Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TANTTA-MARIMEKKO ÄIDIT!

Vierailija
28.04.2015 |

Olen nuori tyylikäs nainen ja työskentelen kahvilassa. Kahvilassa kohtaan kaiken tyyppisiä asiakkaita. Olen pistänyt merkille että moni ikäiseni/vanhempi nainen(etenkin perheelliset) pukeutuu samalla tavalla kuin itse pukeuduin ALA-ASTEELLA!!! Päällä polvista ja takapuolesta löröttävät farkut, paitana joku kulahtanut henkkamaukka trikoo tai akryylineule, parturissa käyty viimeksi silloin kun on tavannut miesparan joka näin ollen on tullut huijatuksi.. Värikkäät sukat pilkot kengistä..Miehet aaseina seuraavat kiltisti perässä eivätkä tiedä miten päin olla kun epänaisellinen akka on epäystävällinen minulle ja samalla tiuksii lapsille ja miehelle. Mies välillä vilkuilee minua ja ajattelee miksi minä jaksan laittaa töihin poskipunaa ja sävytettyä huulirasvaa, mutta hänen miesmäinen naisensa ei. Mikä siinä on että suomalaiset perheenäidit ovat niin mukavuudenhaluisia pukeutumisessa? Kyllä miehillä tippuisi silmät päästä, kun suomessa näkis normaalipainoisen naisen työntävän rattaita korkokengissä ja nuorekkaissa vaatteissa. Onko liikaa vaadittu käydä kerran kk parturissa, laittaa hyvin istuvat farkut jalkaan ja siistit nilkkurit, eikä kulahtaneita converseja tms teinitennareita, ja olalle joku muu kuin marimekon matkuri!!!! Rillit päässä ja meikistä ei tietoakaan. HYI, ei ihme että harrastatte seksiä max kerran kuussa pimeässä huoneessa. Välillä saa myös ostaa uusia alusvaatteita. Ruotsalaiset naiset ovat minimalistisen tyylikkäitä. Oli lapsia tai ei. Ja miehet kassajonossa katsovat ihailevasti muutakin kuin minua. Eli turha väittää, että muualla maailmassa ei olisi näin. Miksi Eestissä, Venäjällä, Ruotsissa naiset pitävät itsestään huolen, mutta Suomessa ei???! Herranjumala, 30-vuotiaat naiset näyttävät 40-vuotiailta miehiltä!!!!

Kommentit (170)

Vierailija
61/170 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen vitun ruma(tanttojen mielestä tyylikäs) kankainen laukku, jonka saa myös nahkaisena. Onhan se perus musta uutena ok, mutta kun tantat käyttävät semmoisia kulahtaneita punaisia tms... Sutjakalla tyttösellä taas on se mustana/nahkaisena ja silloin se on style ja seksikäs!! 

Vierailija
62/170 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 13:07"]

Ei ihmekään, että olet päätynyt töihin kahvilaan :)

[/quote]

kuules tantta, opiskelen ammattikorkeassa myös. ja itseasiassa, olen myös toisessakin työssä. rankkaa on mullakin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/170 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 12:40"]

Mitä tapahtuu naiselle iän myötä? Ravintolat ja baarit ovat täynnä "siideripissiksiä", jotka ovat vimosen päälle meikattuna ja huoliteltua. He suorastaan tihtuvat seksiä. He nauravat, ovat iloisia ja heistä heijastuu positiivisuus. He haluavat myös juoda, päihtyä ja pitää hauskaa miesten kanssa.

Kun siideripissis vanhenee tai varsinkin tulee äidiksi, hän muuttuu täysin. Vanha vitsi sanoo, että miten kissasta saadaan lehmä? -> Menemällä naimisiin sen kanssa. Miten tämä voi olla niin totta? Meikkaaminen loppuu tai vähenee radikaalisti. Hoikka seksikäs vartalo muuttuu hieman pullukaksi ja enää ei ole puhettakaan tekokynsistä (ovat niin epäkäytännölliset) tai pitkistä hiuksista (vaativat liikaa hoitamista). Korkokenkiä käytetään enää kerran vuodessa serkun juhlissa ja niistäkin on useita senttejä tippunut koroista pois.

Asenne, persoona ja mieli muuttuu. Kaikki muut seksikkäät nuoret naiset ovat automaattisesti "pissiksiä" tai muuten vain horoja. Jopa juristiksi lukeva seksikäs nuori nainen on tyhmä, vain koska hän näyttää niin hyvältä. Entinen viinan tahdittama hauskanpito loppu kuin seinään ja tilalle tulee lähes absolutismi. "Saunakaljan saat ottaa, muttei enempää". Siis mitä helvettiä, kun aikaisemmin yhdessä otettiin kivat nousut ja pidettiin hauskaa?! Kaikesta koko elämästä pitää tehdä tasapaksua arkea. Ei juoda, naida ja juhlita. Ei. Se on entistä elämää se. Koskaan ei saa pitää hauskaa ja välillä teeskennellään, että on superhauskaa Iidan 2v synttäreillä, kun juodaan pahaa kahvia sunnuntaina pikkudarrassa sukulaisten kanssa.

Mä rakastan naisia, mutta kyllä mä kaipaan niitä "siideripissiksiä". Naurunremakkaa, seksikkäitä vaatteita ja olemusta... Miksi elämästä pitää tulla tylsää? Miksi sitä tylsää elämää pitää kutsua kivaksi ja että ei mukamas kaivata nuoruutta?! Miksi pitää valehdella itselleen, että perus saunailta on mukamas kivempaa kuin oikeat juhlat? Miksi naisesta tulee äitiyden myötä lehmä, jonka seksuaalisuus on luokkaa kasa paskaa? Miksi seksikäs nauru muuttuu nalkuttamiseksi ja äidilliseksi vahtimiseksi, että mitä mies tekee?

Miksi lapsesta tulee puolijumala, jonka lisäksi elämässä ei yksinkertaisesti saa olla muuta? Miksi Anu Saagim olikin niin oikeassa, kun hän eilen lehdessä sanoi suomalaisten äitien olevan huolittelemattomia tanttoja?! Ai niin... unohdin, että hänhän onkin virolainen horo, eikö niin? Miksei tälle asialle tehdä mitään? Miksi nainen kulkee koskaan tuulipuvussa, hä?!

[/quote]

Noi sun siideripissikset vasta onkin elähtäneitä ennenkuin kolmekymppiä tulee täyteen. Itse olen ollut äiti 18v:sta ja raskaana tai pienen lapsen äiti lähes koko aikuisikäni. Lapsia siis monta. Moni nainen on samat 15 vuotta elänyt siideripissiselämää ja se kyllä näkyy naamasta. Jo viiden vuoden jälkeen. Alkoholin jatkuva käyttö vanhentaa, turvottaa ja pöhöttää. Käyn kyllä itsekin viihteellä mutta vain muutaman kerran vuodessa.  Haluan pysyä kunnossa ja kauniina enkä muuttua siiderivalaaksi - mikä on sen siideripissiksen seuraava olomuoto. Niimpä me miehen kanssa monesti mielummin urheillaan yhdessä kuin ryypätään. Ollaan molemmat ikäluokassamme parhaimmasta päästä ulkonäöllisesti ja kun ikää tulee lisää ero vain korostuu kun ikätoverit jotka jatkaa nuoruuttaa baareissa kasvattaa kaljamahaa ja pöhötttää naamaansa alkoholilla. Ei se ryyppäävä pissis kauaa pysy hyvässä kuosissa tuolla elämäntyylillä, usko pois. 

Vierailija
64/170 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 13:09"]

[/quote]

kuules tantta, opiskelen ammattikorkeassa myös. ja itseasiassa, olen myös toisessakin työssä. rankkaa on mullakin!

[/quote]

En ole aloituksessa kuvailemasi "tantta". Luulenpa, että jäät tyylikkyydessä itse kakkoseksi tällä kertaa ;) En vain pidä siitä kuinka pinnalliselta vaikutat kirjoitelmasi perusteella.

Vierailija
65/170 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äideillä on aina meikitön levahtanut naama, pipo päässä, lyhyt tukka, lisäkiloja huomattavasti kropassa

Vierailija
66/170 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku mä tykkään käytää tennareita, ja ilman silmälaseja olen täysin sokea. 

:) 

Vierailija
67/170 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 13:16"]

[/quote]

[/quote]

En ole aloituksessa kuvailemasi "tantta". Luulenpa, että jäät tyylikkyydessä itse kakkoseksi tällä kertaa ;) En vain pidä siitä kuinka pinnalliselta vaikutat kirjoitelmasi perusteella.

[/quote]

Miksi et sitten ole Tantta? Et selvästikään halua olla. Miksi kukaan haluaisi? Miksi saa arvostella ilkeästi horosti pukeutuvia naisia, mutta tanttoja ei? 

Vierailija
68/170 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pannaanko sua enemmän ku kerran kk?

Vierailija
69/170 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 13:19"]

Mutku mä tykkään käytää tennareita, ja ilman silmälaseja olen täysin sokea. 

:) 

[/quote]

Tennareista pidän minäkin, mutta eihän sillä ole merkitystä mistä itse pitää. Täytyy ilmeisesti miellyttää muita vaikkei omasta mielestä siihen olisikaan tarvetta :D ja silmät pitää laserilla laittaa kuntoon, ettei ihmisiä harmita kun on silmälasit. Onhan se ihan mieletön tyylivirhe käyttää laseja :D Oikeesti suurinta osaa ei edes kiinnosta, miltä toiset näyttää. Vain itsestään epävarmat kyttäilee muiden pukeutumista ja toivovat näyttävänsä paremmalta kuin muut.

Vierailija
70/170 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua kumpiakaan ääripäitä. Miksi pienen lapsen äidin pitäisi sipsutella jossain korkkareissa kun hän menee KAHVILLE :DDDDDD Yleensä käytännöllisyys on vaunuja työntelevän äidin pukeutumisessa prioriteetti nro 1, vasta sen jälkeen tulee ulkonäkö. Uskottavuus äiteinä on aika nollassa näillä täydellisesti laittautuneilla hienohelmoilla.

Toisaalta onhan se niin, että kuka tahansa näyttää paremmalta meikattuna. Ei oikeasti vie kuin max. minuutin laittaa meikkivoidetta ja ripsaria. Ilme kirkastuu eikä näytä ryytyneeltä, kun vähän huolehtii ulkonäöstään. Osalle äideistä ryytyneisyys-look on ilmeisesti se mitä tavoitellaan: "Kun minulla on niiin rankkaa lapsen kanssa, yötkin valvon enkä ehdi edes suihkussa käydä, säälikää nyt minua."

Alapeukkua satelee, koska suututin kaikki?

Vierailija
71/170 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä miehen tehtävä perheessä ja suhteessa on jos sillä on aikaa panostaa ulkonäköön ja vaatia sitä naiseltaan? Luulis et pikkulapsi aika väsyttäis molempia ja jos mies vielä ainaki töissä käy ja nainen hoitaa kotia ja vauvaa ni ei se mies työpäivän jälkeen sui ittellensä kauluspaitaa ja lähe naisia kattelee? Yhtä rähjänen pitäis miehenki olla jos yhtää perhe-elämään osallistuu tai tekee pitkää työpäivää.

Vierailija
72/170 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 13:29"]En tajua kumpiakaan ääripäitä. Miksi pienen lapsen äidin pitäisi sipsutella jossain korkkareissa kun hän menee KAHVILLE :DDDDDD Yleensä käytännöllisyys on vaunuja työntelevän äidin pukeutumisessa prioriteetti nro 1, vasta sen jälkeen tulee ulkonäkö. Uskottavuus äiteinä on aika nollassa näillä täydellisesti laittautuneilla hienohelmoilla.

Toisaalta onhan se niin, että kuka tahansa näyttää paremmalta meikattuna. Ei oikeasti vie kuin max. minuutin laittaa meikkivoidetta ja ripsaria. Ilme kirkastuu eikä näytä ryytyneeltä, kun vähän huolehtii ulkonäöstään. Osalle äideistä ryytyneisyys-look on ilmeisesti se mitä tavoitellaan: "Kun minulla on niiin rankkaa lapsen kanssa, yötkin valvon enkä ehdi edes suihkussa käydä, säälikää nyt minua."

Alapeukkua satelee, koska suututin kaikki?

[/quote]

Mä meikkaan aina nyt kun vauva-aika ohi. Silloin pahimmassa sumussa oikeasti en edes muistanut völillä harjata hiuksia. Kuukausia kun nukkuu huonosti pätkissä niin muisti ei toimi. Ei kyllä tullut mieleenkään että kerjäisin huomiota.

Vierailija
73/170 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 11:10"]En ajattele mitään pahaa naisista, jotka lähtevät kulahtaneen näköisinä ulos, ja ovat minulle ystävällisiä. He eivät herätä minussa mitään. Mutta ne, jotka tiuskivat.. huh heijaa säälin heidän miehiään! ja sitten ne miehet tulevat baarissa vollottamaan kuinka oma nainen ei kesällä rusketu, eikä jaksa laittautua heitä varten. Miehet eivät jaksa olla kotonaan enää.. :( LUPAAN käsi sydämellä, että kun aikaisintaan 35-vuotiaana teen lapsen tai kaksi, lupaan rakastaa itseäni ja näin ollen pitää itsestäni huolen --> mies tyytyväinen --> perhe tyytyväinen. 

Te feministiemakot, teistä on se hyöty että maailma ei enää välttis ylikansoitu, kun ei teitä kukaan pane. =DDDDDD
[/quote]

Tän kommentin perusteella vaikuttaa siltä että pynttäytyneet ja tiuskivat on kuitenki ok, koska "he välittävät ulkonäöstään."

Vierailija
74/170 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 13:16"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miksi et sitten ole Tantta? Et selvästikään halua olla. Miksi kukaan haluaisi? Miksi saa arvostella ilkeästi horosti pukeutuvia naisia, mutta tanttoja ei? 

[/quote]

No mutta eihän ketään saa tuolla tavoin arvostella pukeutumisen perusteella! Sen vuoksi aloitus minua vaivasikin. Täytyy osata myös käyttäytyä tyylikkäästi, ei vain pukeutua. Viisas ihminen sitäpaitsi näkee ulkoisen olemuksen taakse melko helposti. Mieti, mitä sellaiset ihmiset mahtavat sinusta päätellä. Kuvailemiesi "tanttojen" sielunelämä voi olla hyvinkin terveellä pohjalla. Oman sisimmän kehittämisen pitäisi olla tärkeämpää kuin ulkoisiin seikkoihin panostaminen. Mutta sehän on tietenkin vain minun näkemykseni tähän asiaan.

Vierailija
75/170 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä te muuten ootte, onko se, haluaako oma mies teidän kanssa petipuuhia, joku naiseuden mitta? Vai miksi siihen viitataan niin usein?(Olen muuten ihan varma, että aina se mies kuitenkin haluaa, oli sillä naisella sitten liian isot farkut tai ei.) En mäkään ole enää vuosiin kiinnittäny mitään huomiota mun miehen ulkonäköön, vanheneehan sekin kai jne. mutta mä olen sen kanssa ihan muiden syiden vuoksi kuin timmin ulkonäön. Ja niin sekin mun kanssa.

Ja muiden miesten huomiota nyt aika harva, ainakaan vähän useamman vuoden elämää nähnyt, pitää minään mittarina omasta naiseudesta tai hyvyydestä. Mun mielestä huomio on tosi kiusallista, ja vie liikaa tilaa siltä, mitä mä koitan sanoa tai saada aikaan (oli kyse työelämästä tai vaikka asiakaspalvelutilanteesta). Esiinnyn mielelläni oman viiteryhmäni edustajana väljissä vaatteissa ja mahdollisimman vähän huomiota herättävänä, jotta saan asiani kuuluviin oikein. Emmä jaksa alkaa flirttailemaan jonkun myyjän kanssa, jos menen avaamaan puhelinliittymää. Mammavaatteissa saan olla turvassa, niissä menen heti sen myyjäpojan aivoissa ihan eri kohtaan kuin tiukoissa farkuissa ja koroissa.

Vierailija
76/170 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nuori tuleva äiti ja aion pukeutua samallailla, kun ennen raskauttakin eli ihan tyylikkäästi/ehkä jopa vähän seksikkäästi, mutta mulla ei todellakaan ole varaa käydä jossain kampaajalla kerran kuussa, mun mies tykkää mun hiuksista vaikka tasottelen ne itse ja en muutenkaan uskalla käydä kampaajalla, koska aina poikkeuksetta leikkaavat liian lyhyiksi ja mä haluan kasvattaa pitkät hiukset.

Vierailija
77/170 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:44"]

Olen katsellut ihan samaa kun joskus piipahdan perhekerhoissa, puistoissa, tapahtumissa jne. Mammat pyyhältää jenkkakahvat lanteilla heiluen niissä Nanso-kuteissaan, hiukset on epäsiistit (joko rähnäinen kananperse tai hiirenharmaa niskaponnari), meikeistä ei tietoakaan ja juuri ne karseat ei mistään kohtaa istuvat kummallisen mittaiset frakut sitten vielä kruunaavat kokonaisuuden. Kimitys kuuluu jo nurkan takaa edeltä kun niitä lapsia komennetaan, tai pikemminkin anellaan rauhottumaan. Jos oikein laittaudutaan, vetäistään konservatiivisen mittainen tanttahame ja avokkaat tai jättimäisiltä lapsen kengiltä näyttävät "ah niin sievät, mutta mukavat" remmilliset ballerinat (mallia Ecco tms. järkevä).

[/quote]

Mitä vikaa on Eccoissa ja ballerinoissa? Ja mitä kenkiä sitten pitäisi käyttää? Minulla on synnynnäinen lonkkavika ja ihan Eccoja käytän hameiden ja mekkojen kanssa. Tuo olikin kuulemma yksi asia, mihin mieheni minussa ihastui ;) Eivät kaikki miehet tykkää samoista asioista, kuten korkokengistä ja pillifarkuista.

Vierailija
78/170 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:57"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:53"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:50"]

Siskoni on 20v. Hänellä on (luonnollisen näköiset) ripsien pidennykset, kevyt meikki ja kiilakorkokengät töissä. Hän on hoikka mutta kuitenkin lihaksikas, eli semmoinen hieman fitness muttei liikaa. 

Hän työskentelee opintojensa ohella kahvilassa. Hän kertoilee usein kahvilan asiakkaista. Mutta ap:n juttuihin verrattuna hän kertoo usein lapsista :) Miten joku pieni aina moikkaa hänelle kun tulevat kahvilaan tai miten toinen pieni sanoo aina kiitos. Tai jos jollakin vakkari asiakkaalla on raskaus maha ja sitten hän tulee sen pienen vauvan kanssa.

Olen käynyt usein kahvilassa jossa siskoni on töissä. Asiakkaita on laidasta laitaan ja varmaan päivisin on enemmänkin pikku lapsia. 

Miksi pitää noin ilkeästi puhua toisten vaatetuksesta? Mikset puhuisi tuolla lailla kivasti kuten siskoni?

[/quote]

Ihmiset, jotka ovat positiivisia ja mukavia (kuten siskosi), kiinnittävät huomiota positiivisiin asioihin. Sellaiset ihmiset, joiden käsitys kommunikoimisesta toisten ihmisten kanssa on valitus ja käninä, kiinnittävät huomiota negatiivisiin asioihin (kuten ap).

[/quote]

Puhun minäkin mukavasti asiakkaistani. Mutta mitä positiivista sanottavaa on töykeissä ämmissä, joiden lapset eivät osaa käyttäytyä(mm. sorkkivat käsillä tuotteita, potkivat esineistöä) ja joiden miehet eivät osaa sanoa "ei kuittia, kiitos" vaan tiputtavat sen vain siihen kassalinjalle??????!! Se nyt tulee ohella että nämä naiset ovat TANTTOJA!!! Ihania lapsia on niillä jotka jaksavat pitää huolta itsestään, heitä kehun. Ovat esimerkillisiä! 

[/quote]

Ap, mikä on oikein kirjoituksesi pointti? Kritisoitko huonosti pukeutuvia naisia, huonosti käyttäytyviä lapsia, huonosti käyttäytyviä naisia, huonosti pukeutuvien naisten huonokäytöksisiä lapsia vai mitä?

Vierailija
79/170 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnallinen mielipide, annetaan kaikille se oma vapaus pukea miten lystää.

Mä taas ajattelen rennon näköisistä äideistä niin ,että ompa hienoa ku uskaltaa olla oma ittensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme