LA Tammikuu 2016
Joko löytyy muita, joilla tulossa vuoden ekoja/vikoja lapsosia :)
Zaron 4+3
Kommentit (369)
Heips! Olen plussannut jo viime viikolla hailakat plussat *3, mutta en uskaltanut iloita asiasta ennenkuin olin aivan satavarma, että ne on plussia. Nyt sitten tarkistettu asia labrassa ja kunnon PLUSSAHAN se oli :)
En ole ehtinyt lukemaan muiden kirjoituksia, mutta eiköhän tässä kerkeä sen tehdä.
Odotan nyt neljättä, toivottua, lastamme. Meillä ollut päällä 5kk:tta Clomifen-hoito ja joka kuukausi ollut kamala olo, kun ei ole tärpännyt. Siksi en voinut uskoa, että tämä kuukausi olisi mitenkään erilainen. Meidän kaikki kolme edellistä lasta on tulleet ihan luomusti, joten tämä oli aika shokki, kun kuulin etten ovuloikaan ja mahdollisuudet tulla raskaaksi on aika pienet :/ Mutta nyt tällä hetkellä sitä ollaan raskaana, vaikka en asiaa varmaan sisäistä ennen kuin olen pienen nähnyt omin silmin ultrassa, jonne on piiiiitkä aika.
Mutta tosiaan lueskelen teidän juttuja tässä pikkuhiljaa :) Oletteko esitelleet itsenne tänne tms? Voisin myös liittyä siihen FB-ryhmään :D
Niin ja ikää minulla 29v, miehellä 36v. Meillä siis lapset syntyneet 2008, 2010 ja 2012, kaksi tyttöä ja yksi poika :)
Heippa. Olen 27v. yhden lapsen äiti. Pikkukakkonen näillänäkymin on tuloillaan tammikuunpuolenvälin aikoihin. Nyt rv 5+3. Avopuoliso on 28v. ja todella hartaasti tätä uusinta tulokasta odotamme. Esikoinen aloittaa syksyllä eskarin ja hänestä kun on kasvanut jo niin iso ja reipas neiti :) Ensimmäinen alkuraskaus meni erittäin pahoivoivana,väsyneenä ja rinnat niin kipeät ettei nukkua voinut kun selällään. Tällä hetkellä tässä kakkosrakaudessa ei tunnu olevan oikein mitään merkkejä vielä ja vähän jänskättää ja mietityttää onko tuolla masussa mitään. Ultraan menen rv.8 koska aikasemmin en uskalla jos ei saakkaan selvää vastausta. Raskaudet voi tietysti olla erinlaisia mutta jotenkin tuntuu että sitä ei osaa eläytyä samallalailla jos ei ole oireita. Väillä on toki ollu rintojen arkuutta,väsymystä,palelua,alavattan kipuiluja. Nuokin oireet tulee ja menee..
Tuosta suljetusta ryhmästä tuli mieleen, että näkyykö se mun kavereille jos liityn ryhmään? Oisin myös kiinnostunut liittymään mutta ei vielä olla kerrottu kellekään raskaudesta ja vasta eka ultran jälkeen kerromme! :)
Mulla on oli välillä ihan sietämätön.. kuvottaa/oksettaa vähän väliä ja turvottaa/maha kipuilee ja tuo väsymys! Kahden lapsen kotiäiti olen tällähetkellä :)
Hei. Oletko millä viikoilla tällä hetkellä? :)
Aurinko87 sulla näyttäisi olevan sama laskettu aika kuin mulla. Minullakin nyt menossa rv 5+3 :) Tänään oli ekaa kertaa oksennus lähellä töissä. Kohtasin tahtomattani erittäin epämiellyttävän hajun, joka sai mut jo kakomaan oksennurefleksiä. Lisäksi olen myös huomannut, että olen herkempi eri hajuille. Kaikki hapollisia juomia pyrin välttämään, koska ne vaan kerää ilmaa vatsaan ja suolistoon. Myös papuja ja muita palkokasveja pyrin välttämään, koska niistä tulee niin epämukava olo/kipeä vatsa, kun kaasua kertyy. Ennen siis tällaista "kaasuongelmaa" ei ole ollut. Epätavallisen väsynyt olen myös ollut. Eilen nukuin 1,5h päikkärit :)
En tarkkaa viikkoa osaa sanoa, koska kuukautiset oli niin epäsäännölliset. Tammikuun alkuviikolle kuitenkin ja viikkoja 6+ :)
Täällä yksi tammikuulle odottava ilmoittautuu mukaan. :) Olen 27v ja mieheni 28v, odotamme toista lasta. Esikoinen on puolitoista vuotta. Nyt on ehkä rv4 :D Eli alussa ollaan. LA menis jonnekin tammikuun loppuun :) Laitoin Invikselle spostia faceryhmään pääsystä.
Heippa! Niin ihana ihme kävi ja viime perjantaina plussa pärähti testiin :) Lopetin minipillerit vasta maaliskuussa, jonka jälkeinen kierto oli yli 40 päivää. Kuvittelin tietysti että menkkojen alkaminen kestää taas kaaaaauan, ja varmuuden vuoksi ajattelin testin tehdä. Ja kas kummaa!
Miekkonen sanoi uutiset kuulleessaan, että tiiäkkö osasin kyllä odottaa. Itselläni ei ollut mitään aavistustakaan. Ei oireen oiretta! LA olisi laskurin mukaan. 8.1 ja viikkoja nyt 6+5. Ensimmäinen neuvola kesäkuun ekalla viikolla.
Kumpikin olemme mieheni kanssa 27 vuotiaita. Minulle lapsi on ensimmäinen, miekkoselle toinen. Kenellekkään emme ole vielä kertoneet, haluamme käydä ensin ensimmäisessä ultrassa. :)
Onkohan noita ryhmiä nyt yksi vai kaksi? Jokatapauksessa laitoin INVIS sinulle spostia! :)
HILKKA K Tuntuu "hassulta" ja hieman epävarmalta ololta olla raskaana kun ei oireile yhtään samallalailla kun eka raskaus. Toki kun lueskelin tuota sinun kirjoitusta niin hapollisista juomista kyllä toki jää semmonen kupliminen mitä ei ennen ole tapahtunut ja välillä on ollut närästystä. Väsymystä ja päänsärkyä sekä ajoittaista huononolon tuntemusta mutta ei muuta. Heti plussailun jälkeen rintoja pakotti ja vihlo mutta kaikki nämäkin oireet tuntuu kadonneen kun tuhkatuuleen.. Ehkäpä hermoilen turhasta ja pikkukakkonen on hyvää vauhtia kehittymässä masussa <3 Vielä 17pvä niin meilllä on eka ultra käynti yksityisellä :) Täytyisi vaan osata nauttia täsät raskaudesta ja oireettomuudesta :)
Onko teillä ensimmäinen lapsi tuloillaan?
Aurinko87 esikoista juu täällä odotellaan, joten kaikki on kovin jännittävää ja kummallista. Tänään ekaa kertaa ei kahvi maistunut (ihan kuvotti kahvin tuoksu työpaikalla), ja aamu/aamupäivä mennyt hieman huonossa hapessa. En ole oksentanut, mutta olo tosi väsynyt.
Meillä neuvola kesäkuun ekalla viikolla. Varhaisultrasssa käydään yksityisellä päivää ennen neuvolakäyntiä. Paljon jännittää ja pelottaakin tuo varhaisultra, kunpa kaikki olisi kunnossa.
Hilkka K, mulla on sama eli kesäkuun ekalla viikolla eka neuvolakäynti ja päivää ennen yksityisellä varhaisultra.
Mulla eka raskaus eikä mitää muita oireita kun rintojen turvotus/arkuus.. tänään 5+0. Kai ne oireet sieltä alkaa lähiaikoina hiipimään..... En tiedä kannattaisiko niitä toivoa mutta ainakin olisi jotenkin "varmempi" olo siitä että ylipäätään on raskaana.
HILKKA K ja ANIIT, Onnea odotukseen :) Meillä esikoinen yllätti tulollaan, ei siis oltu suunniteltu raskautta. Mutta olihan se ihanaa ja ihmeellistä aikaa :) Tätä pikkukakkosta kun alettiin yrittämään niin kerralla tärppäsi ja nyt kun tämän raskauden tietää aivan alusta niin jotenki sitä ressaa enemmän. Ja tosiaan odottamalla odottaa niitä ihania/kamalia oireita :D Meillä on neuvola sitten seuraavalla viikolla ultrasta eli ultra kesäkuun eka viikolla. Halusin ultran ennen neuvola käyntiä juuri sen takia että tietää masussa olevan kaikki hyvin. Jännittää ja samalla leijuu pilvissä :) Olisi ihana jo kertoa esikoiselle että hän saa pikkuveljen tai siskon,mtta täytyy hetki vielä malttaa :)
Moikka! Testailtu nyt useampana päivänä, mutta oli se tänään jo niin vahva että uskallan ilmoittautua mukaan. La ois 22.1.2016. Esikoinen on mukana leikeissä, 1,5 vuotiaalle tytölle ollaan saamassa pikkusisarusta. Laitoin Invikselle pyyntöä päästä ryhmään.
Ja siis onnea kaikille odottaville! Mulla oli niin ihana raskausaika tuosta esikoisesta, että toivon yhtä helppoa. Töistä oon hoitovapaalla tällä hetkellä, ja ehdin palata töihin 4 kuukaudeksi ennen uutta äitiyslomaa. Oireita ei vielä juuri ole, mitä nyt menkkajomotusta ollu viikon ja vatsa sekaisin. Mut vielä sitä ehtii röyhtäillä ja piereksiä tässä 9kk aikana
Tänään koettu sitten ensimmäinen varsinainen aamupahoinvointi. Aamulla heräsin ja menin vessaan aamutoimia hoitamaan, niin aamutoimien lomassa alkoi oksettamaan. Siinä sitten "halailtiin" hetken aikaa vessanpönttöä, mutta eihän ollut juuri mitään oksennettavaa, kuin mahanesteitä *yöks*. Töissä sitten jatkui heikko olo ja aivan käsittämätön väsymys. Meinasin kirjaimellisesti aamulla nukahtaa töissä. Iltapäivää kohti on olo onneksi parantunut :)
Onko teillä muilla pahoinvointia?
Moikka, Ilmoittaudun mukaan. :) suunnilleen riviviikolla 6 ollaan. Menkat myöhässä viikon ja oireista löytyy hieman kuvotusta, paineen tuntua alavatsassa ja rintojen kipeyttä. Minulla on edellisestä raskaudesta 16 vuotta! Huh huh. Jännää. Ikää on nyt 36. Todella onnellinen olen ja isäkin varmasti kohta, kun pääsee yli alkushokista. Olemme tapailleet vasta kuukauden. Supernopeasti kaikki tapahtunut, mutta tuntuu kyllä NIIN tarkoitetulta.
Tuolta ryhmien puolelta löytyy myös oma suljettu keskusteluryhmä tammivaavit 2016 <3- nimellä.. Sinne on kaikki halukkaat tervetulleita höpöttelemään :)