Miksi lapsille saa myydä shampanjapullon muotoisia vappupalloja?
Miksi sitä ei ole jo kielletty? Lapsista voi tulla alkoholisteja!
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 14:45"]
Hei ihan oikeasti, se on ILMAPALLO. Lapsena mun mielestä sitä paitsi harvinaisen tylsä sellanen, kun oli niitä kivempiakin. KENENKÄÄN lapsuus ei mene turmiolle jonkun hiton pallon takia, oli se minkämuotoinen tahansa.Ette voi olla tosissanne.,,,:D
[/quote]
Eihän tässä kyse olekaan siitä että meneekö jonkun lapsuus turmiolle yms. Vaan suomen tiukasta alkoholilainsäädännöstä. Lapsille ei saa markkinoida alkoholia ja noissa palloissahan lukeekin muistaakseni champagne tms. Joten miksi niitä saa myydä?
[/quote]
No mitä siinä mainostetaan/markkinoidaan? Ei ole mitään tuotetta/palvelua jota sillä pallolla mainostetaan. Jos siinä pallossa lukisi "Karjala" tai "Karhu", niin asia olisi täysin eri.
Se pullopallo ei mainosta mitään alkoholijumamerkkiä. Laitilan tölkki mainosti Kukko-olutta, että sikäli eri juttu.
Tästä aloituksesta taas huomaa, miten suomalaiset jaksaa keskittyä tällaisiin pikkuseikkoihin kuten vääränlaisiin vappupalloihin, jotka on huumorimielessä siellä myynnissä. Hei haloo! Ei pallo tee kenestäkään alkoholistia! Joku järki nyt sinne päähän. Keskittykää oikeisiin asioihin. Esimerkiksi siihen, että lapsille ja nuorille on järjestettynä kunnissa paljon harrastusmahdollisuuksia. Ei pelkästään kilpailumielessä, vaan mukavan tekemisen merkeissä. Siellä pääsee mukaan porukoihin ja solmimaan ystävyyssuhteita. Jitain tervettä aikuisen ohjaamaa tekemistä. Ei niin, että keskitytään nipattamaan pikkuasioista.
Itse ostin hello kitty pallon itelleni.
m22
Sääntö sitä ja sääntö tätä. Voi helvetti. Pikkusäännöthän ne ihmisten elämää parantaa. Tehdään vasn elämä hankalaksi. Kielletään seuraavaksi vappupallo. Eikö ihmisillä Ole parempaa tekemistä?
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 16:08"]
Tästä aloituksesta taas huomaa, miten suomalaiset jaksaa keskittyä tällaisiin pikkuseikkoihin kuten vääränlaisiin vappupalloihin, jotka on huumorimielessä siellä myynnissä. Hei haloo! Ei pallo tee kenestäkään alkoholistia! Joku järki nyt sinne päähän. Keskittykää oikeisiin asioihin. Esimerkiksi siihen, että lapsille ja nuorille on järjestettynä kunnissa paljon harrastusmahdollisuuksia. Ei pelkästään kilpailumielessä, vaan mukavan tekemisen merkeissä. Siellä pääsee mukaan porukoihin ja solmimaan ystävyyssuhteita. Jitain tervettä aikuisen ohjaamaa tekemistä. Ei niin, että keskitytään nipattamaan pikkuasioista.
[/quote]
Ja sun tekstistä huomaa että olet tiukkapipinen niuho vailla minkäänlaista hajua sarkasmista ja tyystin ilman huumorintajua.
Musta tuntuu, että kohderyhmä on lapsenmieliset vanhemmat, jotka ostavat pallon itselleenkin. Aikuisillekkin jotain ;)
Niinpä! Ja me ostettiin sellainen! Ja lapsi saa poksauttaa sen Ullanlinnanmäellä ja juoda kuohulasista samalla kun me aikuiset poksautetaan meidän pullo. Vappu, tuo turmiollinen alkoholistien juhla.
NYT mä tajusin miks oon näin rappiolla, en pelkästään alkoholin suhteen vaan ihan noin muutenkin. Mä en muista sainko koskaan samppanhapullopalloa vappuna, mutta NÄIN niitä paljon, lisäks näin kun ihmiset ihan tosissaan JOI alkoholia, siis ihan oikeaa alkoholia :O Ja kaikki nää vuodet mietin; mikä saattoi mennä vikaan?
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:45"]NYT mä tajusin miks oon näin rappiolla, en pelkästään alkoholin suhteen vaan ihan noin muutenkin. Mä en muista sainko koskaan samppanhapullopalloa vappuna, mutta NÄIN niitä paljon, lisäks näin kun ihmiset ihan tosissaan JOI alkoholia, siis ihan oikeaa alkoholia :O Ja kaikki nää vuodet mietin; mikä saattoi mennä vikaan?
[/quote]
Samppanja* !!
Koska ne ovat ilmpalloja, eivätkä sisällä alkoholia.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:44"]
Musta tuntuu, että kohderyhmä on lapsenmieliset vanhemmat, jotka ostavat pallon itselleenkin. Aikuisillekkin jotain ;)
[/quote]
Ne pitäisi laittaa erikseen K-18 osastolle!
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 11:46"]
Koska ne ovat ilmpalloja, eivätkä sisällä alkoholia.
[/quote]
Eihän missään lapsille suunnatussa saa olla nykyään mitään alkoholiin viittaavaa!
Ja lapsille omat kuoharilasit. Apua! Anoppi tuomitsi nämä heti, ja mekö yritettiin luoda lapsillekin juhlan tuntua.
Laitoin aina pienenä kokista tai spriteä viinilasiin ja leikin että se on viiniä! nyt olen alkoholisti...
paitsi että juon vaan kolme kertaa vuodessa, mutta onhan sekin jo liikaa.
Itsekin pidän tätä holhousta liiallisena, mutta ihmettelen kuitenkin miksi näitä palloja ei ole kielletty, nykyään on niin tarkkaa tuon alkoholin kanssa. Ilmapallothan ovat pääasiassa lapsille suunnattuja, joten saako niissä tosiaan olla alkoholiin viittaavia kuvia nykysäädösten mukaan?
Ja kyllä, ap myös juottaa lapsille mehua sekä simaa kuoharilaseista ;)
Ap
Miksi deodoranttipulloja saa pitää kaupoissa lasten nähtävillä? Nehän muistuttavat peenistä.
Ne pallot on teekkareille haloo haloo!! Vanhemmathan sen päätöksen tekee että ostaa pallon kuin pallon että katsoisin ennemmin sinne päin. Kuka ostaa lapselleen sellaisen pallon??
Tarjonta vs kysyntä. Siksi niitä on.
Tää on muuten oikeesti hyvä kysymys. Eikö ne pallot ole alkoholilain vastaisia? Samalla lailla kuin oluttölkin näköinen säiliö tehtaan kyljessä tai olutmainokset rekkojen kyljissä?
[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 15:02"]Eikö se Laitilan tienvarressa oleva oluttölkkikin kielletty?
[/quote] Kiellettiin.