasolua kierrossa, koska puregon tehosi hyvin. Elämme siis siinäkin suhteessa mieheni kanssa hyvin jännittäviä hetkiä.
Jos minä luon ryhmän ja halukkaan tulee mukaan.. sehän toimii niin että luon salaisen ryhmän ja näin ollen minun pitää pyytää teitä ensin kaverikseni jotta voin lähettää kutsun ryhmään. Eli jos laitatte minulle sähköpostina nimenne niin etsin teidän fb:stä ja lähetän kaveri kutsun. Kun olet hyväksynyt sen lisään sinut ryhmään ja poistan omista kavereista :D Vähän hankalaa mutta näin saadaan aikakin ryhmä salaiseksi.
Itse kirjoittelen mielummin myös sinne kun nämä sivut ei oikein kännykällä pyöri :/
Minun sähköposti on tessik@hotmail.com
Tammikuisille on jo olemassa oma salainen fb-ryhmä!! :)
mikäli haluaa liittyä sinne, niin laittakaa mulle sähköpostilla (plv75@luukku.com) nimenne, jolla teidät fb:stä löytää sekä joku kuvaus profiilikuvasta, että tiedän sitten lisätä oikean henkilön kaverikseni :) kaveriksi lisäämisen jälkeen pystyn lisäämään fb-ryhmään ja sen jälkeen kaveruuden voi poistaa :)
Huomenta! Eilen tuli vuoden yrittämisen jälkeen aikamoinen äitienpäivälahja - kaksi viivaa ja digillä 1-2vk raskaana. :) Esikoinen täyttää pian kaksi ja tosiaan vuosi on yritetty ja just aloitettu tutkimukset kun ei tärppää. Vielä en uskalla soittaa ja perua tutkimuksia, tuntuu että heti jos soitan sinne niin alkaa vuoto. Ehkä odotan tämän viikon vielä. Nyt on 29/29 kp. La näytti 17.1.2016.
Eilen oli aamulla ihan kamala olo, miehellä on mahatauti niin en ole ihan varma nyt johtuuko olot siitä vai raskaudesta. Tänään aamullakin kyllä se etova olo teki tuloaan ja loppui kun söi. Esioisesta oli pahaa oloa jo viikko ennen plussaa. :D