Miksi Laura Honkasalo itkee edelleen eroaan
Äkkierosta on jo monta vuotta. Nyt naistenlehdessä ei haastattelu, vaan Honkasalon ihan itsensä kertoma juttu kuinka on selvinnyt erosurusta, mutta silti ei voi olla jauhamatta vaan totta kai otsikko on tuollainen "miksei se voinut vaan kuolla". Eikö tää nyt voisi jo edetä elämässä?
Kommentit (126)
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 17:16"]
Rahapulassaan varmaan antaa noita haastatteluja, jauhaa just sitä mikä toimittajan mielestä myy...
[/quote]
Tuollaisista haastatteluista ei saa rahaa. Itse kirjoitetusta jutusta kylläḱin.
Eikö toi ollu joku vanha haastattelu, jonka lehti on jostain syystä nostanut taas nettisivuilla esiin?
On Honkasalon itse kirjoittama juttu ja ilmestyi painetussa lehdessä tänään. On varmasti saanut kirjoituspalkkion. Voin kuvitella, että häneltä on pyydetty haastattelua, ja hän on tarjoutunut kirjoittamaan itse tästä itselleen läheisestä aiheesta. Siinä on myös asiantuntijahaastateltava joka kommentoi.
Mä varmaan aivan samoin tilittäisin vielä vuosien kuluttua. Vaikea mennä yli tuollaisista. Kai se on persoonakysymys.
Surullista tuo Honkasalon vatvonta ja loppumaton exän julkinen morkkaaminen. Sellainen ikuisen vanhan piian stereotypia koko muija ihan jo ulkonäkönsäkin puolesta. Ihme että sai edes sen Pääskysen koukkuun jos tyyli ja elämän asenne on tuollainen.
Minusta se oli hyvin kirjoitettu juttu. Hienoa, ettei Lauralla ole kiire löytää uutta miestä, vaan antaa aikaa toipumiselle ja eritoten lapsilleen. Harvinainen näkökulma asiaan.
Mua kiinnostaa se, miksi Honkasalo herättää niin paljon raivoa ja inhoa. Erityisesti naisissa. Kyllähän mullakin on se tunne, että hän valittaa paljon (liikaa), mutta mikä siinä on niin ärsyttävää?
Jos mieskirjailija tilittäisi vastaavasti, häntä pidettäisiin syvällisenä ja tunteellisena.
Tajuan että siihen voi mennä aikaa, vaikka en oikein sinänsä samastu tilanteeseen. Mutta ihminen kirjoittaa elämästään. En tajua tätä naisten lyttäämistä. Monet miehet voivat kirjoittaa henk koht ongelmistaan ja parisuhdeongelmistaan ilman että se tuntuu ärsyttävän ihmisiä.
Miksi me ollaan ongelmista kärsineitä naisia kohtaan näin ankaria?
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 17:36"]
Rahapulassaan varmaan antaa noita haastatteluja, jauhaa just sitä mikä toimittajan mielestä myy...
[/quote]
[/quote]Riippuu lehdestä
Ärsyttävää on se, että Honkasalo kirjoittaa ikään kuin kaikki jätetyt olisivat samanlaisia vinkujia kuin hän. Kyllä minutkin on jätetty, mutta en minä ole ikinä exälle soittanut kännipuhelua. Vain osa jätetyistä jää hoivaamaan suruaan ja katkeruuttaan, katselemaan ikuisesti taaksepäin. Lauran "vinkit jätetyille" ovat vähänkin vahvemman psyyken omaaville täysin turhia.
Tuon linkitetyn jutun otsikko on mauton.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:50"]
Minusta se oli hyvin kirjoitettu juttu. Hienoa, ettei Lauralla ole kiire löytää uutta miestä, vaan antaa aikaa toipumiselle ja eritoten lapsilleen. Harvinainen näkökulma asiaan.
[/quote]
"Ei ole kiire löytää miestä"?
Eiköhän Honkasalon suurin ongelma ole, ettei ylipäätään enää löydä ketään miestä. Aika pahasti menettänyt kasvonsa sekä ammattipiireissä että ihan jo julkisestikin. Vaikea kuvitella sellaista miestä, jota Honkasalon tyylinen nainen kiinnostaisi. Tuskin olisi kieltäytynyt uudesta suhteesta jos sellainen olisi tarjoutunut.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:50"]
[/quote]
"Ei ole kiire löytää miestä"?
Eiköhän Honkasalon suurin ongelma ole, ettei ylipäätään enää löydä ketään miestä. Aika pahasti menettänyt kasvonsa sekä ammattipiireissä että ihan jo julkisestikin. Vaikea kuvitella sellaista miestä, jota Honkasalon tyylinen nainen kiinnostaisi. Tuskin olisi kieltäytynyt uudesta suhteesta jos sellainen olisi tarjoutunut.
[/quote]
Just esim. tätä mä tarkoitan raivolla häntä kohtaan.
Ja 27, ei kai kukaan nyt voi kuvitella, että sinä tuntisit samalla tavalla kuin LH. Eikö useimmat pidä hänen reaktiotaan hyvin poikkeuksellisena?
Mä epäilen itse asiassa, että monet ihmiset (en tarkoita 27 sinua) kieltää sen, miten paljon ero, jätetyksi tuleminen tai se, ettei saa rakkautta, sattuu. Ja kun joku sanoo sen ääneen niin reaktio on ärtymys/suuttuminen, koska se muistuttaa omista kielletyistä tunteista.
-olinkohan 25-
Kuka tahansa jotain vastoinkäymistä vuosiksi vatvomaan jäävä ärsyttää. Jos ei ole mitään muuta sanottavaa kuin se iänikuinen "miten se saattoikaan tehdä mulle niin". Kun tähän yhdistetään saman henkilön ilmeisen epätodet väitökset elämän jatkamisesta ja katkeroitumattomuudesta niin onhan se hermojaraastavaa.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 19:03"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 17:36"]
[/quote]
[/quote]Riippuu lehdestä
[/quote]
Tuosta nimenomaisesta lehdestä ei ainakaan saa, tarkennettakoon näin. Alibi ja Hymy on asia erikseen.
Vaikuttaa nalkuttavalta sekopääfeministiltä. Ero on sitten purkautunut tällälailla ikävästä, kun muki on tullut täyteen.
Väärin toki mies tehnyt, ei siinä mitään.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 19:13"]
Kuka tahansa jotain vastoinkäymistä vuosiksi vatvomaan jäävä ärsyttää. Jos ei ole mitään muuta sanottavaa kuin se iänikuinen "miten se saattoikaan tehdä mulle niin". Kun tähän yhdistetään saman henkilön ilmeisen epätodet väitökset elämän jatkamisesta ja katkeroitumattomuudesta niin onhan se hermojaraastavaa.
[/quote]
Voisi pysähtyä miettimään miksi se ärsyttää, periaatteessa tuntemattoman ihmisen käytös, joka ei kohdistu itseen. Ja miksi suhtautuu niin tunteella asiaan.
Lähinnä mä ihmettelen, että miksi hänen pitää ruotia näitä asioita julkisesti? Jos hän haluaa antaa tilaa lapsilleen toipua, niin miksi ihmeessä huutelee asioista julkisesti? Kai ne lapset osaa jo lukea. Ja jos ei, niin joku heille kuitenkin puhuu. Ei tuollainen julkinen repostelu ainakaan lasten isä-suhdetta paranna.
Mulle ihan sama, kuinka kauan ihminen pohtiia, suree ja käsittelee eroaan. Eri asia on, missä sen tekee.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 16:49"]
Laura on varmaan persoonallisuustyypiltään infj. Sellaisen ei ole kovin helppoa elää eteenpäin ajattelematta mennyttä. Varmaan tuo esiintulo on sitä, että haluaa muistuttaa olemassaolostaan. Häneltähän on juuri ilmestynyt uusi kirja (jonka muuten aion lukea). Pidän hänen tyylistään kirjoittaa.
[/quote]
Hei Laura!
"Olen miettinyt paljon naisten katkeruutta. Miten helppoa olisi ajatella, että olen tällainen sorrettu nainen, johon vain pyyhitään paskaiset saappaat ja lähdetään pois. En halua muuttua sellaiseksi. Myös lasten takia on tärkeää säilyttää valoisuus itsessään."
Could've fooled me.