Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua pelottaa sota ihan kamalasti

Vierailija
28.04.2015 |

Pelottaako teitä?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin mennyt vapaaehtoisena ukrainaan jos olisivat olleet yhtään taitavampia. Suomen armeija on hyvin koulutettu ja askeleen edellä.

Vierailija
22/37 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 17:50"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 17:49"] [quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 17:38"] Ei kai tähän nyt tarvii jumalia sotkea. Pelätä kannattaa vasta sitten kun tilanteet on käsillä.  Etukäteen käsien leipominen ja taivastelu ei tee muuta kuin pahan olon itselle. [/quote]Etukäteenhän se on kuitenkin kerrottava, se on myöhäistä sitten kun on jo kuollut. Usko pelastava evankeliumi. Jeesus Kristus on Herra. [/quote]   Häivy.  [/quote] Häivy ite.

[/quote]selvennyksenä, ap kristitty ei vastannut näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 17:33"]Ehkä sitten kun se oikeasti alkaa niin alkaa tutista. Mutta enemmän mua pelottaa Jumalan tuomioistuin, sieltä kun ei pääse minnekään pakoon vaan se on joko taivas tai helvetti. Eli pelkään Jumalaa en niinkään ihmisiä.
[/quote]
En pelkää Jumalaa. Hänen kanssa mulla on välit kunnossa. Jumala ei tee mulle mitään pahaa. Ihmiset voi tehdä. En pelkää myöskään kuolemaa, sen jälkeen olen turvassa. Pelkään kaikkea sitä pahaa, mistä selviää hengissä mutta traumatisoituneena.

Ap

Vierailija
24/37 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

NATO on uhka Euroopan ja Venäjän välisille suhteille. Eristävä politiikka ei todellakaan tee hyvää. Kansalaisjärjestöt kunniian, niin Venäjälläkin olisi joskus demokratia. (Keisareista kommunistisen diktatuurin kautta totalitaristisen keskusjohtoisen oligarkian maaksi) Saanut kansa ihan tarpeeksi jo kärsiä sieläkin ihmisoikeuksien rikkomuksista. Venäjän väkivaltakoneisto on suhteettoman kokoinen ja koulutettu organisaatioiden verkosto, joka puolustaa valtaa pitäviä viimeiseen asti.

Vierailija
25/37 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sota? Itse olen ollut sota-aikana Afganistanissa ja Irakissa. Itse katson upseerina, ettei ole meille tulossa. Älä pelkää.

Vierailija
26/37 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sinua ap nyt hyödyttää pelätä etukäteen yhtään mitään.  Mitään ei ole tapahtunut muuta kuin ryssien provokaatio ja niihin suomalaiset ovat jo tottuneet. Jos sinulla on lapsia, niin toimillasi ja hermoilullasi siirrät pelon lapsiisi.  Voi olla paljon mahdollista, ettet tulekaan näkemään kuvittelemaasi sotaa ikinä, koska seuraavalla kauppareissulla täysperärekka saattaa ajaa sinut littanaksi.  Miksi et sitä pelkäisi :) Tai, että lentokone tipahtaa niskaasi.

Vierailija
27/37 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 17:56"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 17:33"]Ehkä sitten kun se oikeasti alkaa niin alkaa tutista. Mutta enemmän mua pelottaa Jumalan tuomioistuin, sieltä kun ei pääse minnekään pakoon vaan se on joko taivas tai helvetti. Eli pelkään Jumalaa en niinkään ihmisiä. [/quote] En pelkää Jumalaa. Hänen kanssa mulla on välit kunnossa. Jumala ei tee mulle mitään pahaa. Ihmiset voi tehdä. En pelkää myöskään kuolemaa, sen jälkeen olen turvassa. Pelkään kaikkea sitä pahaa, mistä selviää hengissä mutta traumatisoituneena. Ap

[/quote]http://www.openbible.info/topics/fear_of_the_lord

Onko se Raamatun Jumala, johon uskot?

Psalmissa 111:10 lukee: Herran pelko on viisauden alku, hyvä ymmärrys kaikille, jotka sitä noudattavat. Hänen ylistyksensä pysyy iankaikkisesti.

Sananlaskut 14:26: Herran pelossa on vahva varmuus ja turva vielä lapsillekin.

Luuk.1:50 ja hänen laupeutensa pysyy polvesta polveen niille, jotka häntä pelkäävät.

Vierailija
28/37 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tämä Suomen meininki enää pahemmaksi mennä vaikka Venäjän alle jouduttaisiin taas? Tätä menoa täällä on 100 vuoden sisään Sharia-laki kaikille. Eniten pelottaa, että Venäjän hyökätessä oltaisiin kuukausikaupalla ilman sähköä, vettä ja ruokatoimituksia.

Vierailija
29/37 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 17:45"]Minkä vuoksi joku pelkäisi sotaa? Pahinta mitä sodassa voi käydä on kuolla ja jokainen kuolee kuitenkin joskus. Ihmiselämän arvo maailmankaikkeudessa on aika mitättömän pieni.
[/quote]

Pahinta mitä sodassa voi käydä ei todellakaan ole kuoleminen. Lue uutisista jesidityttöjen ja -naisten tarinoita Isisin käsissä ja mieti omalle, siskojesi tai tytärtesi kohdalle. Kuolema olisi parempi vaihtoehto.

Vierailija
30/37 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteä lipettiin maalle?

Vierailija
31/37 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 18:26"]

Lähteä lipettiin maalle?

[/quote]

Kyllä maalle lähteminen on nuorelle naiselle se ehdoton ounou ja turn-off ja ylivoimaisesti pahempi vaihtoehto kuin joku sota.

Vierailija
32/37 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 18:26"]

Lähteä lipettiin maalle?

[/quote]

Kyllä maalle lähteminen on nuorelle naiselle se ehdoton ounou ja turn-off ja ylivoimaisesti pahempi vaihtoehto kuin joku sota.
[/quote]

Sanoinko että oon nuori?

Vierailija
33/37 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 17:28"]

Pelottaako teitä?

[/quote]Ei tule mitään sotaa, tulis venäjälle liian kalliiksi lisäpakotteineen. Paljon provoja "sodasta", huoli pois:)

Vierailija
34/37 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 17:45"]

Venäjän ykköstavoite on estää Suomen NATO-jäsenyys. Parhaiten tämä tapahtuu uhkailemalla ja pelottelemalla ja syöttämällä disinformaatiota niin, että ette huomaakaan. Tätä Venäjä on tehnyt onnistuneesti jo paljon pidempään kuin tajuattekaan.

Itse äänestän aina vaaleissa ainoastaan NATO-myönteisiä ehdokkaita, mutta valitettavasti Suomi on demokratia, ja peloteltu kansa ei ymmärrä arvoaan/parastaan. Ei tullut näissäkään vaaleissa NATO-myönteistä eduskuntaa.

[/quote]

Onneksi ei tullut. En ymmärrä, miksi NATO:n kuvitellaan olevan jonkinlainen pelastus. Sitä se nimittäin ei ole. Nykyinen tilanne johtuu nimenomaan NATON, ja sen pääpukarin USA:n halusta laajentua Venäjän naapurimaihin. 

Venäjälle lupasi aikoinaan Bush, että Nato ei laajene Venäjän etupiirille, mutta kuinkas sitten kävikään.

Ja ihan turha heitellä minulle sitä trolli-korttia, ei nimittäin osu. 

Vierailija
35/37 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 17:57"]Paljonko sinua ap nyt hyödyttää pelätä etukäteen yhtään mitään.  Mitään ei ole tapahtunut muuta kuin ryssien provokaatio ja niihin suomalaiset ovat jo tottuneet. Jos sinulla on lapsia, niin toimillasi ja hermoilullasi siirrät pelon lapsiisi.  Voi olla paljon mahdollista, ettet tulekaan näkemään kuvittelemaasi sotaa ikinä, koska seuraavalla kauppareissulla täysperärekka saattaa ajaa sinut littanaksi.  Miksi et sitä pelkäisi :) Tai, että lentokone tipahtaa niskaasi.
[/quote]
En tietenkään näytä pelkoani lapsille.
Ja tietenkään pelkäämisestä ei ole hyötyä, tajuan sen kyllä. Eihän pelko ole mikään valinta. Se on tunne, oli siinä järkeä tai ei. Haluan vain vaihtaa ajatuksia ja kuulla, onko muilla samoja tunteita.
Ap

Vierailija
36/37 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en haluaisi että mun lapset joutuu kokemaan samoja asioita,joita mun mies on joutunut lapsena kokemaan jugoslavian sodassa....

Vierailija
37/37 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:lla pyöriminen nostattaa herkissä ihmisissä sotapelkoa. Täällä kun jauhetaan koko ajan siitä ja osa ihmisistä provoillakseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan