Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Ei kukaan enää tee noin", mitä vanhan ajan tapoja sinulla on?

Vierailija
07.01.2022 |

Kehräätkö villaa itse? Teetkö makkaraa suolesta? Kirjoitatko nauhakirjoituskoneella?

Itse ostin lattiaharjan ja olipa hyvä ostos. Imuroin toki myös, mutta harjalla aina isot roskat, jos jotain tippuu lattialle. Luuttuan myös lattioita kontaten. Paljon paremmin tulee nurkat puhtaaksi.

Kommentit (871)

Vierailija
21/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen C-kasetteja.

Vierailija
22/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson joka ilta YLE TV1:n klo 20:30 alkavan uutislähetyksen ja kuuntelen kotona perinteisestä FM radiosta erilaisia puheohjelmia, en siis netin kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestin vain tekstareilla. Kyllä jaksaa monia ihmetyttää miksei jollain ole käytössä ollenkaan näitä suositumpia pikaviestimiä. Kirjoitan työtunnit ruutuvihkoon ja ynnään loppukuusta, palkka tulee sen mukaan

Vierailija
24/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen kirjanpidon vihkoon käsin, ja myös lasken päässä tai paperilla.

Mulla sama juttu, kun teen talousbudjettia. Se on hyvää pientä aivojumppaa laskea paperilla jakokulmaa ja kertolaskuja.

Vierailija
25/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan päähän huivin, kun menen marjametsään.Tai kun teen kotitöitä. On älyttömän kätevä asuste.

Vierailija
26/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson TV:stä ja kuuntelen radiosta ohjelmia.

Luen paperisia kirjoja.

Tilaan useampaa lehteä.

Keitän perunoita kuorineen.

Olen ollut yhdessä saman naisen(olen mies) kanssa 30v.

Vierailija
27/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juon piimää.

Nöööööööyyyyyy

Nyt alkoi tekee mieli piimää ja juuri äskettäin tulin kotiin kaupasta 8}

Jos yhtään lohduttaa, niin minä ostin tänään piimää :)

Vierailija
28/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis… Onko moniakin, joilla EI ole lattiaharjaa?

Vierailija
29/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katan pöytään kahvikupit asetteineen.

Vierailija
30/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihdän tervatuilla puusuksilla.

Vierailija
31/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kankaisia lautasliinoja enkä ole koskaan ostanut talouspaperia.

Vierailija
32/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen kirjoja, tiskaan käsin, en omista älypuhelinta.

Vierailija
33/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunokirjoitus on nopeaa ja kaunista. On järkyttävää, et lapset ja nuoret ei sitä opettele, vaan tekstaavat tökerösti jos edes kynää käyttävät. Kaik vaa koneella, tosi persoonatonta. Eivät osaa edes lukea kaunokirjoitusta.

Vierailija
34/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuntele äänikirjoja, kuivaan pyykit telineellä enkä kuivausrummussa ja puhdistan matot lumihangessa.

Vierailija
35/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän kankaisia lautasliinoja enkä ole koskaan ostanut talouspaperia.

Tuli tästä mieleen, ettei meillekään osteta talouspaperia. No, joskus on ostettu, ainakin autossa sitä on välillä ollut, mutta se ei ole mikään vakio-ostos. Keittiörätillä pyyhitään, ja sitten meillä on vanhoja harsovaippoja, joihin voi pyyhkiä kaikenlaista.

Vierailija
36/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSL-kortti, ei sovellusta

Vierailija
37/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitan kanssa kaunoa, lähinnä sen takia, että se on nopeampaa. Kirjoitan myös edelleen kirjeitä enkä koskaan ottanut käyttöön älypuhelinta.

Minä käytän nykyisin kaunokirjoitusta ainoastaan nimikirjoitusten varten ja erilaiset muistiinpanot kirjoitan tekstaamalla. Aloin suosia tekstaamista jo kouluaikana ja kirjoitin yliopiston tenteissä kaikki esseetkin tekstaten. Nykyisin kirjoitan kaikki vähänkin pidemmät jutut kymmensormijärjestelmällä tietokoneen näppämistöllä ja käsinkirjoittaminen rajoittuu lähinnä lyhyeisiin muistiinpanoihin kuten kauppalistoihin. Opin tuon kymmensormijärjestelmän alunperin peruskoulun konekirjoituskurssilla.

Vierailija
38/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien kyläilyllä tuliaisia. Siis jos menen kaverille kahville, voin viedä mukanani kahvipaketin, herkkukeksejä, itsetehtyä pullaa, litran jäätelöä... Ei ole yleinen tapa varsinkaan nuorilla ja nuoriso naureskelee. Kun lapset olivat pieniä ja menivät kaverille yökylään, laitoin mukaan sipsipussin, kesällä mansikoita tai herneitä, hyvää mehua tai limua.

Kun itse olin lapsi, niin kylään mennessä aina vietiin joku pikku tuliainen.

Olen viisikymppinen nainen.

Vierailija
39/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tv-sarjojen ja elokuvien tallennusten katsominen (tallennettavan digiboxin kautta) vanhanaikaista? Teen sitä ja olen pulassa, kun laitteeni joskus hajoaa, sillä uudemmilla systeemeillä ei pysty katsomaan yhtä kätevästi pikakelauksella.

Meillä hajosi eilen, mutta löysimme onneksi Torista uuden ja vielä naapurikunnasta, joten mies kipaisi tekemässä kaupat ja nyt pelittää taas.

Vierailija
40/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kuuntele äänikirjoja, kuivaan pyykit telineellä enkä kuivausrummussa ja puhdistan matot lumihangessa.

Pakkaslumi on älyttömän hyvä mattojen puhdistaja. Ja tulee raikas tuoksu kotiin.