Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LA Tammikuu 2016

02.05.2015 |

Joko löytyy muita, joilla tulossa vuoden ekoja/vikoja lapsosia :)
Zaron 4+3

Kommentit (369)

21/369 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa rv 4+6 ja yritystä oli 3kk, tai siis tulee jos tullakseen tyylillä :) ekat 2 kk me vanhukset jaksettiin 2 päivän välein ja nyt tässä kierrossa touhuttiin kerran ja hups.. En tiedä oliko sillä greippimehulla osuutta kun piti hölmön testata kun jostain luin.. :D

22/369 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, nuo iätkin voisin toki kertoa, kun te muutkin niitä jo kerroitte :)

Eli minä olen 25v ja kihlattuni täyttää syksyllä 27v. Meille tulee kuusi vuotta yhteistä taivalta täyteen syksyllä, ja menemme nyt elokuussa naimisiin. Saa nähdä kiristääkö häämekko miten paljon silloin, vaiko eikö. :)

Elämäntilanteet sellaiset, että minä vakituisessa työsuhteessa ja miehellä sopimus seuraavan kahden vuoden ajaksi. Hänen työnsä vähän erilaista, sopimukset tehdään aina 1-2 v eteenpäin kerrallaan. Mutta että ajankohta sinälläänkin ihan hyvä nyt perheenlisäykselle.. Mutta kyllä vaan niin paljon jännittää että miten kaikki sujuu; pysyykö pikkuinen mukana vai ei!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/369 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, meillä ikää minä 30v ja mies 31v. Yritys aloitettiin vuoden alussa. Onnisti sitten yk 4. Mä en nyt sitten malttanut odottaa tuon digitestin tekemistä viikonloppuun. Olo on vain niin kummallinen, ei tätä vielä pysyt todeksi uskomaan, vaikka testit plussaan näyttää. Ehkä mä nyt sittenkin tämän viikon aikana jo soitan neuvolaan :) Eniten jännittää, että kuinka kauan sais pidettyä tämä salassa läheisiltä. En haluis kauheasti asiaa levitellä näin alussa, kun kaikki vielä niin epävarmaa.

24/369 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No josko minäkin tulen mukaan porukkaan. Sellainen suljettu fb ryhmä kiinnostaa kyllä, kun täällä näitä tekstejä pääsee kuitenkin kuka tahansa lukemaan.

Minulla la 12.1, eli tosi alussa mennään. Erikoista on, että tein selkeän plussan jo viisi päivää ennen kuukautisia. Ihan tavallisella kaupan pregcheckillä. Kierron pituus 27.

Esikoinen nyt vajaa puolitoista vuotias. Olen lapsen kanssa nyt kotona enkä aio tässä välissä enään töihin mennäkään. Ollaan aviomieheni kanssa kumpikin 29v. Tarkoituksena oli tehdä lapset mahdollisimman pienellä ikäerolla, mutta luonto päätti toisin. Takana ku ja km.

25/369 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oireista kyseli.. mua kuvottaa ja vatsa on turvoksissa. Lisäks järkky väsymys. Mulla ikää 33 ja miehellä 36. Mulla ennestään 2 yli 10v poikaa. Yritettiin vuoden alusta ja olin ihan varma että ikä on mulla jo tullu vastaan.
Z 5+0

26/369 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja anteeksi alapeukku! Kännykällä kun selaa nii aina väliin osuu vahingossa tohon alapeukkuun :/

27/369 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs te muut; oletteko ajatelleet mennä varhaisultraan yksityiselle esim. viikolla 7 ennen ensimmäistä kunnallista ultraa?

Itseäni vähän kiinnostaisi, tuntuu jotenkin niin pitkältä ajalta odotella kunnallista ultraa sinne monien, monien viikkojen päähän.

Mitä mieltä olette? :)

Olin jo alustavasti yhteydessä erääseen yksityiseen lääkäriasemaan ja sieltä lupailtiin, että rv 7 voisin mennä varhaisultrassa käymään..

28/369 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! Kirjoitan taas puhelimella, joten yhteen pötköön tulee :) Pahoinvointi on iloisesti alkanut. Lapset ihmettelee, että miks äitillä on jatkuvasti huono olo...yritin sopertaa, että johtuu allergioista :D Ikävä huijata lapsia, mutta en kyllä voi kertoakaan niille vielä moneen viikkoon. Itse en ajatellut mennä varhaisultraan, sillä sain loppuvuodesta keskenmenon rv 9. Luulen, että jos olisin nähnyt vauvan, ja tulisikin keskenmeno, se tuntisi entistä kauheammalta. En halua pelotella teitä, mutta itselläni taitaa olla taipumusta keskenmenoihin, ja siksi yritän olla todella varovainen. Menipäs tosi synkäksi...oikeasti olen ihan positiivisella mielellä kuitenkin :) Jokos te olette varailleet aikaa neuvolaan? Itse mietin, että ensi viikolla voisin varata. Ajattelin pyytää aikaa lähemmäs rv 10, niin sydänäänetkin voisi kuulua :) Meidän neuvolassa ei siis ole ultraa. Aurinkoista päivää kaikille!

29/369 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarasofia mä luultavasti varaan ajan varhaisultraan, että näkisi että matkalainen on edes oikeassa paikassa (ettei ole esim. tuulimuna). Tänään ajattelin soitella neuvolaan.

Mä heräsin yöllä vessaan ja vessareissulla alkoi kuvotus, jonka takia pyörin sängyssä 2 h. Aamulla kuvotusta ei enää ollut. Mietin yöllä jo kauhulla, että miten selviän töistä, kun teen asiakastyötä. Onneksi olo oli aamulla ok.

30/369 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi. Täällä LA 2.1. Mutta todennäköisesti jos kaikki hyvin menee, niin syntyy joulukuun puolella. Niin kuin kaksi jo kouluikäistä lastanikin. Meillä uusio perhe missä miehellä ei ole lapsia. Olemme molemmat kolmekymppisiä. Itsellä takana ehkä vähän karukin raskaus historia. Kahden lapsen välissä 3 keskenmenoa,joista yksi oli kaksosraskaus. Kaikki todettu vk12 ultrassa. Varhaisultrassa aina ollut kaikki hyvin. Tästä raskaudesta en kyl paljoa vielä osaa, enkä halua iloita, ennen kuin kaikki on hyvin. Vaikkakin oireet on aika voimakkaat. Ja onhan uusi mieskin. :)

31/369 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään soittelin neuvolaan, 1.6 olisi, vielä ei jännitä kun ei ole sisäistäny asiaa täysin :)

menin ihan hämilläni kun se neuvolan täti sanoi onneksi olkoon.. Aloin vaan nauramaan hervottomasti :D armaan ajatteli että mikähän hullu puhelimen toisessa päässä on :D

pahoittelut kirjoitusvirheistä jos niitä ilmenee, puhelimella kirjoittelen ja toi teksti tulee kamalan paljon jäljessä :(

täti sanoi puhelimessa että netistä googlata sikiöseulanta että se pitää vissiin eka kerralla ilmottaa että meneekö siihen. Kertoi että verikoe ja ultra otetaan. Onko kukaan käynyt sellaisessa? Tai meinaako mennä? :)

mikä lie kauhukuva jostain elokuvasta mielessä että työnnettäisiin paksu neula mahan läpi ym :D

32/369 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin varasin neuvolaan ajan tänään. Aika neuvolaan myös kesäkuun ensimmäisellä viikolla. Terveydenhoitaja luurin toisessa päässä vaikutti todella mukavalta ja hänkin onnitteli :) Tuntui kummalliselta :) Vielä ei ole oikein sisäistänyt koko asiaa itsekään. Terv.hoi. kertoi, että lähettää jo etukäteen jotain lomakkeita/infoa kotiin. Esim. myös tuosta sikiöseulonnasta. Kyselin häneltä myös, että millon olis eka ultra, niin kertoi, että yleensä eka ultra sijottuu viikolle 11 ja muita kokeita/testejä otetaan viikolla 10. Päädyin nyt sittenkin siihen, että en mene yksityiselle varhaisultraan vaan odottelen rauhassa.

33/369 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tänään aika äitipolille. Mä oon perinnöllisen sairauden kantaja, joten aina käynnit äpolilla. Ja luultavasti nytkin otetaan istukka/lapsivesinäyte, jotta tiedetään mitä on edessä... tää on just se missä isolla neulalla otetaan näyte vatsanpeitteiden läpi. Ite en neuloista tykkää, joten kauhujen päivä on luvassa tuolloin...

34/369 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Ekaa kertaa kommentoin tälle sivustolle yhtään mitään, mutta kaveri linkkas tän keskustelun niin pakkohan se sit oli ihan mielenkiinnosta tänne liittyä kans

35/369 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. . Kirjoitin kyllä vaikka kuinka pitkän tekstin mut ei se näköjään tullutkaan kokonaan??  Koitan siis hetkenpäästä uudestaan :D

36/369 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis koitetaan uudestaan XD olen 24v ja avopuoliso 22v, eilen tein testin ja plussaa se sit näytti. Ensimmäinen lapsi siis olis tulossa ja voin sanoa että jännittää todella paljon!  Tällä hetkellä olis Rv 4+4 ja la 10.1.  Soitin neuvolaan ja kun kerroin asiasta, hoitaja ensimmäisenä onnitteli, olo oli kyllä vähä ku puulla päähän lyöty. Eli asiaa ei aivan vielä ole sisäistetty :D eka neuvolakäynti olis kesäkuun ekalla viikolla. Kaikki tapahtui niin nopeaa ku heti ekalla kerralla tärppäs, vieläkää oikeen voi uskoa todeksi koko asiaa! Hei mut se Facebook ryhmä olis kyl tosi hyvä idea, jos joku vaan viittis sellasen tehdä :)

37/369 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Taima! :)

Minä soitin kanssa tänään neuvolaan (rv 4+5 siis nyt meneillään laskurin mukaan), ja sain ajan sinne päivälle 25.5. Silloin sitten ensimmäistä neuvolakäyntiä..

Jännittää aikalailla :/ :) Kunpa pienokainen pysyisi menossa mukana.

38/369 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! ONNEA Taima! Mahtavaa, että tärppäsi heti ensimmäisestä! ZARON: Kuulostaa hurjalta tuo lapsivesinäyte. Sinulle tulee sitten vähän lisää jännitettävää, mutta on varmasti hyvä, että tutkitaan. Minä ajattelin varata neuvolan ens viikon perjantaina. Jostain syystä vaan päätin näin, vaikka ei tämä raskaus ole ensi viikolla yhtään sen turvallisemmilla vesillä kuin tälläkään hetkellä :) Vatsa alkaa olla ihan naurettavan turvoksissa...näyttää siltä kun olisin raskaana :D Näin se oli aikaisemmissa raskauksissanikin. Taisin olla rv 6, kun alkoi tulla jo kyselyitä, siitä, olenko raskaana :P Kuvottavan olon lisäksi tällä hetkellä vaivaa ärsyttävä nenän tukkoisuus. Ei muuten ole enää kauaakaan, kun pienen sydämen pitäisi alkaa sykkimään...ihanaa! Suunnitelmissani oli, että pidän jalat maassa tämän alkuraskauden, enkä innostu liikaa, mutta voin kertoa, että en onnistunut :)

39/369 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mizi täällä alavatsa turvoksissa, housut kiristää erittäin inhottavasti (kun erehdyin sellaiset tänään päälleni laittamaan). Myös väsynyt olotila alkaa nostamaan päätään, kotiin töistä tullessani meinasin simahtaa heti. Lisäksi ajoittaista pientä huimausta on ollut, kun jotain puuhailee. Lisäksi töissä tuntuu, että hikoilen hirveästi :)

Olen miettinyt kovasti, että missä vaiheessa kertoisin asiasta lähimmille työkavereille. Meillä erittäin tiivis ja mukava työyhteisö. Meinaan vain, että työkaverit alkaa varmaan hiljalleen ihmettelemään outoa käytöstäni; huimaus, kuumotus, vatsan pömpötys. Esimiehelle kerron kyllä vasta sitten paljon myöhemmin, sillä ei ole kiire. Omille vanhemmilleni ajattelimme kertoa ensi viikon viikonloppuna. Olemme kuitenkin paljon tekemisissä ja en halua alkaa valehtelmaan sitten, kun tulee tilanne, jolloin tarjotaan esim. alkoholipitoista juomaa. Vikonloppuisin ruuan kanssa olen esim. tottunut viiniä juomaan pari lasillista. Parempi kertoa heti. Tiedän, että eivät asiaa levittele eteenpäin.  Huh, paljon asioita pohdittavana.

40/369 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kiitos :) oireita mulla ei hirveästi vielä ole ollut, niitä jännittäen odotellaan. Turvotusta kyllä melkoisesti, varsinkin iltaisin ja nännit on arat hieman arat, suihkussa sen huomaa.
Mua nyt vaan vähä pelottaa ja ahdistaa ku kesä-heinäkuun vaihtees ollaan menos viikoksi etelän lämpöön, olis kiva tietää ennen sitä reissua että kaikki on kunnossa ja pieni oikeassa paikassa, täytyy neuvolassa kysyä et oisko mahdollista päästä ultraan ennen sitä, viikkoja olisi silloin siis 11 ja tääläpäin vissiin ultrataan vasta rv 12+. Ootteko te matkustelleet raskausaikana? ja olisi kiva kuulla kokemuksia :)