Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin työhaastattelussa, eikä sen jälkeen ole kuulunut mitään

Vierailija
08.01.2022 |

Alkaa jo pikkuhiljaa ärsyttää tämä firmojen ylimielisyys. Kävin kolme viikoa sitten työhaastattelussa eräässä suomalaisessa Lahdessa sijaitsevassa leipomoalan yrityksessä, ja se meni päin persettä. Sen enempää yksityiskohtiin menemättä, olin kyllä pätevä siihen hommaan (olin sitä tasan samaa työtä tehnyt viisi vuotta), mutta koska olen introvertti pska, haastattelu meni tietysti päin prinkkalaa. Tiesin jo haastattelun aikana, etten tule työpaikkaa saamaan, johtuen omasta toiminnasta, mutta myös heidän ennakkoluuloistaan naista tekniikan alalla kohtaan (yksi kysymys: ymmärrätkö tekniikasta mitään?) Haastattelun lopuksi lupasivat kyllä olla yhteydessä, kävi miten kävi. Eivätpä olleet.

Jotenkin suunnattomasti ärsyttää tämä keissi. Tiedän, että suurimpaan osaan hakemuksista ei vastata koskaan. Tähän hommaan olin kuitenkin tehnyt jo ensimmäisen haastattelun videomuodossa, jonka perusteella kutsuivat toiseen haastatteluun livenä. Olisin olettanut, että yksi suurimmista suomalaisista leipomoista miettisi mainettaan sen verran, että soittaisivat sen "valitettavasti emme valinneet sinua" -puhelun. Onko tämä työnhaku nykyään oikeesti tällaista? Ei edes sen vertaa välitetä mistään, että ilmotettaisiin kohteliaasti torjunnasta? Kyllä sapettaa. Kokemuksia?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on muuten Fazer :D perusmeininkiä siellä, älä ota itseesi.

Mylnnetäkööt, tämä firma kyseessä.

-Ap

Vierailija
22/24 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt useamman kerran, ettei haastattelun jälkeen kuulu koskaan enää mitään, ei vaikka erikseen luvattu ilmoittaa joka tapauksessa. Kerran jopa, kun olin päässyt seuraavalle kierrokselle eli kahden haastattelun jälkeen hiljaisuus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on käynyt useamman kerran, ettei haastattelun jälkeen kuulu koskaan enää mitään, ei vaikka erikseen luvattu ilmoittaa joka tapauksessa. Kerran jopa, kun olin päässyt seuraavalle kierrokselle eli kahden haastattelun jälkeen hiljaisuus

Kyllä, näin on käynyt usein. On myös niitä tapauksia, että on kuukauden tai kahden jälkeen soitettu joku tunkkainen "valittiin toinen"-puhelu.

Ihanko tosi, olin siinä vaiheessa jo ymmärtänyt.

En hae toiste noin huonosti hakijoitahaan kohdelleisiin paikkoihin.

Vierailija
24/24 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, kyllä se tuuri vielä kääntyy. Viimeksi työhaastattelu meni omalla kohdalla mielestäni tosi huonosti, kun tuli haastattelun aikana esille yksityiskohtia mihin hakemus ei antanut valmiuksia. Siitä huolimatta soittivat, että haluatko tulla? Sitä ennen olen onnistunut haastattelussa monta kertaa mielestäni tosi hyvin, mutta jäänyt aina kakkoseksi. Tulee se kerta, kun sinäkin onnistut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan