Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tuloton ostaa taloa?

Vierailija
28.04.2015 |

Eli olen työtön tällä hetkellä, en siis saa lainaa.
Kiva talo tiedossa ja mies saisi yksinäänkin lainan.
Voiko sitä taloa laittaa vain mun nimiin, laina molempien tai vain miehen?
Ollaan naimisissa, mutta yhteinen omaisuutemme, jonka maksamiseen myös mä olen osallistunut, on miehen nimissä ja uskoisin pääseväni taas kohta töihin ja pystyväni maksaa kuluja.
En tiedä miksi mua on alkanut häiritsemään se, että kaikki on miehen nimissä, vaikka meillä ei edes ole avioehtoa. Mies laittaisi mieluusti nykyisen omaisuutemme myös mun nimiin, mutta se tulee aika kalliiksi.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tietysti. Tuossa kuviossa vaan napsahtaa lahjavero aika kovalla kädellä.

Vierailija
2/13 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuloton, vaan ei varaton :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo sun nimiin ja laina miehelle? Jee!

Vierailija
4/13 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
5/13 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varsin on antelias mies sulla, jos tuohon suostuu. Mutta ei tosta lahjaveroa koidu. Olen minäkin ostanut miehelleni auton ihan hänen nimelleen. Siitä mitään veroja tullut. Avioliitossa kaikki on yhteistä.

Vierailija
6/13 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 13:01"]

Voi tietysti. Tuossa kuviossa vaan napsahtaa lahjavero aika kovalla kädellä.

[/quote]

Eikä napsahda :D

Meillä on talo omistussuhteessa 50/50. Laina on suhteessa 35/65 miehen tappioksi, ei avioehtoa. Verottaja ei ole puuttunut asiaan millään tavoin.

Vierailija
7/13 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai talon voi laittaa ostettaessa molempien nimiin. Muistathan sitten, että jos tarvitset toimeentulotukea, sinun pitää myydä omaisuutesi ensin pois.

Vierailija
8/13 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

Me ollaan menty yhteen nuorina ja kaikki meidän omaisuus on hankittu yhdessä. Mun mielestä mun mies ei ole sen reilumpi kuin mäkään, jos tuleva talo laitetaan mun nimiin, koska mä olen osallistunut aikaisemman omaisuuden hankintaan, jotka ovat miehen nimissä. 

Avioliitossa kaikki on tosiaan yhteistä, sen takia mä en ole niinkään välittänyt noista omistus-suhteista, mutta nyt kun sitä ikää alkaa olemaan (ja aikaa miettiä työttömänä), niin tahtoisin jotain myös mun nimiin. Ehkä naurettavaa, mutta kuitenkin.

Vierailija
9/13 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitossa ei todellakaan kaikki ole yhteistä. 

Vierailija
10/13 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 13:38"]

Avioliitossa ei todellakaan kaikki ole yhteistä. 

[/quote]

Erossa mä saan joka tapauksessa puolet omaisuudesta, tavalla tai toisella. Tosin ero ei ole käynyt mielessäkään ja 19 vuotta yhteistä taivalta jo takana.

ap 

Vierailija
11/13 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kannattaa pitää sen nimissä kuka ne maksaakin. Miksi ihmeessä haluaisit talon omiin nimiisi jos mies sen kuitenkin maksaa. Ethän sinä työttömänä pysty sitä maksamaan. Ja tuskin pankkikaan antaa taloa laittaa sun nimiin jos laina on miehen nimissä. Kyllä pankki haluaa vastineelleen perintä mahdollisuuden. Sillä kyllä pankki haluaa kiinnittää sen talon lainaan.

Vierailija
12/13 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskoisin pääseväni taas töihin ja pystyväni maksamaan taloa.

Mä en tiedä miksi mä haluan jotain mun nimiin. Mä en tiedä ketään kenellä olisi tälläiset omistus-suhteet avioliitossa. Parit omistavat yleensä kaiken puoliksi, tai sitten molemmilla on omat autot tai toisella talo ja toisella mökki. Tuntuu, että mä olen ihan idiootti, kun mun nimen alla ei ole mitään. Jopa "mun" auto on miehen nimissä, kun hän sen kävi aikoinaan hankkimassa. 

Vierailija
13/13 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa pitäisi olla lähinnä omistaa, ei ostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi