Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Ei kukaan enää tee noin", mitä vanhan ajan tapoja sinulla on?

Vierailija
07.01.2022 |

Kehräätkö villaa itse? Teetkö makkaraa suolesta? Kirjoitatko nauhakirjoituskoneella?

Itse ostin lattiaharjan ja olipa hyvä ostos. Imuroin toki myös, mutta harjalla aina isot roskat, jos jotain tippuu lattialle. Luuttuan myös lattioita kontaten. Paljon paremmin tulee nurkat puhtaaksi.

Kommentit (871)

Vierailija
1/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon piimää.

Vierailija
2/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kirjoitan kynällä, kirjoitan yleensä kaunoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt, että harja on vanhanaikainen. Meillä on useampia. Kangasnenäliinoja varmasti moni pitää vanhanaikaisina.

Vierailija
4/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kirjoitan kynällä, kirjoitan yleensä kaunoa.

Samaa teen. Harmi vaan, että lapseni eivät osaa lukea kunnolla heille antamiani onnittelukortteja.

Vierailija
5/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt että lattiaharja on mennyttä maailmaa! Olen jotenkin niin tottunut siihen, että keittiössä tulee sen verran kaikenmaailman murusta ja roskaa, että on helpompi lakaista ne saman tien pois kuin alkaa kaivaa imuria kaapista. Yllätyin tosin positiivisesti kaupan siivousosastolla, kun huomasin, että lattiaharjastakin on nykyään 2.0 versio, jossa rikkalapion saa käännettyä kokoon ja harvan saa vaikka roikkumaan koukusta. Ostan sellaisen seuraavaksi, kun tuosta mun rikkalapiosta aika jättää.

Vierailija
6/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan kanssa kaunoa, lähinnä sen takia, että se on nopeampaa. Kirjoitan myös edelleen kirjeitä enkä koskaan ottanut käyttöön älypuhelinta.

Vierailija
7/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon piimää.

Nöööööööyyyyyy

Nyt alkoi tekee mieli piimää ja juuri äskettäin tulin kotiin kaupasta 8}

Vierailija
8/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kirjanpidon vihkoon käsin, ja myös lasken päässä tai paperilla.

Vierailija
9/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tv-sarjojen ja elokuvien tallennusten katsominen (tallennettavan digiboxin kautta) vanhanaikaista? Teen sitä ja olen pulassa, kun laitteeni joskus hajoaa, sillä uudemmilla systeemeillä ei pysty katsomaan yhtä kätevästi pikakelauksella.

Vierailija
10/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen hapatteita ja muita säilykkeitä.

Vierailija
11/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskaan käsin. Tosin se johtuu siitä, että tiskikone sanoi sopimuksensa irti muutama päivä sitten.

Vierailija
12/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen kaikkialle. En omista autoa. Tätä jaksaa porukka päivitellä jatkuvasti, että etkö nyt jo hanki, ja eikö helpottaisi, jne. No helpottaisi totta kai, mutta olen tottunut tähän jo, pysyy kunto yllä ja rahat säästyy.

Vierailija
13/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän herätyskelloa. (Kännykkä on yön äänettömällä laukussa, ei taatusti unohdu kotiin, kun lähden töihin.)

Vierailija
14/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, mutta miesystävä on jättänyt sivistymättä. Hän esim. pesee astiat niin, että huutelee ne altaassa, jonka täyttää siis vedessä. Hyvin pianhan vesi velloo pesuaineessa. Siinä hän sitten nostelee vaahtoisia astioita kuivauskaappiin...... Juurikin noin minun vanhempani pesivät astiat. Samoin näkemäni monet vanhukset. Itse huuhtelin sitten aina jo lapsena astiat ennen kuin söin niistä, ja nämä valittivat, että mitä ihmettä teen, vettä menee hukkaa ja olen luulotautinen jne...

Vierailija
15/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan oven naiselle ja otan päähineen pois sisätiloissa.

M

Vierailija
16/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelen kaikkialle. En omista autoa. Tätä jaksaa porukka päivitellä jatkuvasti, että etkö nyt jo hanki, ja eikö helpottaisi, jne. No helpottaisi totta kai, mutta olen tottunut tähän jo, pysyy kunto yllä ja rahat säästyy.

Ei kävely ole vanhanaikaista, vaan erittäin trendikästä. Vastuullinen ilmastoteko.

Vierailija
17/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin vanhanaikainen, että en osaa edes arvata mitä teen erilailla. En ole kuullut vielä niistä uusista tavoista.

Vierailija
18/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut jälleen kirjoittamaan 20 vuoden jälkeen ihmisten yhteystietoja muistivihkoon kun iPhone on nyt kahdesti hukannut ne kaikki.

Vierailija
19/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetän tiedostoja itselleni sähköpostiin. Olisi kai niitä nykyaikaisempiakin tapoja...

Vierailija
20/871 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ruuan puuliedellä ja peseydyn pihasaunassa jossa ei ole suihkua vaan pelkkä kantovesi.