**SYYSkeijut tiistaina**
Kommentit (35)
Palasin takasi kun luin eilisen pinon ja siellä hännillähän se kaipaamani takiaisen vauva-viesti oli! Onnea koko poppoolle uudesta vauvasta,mukava et kaikki meni hyvin,paitsi se puudutuksen loppuminen...on varmaan ollu aika kamalan tuntosta.Olen joskus päässäni miettinytkin et jos kävis noin kesken kaiken...
Etkö ollukin oysissa? Kummalla puolella olit ja miten täyttä oli? Itsekinhän sinne viimestään parin viikon päästä suunnistan...
-syksynmarjatar-
Meidän pikkumies syntyi kuin syntyikin sunnuntaina 17.9. klo 12.47 kovan työn tuloksen! Täyden kymmenen pisteen poika heti alusta alkaen oli 51 cm pitkä, painoi 3670 g ja pipo oli 34,5cm ja nätti kuin nami!
Äiti ja isi ovat onnesta mykkinä ja äiti väsymyksestä pöllämystyneenä, joten palailen myöhemmin paremmissa voinneissa kertomaan synnytyksestä ja muutenkin kuulumisista.
Kamalasti paljon onnea kaikille muille nyyttinsä saaneille, supistuksia niitä kaipaaville ja jaksuja kaikille muille!
Niina ja pikkumies 2pv
Tämä syyskuun loppupuoli näyttääkin poikavoittoiselta...
Neuvolassa kaikki hyvin. Masu kasvanut entisestään: sf-mitta nyt 37 cm. Lauantaiaamuna sitten äitipolille ensimmäiseen yliaikaiskontrolliin. Mikäli kohdussa on kaikki kunnossa, on kuulemma aikamoisen turha toivoa käynnistystä. Se on sitten edessä vasta ensi viikon keskiviikkona, jos ei poitsu sitä ennen itseksiään tule. Se, että supistukset ovat lähes loppuneet, ei terkan mukaan merkitse mitään mihinkään suuntaan.
Täällä pinossa alkaa olla aika tuskainen tunnelma yhdellä jos toisella. Tsemppiä vain kovasti kaikille ja yritetään kestää tämä loppusuora.
fullmoon 41+1
RANTSULLE onnittelut pienestä pojasta!
RIINALLE onnea matkaan! Ties vaikka vauva olisi jo syntynyt :)
Olipa inhottavaa ÄITYLIINI kun eivät vielä alkaneet käynnistämään vaikka la on ylittynyt jo kahdella viikolla. Toivotaan, että edes sisätutkimus saisi synnytyksen alkamaan, useinhan sen jälkeen synnytys käynnistyy itsestään.
Omia kuulumisia, kävin tänään neuvolassa
-painoa 2000g/vko (!!!!)
-verenpaine 127/85 ja 130/76
-pissa ok
-sf mitta 32cm (viikko sitten 33cm)
-vauvansyke 130
Eli painoa tullut tosi runsaasti, turvotusta ei kuitenkaan ole juuri mitään. Verenpaine otettiin kahdesti kun tuo yläpaine on aika korkea verrattuna alkuraskauteen (samassa luokassa ollut nyt kahden viikon ajan). Sf-mitta oli laskenut ja mulla on muutenkin tunne, että vauva on laskeutunut koska painaa häntäluuhun, mutta kiinnittynyt ei vielä ole. Sykkeitä kuunneltiin pidempään kun aluksi oli vain 120, th sitten vähän töni Onnia ja syke nousi yli 140 mutta tasaantui sitten tuohon 130 kieppeille, missä on yleensäkin. Onneksi Onni on ollut viimeaikoina kovin liikkuvainen, muuten varmaan stressaisin, että onko kaikki tosiaan hyvin.
Olen ihan älyttömän väsynyt... öisin supistaa, liitoskivut on k-a-m-a-l-a-t ja nukkuminen ihan tuskaisaa. Olisin jo täysin valmis synnyttämään - kuten niin moni muukin täällä. Jaksetaan nyt vielä vähän, ei tämä voi enää kauaa kenelläkään kestää!! :)
Mayella ja Onni 38+6
Onnea kaikille jo vauvansa saaneille! Perästä tullaan - ei ehkä kiireellä, mutta varmasti!
Huomenta! Heräsin juuri muutaman tunnin päikkäreiltä...
Huomenna jo 41 viikkoa! Ja onneksi sain _jo_ perjantaille ajan TAYSiin!! Eli saapi asennoitua taas siihen, että käydään näytillä, köyhdytään polimaksun verran ja mennään seuraavalla viikolla uudelleen, jolloin sitten arvotaan milloin huolivat ottaa vastaan. Kesä oli TAYSissa kuulemma hiljaisempaa aikaa ja syksyllä on odotettavissa ruuhkaa. Tarkoittanee samalla myös sitä, että käynnistyksessä on ruuhkaa, eivätkä ota samaan aikaan käynnistykseen " kuin" viisi synnyttäjää ja jos vointi on hyvä niin antavat odottaa vaikka kuinka pitkään yliajalle: " jos vain syntyisi itse" .
Meillä on S:t ollut käytössä ahkeraan - vailla minkäänlaista vaikutusta :( Siivottu on niin, että nurkat kiiltää, saunottu on suunnilleen jtp, sama tahti seksin suhteen (tuntuu aika paljolta), suklaatia kuluu jne. Lisäksi koitan nostella lapsukaisia tilanteiden niin " vaatiessa" , istuttelin juuri kivikovaan savimaahan toistakymmentä puuta ja pensasta (mies tosin kuskasi täytteet ja kaivoi osan montuista), hakkailen halkoja ja kiikutan puusavottaa, ravaan sujuvasti kaupungilla tuntien kauppamaratoneilla kera lasten, en siis todellakaan säästele!!! - vaan ei tämä silti olisi tulossa.
Lueskelin juuri viime raskauden lääkärilausuntoja yliaikakontrolleista ja siellä lukee: " äidin vointi erinomainen" , ja olin kyllä silloin paljon kipeämpi (liitokset huusi armoa jo monta kuukautta ennen synnytystä, öisin jouduin pyytää miestä taluttamaan vessaan) kuin tässä raskaudessa vielä missään vaiheessa. Nyt siis olo niin hyvä, etteivät varmaan suostu käynnistämään ikuisuuteen. Ja en liiaksikaan viitsi rutkuttaa, kun viimeksikin papereihin tuli merkintä ' pelosta' kun mainitsin ääneen epäilyni painoarvion oikeellisuuden suhteen (esikoisella heitti 500g ja toisella sitten 350g).
Koetan ahkerasti kehitellä ohjelmaa joka päivälle, että sujuisi tämä odottelu. Luulenpa, että vaikka koitan asennoitua perjantain polikäyntiin kuinka, niin silti tulen pettymään ja varmaan herkistymään. Sietämätöntä olla toisten armoilla saadakseen lapsi ulos itsestään!!!
ANMARI puhuit nuista toisten aikatauluista. Mua riepoo yli kaiken - paitsi ne lukemattomat " viattomat" tekstarit (vaikka olen kuinka messunnut siitä, etten sidä niitä uteluita loppuajasta) tylliin: " mitäs puuhatte tänään? ois voinu tehä jotain. ai joo, mut me ollaankin 600km:n päässä, eihän me voitaskaan nähä" = joko jo? - niin siis riepoo ihmisten " hillittömät vitsit" : " ei tänään sovi synnyttää, mulle sopisi silloin ja silloi - heh heh!" tai " pidä jalat ristissä siihen asti" tai niin kuin anopin viimeisin letkautus: " mä soitan sulle sit maanantaiaamuna kun olen lähdössä kaupunkiin, että onko tuntemuksia, ja jos vähääkään on niin en sitten lähdekään" .
KYLLÄ ME SITTEN ILMOITETAAN KUN JOTAIN ILMOITTAMISEN AIHETTA ON!!! TAJUISIVAT DAIJUT SEN JO EDES NÄIN KOLMANNEN LAPSEN - JA KÄYNNISTYKSEN - KOHDALLA!!!
Purkautuen, ehkä jo ' hieman' kärsimättömänä
Loofii 40+6
Näin siinä sitten kävi, että meiän prinssi päätti tulla maailmaan rv 40+6 sunnuntaina 17.9. klo 12.57 reilun 4 tunnin aherruksen jälkeen. 10 pisteen pojalla oli pituutta 52,5 cm ja painoa 3950 g (arvioissa max 3500 g ;)). Lippalakki on kokoa 35,5 cm.
Osataan sitä siis hitaassa Hämeessäkin toimia nopeasti jos niin halutaan :)
Jonkin aikaa sitten kotiuduttiin ja nyt harjoitellaan elämää kahden pienen kanssa.
Jossu ja Jalmari 2 pv
Kiva lukea taas uudesta vauvasta! :) Taitaa mennä poika voittoseks,kun munkin aika kerran lähenee...;)
Kerrohan tässä sitten synnytyksestäsi kunhan olette kotiutuneet paremmin. Vauvan tuoksuisia päiviä sinne ja nauttikaa toisistanne :)
-syksynmarjatar,jolla huomenna maagiset 40+0...ja on vain niin hyvä olla...
Ihanaa kuulla, voi että..nyt on pakko kait jo itekin alkaa uskomaan, jotta meillekin pian se vauva tosiaan tulee ;)
poikakeijuja sitten alkaa tupsahdella näin loppukuusta ;)
Yritän saada itsenikin vielä aktivoitua näin loppumetreillä, kun alkaa keijujen rivit ihanasti huveta.
Tänään olin viimeisessä neuvolassa. Maanantaina sitten polille yliaikaistarkastukseen, jos ei ennen synny. Vauva oli sentään jo kiinnittynyt, joten jotain edistystä viime kertaan. Muutamia lieviä supistuksiakin on tullut.
Itselle ei kyselyitä ole pahemmin tullut. Kavereilla on jo lapsia niin ymmärtävät tilanteen ja äitikin on ollut ihan maltillinen.
Kyselinkin jo tuolla, että mikähän mahtaa olla yleinen synnyttämään lähtö aika. Kun itsellä on öisin vessaan väsyneenä herätessä aina sellainen olo, että voi kun ei nyt tarvis lähtee synnyttään, kun taas päivällä on ihan toinen mieli...
Paljon onnea kaikille nyyttinsä saaneille ja kärsivällisyyttä meille muille!!!
t: nau rv 40+5
Kissanviikset minä tänään sain mitään siivoiltua, meni ihan haahuillessa koko päivä (lue: tukkaa värjätessä, lehteä lukiessa ja teetä lipittäessä). Mies oli sitten imuroinut, kun oltiin esikon muskarireissulla. Tytön kanssa lenkkeiltiin, työnsin kirjastoon, kauppaan ja postiin neitiä ja nyt on alakerta niin kipeä, et huhhuh.
Huominen aamu jännittää, muttei kuitenkaan.. Jos miusta ei siis huomenissa kuulu, olen joko päässyt synnytyksen makuun tai sit eksyny kotimatkalla ;)
Jaksuja kaikille!!! -piias- rv 41+1
Tänään on sadellut koko päivän tasaisesti " joko" -kyselyjä. Syntymäpäiväni vietettiin ihan vain perheen kesken, anoppi toi valmiin ostokakun, hyvää oli. Aika ajattelevaista anopilta, en meinaan ollut leiponut mitään kakkuja ja vietinkin synttärini kavereiden kanssa jo viikonloppuna, kun olin siinä uskossa etten yhdessä koossa ole enää tänään ;D Toisin kuitenkin kävi.
Mieheltäni sain ihanan paketin erilaisia Drockilan kynttilöitä. (olen kynttilä`friikki`, varastossa kaiken tuoksuisia ja mallisia kynttilöitä! Niitä onkin nyt iltojen pimetessä mukava poltella)
Ihanaa, uusia vauva-uutisia kuuluu tässäkin pinossa! Onnea kovasti!!
Kävin tuolla synnytys-osiossakin lukemassa kertomuksia ja ihan hävettää, että täällä yksikseni vollasin ;) Tunteet ovat hyvin pinnassa ja pienikin asia saa kyynelehtimään. JOPA lasten piirretyt!!!! Mutta pienen ihmisen syntymä on aina niin ihana ja ihmeellinen asia ja mukavaa jos kaikki menee hyvin!
Ihanan hiljaista nyt kun lapsetkin nukkuu. Tätä hetkeä olen kaivannut koko päivän, että saisin hetken istahtaa YKSIN, ilman että joku repii housun punteista tai toimia erotuomarina.
Huh, mikä supistus taas... koskakohan nämä muuttuvat niiksi oikeiksi. Ovat niin jämäköitä että henkeä salpaa ja tuntuu alapäässä saakka, mutta siihen ne sitten jäävätkin....murrr....
*tiitiäinen 40+0* surffailee vielä hetken...
JOSSULLE perheineen sunnuntaiprinssistä! Nyt tosiaan on tullut paljon poikakeijuja kun yhdessä vaiheessa tuntui syntyvän pelkästään tyttöjä :)
Lupasin itselleni että tänään menen ajoissa nukkumaan, joten pakko kai pitää lupaus. Hyvää yötä keijuille!
Mayella *huomenna 39*
Siis ONNITTELUT! Jee, lisää poikakeijuja!
Alkoihan niitä prinssejäkin prinsessoille tulemaan. :) Onnellista ja vauvantuoksuista kotielämää teille.
Minulla taas on illan supistellut. Tehtiin tuolla pihalla vähän hommia, laittelin kukkapenkkejä jo hieman talvikuntoon sekä muutenkin laiteltiin jo paikkoja kesän jäljiltä. Se näköjään on tehonnut jollakin tapaa, ainakin taas supistelee. Jospa ne tästä muuttuisivat kivuliaimmiksi..
No niin varmaan, sänkyyn meinasin tästä kömpiä ja siihen ne supparit tietty taas loppuu.
Mutta PIIAS: isot tsempit sulle huomiseen ja nyt voisi sanoa näin, että toivon ettet ole täällä huomenna kirjoittelemassa. Eli peukkuja pidän, että jäät saikulle. :)
Taitaa sulle tällä menolla langeta se PKKS-keijujen pronssitila. :) Anoppi eilen soitti ja sanoi, että nyt hänellä ei ole mitään menoja koko loppuviikolla eikä ensi viikolla. Kalenterissa lukee joka päivälle vain " vauva ja isoveli" . Niinpä niin.. saa kyllä kirjoittaa vielä monelle päivälle tuon tekstin jos ei meinaa muuta itselleen sopia. :) Totesin anopillekin, että kyllä tässä ainakin viikonlopun yli ihan varmasti mennään. Toinen siihen, että " ei, hänellä on kyllä vahva tutina, että kyllä se lauantaina tulee (la siis tämän viikon lauantaina)" . Joopa joo..
No, toivottavasti vauva nyt syntyy ennen 7.10 kun eilen illalla veljeni soitti ja kysyi tullaanko miehen kans heidän vauvansa kummeiksi. Ja ristiäiset olis 7.10. Eli olis ihan kiva päästä hoitamaan kummin velvollisuuksia ilman tätä isoa massua.
Mutta nyt meen jatkaa siivoilua. Imuroitu on jo. Nyt pitäis vielä moppia vilauttaa.
Supistuksia toivon taas kaikille!
T: Anmari rv 39+3