LA Tammikuu 2016
Joko löytyy muita, joilla tulossa vuoden ekoja/vikoja lapsosia :)
Zaron 4+3
Kommentit (369)
Täällä on huolta aiheuttanut (varmaan turhaankin) vähäiset raskausoireet. Jotenkin sitä vain odotti kaikkien tarinoiden perusteella, että oireita olisi ehkä jo enemmän tässä vaiheessa.. Taidan olla väärässä..?
Alavatsassa tuntuu siis ajoittain pientä jomotusta, mutta sekin on ehkä vähän vähenemään päin. Muutaman kerran päivässä enää havahdun pieneen jomotukseen, mikä menee pian ohi. Ja noh, turvottaa vatsaa toki ja pissattaa vähän enemmän kuin normaalisti, mutta muuten olo on hyvä (ei erityistä suurta väsymystä, ei ollenkaan pahoinvointia).
Jotenkin kun aina kuulee, miten paljon keskenmenoja on, niin sitä itsekin pelkää koko ajan pahinta ja ihmettelee jokaista tuntemusta (tai sen puuttumista..). Mutta tätä se kai sitten monille naisille on? :D
Oi voi. :) Pitäisi vaan rentoutua, "antaa olla", hyväksyä tilanne ja antaa sen edetä omalla painollaan.. Itse kun siihen ei pysty vaikuttamaan.
samaa mäkin aattelin, en haluaisi että koko reissu menee vaan stressaamiseen ja miettimiseen et onko kaikki hyvin. no asioista tietää sitten taas vähän enemmän kun eka neuvolakäynti on ollut :)
ja noista oireista kans, enemmän mäkin oon ootellu, itseasias aika samoin menny, pieniä tuntemuksia vatsassa välillä mutta eipä oikein muuta. mun sisko just sai tässä joku aika sitte keskenmenon viikolla 11 ja silläkin olis ollu ensimmäinen tulossa niin kovasti huolettaa, voi osaispa vaan olla stressaamatta! :/
Mulla kuvotus pysyy paremmin kurissa ku vältän hiilareita. Ei tarvi syyä ku pari karkkia nii heti on paha olo. hankalin oire on tää tolkuton väsymys.. en vaan pysy puol 10 pitempään hereillä ja aamullakin väsyttää. Päivällä nukkuisin vaikka kuinka pitkään jos on mahis oikasta hetkeks..
Mulla auttaa myös paljon se, että ruokailurytmi on tasainen. Mä jo ennen raskautumista söin säännöllisin väliajoin (kolmen tunnin välein) ja huomasin, että olo oli hyvä. Nyt raskaana ollessa tuo syömisrytmin säännöllisyys on ennestään korostonut. Jos liian pitkä väli syömisissä, niin huomaa kyllä heikkona olona. Lisäksi riittävä veden juominen pitkin päivää auttaa mua. Väsymystä mulla ollut nyt oikeastaan vain iltaisin. Sohvalle, kun istahtaa työpäivän jälkeen niin silmät välisinkin painuu kiinni ja haukotukset ei ota loppuakseen.
Huomenna olisi tarkoitus lähteä yksiin juhliin, jotka kestävät päivästä iltaan asti. Täytyy varata käsilaukkuun, jotain pientä naposteltavaa, jos ruokailua täytyy odottaa kauemmin.
Tänään mulla on ollut suunnaton tarve kertoa raskaudestani lähimmille työkavereille (2kpl), mut en ole vielä uskaltanut...
Oletteko te jo kertoneen jollekin/joillekin raskaudestanne?
Minä olen kertonut raskaudesta äidilleni ja siskolleni (olemme erottamaton "kolmen kimppa", todella läheisiä). Lisäksi paras ystäväni tietää myös; emme ole koskaan pitäneet toisiltamme näiden vuosien aikana mitään salassa, joten en tahtonut aloittaa nyt.
Tiedän, että jos tämä raskaus menisi kesken, niin saisin tarvitsemaani tukea ja ymmärrystä näiltä yllämainituilta henkilöiltä :)
Kukaan muu ei tiedä.
Hellou onks tämmönen ryhmä jo perustettu??
Ai se jäiki tolla:D onks noita facebook ryhmiä perusteltu jo? :)
Mä oon kertonut mun parhaalle kaverille, kerroin jo sillon kun ehkäisy jätettiin kokonaan pois ja oikeastaan yhdessä ollaan jännitetty että mitä tapahtuu :D mutta muille ei olla vielä puhuttu mitään. Kova hinku olis kuuluttaa jo kaikille XD Koskahan sitä uskaltaisi sanoa.. onko täällä muuten muita joilla on fibromyalgia?
Täällä kanssa yks tammikuinen ilmoittautuu :) Positiivisen testin tein pari viikkoa sitten ja laskettu aika olis näillä näkymin 1.1.2016, joten jännätään meneekö joulukuulle vai tammikuulle jos sinne asti selviää :)
Itsellä ärsyttävä jatkuva kuvotus, ekan lapsen kohdalla sama juttu mutta alkoi vasta joskus rv 8 tienoilla. Nyt rv 6+0 ja kuvotusta ollut jo pari viikkoa. Lisäksi aivan järkyttävä väsymys koko ajan!
FB-ryhmä olisi kiva jos jollain energiaa aikaa perustella :)
Me kerrottiin jo molempien vanhemmille ja mun lapsille.
Mä toivoisin ehkä mielummin ryhmää tänne.. en välttis haluu omalla nimelläni keskustella missään, ainakaan vielä..
Moikka,
minulla vähän sama tilanne, en mielelläni oikealla nimelläni/identiteetilläni keskustelisi näistä asioista, ainakaan vielä.
Mutta ymmärrän jos jotkut tahtoo fb-ryhmän luoda. Minä taidan kuitenkin siitä jättäytyä ainakin tässä hetkessä vielä pois. :) Jatkaisin itse mielelläni täällä foorumilla jutustelua.
Täällähän on jo joku vauva ryhmä perustettu, mut mua ei oo ainaka sinne hyväksytty.
Heissan! yksi tammilainen ilmoittautuu :) en uskalla vielä kertoa ystäville tai sukulaisille kun alkuvuodesta meni kesken vko 14. Toissapäivänä plussattu ja FFn mukaan laskettu olis 15.1 :) nyt on niinku kp36/33-35 eli ihan alussa mennään :)
minäkin yritin liittyä siihen tammivaavit 2016 mut ei oo vielä hyväksytty..
Moikka! Minäkin voisin liittyä mukaan, laitoin pyynnön myös ryhmään. Plussasin ekan kerran (tosi haalean) jo viikko sitten ja muutama päivä myöhemmin vahvemman plussan :) LA on laskureiden mukaan 12.-15.1. Vielä en oo oikein osannu sisäistää koko asiaa!
Millaisia oireita teillä on ollu? Itellä on ollut koko viikon tosi kovia menkkamaisia alavatsakipuja, ja kovasti pelottaa että onkohan kaikki siellä nyt hyvin...
Eilen plussasin. Ennestään 3 lasta syntyneet 2006, 2012, 2014. Tämän tulokkaan laskettu aika olisi 14.1.
Ei kehdata kertoa kenellekkään. Yritän pitää salassa mahdollisimman kauan. Ihana salaisuus.
Täällä ihmetellään oireiden vähyyttä, gramppeja ja viiltoja tulee vielä sillointällöin ja väsyttää. Mut ei enempiä huonoa olos tms.
Meillä ennestään 5v poika ja kolmekymppisiä ollaan aviomiehen kanssa.
Moikka!
Täytyypä ilmoittautua mukaan. Äitienpäivän kunniaksi kun sain aamulla kaksi viivaa testiin :)
Itse olen 27 vuotias ja mieheni 33. Meillä on ennestään kaksi tyttöä 2012 ja 2013. Ja näillä näkymin kolmosen LA tulisi olemaan 14.1. eli vain päivän myöhemmin, kuin aikoinaan esikoisen la :)
Aikaisemmista raskauksista ollaan aika avoimesti kerrottu, mutta nyt pitää salailla aina np ultraan saakka, koska ei haluta että muut tietää ennen lapsiamme ja ei viitsitä heille kertoa ennenkuin vauvan syntyminen alkaa olla todennäköisempää. Esikoisemme on kovasti vauvakuumeillut jo pitkään ja hänelle olisi valtava pettymys jos saisi tietää vauvasta ja sitten ei tulisikaan..
Ja mulla kyllä olis kiinnostusta liittyä fb ryhmään, jos sellainen on tekeillä!
Huomenta! Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa! Olen kertonut raskaudesta anopille ja yhdelle ystäväpariskunnalle. Kumpikaan paljastus ei ollut suunniteltu. Ensimmäinen johtui pästeroimattomasta juustosta, ja toinen 6-viikkoisen vauvan aiheuttamasta arviointikyvyn menetyksestä :D Nyt koitan tsempata tämän salailun kanssa :) Nenä on koko ajan dukossa ja väsyttää järkyttävän paljon. Maha pullottaa myöskin aika lailla. Aurinkoista päivää!
Mizi
Me ollaan itse asiassa lähdössä reissuun myös, mutta ei mihinkään etelään, vaan yhteen euroopan kaupunkiin. Sellainen 5 päivän kaupunkiloma. Ja se reissu onkin sitten heti tuon ekan neuvolakäynnin jälkeen (25.5.)... Ja itsekin toivon, että saisin varhaisultran sovittua yksityiselle puolelle ennen tuota reissua.. Uskon että on mahdollista. :o Muuten koko reissu menisi miettiessä ja pähkäillessä, että mitäköhän siellä vatsassa tapahtuu!