"Ei kukaan enää tee noin", mitä vanhan ajan tapoja sinulla on?
Kehräätkö villaa itse? Teetkö makkaraa suolesta? Kirjoitatko nauhakirjoituskoneella?
Itse ostin lattiaharjan ja olipa hyvä ostos. Imuroin toki myös, mutta harjalla aina isot roskat, jos jotain tippuu lattialle. Luuttuan myös lattioita kontaten. Paljon paremmin tulee nurkat puhtaaksi.
Kommentit (871)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EiVITTUSte tädit olette kalkkiksia, ei älypuhelinta, paperinen kalenteri, ja varmaan vielä käteinen rahakin 🤣😂😅
Mitä vit tu tähän asiaan kuuluu? Puhutko äidillesi noin, ja isoäidillesi? Aika hvähän aikaa sitten olet ilmeisesti itse siitä äitisi vi tusta tullut ulos?
Eikös 'kalkkis' ole sanana jo ihan last season...?
Joo, pitäis varmaan keksiä pyörä uudelleen ja sanoa 'boomeri'.
Vierailija kirjoitti:
Näitä lukiessa en ihmettele ettei 40+ naiset ole haluttuja työelämässä.
Osaatko lukea? Taidat olla väärässä ketjussa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolehdin että leipä on aina oikein päin pöydällä. Olen tarkka ettei ruokaa mene koskaan roskiin. Käytän esiliinaa ja huivia leipoessa. Teen itse korppujauhot.
Leivänkääntelijä täälläkin 🙋
Lähetän myös joulu- ja onnittelukortteja.Jatkan vielä
Joulu- ja onnittelukortteja lähetän minäkin. Kirjoitin myös viime vuonna 12 kirjettä
Ap leivän kääntelijäSaisko kysyä että miksi leipää käännellään? En ole kuullut tällaisesta.
Olen jostain lukenut että ennen vanhaan, satoja vuosia sitten, tuollainen "väärinpäin" ollut leipä oli varattu pyövelille ja muut ihmiset pelkäsivät sitä. Kyseessä on siis taikausko.
Tämä oli minullekin ihan tuntematon juttu. Miten leipä edes on väärinpäin niin, että se pitää kääntää? Voipuoli alaspäin? Harvoin kai leipä on edes väärinpäin pöydällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolehdin että leipä on aina oikein päin pöydällä. Olen tarkka ettei ruokaa mene koskaan roskiin. Käytän esiliinaa ja huivia leipoessa. Teen itse korppujauhot.
Joulu- ja onnittelukortteja lähetän minäkin. Kirjoitin myös viime vuonna 12 kirjettä
Ap leivän kääntelijäSaisko kysyä että miksi leipää käännellään? En ole kuullut tällaisesta.
Olen jostain lukenut että ennen vanhaan, satoja vuosia sitten, tuollainen "väärinpäin" ollut leipä oli varattu pyövelille ja muut ihmiset pelkäsivät sitä. Kyseessä on siis taikausko.
Tämä oli minullekin ihan tuntematon juttu. Miten leipä edes on väärinpäin niin, että se pitää kääntää? Voipuoli alaspäin? Harvoin kai leipä on edes väärinpäin pöydällä.
Alkuperäinen viestini alkoi: Huolehdin, että leipä on oikein päin... siis kokonainen leipä...
Se kääntely alkoi jatkajien viesteissä.
-Katson ajan rannekellosta, en kännykästä.
-En pidä puhelinta enkä älykelloa mukana lenkillä, enkä pälyile puhelinta jatkuvasti kaupungilla.
-Kirjoitan muistilapun käsin paperille jos tarvitsen.
-Luen oikeita kirjoja, en koskaan e-kirjaa.
-Osaan kymmensormijärjestelmän, olin konekirjoitustunneilla.
-Tapaan ihmisiä face to face, ennemmin kuin tekstaan. Soittokin on parempi kuin tekstaus/email.
Facesta nyt puhumattakaan! Siihen en koskaan edes liittynyt.
-Kättelen ja halaan jos toinen ei ole koronapelkoinen. Naurettava se kyynärpäätervedys, tekeeköhän sitä kukaan muu kuin maailman päättäjät kameroiden edessä?
-Tilaan taksin soittamalla, en käytä mitään sovelluksia.
-Jäähdytän ruuat ulkona jos on kylmä ilma, vasta sitten jääkaappiin.
-Ostokset mieluiten kivijalkakaupoista. Vaatteita en koskaan tilaa netistä, enkä kenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäinen viestini alkoi: Huolehdin, että leipä on oikein päin... siis kokonainen leipä...
Se kääntely alkoi jatkajien viesteissä.
Niin? Mutta missä tilanteessa tuollaisesta pitää huolehtia? Kyllähän monia muitakin tavaroita ja asioita pidetään oikein päin, eikä siinä tarvitse olla mitään vanhanaikaista tai taikauskoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kääntely alkoi jatkajien viesteissä.Niin? Mutta missä tilanteessa tuollaisesta pitää huolehtia? Kyllähän monia muitakin tavaroita ja asioita pidetään oikein päin, eikä siinä tarvitse olla mitään vanhanaikaista tai taikauskoista.
Aina. En jaksa enää selittää...
En ole koskaan ostanut mitään netistä. Mitä ikinä se tarkoittaakaan. Menen kauppaan, sovitan ja jos tykkään niin ostan. Tai ruokaa ostaessa tarkistan päivämäärät ja tuotteen tuoreuden.
Olen töissä ison ketjun marketissa ja siellä ne keräilijät poimivat vanhimmat mahdolliset tuotteet hyllyiltä kotiinkuljetuksiin, jotka eivät ole kelvanneet muille. Kauppa vaatii, että ensisijaisesti kaikki kotiinkuljetustuotteet otetaan ensisijaisesti ylijäämästä, parhaimmillaan päivä tai kaksi ennen parasta ennen päivämäärää. Melkein kaikki, mitä ei kauppa saa myytyä menee nykyään kotiinkuljetuksiin. Näin kauppa säästää jätekustannuksissa ja menestyy.
En koskaan tee ruokaostoksia omassa kaupassani, vaan anonyymisti toisissa ketjun kaupoissa. Saan alennuksen ja saan itse valikoida tuoreet tuotteet.
Netissä ostamisesta olen varmaan sitten vanhanaikaisesti sitä mieltä, että siellä myydään vain huonoa ja todella huonoa.
MaalaanMatotLattiaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tamppaan matot.
Tämä! Ennen kuului viikoittain mattojen tamppauspaukutusta. Nyt en edes muista, että milloin olisin tuota ääntä kuullut.
Johtuu siitä, että nykyajan mattojen ei ajatella kestävän tamppausta, ja imuroinnin olevan tarpeeksi. (=ihan joku virallinen marttaohje)
Vanhat räsymatot kyllä varmasti kestää, eikä oikein muuten puhdistukkaan.
Kyllä ne kestää
Keitän pannukahvia. Selvikettäkin jossain vaiheessa kokeilin, mutta onnistuuhan tuo ilmankin.
Suolaa en laita kahviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EiVITTUSte tädit olette kalkkiksia, ei älypuhelinta, paperinen kalenteri, ja varmaan vielä käteinen rahakin 🤣😂😅
Mitä vit tu tähän asiaan kuuluu? Puhutko äidillesi noin, ja isoäidillesi? Aika hvähän aikaa sitten olet ilmeisesti itse siitä äitisi vi tusta tullut ulos?
Eikös 'kalkkis' ole sanana jo ihan last season...?
Reagoin tuohon v-sanaan, kun näin opena alkaa olla kurkkua myöten täynnä sitä, kun keskenkasvuiset pojat koulussa huutaa sitä sanaa käytävillä, tunnilla, pihalla. "Vit tu ope, oota!" sanoi teinipoika kollegalleni, 35-vuotiaalle naiselle, joka yritti keskeyttää pojan pelaamisen tunnilla.
Minun mielestä naisen halveksinta alkaa mennä liian pitkälle, kun myös naiset itse itseään halveksii sanaa käyttämällä. Äitiään kunnioittavat ja vaimojensa vit tua oikeasti rakastavat miehet eivät sitä käytä.
Sinä, mies, joka v-sanaa käytät kielteisessä merkityksessä, olisin sitä mieltä, että seksuaalisuhteesi kumppaniisi ei ole parhaimmalla mahdollisella tolalla. Mieti, miten sitä voisi parantaa. :)
Sori off-topic.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullekin tuo aiheuttaa päänvaivaa. Siis miten oikeinpäin? Pohja alaspäin + esim. halkaistussa reikäleivässä se voitelupuoli ylöspäin, eli yläpuoli alaspäin?? Ymmärsinkö oikein?[/quote
Kunnioituksesta leipää kohtaan
Kyse on leivästä ENNEN voitelua. Kun tavallinen reikäleipä on kokonainen tai esim puolessa välin, moni laittaa sen pöydälle tai leipälaatikkoon väärin päin tai siis kummin päin milloinkin, kun ei tiedä. Pohja ylöspäin on väärin. Voileipä on tietysti aina voipuoli ylöspäin.
Nykyisin on niin paljon palaleipää ja siivutettua. Niissäkin tämä pätee. Pohja alaspäin.
Jotain taikauskohömppää tuo on.
Ap ei osta kanssa netistä vaatteita tai kenkiä, vaan haluaa sovittaa ja mieluiten vielä kunnon vaate- tai kenkäliike, ei mikään tanskalainen ketju tai tavaratalot. Pahasti vaan näyttää siltä, että kohta on vähissä valinnan varat.
Vierailija kirjoitti:
En oo käyttäny kynää mihinkään varmaan pariin vuoteen.
Et ole allekirjoittanut yhtään paperia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Katson TV:stä ja kuuntelen radiosta ohjelmia.
Luen paperisia kirjoja.
Tilaan useampaa lehteä.
Keitän perunoita kuorineen.
Olen ollut yhdessä saman naisen(olen mies) kanssa 30v.
Onko perunoiden keittäminen vanhanaikaista vai mitä se tekee listalla? :D
Ihmettelee N27, joka keittää perunat samalla lailla.
No, moni ihminen tuntuu ketiiävän perunst kuorittuina tai sitten ei keitä perunoita ollenkaan, vaan syö joþsin muuta.
Useampikin lasten kaveri on ollut meillä ruokapöydässä ihmeissään keitetyn perunan kuorimisen kanssa.
Meilläpäin syödään potut kuorineen. En itse, mutta kaikki muut, jotka ruokapöytään sattuu istumaan. UUtta tai vanhaa.
Samaa olen koulussa huomannut, että kuorineen menee suurimmalla osalla.
Sama. Miksi se ravinteikkain osa kuoritaan pois. Tosin voi olla tietämättömyyttäkin. Tänään vasta sain tietää että kiivi-hedelmät syödään kuorineen. En ole ostanut, sillä on niin hankalia syödä. Mielestäni. Nyt ostan, pesen hyvin ja koitan uppoaako kuorineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kääntely alkoi jatkajien viesteissä.Niin? Mutta missä tilanteessa tuollaisesta pitää huolehtia? Kyllähän monia muitakin tavaroita ja asioita pidetään oikein päin, eikä siinä tarvitse olla mitään vanhanaikaista tai taikauskoista.
Aina. En jaksa enää selittää...
Anteeksi nyt, luulet, että trollaan, mutta ihan oikeasti minulle on nyt hieman outoa, että ihmiset muutenkaan pitäisivät tavaroita väärin päin. en ole koskaan ajatellut, että se olisi jotenkin vanhanaikaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sydän muljahtaa, jos näin jonkun nostavan kengät pöydälle. Tuo oppi on niin sisäsyntyinen, että siitä on turha edes yrittää oppia pois. Kengät huolletaan lattialla sanomalehden päällä. Nykyään huono pyyhekin käy. En edes ymmärrä, että miksi olisi oikeasti väärin suihkuttaa suoja-ainetta uusiin kenkiin pöydällä se pyyhe alla, se vaan tuntuu niin väärältä. Ajatus kengistä pöydällä puistattaa, niin ei vain saa tehdä.
Suoja-aineet pitäisi suihkuttaa ulkona, niitä ei ole tarkoitettu hengitettäväksi.
Olet oikeassa, hyvä huomio. Mutta tuo edes uusien kenkien väliaikainen laittaminen pöydälle, no sanotaan sitten nauhoittamista varten aiheuttaa negatiivisen tunteen. Saati jo käytössä olleiden kenkien huolto. Kengät kun eivät vain saa olla pöydällä, oli sitten miten söpöt taaperon töppöset tai juhlakenkien lankkaaminen. Juontaa juurensa varmaan kaukaa menneisyydestä, jolloin oli oikeasti puutteita hygieniassa. Sukupolvi toisensa jälkeen opettivat, ettei jalkineet tai jalat kuulu pöydille terveyissyistä. Nykyäänkin pidetään epäkohteliaana nostaa jälkoja pöydälle vaikka ihan suihkunraikkaanakin. Mitään terveydellistä syytä siihen ei enää ole, mutta se koetaan silti tahdittomana.
Syön opiskelijaravintolassa siten, että veitsi on oikeassa ja haarukka vasemmassa kädessä.
Mieheni mankeloi itse kaikki liinavaatteet ja tyynyliinat. Itse en jaksaisi, hän vaatii joten hoitaa itse :)
Suoja-aineet pitäisi suihkuttaa ulkona, niitä ei ole tarkoitettu hengitettäväksi.