LA Tammikuu 2016
Joko löytyy muita, joilla tulossa vuoden ekoja/vikoja lapsosia :)
Zaron 4+3
Kommentit (369)
Uskaltaisinkohan liittyä tähän joukkoon jo :)
Raskausviikot nyt 5+0. Eilen testasin ja kaksi eri testiä näytti selvää plussaa. Täytyy illalla vielä tehdä digitesti, vaikea uskoa tätä todeksi! Yrityskerta taisi olla nyt viides, mutta kovin säännöllistä tai aktiivista ovis-seurantayrittelyä ei kyllä ehtinyt yhtään olemaan.
Kuukautiset siis myöhässä n. 4-5 päivää ja sen lisäksi ollut rintojen arkuutta ja pissalla on saanut ravata aika tiheään nyt muutamat viimepäivät.
Minä ja mies ollaan 25v molemmat ja raskaus on meille ensimmäinen. LA olisi jonkun laskurin mukaan 21.1.2016, toivottavasti päästään sinne asti :)
JÄNNÄÄJÄ, Minä olen nyt jos oikein olen laskeskellu niin rv5+6 ja mulla on nyt pikkuhiljaa alkanut nuo menkkamaiset kivut/juilinnat loppumaan. Välillä niitä tulee hetkittäin mutta kysyin niistä neuvolasta ja ei pitäisi olla vakavaa. Ekassa raskaudessa minulla ei tämmöistä ollut. Eipä kyllä pahemmin ole vielä oireillutkaan muuten mitenkään näkyvästi. Etovaa oloa on alkanut olemaan ja rinnat välillä kipeät välillä taas ei..väsymystä on ja ei. Huolettaa enemmänki alkaako nuita raskausoireita tulla enemmän ja onko masussa kaikki hyvin. Varasin ultran yksityiselle kesäkuun eka viikolle.
Laitoin Invis sulle sähköpostia noista face-ryhmistä :)
Laitoin pyynnön myös tuonne Tammivaavit 2016 ryhmään :)
Tämä odottelu on kyllä piinallista.. tänään (tai ehkä huomenna) rv 6+0 ja reilu viikko pitää odottaa vielä ar-ultraan. Tein viimeksi toissapäivänä taas testin ja hienot viivathan siellä näkyi edelleen... Mut oireita ei vaan ole näkynyt kuulunut. Paitsi rinnat on turvonneet ja eilen kaverin kanssa kun otettiin aurinkoa, niin hän ihmetteli että "miten sulla on tolleen tissit kasvanu, eihän noita voi olla tuijottamatta" :D (tarkoitti siis kasvanut A-kupista häthätää B-kuppiin). Selitin vaan hänelle että nää hormonit joita syön PCO:n takia varmaan on aiheuttanu tän... ai että olis tehnyt mieli kertoa....!!!
Hahaa ja ainiin! Pakko vielä kertoa, mieheni joka ei ole mitenkään yli-innostunut tästä vauva-asiasta, tai hänellä ei ole noin ylipäätään tapana "innostua" sen kummemmin mistään, vaan on hyvin jalat maassa tyyppiä. Illalla sängyssä vaadin lisää peittoa itselleni ja sanoin että palelee...ei mitään reaktiota. Sanoin että vauva palelee...heti tuli tuplapeitto mun mahan päälle. Hetken oli mies hiljaa ja tokaisi "ei hitsi, totahan sä voit käyttää sitte hyväkses ihan kaikessa". hykertelin vaan mielessäni että todellakin aion..... ;)
rv 5+1, pakko oli tänään päästä kattoo ultralla onks siel mitään :) (työn puolesta mahdollista vaikka joka päivä) Kyl sieltä sellanen musta möykky erottu. En kyl suosittele kenenkään maksamaan ultraa tässä vaiheessa, paitsi jos epäily kohdun ulkopuolisesta raskaudesta.
Seuraavan viikon lopussa vois käydä kurkkaa uudelleen, jos vaik erottaiskin jotain <3 Ja sais tuulimuna vaihtoehdon pois suljettuu, ku ei tuo syke oikein tässä vaiheessa oikein näy :/
Nyt rv 6+3,viikon päästä varhaisultra ja slloin viikkoja 7+4. Jännittää kamalasti jo nyt! Täällä on rinnat turvoksissa ja maha turvoksissa, aamut ja aamupäivät heikottaa jonkin verran. Viime viikolla oksensin kahtena aamuna. Paha olo tulee heti, jos ruokailuaika venyy. Tosin nyt tuntuu, että saa syödä jotakin jo kahden tunnin välein, kun nälkä ja heikotus iskee. Usein syön hedelmiä/viiliä/jogurttia lämpimien ruokien välissä. Ruokailun jälkeen tuntuu, että on taas maha paisunut, turvottaa/röyhtäyttää ja pierettää :/ Mun oireet "ihanat" oireet tällä hetkellä: 1. väsymys, 2. mahan turvotus, 3. ilmavaivat, 4. röyhtäykset, 5. aamuisin ja aamupäivisin heikottava olo. Olen tullut hyvin hajuherkäksi, en kestä voimakkaita hajuja.
Mä sain alkuraskauden ultran vasta viikolle 9+0! Tuntuu ihan hitusen piinaavalta odotella vielä KOLME viikkoa että näkee todella kulkeeko siellä joku oikeesti mukana. Toisaalta sitten ne sydänäänet ja muut luulis näkyvän ja kuuluvan varmasti. Neuvolantätiäkin pääsen tapaamaan vasta 7+4 viikolla.
Piti tänään tehdä vielä yks testi kun tuntuu vaan edelleen niin uskomattomalta ja tasaisen vahvat kaksi viivaa sieltä tuli, testiviiva oli vielä huomattavasti vahvistunut ekasta testauksesta.
Oireita kyllä on lisääntyvästi: närästys, ilmavaivat, turvotus, rintojen arkuus ja ajoittainen kuvotus liittymättä mihinkään asiaan erityisesti. Myös vessassa saa koko ajan juosta.
Hei.
Ilmoittaudun mukaan porukkaan. LA ois eilisen arultran perusteella 15.1 (+/-4). Kierto oli todella sekaisin ja Terolutilla käynnistin menkat, joista kirppu sai alkunsa. Ovis oli mielestäni myöhäinen ja sen perusteella mentäis nyt rv 6+5. Eilen tosiaan yksityisellä ultrassa käyty ja kirppu oli -1pvän omaa ajatusta.. :-) Sykekin näkyi, eli kaikki hyvin.
Oloja löytyy.. etova olo lähes 24h/vrk. Syöminen vähän auttaa, rannekkeet käytössä, jätski on hyvää.. Hajut käy nokkaan, "Pamela" tissit, suihkussakin sattuu ja pissillä pitää juosta jatkuvaan.
Haastavinta on nyt salailla esikoilta, ihmettelevät äidin huonoa oloa, sekä lakkiaiset vkonloppuna, siskot haluais juhlimaan.. Joutuu vissiin narraamaan vahvalla lääkityksellä tms.. Kertonut olen asiasta töissä, koska työ fyysistä ja repäisykipuja oli tosi paljon alussa, nyt helpottaamaan päin. Lähipiirissä vain pari luottohenkilöä tietää.
Ihmeellisiä aikoja elellään, edellisestä odotuksesta muista juuri mitään.
Lellukka: itse olen käyttänyt lääkitystä myös tekosyynä miksi en pysty juomaan, koska lähipiirini tietää että minulle on määrätty Primolut + Femar -kuurit eikä ne sen tarkemmin tiedä noiden lääkkeiden rajoituksista. Niin olen vaan sanonut ettei paree nyt alkoholia sotkea lääkkeiden kanssa.
Voi mua alko nyt harmittaa kun joudun vielä viikon oottamaan ar-ultraa. Soitin terveystalolle ja sieltä sanottiin että aikasintaan viikolla 7 ne tekee niitä. Luulin tietenkin että se tarkottaa minimissää 7+0, vaikka ilmeisesti tarkoittaakin 6+0 eteenpäin. No ehkä viikon just ja just jaksan. Haluaisin vaan niin kovasti tietää että onhan siellä varmasti joku :)
Tänään kävin yksityisellä ultrassa, viikkoja 6+6. Siellä se pikkuinen möykky oli ja kaikki normaalisti. Vastasi hyvin viikkoja ja sykekin näkyi. Niin epätodellinen olo nyt, oon niin kovasti jännittäny että meneekö kaikki hyvin.
Laitoinkin nyt invikselle pyynnön sinne fb-ryhmään :)
Mä näin unta viime yönä että sain keskenmenon. Taitaapi aika voimakkaasti pyöriä noi pelot mielessä kun tommosia unia tulee :( Mut oli kyllä helpottunu olo ku tajusin sen olleen vaan unta !!:)
Oisko tuonne suljettuun ryhmään mahdollista päästä? Olen laittanut ryhmään pyynnön mutta hyväksyntää ei ole tullut..
Moikka kaikki!
Anteeksi hiljaiseloni, ollut kauhea kiire töissä ja olipa tuossa yksi reissukin välissä.
Kiva nähdä että uusia plussanneita on ilmaantunut, ja tutut plussanneet pyörivät täällä edelleen :)
Kävin tänään alkuraskauden ultrassa Fertinovassa (yksityinen hedelmättömyysklinikka). Tekevät "ei-asiakkaille" ultria mielellään. Maksoi 100 €, ja mielestäni ei liian suuri summa siitä että saa edes hetkeksi mielenrauhan.. Ja varmuuden siitä että siellä yleensäkin edes on jotain!
Ja siellähän oli! Omien laskujeni mukaan olisin rv 7+4 nyt, mutta ultran mukaan 7+1. Ja siellä oli lapsivettä sopivasti, ruskuaispussi kunnossa ja ennen kaikkea vahva sydämensyke. Pieni toukka siellä sykki. <3
Edelleen totta kai täytyy maltillisesti edetä ja odotella; keskenmeno edelleen hyvin mahdollista näillä viikoilla. Mutta sainpahan ainakin konkreettisen tiedon siitä että siellä masussa jotain oli. Se tuntui hyvältä. Tähän saakka on ollut vaikeaa uskoa sitä, kun ei ole omin silmin nähnyt.
Oireet minulla hieman helpottaneet viime päivinä, lieneekö hyvä asia?; en osaa sanoa, toivotaan.. Mutta siis vatsakivut (menkkajomotukset) vähentyneet. Rinnat edelleen vähän arat, etenkin nännit, mutta nekään ei ole nyt tänään niin kosketusherkät kuin esim. viikko sitten. Oksentelua ei ole ollut vieläkään yhtään, mutta pientä huonovointisuutta kyllä. Isoin oire minulla varmaan tuo pissalla ramppaaminen ööööö KOKO AJAN :D Siis koko ajan! Yöllä poikkeuksetta 1-2 kertaa herään pissalle, koskaan ennen ei tällaista ole ollut. Päivällä myös pissattaa koko ajan.
Sellaista :) Tsemppiä kaikille! <3
Hoi! Täällä myös la tammikuussa 3päivä! Ensimmäinen on ja jännittää aivan kauhiasti :D
Täällä pahoinvointi ollut ns. "aaltoilevaa". Noin joka toinen aamu olen oksentanut, eikä sillon ole auttanut esim. se, että syö jotain pientä ennen kuin nousee sängystä. Eilen illallakin oli hieman etova olo. Varsinaista nälän tunnetta ei nyt tule, vaan nälän tunteen on korvannut tämä heikottava olo, josta tieää että nyt on jotain syötävä. Välillä kyllä sellainen olo, että ruoka ei oikein maistuis. Tämä ilman kerääntyminen kroppaan on kyllä jotain ihmeellistä, röyhtäyttää ja pierettää vaikka kuinka yritän välttää kaikkia niitä ruoka-aineita, jotka saattaisivat ylimääräistä ilmaa kerätä. Ensi viikolla varhaisultra ja neuvola, jännää!
Täällä ilmoittautuu mukaan yksi jännittynyt esikoisen odottaja, varmaankin viikolla 5.
Maanantaina tein testin, ja tuloksena erittäin punainen viiva, vahvempi kuin tarkistusviiva, ja keskiviikkona clearblue sanoi 3+. Minulla on melkein kahden kuukauden kierto, joten hedelmöittymispäivää on vaikea varmaksi sanoa. En tiedä osataanko tarkempi laskettuaika neuvolassa laskea missä vaiheessa? Nyt näyttäisi siltä, että tammikuun lopussa!
Niin ja 25 vuoden kieppeillä ollaan täällä myös parin molemmat.
Nyt oli toinen kunnollinen kierto pillereiden poisjäämisen jälkeen, ja oltiin yllättyneitä, että heti tärppää. Lähipiirissä ystävät ovat tehneet esikoisiaan pitkään, ja oltiin henkisesti valmistauduttu pitkään tekoaikaan. Toivottavasti tämä nyt myös pysyy! :)
Pahoinvointi alkoi tiistaina, ja muutaman kerran on tullut aamuisin okesennettua, pahoinvointi voi yllättää vielä illallakin, jos en muista säännöllisesti syödä..
Hei! Ilmottaudun varovaisesti mukaan :) Tänä aamuna tein haalean haalean plussan, rv jotain 4+0. Esikoinen täytti juuri 8kk ja imetän vielä aamuin ja illoin. Suuremmin oireita ei ole, hajut käy tosi vahvasti nenään niin hyvässä kuin pahassa. Herkästi rupee itkettää ja ehkä aavistuksen välillä ällöttää. Menkkamaiset kivut alkoi muutamia päiviä sitten ja kun menkkoja ei kuulunut, tein testin. Näin kävi ekassakin raskaudessa, mutta silti nuo kivut huolettaa. Toivotaan että pikkuinen pääsisi syliin asti!
Onko muilla menkkakipuja?