Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihit boomerit, jotka varjelevat omaisuuttaan hautaan saakka

Vierailija
06.01.2022 |

Nämä jotkut hyvin taloudellisesti toimeentulevat boomerit ovat kyllä huvittava ilmiö, kun pitävät kaksin käsin kiinni rahoistaan arkkuun saakka sen sijaan, että jakaisivat niitä lapsilleen jo ennakkoon. Lopulta sitten verottaja vie entistä suuremnan osan ja köppänä ei tunnetusti rahoja arkkuun mukaansa saa.
Minulle vanhempani maksavat kaikki merkittävät ostokset ja muutaman vuoden välein antavat muutaman tonnin rahaa. Ihan vain siksi, koska eivät halua kerätä rahaa kuoleman lähestyessä verottajan taskuun.
Huvittavaa, kun tiedän paljon tyyppejä, jotka eivät saa vanhemmiltaan mitään, vaikka näillä varallisuutta olisi. Se on vissiin joku kumma ajatusmalli, että ennemmin annetaan rahaa verottajalle kuin omille lapsille.

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ehti hukata kaiken omalta isältään saamansa perinnön ennen kuolemaansa, mitään ei jäänyt, vaikka oli koko ikänsä hyväpalkkaisessa työssä. Hieman jopa ihmetyttää että miten edes onnistui tuossa.

Vierailija
82/116 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa myös nuoriso, joka saa kaiken valmiina ja sitten kun pitäisi pärjätä omillaan, kun vanhemmista aika jättää..

Niin — 70-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti vanhempasi tuhlaavat rahansa ennen kuolemaansa tai lahjoittavat ne hyvään tarkoitukseen niin AP saa apua hallitsemattomaan itsekkyyteensä.

No nyt taisi mennä sinulla hiekkaa vaginaan tai esinahan alle. Minähän siis en itsekkäästi ruinaa rahaa vanhemmiltani, vaan he nimenomaan haluavat antaa. Joskus suunnilleen keksivät itse, että mitä minulle pitäisi hankkia. Esim täksi talveksi hankittiin uudet ja kalliit talvirenkaat autoon, vaikka vanhoillakin olisi vielä mielestäni ainakin yhden talven ajanut.

Mitä siinä on ihmeellistä, jos joku haluaa antaa rahaa lapsilleen verottajan sijasta? Mitä taas on pakonomaisesti järkeä olla antamatta rahaa paljostaan, mikä tuntuu monella boomerilla olla jokinmoinen pakollinen periaate. Toki tähän kohtaa voi yleismaailmallisesti todeta, että jokainen saa tehdä niin kuin haluaa. No niin saa. Saahan sitä koiranpaskaakin halutessaan syödä, mutta asian järkevyyden voi aina kyseenalaistaa. Tässä on se pointti.

ap

Terveydenhuoltopalvelut ja vanhuspalvelut heikkenevät koko ajan, pihit (ellei rahaa ole miljoonia) selvästi ymmärtävät tämän ja valmistautuvat kalliiden ostopalvelujen kautta mukaviin vanhuusvuosiin. Tuskimpa perittäväksi monellakaan jää paljoa, näiden elämän kalliimpien vuosien jälkeen, pelkästään sairaudenhoito, kotipalvelut, kuljetukset, ystäväpalvelu, nettiostokset, koiranulkoiluttaja, kerho- ja harrastustoiminta maksavat paljon.

Vai onko siis tarkoitus että vanhana istuu yksin kotona, julkisten huonjen palvelujen armoilla, eikä ikinä tee mitään, odottaa vain kuolemaa?

Vierailija
84/116 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän taitaa näitä rikkaita boomereita olevan. Itselläni on säästöjä siltä varalta jos tulen vanhana avuttomaksi niin saan ostettua palveluja, koska aika huonoa näyttää olevan vanhusten hoito tänä päivänä. Eipä tulisi mieleen ennakkona heille kaikkea jakaa. Tosin olen kyllä avustanutkin. Luulisin, että lapset tai lapsenlapset ovat kiitollisia sitten aikanaan perinnöstä jos jää. Eikä se perintövero nyt niin päätähuimaava ole.

Vierailija
85/116 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin ihmettelen. Meillä on aloitettu lapsille säästäminen heidän syntymästään saakka ja nyt kun ollaan nelikymppisiä, pitää miettiä miten heidän tulevaisuuden turvaa voisi vielä enemmän kartuttaa oman eläketurvan rinnalla ja verosuunnittelu mielessä pitäen. Minusta tämä on ainoa oikea tapa toimia, kun kerran on fakta, että maailma on turvaton, eikä yhteiskunnan varaan voi mitään laskea. Mutta näin meidän 7-kymppiset vanhemmat eivät ajattele, päinvastoin.

Vierailija
86/116 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus on, ettei eläkeläisenä kannata edes omistaa liikaa rahaa. Verottaja tai hoitokoti kyllä ryöstää viimeisetkin.

Se hoitokoti nimenomaan.

Oman isäni kolme viimeistä vuotta yksityisessä hoivakodissa 88 000e.

Sinne meni perintö.

Vierailija
87/116 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne rahat ovat niiden vanhuuden turva ja elämänlaadun kohentaja. Huominen kun ei tosiaan ole luvattu enää edes Suomessa.

"Boomer" taas on rasistinen pilkkanimi suurten sukupolvien valkoiselle ja vinksahtaneesta uusvasemmistolaisesta katsantokannasta nähden väärinajattelevasta "väärämielisestä".

Vain apina käyttää kyseistä sanaa.

Boomer on kylläkin markkinoinnissa käytetty termi, jolla viitataan suuriin ikäluokkiin. On ollut käytössä yli 20 vuotta. Käyttäjiä ovat erityisesti markkinointi ja yritykset (kohderyhmäajattelu), joten taitaa olla kyllä oikeiston heiniä tuo nimitys.

Boomer on nimenomaan uusvasemmistolaisen uuskielen rasistinen ja ikärasistinen pilkkanimi, joka kuvaa myöskin ihmistä joka ei ole "woke".

Lainaas kirjastosta vaikka jokin markkinoinnin perusteos, kuten Kotlerin Marketing Management, ja hämmästy. Kirja on yleisesti käytössä jenkkien collegeissa. On ollut jo yli 20 vuotta. Boomer esiintyy siellä koko ajan. Boomerit ovat sellaisia ja tällaisia, boomerit sitä ja tätä. Niin ovat myös generation X ja Z tai milleniaalit.

Joo, olen kyllä tietoinen. Nykyisessä vasemmistonarratiivissa ja uuskielessä "boomeri" on kuitenkin käytännössä antiwoke.

Pitkälti. Kuulun viisikymppisenä toisiksi pienimpään Suomessa koskaan syntyneeseen ikäluokkaan, olen siis niin antiboomer kuin olla voi, mutta boomeriksi minua varmaan jotkut jo kutsuvat.

Pääsääntöisesti boomereiksi nimittelevien ikäluokka on omaani suurempi.

Vierailija
88/116 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totuus on, ettei eläkeläisenä kannata edes omistaa liikaa rahaa. Verottaja tai hoitokoti kyllä ryöstää viimeisetkin.

Se hoitokoti nimenomaan.

Sinne meni perintö.

Hyvä että isäsi sai hoitoa, eikä sinun tarvinnut sitä maksaa eikä häntä hoitaa. Olisit kiitollinen.

Vierailija
89/116 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee omaisuudellaan niin kuin haluaa. Jos perintöä tulee, niin kiva, mutta mitään ei kannata rakentaa sen varaan.

Ruokittava jälkipolvi on säälittävää.

Vierailija
90/116 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tavallaan sama mieltä. Pihien boomerien kannattaisi rällätä kaikki rahansa, kun vielä ovat elossa.

Mä aion tehdä just näin, onneks ei ole ahnasta jälkikasvua kyttäämässä perintörahoja. 

Se mitä jää jäljelle multa ja mieheltä, menee mun pikkusiskolle ja jos se ei ole siinä vaiheessa enää hengissä, niin loput menee luonnonsuojelujärjestöille lahjoituksena.

Vierailija
91/116 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä ikäluokalla on perusturvattomuus sillä tasolla, että moni heistä pelkää vielä kuolinvuoteellakin, että riittääkö rahat, vaikka tilillä olisi miljoona ja asunto velaton. Suurten ikäluokkien loppumaton materialismi on vain yksi lapsuuden köyhyydestä johtuva mielenterveyshäiriö.

Pihiys on vakava sairaus. Tiedän vanhan naisen joka lopulta kuoli aliravitsemuuteen vaikka pankkitilillä satojatuhansia euroja. Talossa oli lämmitys ihan minimissä ja ruokaa ei raaskinut ostaa.

Vierailija
92/116 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se hoitokoti nimenomaan.

Sinne meni perintö.

Hyvä että isäsi sai hoitoa, eikä sinun tarvinnut sitä maksaa eikä häntä hoitaa. Olisit kiitollinen.

No ei minun sitä maksaa olisi tarvinnut missään tapauksessa sentään.

Mutta sanotaan nyt näin, että olen osani tehnyt suomalaisen terveydenhuollon taakan keventämisessä.

Sadalla tonnilla. Pitkäaikaistyöttömänä. En saa edes toimeentulotukea.

Vierailija
93/116 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen vuoden välein voi antaa 4999€ verottomasti. Näin olemme pikkuhiljaa antaneet lapsille ennakkoon perintöä.

Vierailija
94/116 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se hoitokoti nimenomaan.

Sinne meni perintö.

Mutta sanotaan nyt näin, että olen osani tehnyt suomalaisen terveydenhuollon taakan keventämisessä.

Jokainen on vastuussa omasta toimeentulostaan, kannattaa mennä töihin eikä itkeä perintöjen perään.

Vierailija
95/116 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää pitää saada vaikka taskut on jo täynnä

Vierailija
96/116 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne rahat ovat niiden vanhuuden turva ja elämänlaadun kohentaja. Huominen kun ei tosiaan ole luvattu enää edes Suomessa.

"Boomer" taas on rasistinen pilkkanimi suurten sukupolvien valkoiselle ja vinksahtaneesta uusvasemmistolaisesta katsantokannasta nähden väärinajattelevasta "väärämielisestä".

Vain apina käyttää kyseistä sanaa.

Boomer on kylläkin markkinoinnissa käytetty termi, jolla viitataan suuriin ikäluokkiin. On ollut käytössä yli 20 vuotta. Käyttäjiä ovat erityisesti markkinointi ja yritykset (kohderyhmäajattelu), joten taitaa olla kyllä oikeiston heiniä tuo nimitys.

Boomer on nimenomaan uusvasemmistolaisen uuskielen rasistinen ja ikärasistinen pilkkanimi, joka kuvaa myöskin ihmistä joka ei ole "woke".

Lainaas kirjastosta vaikka jokin markkinoinnin perusteos, kuten Kotlerin Marketing Management, ja hämmästy. Kirja on yleisesti käytössä jenkkien collegeissa. On ollut jo yli 20 vuotta. Boomer esiintyy siellä koko ajan. Boomerit ovat sellaisia ja tällaisia, boomerit sitä ja tätä. Niin ovat myös generation X ja Z tai milleniaalit.

Joo, olen kyllä tietoinen. Nykyisessä vasemmistonarratiivissa ja uuskielessä "boomeri" on kuitenkin käytännössä antiwoke.

Alt-right on kyllä lähinnä jonnejuttu. Ei tuolla Capitolin valtaajienkaan joukossa paljon suurten ikäluokkien nedustajia ollut.

Vierailija
97/116 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmen vuoden välein voi antaa 4999€ verottomasti. Näin olemme pikkuhiljaa antaneet lapsille ennakkoon perintöä.

Jos taas ostelee jatkuvasti kalliita tavaroita lahjaksi tuon päälle, kyse on veronkierrosta. Jotkut "boomerit" ovat niin vanhanaikaisia, että laki ja sen noudattaminen vielä merkitsee jotain.

Vierailija
98/116 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä ikäluokalla on perusturvattomuus sillä tasolla, että moni heistä pelkää vielä kuolinvuoteellakin, että riittääkö rahat, vaikka tilillä olisi miljoona ja asunto velaton. Suurten ikäluokkien loppumaton materialismi on vain yksi lapsuuden köyhyydestä johtuva mielenterveyshäiriö.

Kannattaisi opetella sanan materialismi merkitys ennen kuin sitä viljelet. Jos vain säästetään ja pihistellään, niin onko se materialismia?

Vierailija
99/116 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti vanhempasi tuhlaavat rahansa ennen kuolemaansa tai lahjoittavat ne hyvään tarkoitukseen niin AP saa apua hallitsemattomaan itsekkyyteensä.

Ap:han ajatteli muita kuin itseään.

Vierailija
100/116 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se hoitokoti nimenomaan.

Sinne meni perintö.

Jokainen on vastuussa omasta toimeentulostaan, kannattaa mennä töihin eikä itkeä perintöjen perään.

No sehän mun pointtini juuri olikin tuossa. Että en maksa toisten hoivaa, hyvä trolli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan