Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työelämä on nykyisin sellaista että erittäin monet on koko ajan ihan äärirajoilla?

Vierailija
09.01.2022 |

Ei mielestäni ollut tavanomaista 70- tai 80-luvuilla tällainen suomalaisessa työelämässä. Työ oli enemmän vain yksi osa elämää silloin.

Eikö asioiden pitäisi mennä parempaan eikä huonompaan suuntaan?

Miksi näin on tapahtunut?

Onko asiaa tutkittu kunnolla?

Kommentit (1097)

Vierailija
841/1097 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kokoomuslaisen tuottavuuden kasvattamiseen tähtäävän politiikan seurausta.

Kyllä! Suomi on 80-luvun puolivälissä maailman parhaita maita. Olimme ykkösenä terveydenhuollossa, opetuksessa, turvallisuudessa, ja hyvinvointiyhteiskunta oli huipussaan.

Demari Lipposen hallitus ajoi maatamme alas kokoomuslaisella politiikallaan ja lopulta 90-luvun alkupuolella Kokoomus pääsi hallitukseen. Siitä alkoi todella massiivinen Suomen alasajo. Työelämässä ihmisistä vedettiin kaikki irti, mitä saatiin, ja oli ihan tavallista, että pomo sanoi: "Tuossa on ovi, jos ei miellytä, innokkaita tulijoita on pitkä jono!" Tämä on totta. Työntekijä ei voinut valittaa mistään epäkohdista eikä vaatia parannuksia pakkotyöhön, minkä tavoite oli yksinomaan firman voittojen maksimointi. Millään muulla ei ollut enää mitään väliä! Se oli aikamoinen kontrasti sille 80-luvulle, missä oli juuri äsken joka alalla kehitetty laatua ja kaikkialla tehty laadunarviointeja ja kehittämissuunintelmia tulevaisuuden näyttäessä entistä paremmalta.

Nyt meillä on sitten eduskunta, missä ei itseasiassa ole kuin 1 ainoa puolue, missä on 200 "kansan"edustajaa. Niillä kaikilla puolueilla on korruptoitu johto, joka määrää täysin, mitä kansanedustajansa saavat kannattaa. Kaikkien puolueiden todelliset päätavoitteet on toteuttaa yksinomaan Suomen ulkoa saneltua politiikkaa, jossa rahat ja omaisuudet viedään täältä pois, Suomi alistetaan siirtomaa-asemaan (olemme jo pitkällä tässä), ja meidän maatamme tullaan ilmeisesti käyttämään hyödyksi hyökkäyksessä itäistä naapurimaatamme vastaan. Suomi ei olisi tarvinnut N4t0a, mutta se ja USA tarvitsee maaperäämme ja meidän miehiämme sekä aseitamme hyökkäyksessä itänaapuriamme vastaan. Toivoisin sydämestäni ettei tämä ole totta, mutta kaikki viittaa siihen, että surullista kyllä olen oikeassa. Kehoitan teitä nuoria (sekä kaikkia 65-vuotiaaseen saakka, nehän meinaa nostaa ikärajan tuohon) irtisanoutumaan reservistä tai hankkimaan lääkäristä b-lausunto, jotta ette joudu rintamalle tykinruoaksi.

Toivon voimia kaikille, jotka olemme joutuneet tähän tilanteeseen tahtomattamme. Nuoret älkää vetäkö itseänne myöskään töissä piippuun. Tehkää vain se, että juuri ja juuri säilytätte työpaikkanne, ja jos kovin v-mainen työpaikka, niin etsimään uutta. Ja uraan ei kannata keskittyä. Niillä on tavoitteena maksaa minimipalkkaa myös korkeasti koulutetuille ja vetää vain hyödyt heistä itselleen. Ehkä vielä joskus tulee paremmat ajat, kun kansa on kärsinyt tarpeeksi, ja ei enää suostu tällaiseen. Tällä hetkellä kansa on pientä osaa lukuunottamatta täysin aivopesty emmekä nyt voi muuta kuin odotella, että heräämistä alkaa ilmetä, kun kansa on saanut lisää tilaamaansa alasajoa.

Vierailija
842/1097 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilllä tosiaan larpataan paljon elintasoa, joihin meillä ei ihan olisi  varaa. Joka tuloluokassa ollaan monesti suhteellisesti melkein yhtä tiukoilla. Itse kuulun tulojeni puolesta reilusti keskiluokkaan, ja vaikka elää ihan siivosti niin kyllä sitä tuntee silti itsensä köyhäksi. Meilllä ikäänkuin uskotellaan jopa itselleenkin että kyllä tässä pärjätään ja rahaa on. Suomi on nyt varsinkin niin sikamaisen kallis maa, että keskiluokkakin on oikeasti todella köyhää verrattuna muihin pohjoismaihin. Ja sitten monet äänestää vielä oikeistoa omien etujensa vastaisesti, koska haluavat tässäkin kohtaa larpata itseään varakkaampaa. 

1800 nettoavana äänestin ja äänestän oikeistoa, koska se on minulle taloudellisesti järkevintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1097 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nyt on työelämässä eri sukupolvet.

Ne, joiden ei ole koskaan tehdä mitään henkisesti tai fyysisesti rasittavaa työtä kunnolla.

Menneinä vuosikymmeninä työelämässä olleet, olivat tottuneet jo lapsesta asti paiskimaan hommia kotona. 

Nyt ei jakseta yhtään mitään, jos on vähänkin rasittavampi päivä, niin ollaan aivan puolikuolleita, ja saadaan burnout ja muita säröjä sieluun.

Ja sekin että monet tämän päivän nuorista naisista saattoivat olla erittäin hyviä omassa koulussaan ja saada vielä paperit koulutuksestaankin.

Mutta työelämässä huomataan, että monia muitakin yhtä hyviäi kuin itse, ja vielä parempia, niin sitä ei vaan kestetä.  Tulee taas säröjä sieluun, kun pitää alkaa kilpailla töissä niiden muiden kanssa ja sen takia vetää itsestään kaikki irti mikä lähtee.

Ja luuleko ap, ettei ihmiset ennen olleet töissään äärirajoilla.  Kyllä olivat, ennen tehtiin myös enemmän täysi käsin, niin virkamiehet kuin duunaritkin.  Ja ennen oli työpaikoilla tehtaissa, kaivoksissa, keittiöissä ja toimistoissa aina työnjohtaja hengittämässä niskaan ja valvomassa, että kaikki varmasti tekevät joka ikisen sekunnin sitä hommaansa.

Eikä ollut viisipäivisiä työviikkoja, oli vielä lauantainakin töitä, mutta lyhyempi päivä.

Ei pitkää äitiyslomaa, eikä pitkä lomia.  Ei myöskään ollut päiväkotia, vaan toisen äidit hoitivat töissä käyvien äitien lapsia, ja ansaitsivat sillä palkkansa.

Eikä ollut terapeutteja sun muita julkisia hienoksia, mihin mennä ongelmistaan puhumaan.

Kyllä työnanajat ovat aina vaatineet kovaa tulosta palkan eteen. 

Näin se on mennyt. Miksi nykyään koetaan olla rajoilla? Ihan selvästi siksi, että raja on siirtynyt.

Vierailija
844/1097 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehostaminen ja väestörakenne. Suuret ikäluokat eläköitynrt. Heitä on muuten puoli miljoonaa.

Eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta eli 1 600 000.

Nyt on juuri lehdessä artikkeli, että moni joutuu ulosottoon perintöverojen takia, ne on pakko maksaa, joko sinä tai lapsesi maksavat ne.

Vaikka luopuisi perinnöstä niin joutuu silti maksamaan perintöverot.

Joko sinä tai lapsesi maksavat perintöverot.

Riippuu ihan, mitä perii, että onko se mikään ongelma. Jos perii vaikka osakkeita tai helposti myytävän asunnon, niin ei tuota mitään ongelmia.

Jos toinen vanhempasi on elossa niin et voi myydä asuntoa.

Joudut maksamaan verot ja vanhempasi voi asua asunnossa vielä 20 vuotta.

Viime vuonna 12 miljoonaa euroa perintöveroja meni ulosottoon.

Tiedän eläkeläisiä joilla on Helsingissäkin sijoitusasuntoja, perintövero on sitä isompi mitä kalliimpi on asunto.

Sitten vaan sijoitusasunnot myyntiin, kun kupsahtaa.

Et sinä niitä myydä voi, jos toinen vanhempasi on elossa vai miksi luulet, että viime vuonna 12 miljoonaa perintöveroja meni ulosottoon.

No sitten kannattaa varmaan luopua perinnöstä, jos perintöverot pelottaa. 12 miljoonaa eli pikkuhiluja mennyt ulosottoon ja se aiheuttaa tuollaisen hysterian.

Vierailija
845/1097 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-80 luvuilla oli enemmän tekemässä samaa työtä, 90- luvulla sitten tuli lama ja ihmisiä potkittiin pois töistä. Samalla kun suuret ikäluokat alkoi eläköitymään huomattiin että eivät ole tuottaneet mitään ja taas vähenee porukka kun uutta ei oteta tilalle. Toki 80- luvun lopulla kun olin päiväkodissa töissä harjoittelijana tai silloisella palkkatuelle eli työllistettynä, olin usein yksin lasten kanssa, voin sanoa että jaksamisen kanssa oli ongelmia, kun yksin pukee 20 lasta kuravaatteisiin ulos ja kyllä näillä vakkareilla oli tauot tunnin mittaisia ja menivät aina yhtä aikaa, yksin siis ison lapsi lauman kanssa.

Vierailija
846/1097 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa kuinka monet äänestävät oikeistoa. Nuorten parissahan ei ole enää "muotia" kuulua ammattiliittoihinkaan. SItä saa mitä tilaa!

Kun ansiosidonnaista huononnetaan niin ihmiset eroavat liitoista mikä antaa vallan työnantajille poistaa vakituisten vuorolisät esim. hoitajat, poliisi, palomies, kaupan ala, ravintola-ala.

Tuskin minä ytk:sta eroan, vaikka andiosidonnaista lyhennettäisiin (kuten pitäisi tehdäkin, 500 päivää on aika pitkä aika sluibailla kuten itsekin olen tehnyt).

Vierailija
847/1097 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen miettinyt ja alan olemaan täynnä tätä. Työpaikallani on järkyttävä pula työntekijöistä eikä vika suinkaan ole työnhakijoissa vaan olen monesti itse miettinyt myös, että miksi tuli joskus haettua. Viikonloppuina ja lomillakin välillä soitetaan perään, että pääsetkö tänään tai huomenna töihin. Vaikka olisin lapseni kanssa lomamatkalla Balilla niin varmaan soitettaisiin, että pääsenkö seuraavalla lennolla takaisin Suomeen ja töihin. Teen pitkää päivää ja oma koti jää retuperälle ja vapaitakaan ei saisi näemmä viettää raskaan työn vastapainoksi. Pitäisi olla robotti.

Tämän takia kannattaa olla työpuhelin erikseen ja pidät sen kiinni työajan ulkopuolella. Ei ole työntekijän ongelma, jos ei riitä työntekijöitä. 

Ei auta. Kun jätän työpuhelimen työpaikalle loman ajaksi, seuraavaksi soitellaan henkilökohtaiseen puhelimeen.

Taikka tullaan kotoahakemaan on niinkin käynyt monesti.

Vierailija
848/1097 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on niin, että minun ikäluokkani, 1945-1955 syntyneet olimme työelämässä vain niin paljon ahkerampia. Teimme heti töitä ahkerasti. Nykyään ei ole enää niin ahkeraa väkeä. Minäkin menin armeijan jälkeen tehdastöihin ja tein pitkän uran 56-vuotiaaksi asti samassa tehtaassa, josta sitten jäin eläkkeelle täysin ansaitusti. Etenin myös tehtaassa esimiestehtäviin. Siinä ei paljon valitettu, kun töitä tehtiin ja eläke on ansaittu. Kyllä, tällaisia juttuja ihan oikeasti jotkut horisevat. Eläköön suuri ikäluokka!

Alapeukuista päätellen tämä oli liian pitkä teksti nykyihmisen luettavaksi. Suurin osa pöyristyi, hermostui ja kommentoi ennen kuin oli lukenut tekstin loppuun. Olette te tolloja!

Vierailija
849/1097 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on niin, että minun ikäluokkani, 1945-1955 syntyneet olimme työelämässä vain niin paljon ahkerampia. Teimme heti töitä ahkerasti. Nykyään ei ole enää niin ahkeraa väkeä. Minäkin menin armeijan jälkeen tehdastöihin ja tein pitkän uran 56-vuotiaaksi asti samassa tehtaassa, josta sitten jäin eläkkeelle täysin ansaitusti. Etenin myös tehtaassa esimiestehtäviin. Siinä ei paljon valitettu, kun töitä tehtiin ja eläke on ansaittu. Kyllä, tällaisia juttuja ihan oikeasti jotkut horisevat. Eläköön suuri ikäluokka!

Minä olen ainakin hemmetin laiska ja olen saanut sen takia pari kertaa kenkääkin. Onneksi työkaverit on vielä laiskempia, joten saan helposti tehtyä sen minimitason töitä mikä riittää, pomo välillä jopa kehuu että hyvin menee hommat.

Vierailija
850/1097 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi ei ole arvostanut lapsiperheitä ja äitiyttä vuosikymmeniin. Nyt sen tulokset on nähtävillä ja se on karua luettavaa. Kuka hoitaa tulevaisuudessa sairaat ja vanhukset? Kuka hoitaa työt ruokakaupassa tai siivoaa päiväkodit ja koulut. Aivan, ei kukaan.

Kukaan hullu ei myöskään tee lapsia nyky-yhteiskuntaan. Tarvitaan valtava muutos rakenteellisella tasolla . Ja asennemuutos.

Suomi kuolee.

Lapsiperheitä paipotaan tässä yhteikunnassa niin ettei ole tosikaan! Mene kuule muutamaksi vuodeksi kokeilemaan mitä on lapsiperheen elämä Amerikassa niin johan loppuu ruikutus!!!

Ei paapota vaan eläkeläisiä. Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, työttömyyskorvauksia 4,9 miljardia.

Työmarkkinatuki on 747, kun 2 lasta, minimieläke 922 netto eikä ole lapsia.

Oho laiskottelusta maksetaan melkeinsama kuin raatamisesta,onko tottakaan.

Vierailija
851/1097 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen miettinyt ja alan olemaan täynnä tätä. Työpaikallani on järkyttävä pula työntekijöistä eikä vika suinkaan ole työnhakijoissa vaan olen monesti itse miettinyt myös, että miksi tuli joskus haettua. Viikonloppuina ja lomillakin välillä soitetaan perään, että pääsetkö tänään tai huomenna töihin. Vaikka olisin lapseni kanssa lomamatkalla Balilla niin varmaan soitettaisiin, että pääsenkö seuraavalla lennolla takaisin Suomeen ja töihin. Teen pitkää päivää ja oma koti jää retuperälle ja vapaitakaan ei saisi näemmä viettää raskaan työn vastapainoksi. Pitäisi olla robotti.

Tämän takia kannattaa olla työpuhelin erikseen ja pidät sen kiinni työajan ulkopuolella. Ei ole työntekijän ongelma, jos ei riitä työntekijöitä. 

Ei auta. Kun jätän työpuhelimen työpaikalle loman ajaksi, seuraavaksi soitellaan henkilökohtaiseen puhelimeen.

Taikka tullaan kotoahakemaan on niinkin käynyt monesti.

Pistä ovi lukkoon, minun kotiini ei ainakaan kukaan noin vaan kävele.

Vierailija
852/1097 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla elämä helpottui huomattavasti kun siirryin nelipäiväiseen työviikkoon. Ensin esimies suhtautui vähän nihkeästi, mutta sanoin että enempään en suostu. Nykyään teen noin 30 tuntia viikossa. Vapaa-päivä on usein perjantai, joskus myös joku toinen arkipäivä - viikonlopun lisäksi. 

Tuona arkipäivänä hoidan pakolliset asiat, joita viikonloppuisin vaikea hoitaa. Teen myös siivouksen ja harrastan kyseisenä päivänä. Lauantai on suunniteltu vapaapäivä ja sunnuntaina valmistaudun jo seuraavaan työpäivään.

En ole koskaan ollut onnellisempi ja terveempi. Vaikka rahaa tulisi vähemmän, en aio enää koskaan siirtyä viisipäiväiseen viikkoon. Myös työmoraali ja tehokkuus on kasvanut. 

Joo en minäkään ole 5-päiväistä viikkoa enää vuosiin tehnyt, hulluksihan siinä tulisi väkisinkin. Tosin teen vähän pidempää päivää että saan kahden viikon jaksoon ainakin 70 tuntia, mutta kyllä sen kestää kun työmatkoihin menee alle vartti päivässä.

Vierailija
853/1097 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa kuinka monet äänestävät oikeistoa. Nuorten parissahan ei ole enää "muotia" kuulua ammattiliittoihinkaan. SItä saa mitä tilaa!

Kun ansiosidonnaista huononnetaan niin ihmiset eroavat liitoista mikä antaa vallan työnantajille poistaa vakituisten vuorolisät esim. hoitajat, poliisi, palomies, kaupan ala, ravintola-ala.

Tuskin minä ytk:sta eroan, vaikka andiosidonnaista lyhennettäisiin (kuten pitäisi tehdäkin, 500 päivää on aika pitkä aika sluibailla kuten itsekin olen tehnyt).

Ansiosidonnainen on nykyään 400 päivää, edellinen hallitus leikkasi siitä 100 päivää pois ja nyt se meinataan lyhentää 200 päivään ja keräämisajaksi 12 kuukautta eli osa-aikatyöntekijät ei saa enää soviteltua päivärahaa.

Odotamme siis taloyhtiöiden konkursseja.

Vierailija
854/1097 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnainen on nykyään 400 päivää, edellinen hallitus leikkasi siitä 100 päivää pois ja nyt se meinataan lyhentää 200 päivään ja keräämisajaksi 12 kuukautta eli osa-aikatyöntekijät ei saa enää soviteltua päivärahaa.

Onneksi myös eläkeläiset menettävät asuntonsa, jos nuoremmat jättävät yhtiölainat maksamatta.

Vierailija
855/1097 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehostaminen ja väestörakenne. Suuret ikäluokat eläköitynrt. Heitä on muuten puoli miljoonaa.

Eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta eli 1 600 000.

Nyt on juuri lehdessä artikkeli, että moni joutuu ulosottoon perintöverojen takia, ne on pakko maksaa, joko sinä tai lapsesi maksavat ne.

Vaikka luopuisi perinnöstä niin joutuu silti maksamaan perintöverot.

Joko sinä tai lapsesi maksavat perintöverot.

Riippuu ihan, mitä perii, että onko se mikään ongelma. Jos perii vaikka osakkeita tai helposti myytävän asunnon, niin ei tuota mitään ongelmia.

Jos toinen vanhempasi on elossa niin et voi myydä asuntoa.

Totta kai voi myydä omaa omaisuuttaan, jos vain joku ostaa.

Lain mukaan et voi myydä lesken kotia, jos hän haluaa siinä asua.

Vierailija
856/1097 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska nyt on työelämässä eri sukupolvet.

Ne, joiden ei ole koskaan tehdä mitään henkisesti tai fyysisesti rasittavaa työtä kunnolla.

Menneinä vuosikymmeninä työelämässä olleet, olivat tottuneet jo lapsesta asti paiskimaan hommia kotona. 

Nyt ei jakseta yhtään mitään, jos on vähänkin rasittavampi päivä, niin ollaan aivan puolikuolleita, ja saadaan burnout ja muita säröjä sieluun.

Ja sekin että monet tämän päivän nuorista naisista saattoivat olla erittäin hyviä omassa koulussaan ja saada vielä paperit koulutuksestaankin.

Mutta työelämässä huomataan, että monia muitakin yhtä hyviäi kuin itse, ja vielä parempia, niin sitä ei vaan kestetä.  Tulee taas säröjä sieluun, kun pitää alkaa kilpailla töissä niiden muiden kanssa ja sen takia vetää itsestään  irti mikä lähtee.

Ja luuleko ap, ettei ihmiset ennen olleet töissään äärirajoilla.  Kyllä olivat, ennen tehtiin myös enemmän täysi käsin, niin virkamiehet kuin duunaritkin.  Ja ennen oli työpaikoilla tehtaissa, kaivoksissa, keittiöissä ja toimistoissa aina työnjohtaja hengittämässä niskaan ja valvomassa, että kaikki varmasti tekevät joka ikisen sekunnin sitä hommaansa.

Eikä ollut viisipäivisiä työviikkoja, oli vielä lauantainakin töitä, mutta lyhyempi päivä.

Ei pitkää äitiyslomaa, eikä pitkä lomia.  Ei myöskään ollut päiväkotia, vaan toisen äidit hoitivat töissä käyvien äitien lapsia, ja ansaitsivat sillä palkkansa.

Eikä ollut terapeutteja sun muita julkisia hienoksia, mihin mennä ongelmistaan puhumaan.

Kyllä työnanajat ovat aina vaatineet kovaa tulosta palkan eteen. 

Näin se on mennyt. Miksi nykyään koetaan olla rajoilla? Ihan selvästi siksi, että raja on siirtynyt.

Ennen jouduttiin eläkkeelle röntgenkuvissa näkyvien kulumienvuoksi 50v 35vuoden työnjälkeen.Nykyään päästä eikä työhistoriaa,outoa.

Vierailija
857/1097 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi ei ole arvostanut lapsiperheitä ja äitiyttä vuosikymmeniin. Nyt sen tulokset on nähtävillä ja se on karua luettavaa. Kuka hoitaa tulevaisuudessa sairaat ja vanhukset? Kuka hoitaa työt ruokakaupassa tai siivoaa päiväkodit ja koulut. Aivan, ei kukaan.

Kukaan hullu ei myöskään tee lapsia nyky-yhteiskuntaan. Tarvitaan valtava muutos rakenteellisella tasolla . Ja asennemuutos.

Suomi kuolee.

Lapsiperheitä paipotaan tässä yhteikunnassa niin ettei ole tosikaan! Mene kuule muutamaksi vuodeksi kokeilemaan mitä on lapsiperheen elämä Amerikassa niin johan loppuu ruikutus!!!

Ei paapota vaan eläkeläisiä. Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, työttömyyskorvauksia 4,9 miljardia.

Työmarkkinatuki on 747, kun 2 lasta, minimieläke 922 netto eikä ole lapsia.

Oho laiskottelusta maksetaan melkeinsama kuin raatamisesta,onko tottakaan.

Mistä työstä saa 700

Vierailija
858/1097 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi myös eläkeläiset menettävät asuntonsa, jos nuoremmat jättävät yhtiölainat maksamatta.

Kerrostaloissa ollaan vastuussa myös naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista.

Vierailija
859/1097 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia nuoret! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kokoomuslaisen tuottavuuden kasvattamiseen tähtäävän politiikan seurausta.

Kyllä! Suomi on 80-luvun puolivälissä maailman parhaita maita. Olimme ykkösenä terveydenhuollossa, opetuksessa, turvallisuudessa, ja hyvinvointiyhteiskunta oli huipussaan.

Demari Lipposen hallitus ajoi maatamme alas kokoomuslaisella politiikallaan ja lopulta 90-luvun alkupuolella Kokoomus pääsi hallitukseen. Siitä alkoi todella massiivinen Suomen alasajo. Työelämässä ihmisistä vedettiin kaikki irti, mitä saatiin, ja oli ihan tavallista, että pomo sanoi: "Tuossa on ovi, jos ei miellytä, innokkaita tulijoita on pitkä jono!" Tämä on totta. Työntekijä ei voinut valittaa mistään epäkohdista eikä vaatia parannuksia pakkotyöhön, minkä tavoite oli yksinomaan firman voittojen maksimointi. Millään muulla ei ollut enää mitään väliä! Se oli aikamoinen kontrasti sille 80-luvulle, missä oli juuri äsken joka alalla kehitetty laatua ja kaikkialla tehty laadunarviointeja ja kehittämissuunintelmia tulevaisuuden näyttäessä entistä paremmalta.

Nyt meillä on sitten eduskunta, missä ei itseasiassa ole kuin 1 ainoa puolue, missä on 200 "kansan"edustajaa. Niillä kaikilla puolueilla on korruptoitu johto, joka määrää täysin, mitä kansanedustajansa saavat kannattaa. Kaikkien puolueiden todelliset päätavoitteet on toteuttaa yksinomaan Suomen ulkoa saneltua politiikkaa, jossa rahat ja omaisuudet viedään täältä pois, Suomi alistetaan siirtomaa-asemaan (olemme jo pitkällä tässä), ja meidän maatamme tullaan ilmeisesti käyttämään hyödyksi hyökkäyksessä itäistä naapurimaatamme vastaan. Suomi ei olisi tarvinnut N4t0a, mutta se ja USA tarvitsee maaperäämme ja meidän miehiämme sekä aseitamme hyökkäyksessä itänaapuriamme vastaan. Toivoisin sydämestäni ettei tämä ole totta, mutta kaikki viittaa siihen, että surullista kyllä olen oikeassa. Kehoitan teitä nuoria (sekä kaikkia 65-vuotiaaseen saakka, nehän meinaa nostaa ikärajan tuohon) irtisanoutumaan reservistä tai hankkimaan lääkäristä b-lausunto, jotta ette joudu rintamalle tykinruoaksi.

Toivon voimia kaikille, jotka olemme joutuneet tähän tilanteeseen tahtomattamme. Nuoret älkää vetäkö itseänne myöskään töissä piippuun. Tehkää vain se, että juuri ja juuri säilytätte työpaikkanne, ja jos kovin v-mainen työpaikka, niin etsimään uutta. Ja uraan ei kannata keskittyä. Niillä on tavoitteena maksaa minimipalkkaa myös korkeasti koulutetuille ja vetää vain hyödyt heistä itselleen. Ehkä vielä joskus tulee paremmat ajat, kun kansa on kärsinyt tarpeeksi, ja ei enää suostu tällaiseen. Tällä hetkellä kansa on pientä osaa lukuunottamatta täysin aivopesty emmekä nyt voi muuta kuin odotella, että heräämistä alkaa ilmetä, kun kansa on saanut lisää tilaamaansa alasajoa.

Saattaahan tuo pitää kutinsa. Ihmiset eivät tosian halua uskoa tuollaiseen, joten sinulle tullaan kertomaan, että ole foliohattu ja venäläinen ja ties mitä.

Ihmiset tahtovat uskoa, että valtaapitävät ja rikkaat maailman omistajat jollain ihme logiikalla ajattelisivat meidän etua ja välittäisivät meistä.

Jokainen järkevä ja edes vähänkään rehellinen ihminen tosin tietää, ettei todellakaan mikään eliitin porsas ole hyväntahtoinen, empaattinen tai köyhistä orjista tippaakaan välittävä kiltti ja hyväsydäminen setä.

Vierailija
860/1097 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilllä tosiaan larpataan paljon elintasoa, joihin meillä ei ihan olisi  varaa. Joka tuloluokassa ollaan monesti suhteellisesti melkein yhtä tiukoilla. Itse kuulun tulojeni puolesta reilusti keskiluokkaan, ja vaikka elää ihan siivosti niin kyllä sitä tuntee silti itsensä köyhäksi. Meilllä ikäänkuin uskotellaan jopa itselleenkin että kyllä tässä pärjätään ja rahaa on. Suomi on nyt varsinkin niin sikamaisen kallis maa, että keskiluokkakin on oikeasti todella köyhää verrattuna muihin pohjoismaihin. Ja sitten monet äänestää vielä oikeistoa omien etujensa vastaisesti, koska haluavat tässäkin kohtaa larpata itseään varakkaampaa. 

Sinulla on kuitenkin mahdollisuus lopettaa larppaaminen ja alkaa elää varojesi mukaan. Moni elää valitettavasti velaksi ja e on. Se on just näin. Ja tässä illuusiossa on mukana myös koko meidän valtio. Velaksi eläminen tulee lopettaa.

Tällä Kommentillani tarkoitin lähinnä sitä, että jo keskiluokkaisena on näillä suomen hinnoilla vaikea tulla toimeen. Omistavan luokan ahneus on lisääntynyt myös ja ei kaikki hinnannousut selity pelkällä kustannusten nousulla, iso osa toki. Näistä menneistä vuosista olisi tuskin selvitty myöskään oikeistohallituksen johdolla ainakaan yhtään pienemmällä velanotolla. Suomi pärjäsi verrattain pienellä velanotolla, varsinkin kun katsoo otettua valtionvelkaa ja vertaa määrää aiempien oikeistohallituksien ottamaan velkaan. He ottivat sitä suruttta osittain paljon parempina aikoina. 

Vuokrat ovat nousseet mikä tarkoittaa, että hiukset leikataan itse.

Katselin eilen parturihintoja, pelkkä hiusmallin muutos 52, aivan järkyttäviä hintoja.

Ei ihme että kotiparturikoneet tekee kauppansa  ja kaikki huomaakin olevansa hyviä partureita.Tuota se samapalkkaisuus ja tasaarvo teettää,entinen halpiammatti jolla kuitenkin eli.       

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi