Miksi lapsille saa myydä shampanjapullon muotoisia vappupalloja?
Miksi sitä ei ole jo kielletty? Lapsista voi tulla alkoholisteja!
Kommentit (26)
Hei ihan oikeasti, se on ILMAPALLO. Lapsena mun mielestä sitä paitsi harvinaisen tylsä sellanen, kun oli niitä kivempiakin. KENENKÄÄN lapsuus ei mene turmiolle jonkun hiton pallon takia, oli se minkämuotoinen tahansa.Ette voi olla tosissanne.,,,:D
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 14:37"]
Tää on muuten oikeesti hyvä kysymys. Eikö ne pallot ole alkoholilain vastaisia? Samalla lailla kuin oluttölkin näköinen säiliö tehtaan kyljessä tai olutmainokset rekkojen kyljissä?
[/quote]
Faktatietoa ei ole, mutta en usko, että pelkkä muoto voi olla lainvastainen. Kyllähän tölkeissä myydään oluen lisäksi myös vaikkapa limsaa, ja kaupasta löytyy myös lasten juhlajuomia samanmuotoisissa pulloissa kuin sampanjaa yleensä myydään.
Pari päivää sitten näin Pirsmassa isukin poikansa kanssa ja olivat ostaneet kyseisen ilmapallon joka roikkui pojan rinnuksissa. Sanoin isille että olisit ostanut heti vaan Kossupallon pojalle. Olisi ollut kotoisampi fiilis.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 14:45"]
Hei ihan oikeasti, se on ILMAPALLO. Lapsena mun mielestä sitä paitsi harvinaisen tylsä sellanen, kun oli niitä kivempiakin. KENENKÄÄN lapsuus ei mene turmiolle jonkun hiton pallon takia, oli se minkämuotoinen tahansa.Ette voi olla tosissanne.,,,:D
[/quote]
Eihän tässä kyse olekaan siitä että meneekö jonkun lapsuus turmiolle yms. Vaan suomen tiukasta alkoholilainsäädännöstä. Lapsille ei saa markkinoida alkoholia ja noissa palloissahan lukeekin muistaakseni champagne tms. Joten miksi niitä saa myydä?
Eikö se Laitilan tienvarressa oleva oluttölkkikin kielletty?
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 12:06"]
Laitoin aina pienenä kokista tai spriteä viinilasiin ja leikin että se on viiniä! nyt olen alkoholisti...
paitsi että juon vaan kolme kertaa vuodessa, mutta onhan sekin jo liikaa.
[/quote]
Minäkin juon vain kolme kertaa vuodessa. Uuudesta vuodesta vappuun, vapusta juhannukseen ja juhannuksesta jouluun.