Miten saadaan kenkää töistä?
Potkut, fudut, kenkää... Miksi teidät on irtisanottu jostain duunista?
Kommentit (31)
Ala menemään töihin myöhässä mutta kännissä. Äläkä tee niitä töitä tai jos teet niin tee ihan päin kyrsettä.
En ole itse saanut fuduja, mutta kaksi työkaveria sain tänä vuonna. Molemmat verukkeilla ilman varoituksia, olivat myös kehityskeskustelussa tavoitteissaan. Kiristettiin allekirjoittamaan iritisanomispaperit uhkaamalla yhden naisen YT:llä. Heidät vain haluttin pois ilman varsinaista mokaa. Samat paikat nyt auki haussa.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:17"]
En ole itse saanut fuduja, mutta kaksi työkaveria sain tänä vuonna. Molemmat verukkeilla ilman varoituksia, olivat myös kehityskeskustelussa tavoitteissaan. Kiristettiin allekirjoittamaan iritisanomispaperit uhkaamalla yhden naisen YT:llä. Heidät vain haluttin pois ilman varsinaista mokaa. Samat paikat nyt auki haussa.
[/quote]
Kuulostaa tutulta. Mikä sitten lie se todellinen syy. Se voi olla niinkin raadollinen kuin naamakerroin. Mutta firmahan siinä lopulta menettää. Ja omistajat toki tekevät niinkuin parhaaksi näkevät. Onko se oikein niin sitä voi miettiä maailman tappiin asti...
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:24"]Yt:t ja kenkää viidelle, ei sattunut kohdalle.
[/quote]
Potkut sai: saikuttelija*2, hidastelijat*2, yksi sopankeittäjä
Mä en tiedä kuin kaks tyyppiä jotka on saaneet potkut. Toinen vittuuntui pomoon ja pisti kissanpaskaa pomon roskikseen. Toinen taas oli alkoholisti joka tienas tarpeeksi monta varoitusta ja lensi sitten pihalle.
Menin töihin päihteiden vaikutuksen alaisena,useamman kerran...nuorena kauan sitten.
Pomo toi kasan kuitteja kolmen kuukauden takaa ja sanoi, että selitä nämä. En tajunnut mitä kuiteissa oli vialla, ja sanoin vaan, että "anteeksi nyt en ymmärrä?", johon taas pomo tokaisi, että tämä oli hänen osaltaan tässä. Seuraavana päivänä ei kuulemma tarvinnut enää tulla töihin :D Olin vielä koeajalla, ja työpaikalla oli aika huono ilmapiiri, joten mitäs siinä vastaan väittämään. Pomo ilmeisesti siis syytti, että olisin vienyt kaupasta tuotteita, mikä oli jotenkin typerä väite ihan siitäkin syystä, että sain tuotteita jatkuvasti kotiin kokeiltavaksi...
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 20:46"]
Pomo toi kasan kuitteja kolmen kuukauden takaa ja sanoi, että selitä nämä. En tajunnut mitä kuiteissa oli vialla, ja sanoin vaan, että "anteeksi nyt en ymmärrä?", johon taas pomo tokaisi, että tämä oli hänen osaltaan tässä. Seuraavana päivänä ei kuulemma tarvinnut enää tulla töihin :D Olin vielä koeajalla, ja työpaikalla oli aika huono ilmapiiri, joten mitäs siinä vastaan väittämään. Pomo ilmeisesti siis syytti, että olisin vienyt kaupasta tuotteita, mikä oli jotenkin typerä väite ihan siitäkin syystä, että sain tuotteita jatkuvasti kotiin kokeiltavaksi...
[/quote]
Miehen työkaveri sai lähteä, koska oli tehnyt inhimillisen virheen matkalaskussa. Ja se virhe oli muutaman kympin luokkaa. Mutta henkilöstä haluttiin muista syistä eroon. Odotettiin vaan, että tapahtuu joku kosmeettinen virhe. Sellaisia potkuja itsekin pelkäsin, kun meillä ihmisiä heitettiin ulos ilman YT:tä. Yksi sai esim. lähteä, kun oli unohtanut varata neukkarin esimiehelleen. Aika läpinäkyvää.
Jep. Kollega yritti tappaa ihtesä, sen työt kaatu mun niskaan. Ei pystynyt, ei kyennyt, tuli mokattua - sitten oli viis hirttä poikki... No laitontahan tuo oli eikä se mokakaan mitenkään maatakaatava ollut.
Tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Sitä en sitten tiedä että mikä oli ns. todellinen syy...
En ole saanut kenkää, mutta jos haluaisin saada, olisin yli viikon poissa työmaalta, ilmoittamatta.
Laitoin valkoiset housut töihin, toimiston tammat veti herneen nenään kun kuulemma näkyi stringit läpi (en käytä stringejä). Kävivät valittamassa asiasta ja seuraavana päivänä olin henkilöstöpäällikön puhuttelussa joka kertoi mulle tästä ja sanoi ettei tartte enää tulla töihin.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:36"]
Laitoin valkoiset housut töihin, toimiston tammat veti herneen nenään kun kuulemma näkyi stringit läpi (en käytä stringejä). Kävivät valittamassa asiasta ja seuraavana päivänä olin henkilöstöpäällikön puhuttelussa joka kertoi mulle tästä ja sanoi ettei tartte enää tulla töihin.
[/quote]
tämä nyt oli laitoin irtisanominen jos asia noin meni, ensin pitää tulla pari varoitusta ennenkuin voi irtisanoa.
Muita irtisanomisen syitä on luvattomat poissaolot ja kännissä töihin tuleminen, näissäkin pitää ensin ohajata apua hakemaan ja jos ei auta niin sitten saa irtisanoa.
Pomon vaimon kanssa tuli erimielisyyksiä, muuten ihan ok mesta mut en suostunut ainoana yli 10v työkokemuksella kantamaan vain roskia kilometrin päähän ja tiskaamaan joten riitaannuimme ja puts vek.
Eräänä aamuna odotin työpaikan ulkopuolella 7, eikä rouva tullut, asiakkaatkin tulivat ovelle, piti avata jo. Rouva tuli myöhässä ja esti mua fyysisesti menemään pukkariin riisumaan ja vessaan, piti mennä suoraan kassalle.
Selitin tilanteen työkkäriin ja sain massit sit sieltä kuitenkin. En olis mennyt sinne töihin jos tää rouva olis ollut työhaastattelussa mukana. Ihan apinakööriä.
Esimies totesi koeajan lopulla, että en taida olla työhön soveltuva, kun olen liian asiakaspalveluhenkinen, enkä tarpeeksi tyrkytysmyyjä (kyseessä puhelin-/liittymäkauppa). Olin kyllä todennut saman itsekin ja hakenut jo toisaalle töihin.
ei ole irtisanottu koskaan,mutta lomautettu kylläkin pariin kertaan työpaikalta.
Mun exä sai kun oli alkoholin liikakäytön takia paljon poissaoloja ja myös haisi vanhalta viinalta ja oli työhaluton vähän turhan usein.