TANTTA-MARIMEKKO ÄIDIT!
Olen nuori tyylikäs nainen ja työskentelen kahvilassa. Kahvilassa kohtaan kaiken tyyppisiä asiakkaita. Olen pistänyt merkille että moni ikäiseni/vanhempi nainen(etenkin perheelliset) pukeutuu samalla tavalla kuin itse pukeuduin ALA-ASTEELLA!!! Päällä polvista ja takapuolesta löröttävät farkut, paitana joku kulahtanut henkkamaukka trikoo tai akryylineule, parturissa käyty viimeksi silloin kun on tavannut miesparan joka näin ollen on tullut huijatuksi.. Värikkäät sukat pilkot kengistä..Miehet aaseina seuraavat kiltisti perässä eivätkä tiedä miten päin olla kun epänaisellinen akka on epäystävällinen minulle ja samalla tiuksii lapsille ja miehelle. Mies välillä vilkuilee minua ja ajattelee miksi minä jaksan laittaa töihin poskipunaa ja sävytettyä huulirasvaa, mutta hänen miesmäinen naisensa ei. Mikä siinä on että suomalaiset perheenäidit ovat niin mukavuudenhaluisia pukeutumisessa? Kyllä miehillä tippuisi silmät päästä, kun suomessa näkis normaalipainoisen naisen työntävän rattaita korkokengissä ja nuorekkaissa vaatteissa. Onko liikaa vaadittu käydä kerran kk parturissa, laittaa hyvin istuvat farkut jalkaan ja siistit nilkkurit, eikä kulahtaneita converseja tms teinitennareita, ja olalle joku muu kuin marimekon matkuri!!!! Rillit päässä ja meikistä ei tietoakaan. HYI, ei ihme että harrastatte seksiä max kerran kuussa pimeässä huoneessa. Välillä saa myös ostaa uusia alusvaatteita. Ruotsalaiset naiset ovat minimalistisen tyylikkäitä. Oli lapsia tai ei. Ja miehet kassajonossa katsovat ihailevasti muutakin kuin minua. Eli turha väittää, että muualla maailmassa ei olisi näin. Miksi Eestissä, Venäjällä, Ruotsissa naiset pitävät itsestään huolen, mutta Suomessa ei???! Herranjumala, 30-vuotiaat naiset näyttävät 40-vuotiailta miehiltä!!!!
Kommentit (170)
[/quote]
Puhun minäkin mukavasti asiakkaistani. Mutta mitä positiivista sanottavaa on töykeissä ämmissä, joiden lapset eivät osaa käyttäytyä(mm. sorkkivat käsillä tuotteita, potkivat esineistöä) ja joiden miehet eivät osaa sanoa "ei kuittia, kiitos" vaan tiputtavat sen vain siihen kassalinjalle??????!! Se nyt tulee ohella että nämä naiset ovat TANTTOJA!!! Ihania lapsia on niillä jotka jaksavat pitää huolta itsestään, heitä kehun. Ovat esimerkillisiä!
[/quote]
Onko se katkera paikka, kun MIEHET eivät älyä ihailla sinua ??????!!
[/quote]
ANTEEKSI VAAN, MUTTA KENEN MIEHET VOLLOTTAA ETTÄ NAINEN EI RUSKETU?!? MITÄ VI**UA!?!
Mielenkiintoisia miehiä "tapailet"...
[/quote]
Voi voi.. Kyllä se vaan ärsyttää.. Miestuttavani kännissä sanoi, että on ihanaa kun kesäisin rusketun. Hänen nainen kuulema välttelee aurinkoa, ja on ympäri vuoden valkoinen kuin lakana.
[/quote]
Selvin päin tuota kahvilan kassaa ei kestä kukaan.
Mulla kukoistaa rakkauselämä, vaikka olen kahden lapsen äiti. Tässä neuvot, kuinka vältetään tanttaantuminen ja tehdään mies villiksi.
-En ole ikinä meikannut.
-En ole ikinä käyttänyt korkokenkiä.
-Karvani rehottavat ihan niin kuin rehottivat jo seurusteluaikana.
-Lapsista ei ole tullut yhtään liikakiloa - painan saman verran kuin 15-vuotiaana. Osittain käytän samoja vaatteitakin, mm. prätkärotsia.
-Minulla ei ole koskaan ollut lyhyttä tukkaa - sellaista kuulemma pitäis laittaa. En myöskään värjännyt tukkaani ennen enkä värjää sitä nyt.
-Kesällä rusketun, jos unohdan laittaa aurinkorasvaa. Usein unohdan.
Huoh, eikö riitä että tekee yhden aloituksen? Keksi erilaisemmat provot huomiseksi :)
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:11"]
Mä oon aina ihmetellyt näitä tyypejä, jotka niin kovasti häiriintyy toisten ulkomuodosta. Eikös se ole ap sulle vain hyvä juttu että toiset naiset ei laita itseensä? Saat varmemmin niitä miehisiä katseita sun poskipunaan ja sävyttävään huulirasvaan! :DDD
[/quote]
Tää sama aloittaja tekee näitä aloituksia säännöllisesti ja aina samat mammat niistä provosoituu
Viime aikojen aloituksia häneltä
-olen kurvikas ja hyvännäköinen nainen ja työpaikan tantat ei puhu minulle mitään
-olen pienen lapsen äiti ja kuljen kivassa paidassa ja farkuissa ja olen hoikka ja puistossa läskit äidit katsoo minua karsaasti
-töissä miehet kehuu minua, kun olen nuori ja aina huolitellussa meikissä. Rasvanaamaiset vanhemmat naiset ei puhu enää minulle.
Nämä niin erottaa saman aloittajan aloituksiksi
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 21:24"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:23"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:18"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:17"]
Joo kyllä mä välillä mietin et miten nää lökäpöksymuumimammat ovat ylipäätään saaneet miehen? Miehet tyytyy niin paljon tasoaan alempaan.
[/quote]
Aren't we lucky. :)
[/quote]
Noh kyllä se päivä koittaa kun mies eksyy vääriin lakanoihin.. ja palaa hymyssä suin kotiin ja jaksaa katsella tanttaansa taas hetken. Tai sitten ei eksy, mutta tuskin se mies kovin usein katsoo sinua hymyillen ja kehuu, vie ravintolaan, tekee omatoimisesti ihanaa ruokaa, kehuu kavereilleen... HAH HAH!!!!!!!! Kantsis päivästä käyttää 5min siihen että sipaisee vaikka bb-voidetta kasvoille, poskipunaa ja ripsaria ja huulipunaa! Kyllä miehellä kieli tippuis suusta kun tantta nainen tekis niin..
[/quote]
Jaa, kyllä se katsoo hymyillen ihan päivittäin, kehuukin (kun kehua voi muustakin kuin kauneudesta, mutta kehuu kyllä ulkonäöstäkin vaikka silloin lähinnä nauran päin naamaa, koska olen hyvin epäkiinnostunut ulkonäöstä huolehtimiseen, sattuu vaan olemaan kauniit kasvonpiirteet ja hyvät värit, että meikittä pärjää), tekee kyllä ruokaa koko porukalle ja erikseen vaikka mullekin, kehuu kavereillekin. Seksiäkin riittää ja hellimistä arjessa.
Jotkut miehet ovat itseasiassa sellaisia, että ne muut seikat on tärkeämpiä kuin se naisen ulkonäkö. Esimerkiksi se, että nainen antaa miehen olla sellainen kuin se on eikä esitä koko ajan kamalasti vaatimuksia siitä ja tästä. Taikka se, että nainen osoittaa arvostavansa miestä, keskustelee sen (ja muiden) kanssa älykkäästi. Ja monet muut asiat.
[/quote]
Noh ei se mies varmaan pahakseenkaan pistäisi jos laittautuisit häntä varten....? Kerta miehesi on noin ihana, niin miksi et "palkitse" häntä sillä että laittautuisit? Tuskin miehes sanois että älä laittaudu. sanois ehkä että ei sun tarvitse, mutta kuten jo sanoin, ei hän pahakseenkaan pistäisi...
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 21:34"]
Joo kyllä mä välillä mietin et miten nää lökäpöksymuumimammat ovat ylipäätään saaneet miehen? Miehet tyytyy niin paljon tasoaan alempaan.
[/quote]
[/quote]
Noh kyllä se päivä koittaa kun mies eksyy vääriin lakanoihin.. ja palaa hymyssä suin kotiin ja jaksaa katsella tanttaansa taas hetken. Tai sitten ei eksy, mutta tuskin se mies kovin usein katsoo sinua hymyillen ja kehuu, vie ravintolaan, tekee omatoimisesti ihanaa ruokaa, kehuu kavereilleen... HAH HAH!!!!!!!! Kantsis päivästä käyttää 5min siihen että sipaisee vaikka bb-voidetta kasvoille, poskipunaa ja ripsaria ja huulipunaa! Kyllä miehellä kieli tippuis suusta kun tantta nainen tekis niin..
[/quote]
Jaa, kyllä se katsoo hymyillen ihan päivittäin, kehuukin (kun kehua voi muustakin kuin kauneudesta, mutta kehuu kyllä ulkonäöstäkin vaikka silloin lähinnä nauran päin naamaa, koska olen hyvin epäkiinnostunut ulkonäöstä huolehtimiseen, sattuu vaan olemaan kauniit kasvonpiirteet ja hyvät värit, että meikittä pärjää), tekee kyllä ruokaa koko porukalle ja erikseen vaikka mullekin, kehuu kavereillekin. Seksiäkin riittää ja hellimistä arjessa.
Jotkut miehet ovat itseasiassa sellaisia, että ne muut seikat on tärkeämpiä kuin se naisen ulkonäkö. Esimerkiksi se, että nainen antaa miehen olla sellainen kuin se on eikä esitä koko ajan kamalasti vaatimuksia siitä ja tästä. Taikka se, että nainen osoittaa arvostavansa miestä, keskustelee sen (ja muiden) kanssa älykkäästi. Ja monet muut asiat.
[/quote]
Noh ei se mies varmaan pahakseenkaan pistäisi jos laittautuisit häntä varten....? Kerta miehesi on noin ihana, niin miksi et "palkitse" häntä sillä että laittautuisit? Tuskin miehes sanois että älä laittaudu. sanois ehkä että ei sun tarvitse, mutta kuten jo sanoin, ei hän pahakseenkaan pistäisi...
[/quote]
Itse asiassa mun mies on sanonut, jo ennen meidän yhteen menoa, että tykkää eniten luonnollisista naisista ja kaikista pahinta olisi nainen, joka näyttää ihan eriltä päivällä (meikeissä) ja aamulla vierestä herätessä. Joten ei kyllä ilahtuisi, jos laittautuisin - ja ihan tällaisena on siis mut aikanaan valinnut. Toivoisi kyllä varmasti, että pukeutuisin paremmin (ja osaan kyllä erityistilaisuuksiin, mutta arkena ei viitsi), mutta sekin mikä on hänen mielestään paremmin ei sitä ap:n mielestä välttämättä ole. Tykkää esim. sporttisesta lookista - vaimo verkkareissa, hupparissa ja lenkkareissa on hot :-), mutta tietysti sillä varustuksella ei juhliin mennä. Kaikki bling bling ja muu naiselliseksi luokiteltu on ehdoton turn off...
ehkä me tantat vaan ollaan löydetty ne miehet, jotka tykkää meidänlaisista.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 21:42"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 21:34"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Itse asiassa mun mies on sanonut, jo ennen meidän yhteen menoa, että tykkää eniten luonnollisista naisista ja kaikista pahinta olisi nainen, joka näyttää ihan eriltä päivällä (meikeissä) ja aamulla vierestä herätessä. Joten ei kyllä ilahtuisi, jos laittautuisin - ja ihan tällaisena on siis mut aikanaan valinnut. Toivoisi kyllä varmasti, että pukeutuisin paremmin (ja osaan kyllä erityistilaisuuksiin, mutta arkena ei viitsi), mutta sekin mikä on hänen mielestään paremmin ei sitä ap:n mielestä välttämättä ole. Tykkää esim. sporttisesta lookista - vaimo verkkareissa, hupparissa ja lenkkareissa on hot :-), mutta tietysti sillä varustuksella ei juhliin mennä. Kaikki bling bling ja muu naiselliseksi luokiteltu on ehdoton turn off...
ehkä me tantat vaan ollaan löydetty ne miehet, jotka tykkää meidänlaisista.
[/quote]
No miksi et sitten pukeudu paremmin?
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:04"]
Olen nuori tyylikäs nainen ja työskentelen kahvilassa. Kahvilassa kohtaan kaiken tyyppisiä asiakkaita. Olen pistänyt merkille että moni ikäiseni/vanhempi nainen(etenkin perheelliset) pukeutuu samalla tavalla kuin itse pukeuduin ALA-ASTEELLA!!! Päällä polvista ja takapuolesta löröttävät farkut, paitana joku kulahtanut henkkamaukka trikoo tai akryylineule, parturissa käyty viimeksi silloin kun on tavannut miesparan joka näin ollen on tullut huijatuksi.. Värikkäät sukat pilkot kengistä..Miehet aaseina seuraavat kiltisti perässä eivätkä tiedä miten päin olla kun epänaisellinen akka on epäystävällinen minulle ja samalla tiuksii lapsille ja miehelle. Mies välillä vilkuilee minua ja ajattelee miksi minä jaksan laittaa töihin poskipunaa ja sävytettyä huulirasvaa, mutta hänen miesmäinen naisensa ei. Mikä siinä on että suomalaiset perheenäidit ovat niin mukavuudenhaluisia pukeutumisessa? Kyllä miehillä tippuisi silmät päästä, kun suomessa näkis normaalipainoisen naisen työntävän rattaita korkokengissä ja nuorekkaissa vaatteissa. Onko liikaa vaadittu käydä kerran kk parturissa, laittaa hyvin istuvat farkut jalkaan ja siistit nilkkurit, eikä kulahtaneita converseja tms teinitennareita, ja olalle joku muu kuin marimekon matkuri!!!! Rillit päässä ja meikistä ei tietoakaan. HYI, ei ihme että harrastatte seksiä max kerran kuussa pimeässä huoneessa. Välillä saa myös ostaa uusia alusvaatteita. Ruotsalaiset naiset ovat minimalistisen tyylikkäitä. Oli lapsia tai ei. Ja miehet kassajonossa katsovat ihailevasti muutakin kuin minua. Eli turha väittää, että muualla maailmassa ei olisi näin. Miksi Eestissä, Venäjällä, Ruotsissa naiset pitävät itsestään huolen, mutta Suomessa ei???! Herranjumala, 30-vuotiaat naiset näyttävät 40-vuotiailta miehiltä!!!!
[/quote]
Höpise mitä höpiset muuten, mutta ihmetyttää mistä sinä tiedät millaisia alusvaatteita naisilla on?
Koska mua ei kiinnosta ja koska vihaan vaateostosten tekemistä ja koska olen pihi. Niin kauan kuin vaate menee päälle eikä ole rikki eikä likainen, saa kelvata, vaikka omat muodot olisi muuttuneet - esim. laihtunut hieman että lököttää. Mukavuus on tärkeämpi kuin ulkonäkö enkä jaksa käyttää aikaa ja energiaa siihen, että kävisin läpi monia kauppoja, jotta löytäisin sen yhden hyvin istuvan vaatteen vaan kun tarvitsen housut, menen ja ostan ne ekat, jotka suunnilleen sopii ja ei ole liian kalliit...
Miksi mun pitäisi pukeutua paremmin, jos kaikki on tyytyväisiä tähän?
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 21:54"]
Koska mua ei kiinnosta ja koska vihaan vaateostosten tekemistä ja koska olen pihi. Niin kauan kuin vaate menee päälle eikä ole rikki eikä likainen, saa kelvata, vaikka omat muodot olisi muuttuneet - esim. laihtunut hieman että lököttää. Mukavuus on tärkeämpi kuin ulkonäkö enkä jaksa käyttää aikaa ja energiaa siihen, että kävisin läpi monia kauppoja, jotta löytäisin sen yhden hyvin istuvan vaatteen vaan kun tarvitsen housut, menen ja ostan ne ekat, jotka suunnilleen sopii ja ei ole liian kalliit...
Miksi mun pitäisi pukeutua paremmin, jos kaikki on tyytyväisiä tähän?
[/quote]
No justhan sä itekki myönsit että miehes ei varmaan pistäis pahitteeks jo pukeutuisit paremmin. Ei se paljoa vaadi, ei aikaa eikä rahaa.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:14"]
On liikaa vaadittu. Haluanpa nähdä kun sinä työnnät rattaita korkkareissa sitten aikanaan. (Johan sinulle nauraa harakatkin!) Mieheni varmasti arvostaisi myös sitä että tuhlasin 120 € kuussa kampaajaan, lapsiperheessä kun raha on tiukalla vaikka saankin äitiyspäivärahaa enemmän kuin sinä ikinä kassatyössäsi. Samoin mieheni arvostaisi varmasti sitä että entiseen malliin laittautuisin 1,5h joka aamu kun sen ajan voin olla lasten kanssa tai vaihtoehtoisesti vaikka tehdä kotitöitä tai käydä lenkillä kun mies hoitaa vauvaa ja taaperoa. Sinulla on hieman arvojärjestys pielessä ja elämän realiteetit hukassa. Siksi varmaan oletkin sinkku kahvilan kassa.
[/quote]
Kyllä mä olen ap:n kanssa samaa mieltä, että on ihan valintakysymys, miltä näyttää. Vaatteisiin, meikkiin tai hiuksiin ei tarvitse paljoa rahaa kuluttaa, kun jo näyttää ihan kivalta, eikä meikkaaminen aamulla vie kuin muutaman minuutin!
Katsokaa vaikka ruotsalaisia mammoja! Esimerkiksi pitkät luonnollisen väriset (oma väri) hiukset nätisti kiinni ei vie aikaa, eikä tarvitse kampaajalla ravata. Myös ketjuliikkeistä saa muuta kuin trikoota, ja ihan edulliseen hintaan. Riittää pari kertaa vuodessa alennusmyynnit jo siihen, että vähän löytyy kaapista puettavaa!
Kaikista vaikein minun on kuitenkin ymmärtää tätä äitityyppiä, jotka käyttävät lastensa vaatteisiin rahaa ja aikaa, lapsi on päästä varpaisiin vaivalla metsästetyissä mini rodineissa, ja mitä tekee äiti, sillä on kymmenen vuotta vanhat farkut jalassa. En vaan tajua. Miten oma ulkonäkö ei yhtään kiinnosta, jos lasten kuitenkin kiinnostaa?
Öh, kyllä se vaatii, juuri aikaa ja rahaa ja kumpaakaan ei ylimääräistä ole. Se, että mies varmasti toivoisi, että pukeutuisin paremmin (=hänen makuunsa paremmin) tarkoittaa sitä, että vaatteet olisi laadukkaampia ja istuvampia, mikä tarkoittaa sitä, että ne olisivat kalliimpia. Ja siihen ei vaan tällä hetkellä ole varaa.
Laittakaas nyt vähän kuvia mikä on se "paremmin pukeutunut" ja mikä on se tantta-look. Kun mikään halpisketjun "ei trikoo" ei musta ikinä voi olla "paremmin pukeutunut" vaan se näyttää just siltä halpisketjun rytkyltä vaikkei olisi trikoota.
T. se tantta
No mun mielestä ainakin Mango ja Zara on paikkoja, mistä saa ihan siistejä vaatteita!
Kaikki on kyllä suhteellista, myös se rahan määrä. Mä itse olen kotona 1 ja 3 vuotiaiden kanssa, ens siis ole ollu kolmeen vuoteen työelämässä ja panostus arjen talouteen on kodinhoidontuki. Tarkotus on myös olla kotona ainakin vielä vuosi, kunhan kuopus täyttäisi vähintään kaksi. Silti, pelkillä miehen tuloilla ja armottomalla lainanmaksulla, meille kyllä jää rahaa siihen, että voi välillä ostaa jotain muutakin kuin Mangoa..
Sitäpaitsi, vaikka ostais 20e pillifarkut gina tricotista, näyttää ne takuulla paremmilta, kuin kulahtaneet, pussittavat ja väärän kokoiset kymmenen vuotta vanhat :D
Kodinhoidontuki :D
korjaan siis, kotihoidontuki*
-149
Ha, ha, ha! Minä olen lapseton ja mielelläni tantta-Marimekko tyylinen. Aion jatkaa edelleen valitsemallani linjalla. Kuinka sinä aloittaja muuten erottuisit eduksesi kassajonoissa yms. paikoissa, missä kerrät katseita kauneudellasi ja tyylikkyydelläsi? Täytyyhän sinulla olla taustalla meitä kauranpuuron ja kuralätäkön sävyihin pukeutuneita rumia kampaamattomia ja muutenkin ruokkoamattomia taviksia :))