Pihit boomerit, jotka varjelevat omaisuuttaan hautaan saakka
Nämä jotkut hyvin taloudellisesti toimeentulevat boomerit ovat kyllä huvittava ilmiö, kun pitävät kaksin käsin kiinni rahoistaan arkkuun saakka sen sijaan, että jakaisivat niitä lapsilleen jo ennakkoon. Lopulta sitten verottaja vie entistä suuremnan osan ja köppänä ei tunnetusti rahoja arkkuun mukaansa saa.
Minulle vanhempani maksavat kaikki merkittävät ostokset ja muutaman vuoden välein antavat muutaman tonnin rahaa. Ihan vain siksi, koska eivät halua kerätä rahaa kuoleman lähestyessä verottajan taskuun.
Huvittavaa, kun tiedän paljon tyyppejä, jotka eivät saa vanhemmiltaan mitään, vaikka näillä varallisuutta olisi. Se on vissiin joku kumma ajatusmalli, että ennemmin annetaan rahaa verottajalle kuin omille lapsille.
Kommentit (116)
No siinäpähän pitää omaisuutensa. Mukava saada perintönä joku remontoimaton ummehtunut keämökki Pohjois-Kajalasta tai ränsistynyt suvun kotitila. Suurilla ikäluokilla on kyllä omaisuutta, mutta se on ikävä kyllä enimmäkseen muuttunut melko arvottomaksi. Onnellisia olkoon ne jotka perii elinvoimaisista kohteista hoidettuja kiinteistöjä.
Ei jumalauta, että porukka taas täällä sekoittaa asioita. Aloituksessa puhuttiin, että varakkaiden eläkeläisten on järkevää jakaa lapsilleen rahaa taloudellisista ja verotuksellisista syistä jo ennen kuolemaansa. Täällä sitten osa raivoaa ihan asian vierestä, että minä menetin juuri äitini tai isäni ja vaihtaisin koska vain rahat siihen, että he eläisivät. Siis what the f u c k?! Eihän tällainen ole ollut keskustelujen pointtina missään vaiheessa
Minun mielestäni on luonnollista, että vanhemmat tuhlaavat rahansa ennen kuolemaansa. Itse he ovat ne ansainneet, eikä niillä ole tarkoitus rahoittaa kiittämättömien ja ahneiden ap:eiden joutenoloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne rahat ovat niiden vanhuuden turva ja elämänlaadun kohentaja. Huominen kun ei tosiaan ole luvattu enää edes Suomessa.
"Boomer" taas on rasistinen pilkkanimi suurten sukupolvien valkoiselle ja vinksahtaneesta uusvasemmistolaisesta katsantokannasta nähden väärinajattelevasta "väärämielisestä".
Vain apina käyttää kyseistä sanaa.
Boomer on kylläkin markkinoinnissa käytetty termi, jolla viitataan suuriin ikäluokkiin. On ollut käytössä yli 20 vuotta. Käyttäjiä ovat erityisesti markkinointi ja yritykset (kohderyhmäajattelu), joten taitaa olla kyllä oikeiston heiniä tuo nimitys.
Boomer on nimenomaan uusvasemmistolaisen uuskielen rasistinen ja ikärasistinen pilkkanimi, joka kuvaa myöskin ihmistä joka ei ole "woke".
Ei niistä rahoista ole enää mitään iloa sitten kun aika jättää. Itse ainakin sijoitan joka kk säästöistäni rahasto-osakkeisiin ja joskus ostan yksittäisiä osakkeita. Tarkoituksenani on jatkaa tätä ainakin 30 vuotta, sitten ottaa rahat ulos. Ja lapset saa ison osan kyllä siitä kun kuolen, en mä mullan alla niillä seteleillä mitään tee.
M25
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni on luonnollista, että vanhemmat tuhlaavat rahansa ennen kuolemaansa. Itse he ovat ne ansainneet, eikä niillä ole tarkoitus rahoittaa kiittämättömien ja ahneiden ap:eiden joutenoloa.
Mistä sait käsityksen, että ap on ahne ja että hänen vanhempansa ovat tuhlaavaisia? Ap tuossa aiemmin nimenomaan sanoi, että hänen vanhempansa välillä suorastaan keksivät hänelle ostettavaa, kuten kalliit talvirenkaat täksi talvea, vaikka ap:n mielestä vanhatkin olisivat vielä kelvanneet.
Juu ei minunkaan vanhempi tykännyt antaa minulle edes lapsena rahaa kun olin täysin hänen rahojen varassa tietenkin.
Nyt vanhana ja rikkaampana tunnon tuskissaan yrittää uittaa tililleni nyt satoja euroja...
Sitten mietitään miksi ei lapsenlapsia synnyä kun omia lapsiakin vihataan ja ei auteta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne rahat ovat niiden vanhuuden turva ja elämänlaadun kohentaja. Huominen kun ei tosiaan ole luvattu enää edes Suomessa.
"Boomer" taas on rasistinen pilkkanimi suurten sukupolvien valkoiselle ja vinksahtaneesta uusvasemmistolaisesta katsantokannasta nähden väärinajattelevasta "väärämielisestä".
Boomer on kylläkin markkinoinnissa käytetty termi, jolla viitataan suuriin ikäluokkiin. On ollut käytössä yli 20 vuotta. Käyttäjiä ovat erityisesti markkinointi ja yritykset (kohderyhmäajattelu), joten taitaa olla kyllä oikeiston heiniä tuo nimitys.
Boomer on nimenomaan uusvasemmistolaisen uuskielen rasistinen ja ikärasistinen pilkkanimi, joka kuvaa myöskin ihmistä joka ei ole "woke".
Lainaas kirjastosta vaikka jokin markkinoinnin perusteos, kuten Kotlerin Marketing Management, ja hämmästy. Kirja on yleisesti käytössä jenkkien collegeissa. On ollut jo yli 20 vuotta. Boomer esiintyy siellä koko ajan. Boomerit ovat sellaisia ja tällaisia, boomerit sitä ja tätä. Niin ovat myös generation X ja Z tai milleniaalit.
Missä ihmiset oikein elävät ja mikä on ap. kaltaisten yleissivistys, vaikka Suomessa lähes ilmainen koulutus.
Keskimääräinen perintö suomalaisilla on noin 35.000€ ja tuollaisesta omaisuudesta perinnön jättäjä harvoin pystyy elinaikanaan jättämään ennakkoperintöjä.
Ja toisekseen suurin on osa eläkkeensaajista saa eläkettä
naiset n. 1400€/kk brutto, reilu tonni kuukausessa käteen
ja miehet n. 1600€/kk brutto, n. 1200€/kk netto
Ja vaikka asunto on maksettu, usein alkaa sen uudelleen maksaminen, kun asuntolaina on maksettu ja alkavat rempat - putki-, sähkö-, julkisivu jne. rempat.
Ja kun huomioi vielä suomalaisten palkansaajien ostovoiman työssäolon aikana, harvoin siitä pystyy säästämään, vaan se menee elinkustannuksiin, kun elinkustannukset lähes maailman korkeimmat.
Ap. tyyppiset edustavat Suomessa hyvin pientä ryhmää, vain muutaman prosentin tai sitten hän on täysin tietämätön yhteiskunnassa tapahtuvista asioista ja elää kuplassa ja omassa mielikuvitusmaailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan sitä fyrkkaa on yrittää jemmata, että pystyy edes jonkun kuukauden mieluummin vuoden hoidon ja avun itselleen hankkimaan kun sitä tarvitsee vai luuletteko te, että yhteiskunta hoitaa ? Minä en ! Ei hoitanut vanhempianikaan minua nyt vähän alle 70v hoitaa vielä huonommin. Jos lähden suorilta jaloilta niin jää lapselle enemmän eikö tarvitse panna tikkua ristiin mun eteeni. Jos en niin bad luck.
Tämä. Ihmeen vähän porukka on huomaavinaan miten länsimaita ajetaan alas koko ajan. Alta lähtee autot, omakotiasuminen, lihansyönti, ammattiosaaminen, turvallisuus, turvaverkot, tuet - vielä se pieni eläkekin, paitsi sikailijapoliitikoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaas kirjastosta vaikka jokin markkinoinnin perusteos, kuten Kotlerin Marketing Management, ja hämmästy. Kirja on yleisesti käytössä jenkkien collegeissa. On ollut jo yli 20 vuotta. Boomer esiintyy siellä koko ajan. Boomerit ovat sellaisia ja tällaisia, boomerit sitä ja tätä. Niin ovat myös generation X ja Z tai milleniaalit.
Joo, olen kyllä tietoinen. Nykyisessä vasemmistonarratiivissa ja uuskielessä "boomeri" on kuitenkin käytännössä antiwoke.
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmiset oikein elävät ja mikä on ap. kaltaisten yleissivistys, vaikka Suomessa lähes ilmainen koulutus.
Keskimääräinen perintö suomalaisilla on noin 35.000€ ja tuollaisesta omaisuudesta perinnön jättäjä harvoin pystyy elinaikanaan jättämään ennakkoperintöjä.
Ja toisekseen suurin on osa eläkkeensaajista saa eläkettä
naiset n. 1400€/kk brutto, reilu tonni kuukausessa käteen
ja miehet n. 1600€/kk brutto, n. 1200€/kk nettoJa vaikka asunto on maksettu, usein alkaa sen uudelleen maksaminen, kun asuntolaina on maksettu ja alkavat rempat - putki-, sähkö-, julkisivu jne. rempat.
Ja kun huomioi vielä suomalaisten palkansaajien ostovoiman työssäolon aikana, harvoin siitä pystyy säästämään, vaan se menee elinkustannuksiin, kun elinkustannukset lähes maailman korkeimmat.
Ap. tyyppiset edustavat Suomessa hyvin pientä ryhmää, vain muutaman prosentin tai sitten hän on täysin tietämätön yhteiskunnassa tapahtuvista asioista ja elää kuplassa ja omassa mielikuvitusmaailmassa.
Noihin keskimääräisiin perintöihin lukeutuvat lähinnä suuria ikäluokkia edeltävät puutteen ikäluokat. Perijöitä ovat paradoksaalisesti juurikin ne suuret ikäluokat. Aika alkaa vasta jättämään suurista ikäluokista, joten heidän varallisuutensa ei näy vielä perintötilastoissa.
Suomalaisten suurin elinkustannus on asunto, joka on 75% kansasta omistusasunto. Asumiseen menee kotitalouksilla 60% tuloista. Se myös menee aikanaan perintönä, eli tuossa tapauksessa vetoaminen elinkustannuksiin on vähän nurinkurista, kun omistusasunnon ostamista juurikin perustellaan sillä, että kaikki maksettu on "kotiin päin" ja asunto on elinikäinen sijoitus ja säästökohde.
Asunnon lisäksi suomalaisilla kotitalouksilla on keskimäärin rahaa käytössään yli 100 000 euroa, jonka pankit ovat tilastoineet. Nämäkin rahat painottunevat suuriin ikäluokkiin. Nuoret perheet vasta säästävät omistusasuntoon ja ovat PA.
Harvoin tulee yllätyksenä jos kuollut boomeri oli perseaukinen. Sitä vastoin usein yllätytään siitä, että hänellä olikin varsin merkittävä varallisuus, jonka äärelle verokarhu pääsee nyt mässäilemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä joskus miettinyt itsekin. Mun molemmat vanhemmat ovat saaneet ’isot’ perinnöt ja ovat eläkkeellä itsekin. Se perintö kulutetaan uusiin autoihin ja muuhun ’höperöön’ sen sijaan, että pyrittäisiin säilyttämään, saati kasvattamaan.
Kun ei ole sitä perinnön jatkamisen mallia.
Kyllä, olen joskus hieman katkera siitä, että ystävät saavat vanhemmiltaan sen n.4000€ tietyin väliajoin, jotka laitetaan suoraan ’kasvamaan’. Näin tekisin itsekin, vaan eipä näistä asioista voi vanhemmilleen oikein puhuakaan. Heidän rahojahan ne kuitenkin ovat.Jos olet "Suurten lapsi", lähestyt eläkeikää itsekin. Anna lapsillesi ne 4999 kolmen vuoden välein.
Mä olen ’vasta’ reilun nelikymppinen, pienipalkkainen ja asuntovelkainen vielä hetken. Vanhemmat hyvin vireitä alle seitsemänkymppisiä - ja meillä hyvin pitkäikäistä sukua. Siitä ’perinnöstä’ mitään iloa ole, kun saat sen yli seitsemänkymppisenä - menee suoraan palvelutalojen maksuihin. Siksipä aionkin siirtää ne suoraan omille lapsilleni.
Jos ei halua leimautua ja/tai negatiivisia reaktioita osakseen, olisin erittäin varovainen boomer-sanan käytössä. Harva sana mmuuttuu niin tulenaraksi näin nopeasti. Pissisministerin ja homokaverinsa postaus vain meni yli rajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sait käsityksen, että ap on ahne ja että hänen vanhempansa ovat tuhlaavaisia? Ap tuossa aiemmin nimenomaan sanoi, että hänen vanhempansa välillä suorastaan keksivät hänelle ostettavaa, kuten kalliit talvirenkaat täksi talvea, vaikka ap:n mielestä vanhatkin olisivat vielä kelvanneet.
Eli ap:n kaltaisille pitää ostaa kalliit talvirenkaat joka vuosi vaikka vanhat ovat ihan hyvät tai oikein keksimällä keksiä ostettavaa.
Maailma hukkuu muutenkin krääsään ja turhaan tavaraan.
Parempi antaa verottajalle.
Vierailija kirjoitti:
Totuus on, ettei eläkeläisenä kannata edes omistaa liikaa rahaa. Verottaja tai hoitokoti kyllä ryöstää viimeisetkin.
Eläkeläisenä kannattaa pitää omaisuudestaan kiinni, koska voi sitten myydä kaiken ja hankkia kunnon hoitopaikan itselleen. Ensin toki apuja kotiin.
Olen siinä onnellisessa asemassa, että lapseni on auttanut kaikissa remontessa, kotini on hyvässä kunnossa. Ihan hyvä kun lähden, läheisten ei tarvitse kaupitella homeista hyyskää.
Kun joku kone simahtaa, lapseni tilaa ja maksaa uuden. Emme ole keskustelleet kuinka sitten kun en tässä pärjää, miniäni totesi nätisti, että pärjäät tässä ihan hienosti, vielä pitkään. Koskaan ei toki tiedä, Jumalan kiitos minulla on hyvä suhde läheisiini. Muutenhan olisin hukassa.
-minä onnellinen vanha
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap heillä on täysi oikeus pitää itse ansaitsemansa rahat itsellään. Lasten elatuvelvollisuus loppuu niiden täysi-ikäistyessä.
Moni on nostanut isoja eläkkeitä 55-60- vuotiaasta asti. NE ei ole itse tienattuja vaan revitty nuorempien selkänahasta.
Me nuoremmat maksamme lystin ja itse emme koskaan pääse eläkkeelle.
Ähäkutti....siinäpä maksatte loppuelämän!
Eläkeläismummeli 68v.
Lähdetäämpä viikonloppuna taas mökille rentoutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on surullista, että niin moni mittaa elämän "hyvyyttä" siihen käytetyn rahamäärän mukaan. Elämä on jäänyt olevinaan elämättä, jos on rahaa tilillä kuollessa.
Onhan se jäänytkin. Sillä rahalla olisi voinut käydä Japanissa, Yhdysvaltain metropoleissa, viettää kylpylälomaa Itävallassa, ostaa palveluita ja hoitoja, nauttia gurmeesta, harrastuksista, oopperasta, yms. yms.
Suomalaisen boomerin tuntien arjen ilot ovat klo aamuöinen sauvakävely lumituiskussa, Presidentti-aamukaffee ja silakkapiffit päivälliseksi mummon muushilla. Maatepano ehtoolla klo 19.00 ja tietty kolestrolilääkkeet. Siinä on boomeri-eläkeläisen päiväohjelma. Ai niin, ja tietty ne Ylen pakolliset uutislähetykset.
Boomeri osaa tehdä ihan perunoista muusia, ei tarvi mitään mummonmuuseja käyttää.
Opettele sinäkin, kirjoitustaitoa myös.🤓
Mistä luulet että jos 55v pääsee/joutuu sairaseläkkeelle niin saa sen suuren eläkkeen?
Eläke tienataan ja revitään omasta persnahasta. Isoilla tuloilla iso ja pienillä pieni.