Pihit boomerit, jotka varjelevat omaisuuttaan hautaan saakka
Nämä jotkut hyvin taloudellisesti toimeentulevat boomerit ovat kyllä huvittava ilmiö, kun pitävät kaksin käsin kiinni rahoistaan arkkuun saakka sen sijaan, että jakaisivat niitä lapsilleen jo ennakkoon. Lopulta sitten verottaja vie entistä suuremnan osan ja köppänä ei tunnetusti rahoja arkkuun mukaansa saa.
Minulle vanhempani maksavat kaikki merkittävät ostokset ja muutaman vuoden välein antavat muutaman tonnin rahaa. Ihan vain siksi, koska eivät halua kerätä rahaa kuoleman lähestyessä verottajan taskuun.
Huvittavaa, kun tiedän paljon tyyppejä, jotka eivät saa vanhemmiltaan mitään, vaikka näillä varallisuutta olisi. Se on vissiin joku kumma ajatusmalli, että ennemmin annetaan rahaa verottajalle kuin omille lapsille.
Kommentit (116)
Olen tavallaan sama mieltä. Pihien boomerien kannattaisi rällätä kaikki rahansa, kun vielä ovat elossa.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti vanhempasi tuhlaavat rahansa ennen kuolemaansa tai lahjoittavat ne hyvään tarkoitukseen niin AP saa apua hallitsemattomaan itsekkyyteensä.
No nyt taisi mennä sinulla hiekkaa vaginaan tai esinahan alle. Minähän siis en itsekkäästi ruinaa rahaa vanhemmiltani, vaan he nimenomaan haluavat antaa. Joskus suunnilleen keksivät itse, että mitä minulle pitäisi hankkia. Esim täksi talveksi hankittiin uudet ja kalliit talvirenkaat autoon, vaikka vanhoillakin olisi vielä mielestäni ainakin yhden talven ajanut.
Mitä siinä on ihmeellistä, jos joku haluaa antaa rahaa lapsilleen verottajan sijasta? Mitä taas on pakonomaisesti järkeä olla antamatta rahaa paljostaan, mikä tuntuu monella boomerilla olla jokinmoinen pakollinen periaate. Toki tähän kohtaa voi yleismaailmallisesti todeta, että jokainen saa tehdä niin kuin haluaa. No niin saa. Saahan sitä koiranpaskaakin halutessaan syödä, mutta asian järkevyyden voi aina kyseenalaistaa. Tässä on se pointti.
ap
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa myös nuoriso, joka saa kaiken valmiina ja sitten kun pitäisi pärjätä omillaan, kun vanhemmista aika jättää..
Kyllähän ne pärjäävätkin, kun saavat 250 000 euron omakotitalot ja osakkeet, 100 000 euron osakesäästöt ja mökit. Eläkkeilläkään ei ole ylärajaa Suomessa, joten moni nostelee 2000e/kk ihan sinne viimeisiin elinvuosiin saakka. Suuria menoja ei ole. Kaikki kuolinpesään ja jakoon sitten aikanaan.
Suurilla ikäluokilla eivät olleet suuret perinnöt, koska niitä oli jakamassa jopa kahdeksan sisarrusta. Sen sijaan boomereilla ei ole tyypillisesti kuin pari lasta, max.
Vasemmiston tulisi nyt alkaa puuhamaan perintöveron nostoa, kun aika jättää boomereista. Kumma, että rahasta puhuminen on Suomessa edelleen sellainen tabu.
Minusta on surullista, että niin moni mittaa elämän "hyvyyttä" siihen käytetyn rahamäärän mukaan. Elämä on jäänyt olevinaan elämättä, jos on rahaa tilillä kuollessa.
Ne rahat ovat niiden vanhuuden turva ja elämänlaadun kohentaja. Huominen kun ei tosiaan ole luvattu enää edes Suomessa.
"Boomer" taas on rasistinen pilkkanimi suurten sukupolvien valkoiselle ja vinksahtaneesta uusvasemmistolaisesta katsantokannasta nähden väärinajattelevasta "väärämielisestä".
Vain apina käyttää kyseistä sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan mandariiniosastolla ostetaan sitä hapanta versiota makean sijaan, koska ovat halvempia.
omia rahojaan säästävät, kade?
Perintöinä ne on ne rahansa itsekin saaneet!!
Ap heillä on täysi oikeus pitää itse ansaitsemansa rahat itsellään. Lasten elatuvelvollisuus loppuu niiden täysi-ikäistyessä.
Vierailija kirjoitti:
Ne rahat ovat niiden vanhuuden turva ja elämänlaadun kohentaja. Huominen kun ei tosiaan ole luvattu enää edes Suomessa.
"Boomer" taas on rasistinen pilkkanimi suurten sukupolvien valkoiselle ja vinksahtaneesta uusvasemmistolaisesta katsantokannasta nähden väärinajattelevasta "väärämielisestä".
Vain apina käyttää kyseistä sanaa.
Boomer on kylläkin markkinoinnissa käytetty termi, jolla viitataan suuriin ikäluokkiin. On ollut käytössä yli 20 vuotta. Käyttäjiä ovat erityisesti markkinointi ja yritykset (kohderyhmäajattelu), joten taitaa olla kyllä oikeiston heiniä tuo nimitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan mandariiniosastolla ostetaan sitä hapanta versiota makean sijaan, koska ovat halvempia.
omia rahojaan säästävät, kade?
Perintöinä ne on ne rahansa itsekin saaneet!!
Eivät muuten ole.
Sulla on väärää tietoa.
Nykyään on se tilanne, että eläkeläisillä, (rikkailla, ei läheskään kaikilla), on enemmän rahaa käytössä kuin heidän 30-40v lapsillaan.
Tämä on ongelma, koska kun nuoremmat ovat köyhiä, heillä ei ole varaa lapsiin, kunnon kotiin jne. Näin ei synny perheitä ja lapsia ja koko kansa näivettyy ja talous sakkaa.
On väärin ja yhteiskunnallisesti erittäin haitallista että on näitä rikkaita eläkeläisiä, jotka eivät edes tarvitse enää rahaa mihinkään! Siksi olisi hyvä että avustaisivat reiluin käsin lapsiaan, joilla on tiukempaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap heillä on täysi oikeus pitää itse ansaitsemansa rahat itsellään. Lasten elatuvelvollisuus loppuu niiden täysi-ikäistyessä.
Aijaa. Olipa hyvä että kerroit. Nyt sain loistavan vastauksen ja keskustelu voidaankin täten poistaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa myös nuoriso, joka saa kaiken valmiina ja sitten kun pitäisi pärjätä omillaan, kun vanhemmista aika jättää..
Kyllähän ne pärjäävätkin, kun saavat 250 000 euron omakotitalot ja osakkeet, 100 000 euron osakesäästöt ja mökit. Eläkkeilläkään ei ole ylärajaa Suomessa, joten moni nostelee 2000e/kk ihan sinne viimeisiin elinvuosiin saakka. Suuria menoja ei ole. Kaikki kuolinpesään ja jakoon sitten aikanaan.
Suurilla ikäluokilla eivät olleet suuret perinnöt, koska niitä oli jakamassa jopa kahdeksan sisarrusta. Sen sijaan boomereilla ei ole tyypillisesti kuin pari lasta, max.
Vasemmiston tulisi nyt alkaa puuhamaan perintöveron nostoa, kun aika jättää boomereista. Kumma, että rahasta puhuminen on Suomessa edelleen sellainen tabu.
Sinä levität nyt törkeästi täysin väärää tietoa.Mene töihin niin 80-vuotiaana sullakin ehkä on itse säästettyä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa. Olipa hyvä että kerroit. Nyt sain loistavan vastauksen ja keskustelu voidaankin täten poistaa.
ap
Se on hieno koska ilmiannoin tämän just vihapuheena.
Sulla on realiteetit täysin hukassa ja tääkin ketju on ihan täynnä sen luokan schaissea että myötähävettää sun puolesta.
Huomaa että hissanläksyt tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on surullista, että niin moni mittaa elämän "hyvyyttä" siihen käytetyn rahamäärän mukaan. Elämä on jäänyt olevinaan elämättä, jos on rahaa tilillä kuollessa.
Onhan se jäänytkin. Sillä rahalla olisi voinut käydä Japanissa, Yhdysvaltain metropoleissa, viettää kylpylälomaa Itävallassa, ostaa palveluita ja hoitoja, nauttia gurmeesta, harrastuksista, oopperasta, yms. yms.
Suomalaisen boomerin tuntien arjen ilot ovat klo aamuöinen sauvakävely lumituiskussa, Presidentti-aamukaffee ja silakkapiffit päivälliseksi mummon muushilla. Maatepano ehtoolla klo 19.00 ja tietty kolestrolilääkkeet. Siinä on boomeri-eläkeläisen päiväohjelma. Ai niin, ja tietty ne Ylen pakolliset uutislähetykset.
Pihit köppänät luulevat vieläkin elävänsä pettuleipäaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Moni on nostanut isoja eläkkeitä 55-60- vuotiaasta asti. NE ei ole itse tienattuja vaan revitty nuorempien selkänahasta.
Me nuoremmat maksamme lystin ja itse emme koskaan pääse eläkkeelle.
Omat vanhemmat ovat syntyneet v.45 molemmat, täyttävät ensi kuussa 77 vuotta. Itse olen 53v ja paljon varakkaampi kuin suuriin ikäluokkiin kuuluvat vanhempani. Miksi heidän pitäisi maksaa minun talvirenkaani?
Kun ajattelen muita ikäisiäni isojen ikäluokkien lapsia, niin kaikki ollaan pärjätty melko hyvin, enkä tunne ketään, joka yli viisikymppisenä pyytäisi tai odottaisi vanhempien maksavan hankintojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Se on hieno koska ilmiannoin tämän just vihapuheena.
Sulla on realiteetit täysin hukassa ja tääkin ketju on ihan täynnä sen luokan schaissea että myötähävettää sun puolesta.
Huomaa että hissanläksyt tekemättä.
Tais kalikka osua. Vai että vihapuhetta😂
Vierailija kirjoitti:
Omat vanhemmat ovat syntyneet v.45 molemmat, täyttävät ensi kuussa 77 vuotta. Itse olen 53v ja paljon varakkaampi kuin suuriin ikäluokkiin kuuluvat vanhempani. Miksi heidän pitäisi maksaa minun talvirenkaani?
Kun ajattelen muita ikäisiäni isojen ikäluokkien lapsia, niin kaikki ollaan pärjätty melko hyvin, enkä tunne ketään, joka yli viisikymppisenä pyytäisi tai odottaisi vanhempien maksavan hankintojaan.
Sehän nyt onkin eri asia jos vanhemmat ovat perse auki. Tässä onkin koko ajan puhuttu hyvin toimeentulevista eläkeläisistä.
Sama!