Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pihit boomerit, jotka varjelevat omaisuuttaan hautaan saakka

Vierailija
06.01.2022 |

Nämä jotkut hyvin taloudellisesti toimeentulevat boomerit ovat kyllä huvittava ilmiö, kun pitävät kaksin käsin kiinni rahoistaan arkkuun saakka sen sijaan, että jakaisivat niitä lapsilleen jo ennakkoon. Lopulta sitten verottaja vie entistä suuremnan osan ja köppänä ei tunnetusti rahoja arkkuun mukaansa saa.
Minulle vanhempani maksavat kaikki merkittävät ostokset ja muutaman vuoden välein antavat muutaman tonnin rahaa. Ihan vain siksi, koska eivät halua kerätä rahaa kuoleman lähestyessä verottajan taskuun.
Huvittavaa, kun tiedän paljon tyyppejä, jotka eivät saa vanhemmiltaan mitään, vaikka näillä varallisuutta olisi. Se on vissiin joku kumma ajatusmalli, että ennemmin annetaan rahaa verottajalle kuin omille lapsille.

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet täysi mulk…u! Juuri hautasin äitini enkä todellakaan haluaisin hänen perintöjään. Haluaisin, että äitini olisi elossa!

Vierailija
42/116 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuollaiselle suunsoittajalle joka haukkuu muita boomeriksi pitäisi mitään rahaa antaa, hyvin pärjää ilmankin. Taas kerran yksi ärsyttävä haukkumanimi tuo boomeri josta en edes tasantarkkaan tiedä mitä se tarkoittaa enkä halua tietääkkään. No ehkä jotain vanhaa kalkkista?

T: Varakas 32-vuotias "boomeri".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurten ikäluokkien Lastenlapset ovat niitä, jotka ovat perheenperustamisiässä. Heitä isovanhemmat nyt avustavat, omat lapset ovat jo viisikymppisiä.

Vierailija
44/116 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkööt rahansa.

Vierailija
45/116 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä joskus miettinyt itsekin. Mun molemmat vanhemmat ovat saaneet ’isot’ perinnöt ja ovat eläkkeellä itsekin. Se perintö kulutetaan uusiin autoihin ja muuhun ’höperöön’ sen sijaan, että pyrittäisiin säilyttämään, saati kasvattamaan.

Kun ei ole sitä perinnön jatkamisen mallia.

Kyllä, olen joskus hieman katkera siitä, että ystävät saavat vanhemmiltaan sen n.4000€ tietyin väliajoin, jotka laitetaan suoraan ’kasvamaan’. Näin tekisin itsekin, vaan eipä näistä asioista voi vanhemmilleen oikein puhuakaan. Heidän rahojahan ne kuitenkin ovat.

Vierailija
46/116 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet täysi mulk…u! Juuri hautasin äitini enkä todellakaan haluaisin hänen perintöjään. Haluaisin, että äitini olisi elossa!

Meinaatko, että joku elää ikuisesti, oli rahaa tai ei?

Vierailija
47/116 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa. Multakin kuoli isä reilu vuosi sitten vakavaan nopeasti edenneeseen sairauteen vain 64-vuotiaana. Miljoona kertaa mieluummin ottaisin isän takaisin jos voisin vaikka sainkin paljon perintöä mutta ei se lohduta oikeastaan ollenkaan.

Vierailija
48/116 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä halusi säästää hautajaiskuluihinsa - ja sitten yksi perikunnan jäsen sai kavallettua kaiken mitä jäljelle jäi ja lisiäksi muiden perikunnan jäsenten rahoja.  En jaksa selittää miten, sanotaan vain että muut asuivat kauempana. En minä niitä rahoja halunnut, mutta ärsytti joutua maksamaan niistä hautajaiskulusta. 

hautajauiskuluja ei ole pakko maksaa. minä en maksanut oman isäni.

Vierailija
49/116 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä joskus miettinyt itsekin. Mun molemmat vanhemmat ovat saaneet ’isot’ perinnöt ja ovat eläkkeellä itsekin. Se perintö kulutetaan uusiin autoihin ja muuhun ’höperöön’ sen sijaan, että pyrittäisiin säilyttämään, saati kasvattamaan.

Kyllä, olen joskus hieman katkera siitä, että ystävät saavat vanhemmiltaan sen n.4000€ tietyin väliajoin, jotka laitetaan suoraan ’kasvamaan’. Näin tekisin itsekin, vaan eipä näistä asioista voi vanhemmilleen oikein puhuakaan. Heidän rahojahan ne kuitenkin ovat.

Jos olet "Suurten lapsi", lähestyt eläkeikää itsekin. Anna lapsillesi ne 4999 kolmen vuoden välein.

Vierailija
50/116 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan ihmisiä, jotka käyttävät tuota nimitystä iäkkäistä.

T: alle 40- vuotias

Pelkkä haukkumasanahan se onkin, ei ap:kaan sitä muuten käyttäisi.

Vierailija
51/116 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat vanhemmat ovat syntyneet v.45 molemmat, täyttävät ensi kuussa 77 vuotta. Itse olen 53v ja paljon varakkaampi kuin suuriin ikäluokkiin kuuluvat vanhempani. Miksi heidän pitäisi maksaa minun talvirenkaani?

Kun ajattelen muita ikäisiäni isojen ikäluokkien lapsia, niin kaikki ollaan pärjätty melko hyvin, enkä tunne ketään, joka yli viisikymppisenä pyytäisi tai odottaisi vanhempien maksavan hankintojaan.

Keskimäärin boomereilla on enemmän omaisuutta kuin generation X:llä. Eikä se siitä muutu, vaikka huomioidaan aika, mikä on täällä telluksella tampattu.

Vierailija
52/116 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäkööt rahansa.

Ottaako noin koville kusipää?

Vierailija
53/116 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei tarvitse rahoja antaa, mutta kyllä välillä se rahojen hilloaminen ihmetyttää.käyttäisivät itseensä tai lahjottaisivst vaikka syöpäsäätiölle yms mikä sydäntä lähellä, mutta ei..

Vierailija
54/116 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän saman 4000 euroa saan itsekin välillä. Pointtina pitää se muutaman vuoden väli, ettei tarvitse maksaa lahjaveroa. On täällä sentään joku tyyppi, joka asioiden pointitkin ymmärtää turhan räkyttämisen sijasta 👍 Nimenomaan ei ole pointtina siipeillä vanhempien rahoja, vaan heidän on viisasta itse niitä jakaa järkevällä tavalla.

ap

Vierailija
55/116 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta minä ajattelen boomeria tietynlaisena asenteena, en ikänä. On myös nuoria 'boomereita'.

Vierailija
56/116 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maamme Pääministeri tuota sanaa kehtasi käyttää vieläpä henkilöistä jotka ovat myös todennäköisesti saattaneet äänestää häntä. No eiköhän tuokin möläytys seuraavissa Eduskuntavaaleissa muisteta.

Vierailija
57/116 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa narsisti "isän" rahat vain siksi, koska se on sille tärkeintä maailmassa. Eikä se jaa penniäkään vapaaehtoisesti, eli perintöä odotellessa.

Tottakai ottaisin enemmän rakkautta ja välittämistä, mutta niitä ominaisuuksia sillä ei ole annettavana.

Vierailija
58/116 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan sitä fyrkkaa on yrittää jemmata, että pystyy edes jonkun kuukauden mieluummin vuoden hoidon ja avun itselleen hankkimaan kun sitä tarvitsee vai luuletteko te, että yhteiskunta hoitaa ? Minä en ! Ei hoitanut vanhempianikaan minua nyt vähän alle 70v hoitaa vielä huonommin. Jos lähden suorilta jaloilta niin jää lapselle enemmän eikö tarvitse panna tikkua ristiin mun eteeni. Jos en niin bad luck.

Vierailija
59/116 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan sovittu, että vanhemmat antavat tuon 4999€ lastenlapsille. Ei me siskon kanssa niitä rahoja tarvita vaan opiskelemaan lähtevät lapsemme. Perinnötkin skipataan sitten sukupolven yli.

Vierailija
60/116 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä Sanna Marin.