Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Laura Honkasalo itkee edelleen eroaan

Vierailija
29.04.2015 |

Äkkierosta on jo monta vuotta. Nyt naistenlehdessä ei haastattelu, vaan Honkasalon ihan itsensä kertoma juttu kuinka on selvinnyt erosurusta, mutta silti ei voi olla jauhamatta vaan totta kai otsikko on tuollainen "miksei se voinut vaan kuolla". Eikö tää nyt voisi jo edetä elämässä? 

http://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/ihmiset/sokkieron_kokenut_laura_honkasalo_miksei_se_voinut_vain_kuolla

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 17:32"]"Syytä eroon en saanut ikinä selville."

Kuitenkin vuoden 2011 jutussa (linkki uudemman jutun lopussa):

"Edellisenä iltana olimme yhdessä suunnitelleet kesälomaa, seuraavana päivänä mieheni jätti minut Facebookissa toisen naisen takia."

Onko tää Honkasalo jotenkin vajaa? Itsesäälissä kierimistä ei ainakaan ole lopettanut. Yksikään mies ei koske tuollaiseen epätoivoiseen surkuttelijaan pitkällä tikullakaan. :(
[/quote]
Mä luulin et se mieskin jo vuosia sitten tuli julkisuuteen vain kertoakseen, että hyvä Laura, eromme ei tapahtunut noin - ja bye bye.

Vierailija
102/126 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:51"]Mua kiinnostaa se, miksi Honkasalo herättää niin paljon raivoa ja inhoa. Erityisesti naisissa. Kyllähän mullakin on se tunne, että hän valittaa paljon (liikaa), mutta mikä siinä on niin ärsyttävää?
[/quote]
Ylemmyys ja huonosti piilotettu viha. Minäpä olen niin hieno ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käy sitä sääliksi. Itse jäin vastaavasti kiinni traumaattiseen eroon, ja se oli se petetyksi tulemisen tunne joka oli pahinta. En kyllä puhunut asiasta kuin lähimmille ystäville, mutta olen todella onnellinen, että olen vapautunut siitä. Lauran täytyisi antaa anteeksi miehelleen, se on ainut tie. Ei ole helppoa, mutta se on ainut tapa päästä eteenpäin. Nähdä asia toisen näkökulmasta, teki tämä sitten kuinka väärin ja julmasti tahansa. 

Toinen asia on, että eroja sattuu. Ne on osa elämää. Toista ihmistä ei voi vangita eikä kahlita, ei edes papin aamenella. 

Vierailija
104/126 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 23:08"]Onhan se toisaalta kauheaa, että tulee erotetuksi parisuhteesta, että puoliso antaa kenkää/potkut, vaikka itse haluaisi jatkaa. Ei kai ole olemassa mitään normia sille kauanko on lupa surra sellaista? Vai pitäisikö vaan teeskennellä, että on päässyt asian yli? Jos nyt siis yleensä pitää mediassa hölistä asioitaan, mutta tyyppihän on kirjailija, mikä on julkinen ammatti, jossa täytyy osata myydä itseään, sama homma näyttelijöillä ja poliitikoilla.
[/quote]
Saahan sitä surra. Mutta haluaako olla loppuelämänsä tunnettu lähinnä avioerostaan? Mulla on kuollut lapsi, mutta en halua olla vain "lapsensa menettänyt äiti", se olisi jo liian surkeaa. Vaikka suren sitä joka päivä.

Vierailija
105/126 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kovasti Lauran kirjoista. Käsittääkseni ensimmäinen kirja perustuu aikatavalla Lauran lapsuuteen. Minulla on hyvin samanlainen lapsuus ja edelllenkin ongelmallinen äitisuhde, mutta olen saanut apua terapiasta ja pyrin välttämään sitä, etten siirtäisi traumojani omaan nykyiseen parisuhteeseeni ja lapsiini. Vaikeaa se on.

Olen kertaalleen eronnut ja jälkikäteen ajatellen liitto kariutui kyllä minun mahdottomuuteeni ja puolisoni lempeyteen. Nykyinen mieheni on jämäkämpi ja minä olen oppinut paljon, ja nyt tuntuu että homma toimii. Mutta minulla on ikääkin jo 49v. Toivon, että Laura jatkaa elämäänsä , pääsee vihasta ja alkaa harrastaa sitä joogaakin.

Kadun sitä, että lasten ollessa pieniä olin niin ehdoton äiti, olisin voinut olla rennompi. Onneksi nyt kun nuorimmat ovat vielä murrosiässä, olen oppinut rentoutta ja välit lapsiin ovat hyvät. 

Kirjailijana Laura varmaan käsittelee kirjotuksissaan elämäänsä. Toivottavasti ei vaurioita lapsiaan kun niin usein käy läpi tuota eroa.

Vierailija
106/126 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievästi OT:

Mietin miksi vaalien alla netissä oli niin paljon vihapuhetta Vasemmiston Veronika Honkasalosta. Ehkä hänet sekoitettiin Laura Honkasaloon? 

Toivon molemmille Honkasaloille kaikkea hyvää ja toivon, että Laura H. menee johonkin puheterapiaan. Hänen narinansa on niin sietämätöntä kuultavaa, että varsinainen asia jää peittoon. Ero on Laura H:n claim to fame ja kun nykyisessä mediamaailmassa taiteilijoidenkin pitää brändätä itsensä kuin joidenkin Seiska-julkkisten, niin sitten niin on.

Olisi tietty kiva, jos Laura Honkasalo olisi julkisuudessa mielummin uuden kirjan kuin neljä vuotta vanhan eron takia. Se, miten hän hoitaa eron, lapset, mahd. uuden suhteen on hänen oma asiansa, eikä se kuulu julkisuuteen.

Vierailija
107/126 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuuko sisälukutaito?

Jutussa sanotaan, että hän koki, että olisi ollut tavallaan helpompaa, jos mies olisi kuollut. Ystävien ja muiden suhtautuminen olisi ollut erilaista. Se on varmasti ihan totta.

Tuskan määrä voi olla erilainen - tai sitten ei. Siitä ei kuitenkaan jutussa puhuttu. [quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 22:05"]

Ihme nillittäjä!!

Tietääkö oikeasti miltä tuntuu kun mies kuolee? Ei varmaan, se vasta on tuskaa, mutta siitäkin selviää, eikä siitäkään tartte märehtiä loputtomiin.

T:Leski

[/quote]

Vierailija
108/126 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama lukutaidon puute tässäkin. Turha arvostella, jos ei kykene ymmärtämään tekstin sisältöä.[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 00:41"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 22:05"]

Ihme nillittäjä!!

Tietääkö oikeasti miltä tuntuu kun mies kuolee? Ei varmaan, se vasta on tuskaa, mutta siitäkin selviää, eikä siitäkään tartte märehtiä loputtomiin.

T:Leski

[/quote]

Todella mautonta Honkasalolta toivoa exänsä kuolemaa mieluummin kuin eroa. Ja vielä julkisesti, lehden sivuilla.

Kertoo paljon henkilön egoismista. "Minun suruni", "minun eroni", "minun tunteeni", "minunminunminun"... Ei väliä sillä, että lapset olisivat menettäneet toisen biologisista, rakastavista vanhemmistaan, ei väliä että mies olisi menettänyt henkensä, vanhemmat poikansa, maailma kirjailijan... pääasia että Laura itse olisi päässyt helpommalla ja tämä hänen mukaansa olisi tapahtunut kuoleman avulla. Järkyttävä logiikka. Eihän tuo Lauran tuntema ole ollut rakkautta miestään kohtaan. Ei kukaan "normaali" toivo toisen kuolemaa ja toitota sitä kovaan ääneen.

[/quote]

Vierailija
109/126 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tylsää jatkaa tuota linjaa. On eroa vaikeampiakin asioita...

Vierailija
110/126 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas se kirjailija oli, jolta mies meni kuolemaan moottoripyöräkolarissa ja riidat ja muut selvittelyt jäi kesken? Ja tätä paruttiin sitten naistenlehtien palstoilla kerrasta toiseen. Muistelin tätä Laura Honkasaloksi mutta mulla meni varmaan nyt tyypit sekaisin?

Vierailija
111/126 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 11:44"]

Kukas se kirjailija oli, jolta mies meni kuolemaan moottoripyöräkolarissa ja riidat ja muut selvittelyt jäi kesken? Ja tätä paruttiin sitten naistenlehtien palstoilla kerrasta toiseen. Muistelin tätä Laura Honkasaloksi mutta mulla meni varmaan nyt tyypit sekaisin?

[/quote]Oliko sellainen punatukkainen nainen, joka kirjoitti kolumnia vissiin vauva-lehteen? Tulot tippui ja jouitui tosi tiukille taloudellisesti, piti luopua kodista jne?

Vierailija
112/126 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 21:34"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 19:36"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 19:13"]

Kuka tahansa jotain vastoinkäymistä vuosiksi vatvomaan jäävä ärsyttää. Jos ei ole mitään muuta sanottavaa kuin se iänikuinen "miten se saattoikaan tehdä mulle niin". Kun tähän yhdistetään saman henkilön ilmeisen epätodet väitökset elämän jatkamisesta ja katkeroitumattomuudesta niin onhan se hermojaraastavaa.

[/quote]

Voisi pysähtyä miettimään miksi se ärsyttää, periaatteessa tuntemattoman ihmisen käytös, joka ei kohdistu itseen. Ja miksi suhtautuu niin tunteella asiaan.

[/quote]

No kyllähän se muhun kohdistuu kun näitä juttuja ja otsikoita tulee aina säännöllisin väliajoin vastaan. Sama juttu kaikkien "julkkisten" kohdalla, jotka tyrkyttää itsestään lähes identtisiä juttuja vaikka kuinka moneen lehteen, esim. Olga Temonen pari vuotta sitten. Se on visuaalista saastetta, ja kyllä mielestäni tällaisesta saa lukija ärsyyntyä, kun tieten tahtoen pyritään julkisuuteen tilittämään vuosi toisensa jälkeen.

Eikö se kerro jo jotain, että tämän ketjun otsikon nähdessäni ajattelin, että joku on nostanut vanhan ketjun vuosien takaa?

[/quote]

Saa toki ärsyyntyä, ei spontaaneja tunteita voikaan estää. Mutta voi itse vaikuttaa, kuinka paljon antaa omille negatiivisille tunnereaktioille valtaa. Ärsyyntyminen esimerkiksi on aina ärsyyntyjän "ongelma".

Vierailija
113/126 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä valtuuksilla sinä sanot, missä ajassa hänen olisi pitänyt selvitä erosta???

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 16:38"]

Äkkierosta on jo monta vuotta. Nyt naistenlehdessä ei haastattelu, vaan Honkasalon ihan itsensä kertoma juttu kuinka on selvinnyt erosurusta, mutta silti ei voi olla jauhamatta vaan totta kai otsikko on tuollainen "miksei se voinut vaan kuolla". Eikö tää nyt voisi jo edetä elämässä? 

http://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/ihmiset/sokkieron_kokenut_laura_honkasalo_miksei_se_voinut_vain_kuolla

[/quote]

Vierailija
114/126 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:48"]

Surullista tuo Honkasalon vatvonta ja loppumaton exän julkinen morkkaaminen. Sellainen ikuisen vanhan piian stereotypia koko muija ihan jo ulkonäkönsäkin puolesta. Ihme että sai edes sen Pääskysen koukkuun jos tyyli ja elämän asenne on tuollainen. 

[/quote]

nytkö pääskysen koukussa on sitten kunnollinen kala?

Vierailija
115/126 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Honkasalon uusin romaani on harvinaisen hyvä ja koskettava teos. Yksi parhaista, mitä olen lukenut tosi pitkään aikaan. Harmillista, jos hän joutuu kirjoittamaan ja puhumaan monen vuoden takaisesta erostaan lehtiin sitä mainostaakseen.

Vierailija
116/126 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 12:25"]

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288500902053.html

Hieman yllättäen Markku Pääskysellä on avioliiton loppumisesta toisenlainen näkemys kuin hänen ex-vaimollaan Laura Honkasalolla: kirjailijan mukaan Facebook-jättäjän rooli ei pidä paikkansa.

- En ole Facebookissa, enkä ole koskaan ollutkaan. Facebookin kautta en häntä jättänyt, Pääskynen sanoo.

[/quote]

Ehkä ei ollut miestä sanoa vaimolle kasvokkain että minä lähden nyt.

Vierailija
117/126 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen aina, miltä tuntuu riistää toisen ihmisen puoliso.

Onko tälläisillä ihmisillä lainkaan omatuntoa tai moraalia?

Vierailija
118/126 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan Honkasaloa kirjailijana, mutta marttyyriexänä hän on mielestäni mennyt liian pitkälle. Joskus pitää vain päästää irti ja jatkaa eteenpäin.
Exän kuolemasta puhuminen on sairasta, erityisesti silloin kun erosta on jo vuosia. Olisi terveempää puida eroaan terapiassa kuin lehtien otsikoissa.
Laura oli avioliittokuplassa, ompeli miehensä vanhoista paidoista itselleen seksittömiä alusvaatteita ja kävi narisevalla äänellä julistamassa telkkarissa, että hän ei koskaan eroa. Nyt hän ei pääse marttyyrikuplastaan ulos.

Vierailija
119/126 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että Honkasalon kaltaista naista voi jättää muuta kuin yllättäen. Hän ei olisi valmis ottamaan viestiä vastaan. Ero tuskin on ollut täydellinen yllätys muille kuin hänelle, hän ei ole halunnut nähdä merkkejä.

Vierailija
120/126 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauran Honkasalon erotilitys on täällä taas, ja taas, ja taas! Ettei vaan pääse unohtumaan. Neljä kuukautta tämän ketjun alkuperäisestä postauksesta shokkieroa käydään jälleen läpi Me Naisten ja Loopin "Olisinpa tiennyt" -nettisarjassa Ruutu.fi:ssä. Videolla Laura itse.

http://www.nelonen.fi/uutiset/viihde/1991477-kirjailijan-yllatys-erosta-paljon-positiivisia-muutoksia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä