Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen ei omista yhtään kirjaa - kiinnostukseni loppui :(

Vierailija
30.04.2015 |

Vaikutti amk-taustasta huolimatta lupaavalta tapaukselta, mutta vierailu hänen kotonaan oli pettymys: EI YHTÄÄN KIRJAA. Ei edes kirjahyllyä. Pari naistenlehteä sentään lojui pöydällä. Itse en akateemisena sivistyskodin kasvattina arvosta ihmisiä, jotka eivät lue ikinä kirjoja. 

Kommentit (238)

Vierailija
121/238 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppu peleissä ainoastaan sydämen sivistyksen määrä kertoo kaiken ihmisestä.

Vierailija
122/238 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 12:51"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 10:59"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 10:56"]

Haha. "Olen minimalisti" on kyllä paras tekosyy lukemattomuudelle. Ja vielä niin naisellinen: esteettisyys menee itsensä sivistämisen edelle.

[/quote]

Tiedätkö voin kertoa sulle aivan uuden asian: Suomessa on kirjastoja, joissa on helvetin hyvät valikoimat! Sieltä voi sitten lainata, kun hankkii sellaisen kirjastokortiksi kutsutun läpyskän :)

Ymmärsitkö jo?

[/quote]

Mutta kai nyt ymmärrät, että se minimalismi on tekosyy. Ei nämä minimalistit käy kirjastoissa, koska oikeasti eivät lue kirjoja. Ja ne lainatkirjat ei yhtään ole sävy sävyyn, näyttävät huonolta keittiön minimalistisella pöydällä!

[/quote]

Minimalismi = mahdollisimman vähän materiaa. Kai sä vajakki ymmärsit jo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/238 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin ap on nainen Porvoosta ja taisi edellinen avaus olla, ettei kiinnosta, jos nainen ei ole ylioppilas. Hauskaa vappua!

Vierailija
124/238 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 12:51"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 10:59"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 10:56"]

Haha. "Olen minimalisti" on kyllä paras tekosyy lukemattomuudelle. Ja vielä niin naisellinen: esteettisyys menee itsensä sivistämisen edelle.

[/quote]

Tiedätkö voin kertoa sulle aivan uuden asian: Suomessa on kirjastoja, joissa on helvetin hyvät valikoimat! Sieltä voi sitten lainata, kun hankkii sellaisen kirjastokortiksi kutsutun läpyskän :)

Ymmärsitkö jo?

[/quote]

Mutta kai nyt ymmärrät, että se minimalismi on tekosyy. Ei nämä minimalistit käy kirjastoissa, koska oikeasti eivät lue kirjoja. Ja ne lainatkirjat ei yhtään ole sävy sävyyn, näyttävät huonolta keittiön minimalistisella pöydällä!

[/quote]

Minimalismi = mahdollisimman vähän materiaa. Kai sä vajakki ymmärsit jo?
[/quote]Vastauksesi kertoo jotain sivistyksestäsi.

Vierailija
125/238 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle totaalinen turn-off on tapa tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä yhdestä asiasta. Se kertoo ajattelun rajoittuneisuudesta, mitä en pystyisi elämän- tai edes seurustelukumppaniltani kestämään. Kaverina menettelee, mutta voi olla, että minä en ole kovin haluttu kaveri tuollaiselle.

Vierailija
126/238 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 16:13"]Minulle totaalinen turn-off on tapa tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä yhdestä asiasta. Se kertoo ajattelun rajoittuneisuudesta, mitä en pystyisi elämän- tai edes seurustelukumppaniltani kestämään. Kaverina menettelee, mutta voi olla, että minä en ole kovin haluttu kaveri tuollaiselle.
[/quote]Tässä johtopäätökset eivät mene kovin pitkäll.

Vierailija
127/238 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 12:07"]Vielä 182 täällä,

minua kiinnostasi kysyä teiltä, jotka ette omista tai halua omistaa kirjoja, luetteko lapsillenne?. Meillä ainakin jotkin lastenkirjat ovat niin rakkaita, että hyllyssä pysyvät :)  Tosin osa on lähtenyt vanhimmat tyttären matkaan... Lapselle lukeminen oli itsestäänselvyys, itsekin nautin siitä kovasti. 

Peppi Pitkätossu, Peukaloisen retket, Pikku Prinssi, Sukellusveneellä mapallon ympäri ja niin monet muut. Ja murrosiässä vanhimmalle piti ostaa Potterit heti kun ilmestyivät. Nuorempi rakasti runo- ja aforismikirjoja yläasteella. Kaikki rakkaat kirjat ovat tallella, ei niitä voi hävittää!

On niin suloista ostaa edelleenkin lapsille lahjaksi kirja, johon kirjoitan sitten päivämäärän ja "Rakkaudellä äiti".  Kirja jää henkilökohtaiseksi ja rakkaaksi. 

Kuulostipas lässytykseltä :) Mutta näin tunnen. 

[/quote]

En omista kirjoja, mutta luetaan lapsille paljon. Kirjastosta voi lainata.

Vierailija
128/238 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeminen tai lukemattomuus eivät kerro ihmisen älykkyydestä yhtään mitään.

Vierailija
129/238 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suuri kirjojen ystävä ja rakastan lukemista, kirjoitin äidinkielestä laudaturinkin, jos se nyt mitään todistaa. Minusta aika monilla kirjoja rakastavilla on kuitenkin ärsyttävä asenne, että ei-lukevat ihmiset ovat jotenkin tyhmempiä. Toki lukeminen on sivistävää, mutta se kehittää vain yhtä sivistyksen osa-aluetta! Sivistykseen kuuluu myös esim. luonnontieteet, matematiikka, politiikka, musiikki... Mulla on paljon ystäviä, jotka pitävät lukemisen kautta hankittua sivistystä jonkinlaisena ainoana sivistyksen mittarina, eivätkä he useinkaan ymmärrä esim. fysiikasta mitään. Toki lukeminen on kehittävää ja sivistävää, mutta ei se kuitenkaan mikään ainoa autuaaksi tekevä asia ole :)

Vierailija
130/238 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kai ole mikään älykäs. Enkä ainakaan korkeasti koulutettu, mutta lukemista rakastan.

Kirjoja ei hirveästi ole ainakaan lukemismäärääni nähden, mutta suosin kirjastoa juurikin siksi, että säästän rahaa ja siksi, että en tykkää lukea samaa kirjaa kahteen kertaan, kun tosiaan vain viihteeksi luen ja siitä syystä en myöskään halua ostaa kirjoja, jos en ole varma, että on hyvä, koska en viitsi lukea sellaista kirjaa joka ei ole hyvä silloin ei harmita vaikka tekee väärän valinnan toisin, kuin ostetun kirjan kohdalla.

t.Pihi lukutoukka

Vierailija
131/238 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä keksin tuhat muuta turhaa asiaa sisustuksessa kuin kirjat. Esim. kaikenlaiset made in China "sisustusesineet". Ylipäätään sellaiset esineet joilla ei ole mitään muuta funktiota kuin toteuttaa huonoa makua. Mutta jos ei harrasta lukemista, niin senkin voisi ihan reilusti myöntää. Eihän kaikki harrasta sitä kokkaamistakaan tai fitnesstä. Jotenkin noloja on nuo selitykset "luen paljon, mutta en omista yhtään kirjaa". Jos rakastaa kirjoja ja lukemista niin taatusti omistaa ainakin muutaman paperikirjan.

Vierailija
132/238 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 02:13"]

Olen suuri kirjojen ystävä ja rakastan lukemista, kirjoitin äidinkielestä laudaturinkin, jos se nyt mitään todistaa. Minusta aika monilla kirjoja rakastavilla on kuitenkin ärsyttävä asenne, että ei-lukevat ihmiset ovat jotenkin tyhmempiä. Toki lukeminen on sivistävää, mutta se kehittää vain yhtä sivistyksen osa-aluetta! Sivistykseen kuuluu myös esim. luonnontieteet, matematiikka, politiikka, musiikki... Mulla on paljon ystäviä, jotka pitävät lukemisen kautta hankittua sivistystä jonkinlaisena ainoana sivistyksen mittarina, eivätkä he useinkaan ymmärrä esim. fysiikasta mitään. Toki lukeminen on kehittävää ja sivistävää, mutta ei se kuitenkaan mikään ainoa autuaaksi tekevä asia ole :)

[/quote]

Laskukoneet eivät yleensä ole sivistyneitä ihmisiä. Ne, jotka yrittävät (esim. Valtaoja) yleensä epäonnistuvat.

Vierailija
133/238 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 02:13"]Olen suuri kirjojen ystävä ja rakastan lukemista, kirjoitin äidinkielestä laudaturinkin, jos se nyt mitään todistaa. Minusta aika monilla kirjoja rakastavilla on kuitenkin ärsyttävä asenne, että ei-lukevat ihmiset ovat jotenkin tyhmempiä. Toki lukeminen on sivistävää, mutta se kehittää vain yhtä sivistyksen osa-aluetta! Sivistykseen kuuluu myös esim. luonnontieteet, matematiikka, politiikka, musiikki... Mulla on paljon ystäviä, jotka pitävät lukemisen kautta hankittua sivistystä jonkinlaisena ainoana sivistyksen mittarina, eivätkä he useinkaan ymmärrä esim. fysiikasta mitään. Toki lukeminen on kehittävää ja sivistävää, mutta ei se kuitenkaan mikään ainoa autuaaksi tekevä asia ole :)
[/quote]

No mistä sinä sitten opiskelet ja harrastat matematiikkaa, luonnontieteitä tai politiikkaa, jos et lue kirjoja? Wikipediasta? :D
Ja luulisi muusikoillakin muutama nuottikirja olevan....

Vierailija
134/238 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lukemista harrastavan ihmisen erottaa joukosta. Mutta totta on myös se, että älykkyys ei lukemisesta välttämättä lisäänny. Jos lukee tyhmiä kirjoja, ei järki kasva... Empatiaa ja ymmärrystä saa hyvistä kirjoista. Tekee hyvää erityisesti korkeakoulutetuille, jotka muuten saattavat ajaa elämän pikakaistoja tajuamatta muun maailman tilaa ollenkaan. Muistanpa eräänkin eron opiskeluaikoina, kun lääkisläinen poikaystävän planttu näkin yöpöydälläni julkikommunistin kirjoittaman kirjan... Minä luin uteliaisuudesta, poika tuomitsi lukematta. Lopputulos oli ainoa oikea.

Vierailija
135/238 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:57"]

Vaikutti amk-taustasta huolimatta lupaavalta tapaukselta, mutta vierailu hänen kotonaan oli pettymys: EI YHTÄÄN KIRJAA. Ei edes kirjahyllyä. Pari naistenlehteä sentään lojui pöydällä. Itse en akateemisena sivistyskodin kasvattina arvosta ihmisiä, jotka eivät lue ikinä kirjoja. 

[/quote]

Kirjat on nykyään digitaalisena pdf muodossa tietokoneen kovalevyllä ja niitä voi lueskella vaikka tabletilla.

Vierailija
136/238 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus av:lla oli ketju "naurettavin syy miksi kiinnostus lopahti miehen kanssa" (tai jotain vastaavaa?). Ei tämä kirjattomuus sieltä tyhmimmästä päästä ole mielestäni... 

Vierailija
137/238 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoja voi lukea tabletilta nopeammin osaan sitä tehdä kuin perinteistä kirjaa lukea.
Mutta myönnän että edellisessä vaimossani rakastuin hänen kirjahyllyynsä, nainen ei kuitenkaan ollut edes akateeminen, mutta hyllyllä oli kokoa.

Vierailija
138/238 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2015 klo 03:08"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 18:57"]

[/quote]

Kirjat on nykyään digitaalisena pdf muodossa tietokoneen kovalevyllä ja niitä voi lueskella vaikka tabletilla.

[/quote]

Koetapa lukea pdf-muodossa kirjaa muutama sata sivua ja missä kunnossa etusormesi on sen jälkeen. E-kirjat luetaan ebook-readereillä.

Vierailija
139/238 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan ihmiset joilla ei ole kirjoja kotona eivät käytä myöskään kirjaston palveluita lukeakseen oikein kunnollista kirjallisuutta. 

Vierailija
140/238 |
01.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hömppää ne naiset lukee muutenkin. Mitä ihmeen sivistää niissä romanttisissa romaaneissa on? 

Häh

Lisäksi kirjat on kalliita. Keittokirjatkin 30-80 euroa kpl.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän