Sairas tietokonepeli.(linkki videoon)
Poika pyysi synttärilahjaksi.. on vasta 12, taitaa jäädä peli saamatta. Ihan uskomatonta minkälaisia pelejä tehdään nykyään. Missä on Crash Bandicot? :/
Kommentit (55)
Mortal kombatit oli lempparipelejäni 5-12-vuotiaana. Gta oli myös hyvä :)
Vain mielisairas järkyttyy elokuvista/peleistä.
Järjissään oleva osaa erottaa fiktion ja faktan, näin se vaan menee.
TUTKITUTTAKAA PÄÄNNE jos järkytytte fiktiosta, katsokaas kun ette varmaan sitten erota kadullakaan mikä on totta ja mikä on unta? SEKOPÄÄT ELKÄÄ TAPPAKO sivullisia.
Oikeasti ihmetyttää miten joku voi järkyttyä viihteestä, ettekö OIKEASTI ymmärrä ettei ne ole totta? Vai mistä se johtuu?
Katoitteko te puolustajat ton videon? On varmaan vähän eri versio kun aiemmat. Näytetään kun halkaistaan toisen aivot ja vedetään sisuskalut irti ja murretaan selkäranka :D nauroin tolle videolle, mutta samalla kyllä näin aikuistakin oksetti sen verran, etten nyt ihan lupaisi tervettä lasta ton pelasmisen jälkeen.
Ja olen pelannut ties mitä sotapelejä, jossa ihmisiä kuolee tms, mutta ikinä en ole noin hirveää peliä nähnyt.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:11"]
Katoitteko te puolustajat ton videon? On varmaan vähän eri versio kun aiemmat. Näytetään kun halkaistaan toisen aivot ja vedetään sisuskalut irti ja murretaan selkäranka :D nauroin tolle videolle, mutta samalla kyllä näin aikuistakin oksetti sen verran, etten nyt ihan lupaisi tervettä lasta ton pelasmisen jälkeen.
Ja olen pelannut ties mitä sotapelejä, jossa ihmisiä kuolee tms, mutta ikinä en ole noin hirveää peliä nähnyt.
[/quote]
Ei kai toi ole lapsille tarkoitettukaan?
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:10"]
TUTKITUTTAKAA PÄÄNNE jos järkytytte fiktiosta, katsokaas kun ette varmaan sitten erota kadullakaan mikä on totta ja mikä on unta? SEKOPÄÄT ELKÄÄ TAPPAKO sivullisia.
Oikeasti ihmetyttää miten joku voi järkyttyä viihteestä, ettekö OIKEASTI ymmärrä ettei ne ole totta? Vai mistä se johtuu?
[/quote]
kehittymätän lapsi voi varsinkin järkyttyä ja minä olen lopettanut kauhuleffat, koska nuorempana katsoin ja olin tosi säikky. En nyt pidä mitään perus ampumispelejä kuten cs, halot, codit, tekkenit tai muut. Niitä olen minäkin lapsena pelannut. Tekken oli lempipelini joskus vaikka olen nainen. Mutta tuo video oli kyllä jotain järkyttävää. Toisaalta ei musta koskaan tule lääkäriä tämän kammon takia. En siedä nähdä mitään sisuskaluja.
Luuserit pelailevat konsolipelejä. Erityisesti aikuisena.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:13"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:11"]
[/quote]
Ei kai toi ole lapsille tarkoitettukaan?
[/quote]
aapee kysyi voiko 12 vuotiansa pelatata tota. Aikuinen voi pelata ihan mitä vaan jos niin haluaa
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:15"]
[/quote]
kehittymätän lapsi voi varsinkin järkyttyä ja minä olen lopettanut kauhuleffat, koska nuorempana katsoin ja olin tosi säikky. En nyt pidä mitään perus ampumispelejä kuten cs, halot, codit, tekkenit tai muut. Niitä olen minäkin lapsena pelannut. Tekken oli lempipelini joskus vaikka olen nainen. Mutta tuo video oli kyllä jotain järkyttävää. Toisaalta ei musta koskaan tule lääkäriä tämän kammon takia. En siedä nähdä mitään sisuskaluja.
[/quote]
Jeps, eli toisinsanoen tiedostat, ettet ole henkisesti kovin vahva ja tasapainoinen?
Siis jos säikyt kauhuelokuvia jne. Onneksi sen tiedostat niin et ehkä tee massamurhia :)
Näin siis koska vahva ja tasapainoinen kyllä pystyy katsomaan mitä vaan, ilman että järkyttyy tai "säikkyy" liikaa. Siis kun fiktiosta ainakin puhutaan.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:05"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:50"] No kylläpäs sitä ollaan herkkiä. [/quote] Peleissä on ihan syystä ikärajat, teki jo näin parikymppisenäkin jo pahaa tuollaista raatelua katsoa. Olisin huolissani jos tuollainen ei mitään inhon tuntemuksia herättäisi, en ole psykopaatti. [/quote] Miksi herättäisi? Tuo on vain peliä.
[/quote]
mä odotan että kehitetään joku keskitysleiripeli. Tehtävänä olisi esimerkiksi rakentaa ja johtaa leiriä ja suunnitella joukkotuhonta mahdollismman tehokkaasti. Hyvällä grafiikalla ja äänillä tietty.
vain peliä, ?
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:11"]Katoitteko te puolustajat ton videon? On varmaan vähän eri versio kun aiemmat. Näytetään kun halkaistaan toisen aivot ja vedetään sisuskalut irti ja murretaan selkäranka :D nauroin tolle videolle, mutta samalla kyllä näin aikuistakin oksetti sen verran, etten nyt ihan lupaisi tervettä lasta ton pelasmisen jälkeen.
[/quote]
Kyllä katsoin ja jos olisi normaaliälykäs lapsi niin antaisin pelata.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:17"]
[/quote]
[/quote]
Jeps, eli toisinsanoen tiedostat, ettet ole henkisesti kovin vahva ja tasapainoinen?
Siis jos säikyt kauhuelokuvia jne. Onneksi sen tiedostat niin et ehkä tee massamurhia :)
Näin siis koska vahva ja tasapainoinen kyllä pystyy katsomaan mitä vaan, ilman että järkyttyy tai "säikkyy" liikaa. Siis kun fiktiosta ainakin puhutaan.
[/quote]
Tiedostan, etten ole vahva ja tasapainoinen :) silti en kpskaan nuorenakaan mitään murhia suunnitellut vaikka kauhuleffoja katsoin. Peiton alle piiloon meni aina kun en kestänyt katsoa. Murhasarjat on mukavia juonenkäänteiden takia, niitä katson. Lapsesta ei voi tietää onko herkkä vai vahva.
Luuserit pelailevat konsolipelejä. Erityisesti aikuisena.
[/quote]
Luuserit nimenomaan mollaavat pelejä. Videopelit parantavat muistia ja kielitaitoa sekä kehittävät hienomotoriikkaa, strategisia ja sosiaalisia taitoja sekä hahmotuskykyä. Peleissä oppii tiimityöskentelyä ja nettipeleissä solmii helposti ystävyyssuhteita. Pelit opettavat myös vastuusta ja syy-seuraussuhteesta, ja laadukkaimmat pelit genrestä riippuen opettavat esimerkiksi filosofiaa tai historiaa.
Konsolipelit ovat oiva koko perheen aivoja aktivoiva harrastus toisin kuin telkkarin möllöttäminen.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:18"]
mä odotan että kehitetään joku keskitysleiripeli. Tehtävänä olisi esimerkiksi rakentaa ja johtaa leiriä ja suunnitella joukkotuhonta mahdollismman tehokkaasti. Hyvällä grafiikalla ja äänillä tietty.
vain peliä, ?
[/quote]
Niin, onhan se vain peliä. Tekeekö pelottava teema siitä pelistä yhtäkkiä oikeaa elämää? Kyllähän elokuviakin on ties mistä sairaista aiheista, ja niin on kirjojakin. Elokuvat ovat paljon pelejä raaempia, peleissä näytetään todella harvoin lasten kuolemia, raiskauksia tai itsemurhia, kun taas elokuvissa ja TV-sarjoissa nuo alkavat olla arkipäivää.
Minä pelasin Mortal Kombat -pelejä 20 vuotta sitten alle 10-vuotiaana, mutta eivät ne ihan tuolla tasolla olleet. En voinut katsoa tuota pätkää kuin muutaman sekunnin. En ymmärrä mitä lisäarvoa juuri tuo peli voisi tuoda lapsen elämään.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:06"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:03"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:49"]
Minun lapsuudessani ei ollut tuollaisia pelejä. Ei ihme että nykynuoriso on raakaa, sairasta sekä vaarallista.
[/quote]
Taatusti oli. Et vain tiedä koska et harrastanut asiaa nuoruudessasi.
Nykynuoriso on muuten aina pilalla. Sukupolvesta toiseen.
[/quote]
Mä en nyt tiedä mikä toi peli on, kun en jaksa avata, mutta pelasin 10v ikäisenä esim. mortal kombatia, jossa revittiin mm. selkäranka irti.
Musta tuli aikuisena pasifisti, vegaani, eläin - ja ihmisoikeuksien kannattaja, mutta pelaan vieläkin mielellään väkivaltaisia pelejä.
[/quote]
Siinäpä näet. Sekaisin menit.
Minä en antaisi edes 15v poikieni hankkia tai pelata tuota peliä. Sanokaa vaan tiukkikseksi mutta ei mun tehtävä olekaan olla lapsilleni kaveri ja yrittää pysyä heidän suosiossa. Eiköhän he sitten aikuisena ehdi halutessaan pelata k18 pelejä ihan tarpeeksi. Onneksi tunnen myös heidän kaverien vanhemmat ja ollaan kaikki samaa mieltä peleistä eli eivät pääse pelaamaan noita kaverienkaan luona. Eivätkä edes hingu niitä koska lapsesta asti on opetettu ettei sellaisia anneta kuitenkaan pelata.
Poikani ei tule saamaan tuota peliä ihan vain siksi että hän tosiaan täytti tänään 12 ja ikäraja on roimasti enemmän :D Anteeksi vaan puolustelijat, mutten mielestäni ole kahjo jos graafinen väkivalta ällöttää, oli se oikeaa tai ei.
Juteltiin pojan kanssa ja hän saa jonkun ohjaimen pleikkariinsa pelin sijasta :)
-AP
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:18"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:05"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:50"] No kylläpäs sitä ollaan herkkiä. [/quote] Peleissä on ihan syystä ikärajat, teki jo näin parikymppisenäkin jo pahaa tuollaista raatelua katsoa. Olisin huolissani jos tuollainen ei mitään inhon tuntemuksia herättäisi, en ole psykopaatti. [/quote] Miksi herättäisi? Tuo on vain peliä.
[/quote]
vain peliä, ?
[/quote]
Tuohan olisi aivan loistava peli, joka herättäisi ajatuksia siitä miten asiat etäännyttämällä tavallinenkin ihminen pystyy hyväksymään tai suorittamaan minkälaisia julmuuksia hyvänsä.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 17:06"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 16:49"]
Minun lapsuudessani ei ollut tuollaisia pelejä. Ei ihme että nykynuoriso on raakaa, sairasta sekä vaarallista.
[/quote]
Harmi vaan, että nykynuoriso on kiltimpää kuin koskaan ennen. Päihteet, väkivalta, varastelu, kiusaaminen, kaikki roimassa laskussa.
[/quote]
Joo ei ole.
Hyi olkoon. Nykyajan todenmukaiset ja tarkat hahmot tekevät tästä vielä kamalamman ja todentuntuisemman.