Lidlistä saa pakastepuolukkaa 5,49 e / kg - kannattaako kykkiä metsässä selkä pilalle siihen hintaan?
Ja sitten puhdistaa, purkittaa ja pakastaa ne????
Kommentit (97)
Minä kerään marjat itse koska en usko että saan kaupasta uusimman sadon marjoja. Vitamiinit heikkenee mitä kauemmin ne on ollut pakkasessa.
Ostan suoraan paikalliselta, suomalaiselta kerääjältä. Ei maksa paljon ja on lähiruokaa.
Itselläni selkä paskana joten en itse kerää.
Lidl outo kauppa. En käy Lidl:ssä käyn k- kaupassa ja saan plussaa ostoksistani. K- kauppa paras ruokakauppa. Ystävällinen palvelu ja palvelu erinomaista.
Marjanpoimintakin on globalisoitunut! Thaimaalaiset poimijat..
Tosissaan olen miettinyt monia muitakin asioita, että ei juuri mitään ei kannata enää tehdä itse kun kaupasta saa halvemmalla. Poislukien ehkä omien tavaroiden korjaukset (vaatteet, kengät, huonekalut), joita kannattaa vielä tehdä itse.
Poimin kaikki marjat itse ja saan puhtaita, parhaita marjoja käyttööni. On suuri ilo olla metsässä ihan kuntoilunkin takia. Olen nähnyt esim. thaimaalaisten marjasaaliita ja ne ovat roskaisia, valikoimattomia ja likaisia, marjafirmoille jalostukseen kun kaikki kelpaa!
En väitä, että marjastukseni on kannattavaa, mutta mukavaa se on ja laatu on taattu!
Mitä helv sitä tekee pakastepuolukalla? Eihän kukaan syö kuin puolukkahilloa ja sellainen kuka ei edes metsässä kerää puolukoita ei ainakaan sellaista pysty itse valmistamaan.
Ostaako ap pakastepuolukoita Lidlistä? Joku tekee niistä hilloa ap:lle? Onko ap boomeri? Hallituksen vastainen, talousideologian kannattaja?
Mä ostin yhtenä vuonna noita pakastemarjoja Lidlistä, ei ollut minkään makuisia. Sen jälkeen olen poiminut itse marjat metsästä joka syksy.
Ostan vain suomalaiselta kerääjältä suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helv sitä tekee pakastepuolukalla? Eihän kukaan syö kuin puolukkahilloa ja sellainen kuka ei edes metsässä kerää puolukoita ei ainakaan sellaista pysty itse valmistamaan.
Ostaako ap pakastepuolukoita Lidlistä? Joku tekee niistä hilloa ap:lle? Onko ap boomeri? Hallituksen vastainen, talousideologian kannattaja?
En syö puolukkahilloa. Laitan puolukoita maustamattoman jogurtin joukkoon tai teen puolukkarahkaa.
Pakaste!
Keraan tuoreita puolukoita ja syon ne tuoreina!
Samalla ulkoilen ja valitsen parhaat paikat. Poimurilla nopeaa.
Ei kannata poimia eikä pakastaa mitään muuta marjaa kuin lakkoja.
Hyviä edullisia kotimaisia marjoja saa pitkin talvea
kaupoista. Isoista liikkeistä kilon pakkauksissa edullisemmin.
No eihän kukaan sua käske poimimaan AP hyvä. Itse poimin, samalla hyvää kyykky treeniä ja löytyy ihan oman tontin laidalta. Jos en jaksais jonain vuonna, niitä tosiaan löytyy pakastealtaasta. Mitä ketään kaivelee toisten puolukoiden poiminta muutenkaan? XD
Jaa minä taas rakastan sitä, että voin työviikon päätteeksi mennä mökille metsään marjastamaan. 40-50 tuntia tulee vietettyä viikossa konttorilla (paitsi nyt etätöissä kotona kotikonttorilla ehkä sitäkin kauemmin). Tässä ylikaupallistuneessa maailmassa harva asia on enää ilmaista, joten pidän kyllä metsässä samoilusta ja marjastamisesta kiinni viimeiseen asti.
Täällä sai syksyllä puhdistetusta puolukasta n. 7,50 e sangollisesta joten tuon lidlin kilohinnalla saa useamman kilon itse poimittuna kun ei myy vaan pakastaa.. Perkaaminen käy nopeaa marjanpuhdistus laitteella. Meni n. 20 min sanko
Kun itse kerää niin tietää mitä saa. Pakastepuolukoissa voi olla joukossa ruskeita puolipilaantuneita marjoja, keruupaikka sekä kerääjän ja marjojen käsittelijöiden hygienia ovat tuntemattomia. Parempilaatuisten marjojen lisäksi saa liikuntaa ja raitista ilmaa sekä pääsee nauttimaan luonnosta.
Ja pakastimen sähkönkulutuskin maksaa. Mieluummin säilytän ne kaupan pakastealtaassa ja haen sieltä tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Ja pakastimen sähkönkulutuskin maksaa. Mieluummin säilytän ne kaupan pakastealtaassa ja haen sieltä tarvittaessa.
meillä nyt on muutakin ruoka pakastimessa kuin marjoja joten ei ne siellä lisänä laskua nosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
meillä nyt on muutakin ruoka pakastimessa kuin marjoja joten ei ne siellä lisänä laskua nosta
Joillain on isot arkkupakastimet marjojen säilytykseen. Eikä ole edes välttämättä itse poimittu vaan syksyllä ostettu ja itse vain pakastettu.
Vierailija kirjoitti:
Ostin kerran pakastepuolukoita. Olivat outoja tyhjiä kuoria. Poimin mieluummin itse kuin maksan tuollaisista.
Totta, ja koskaan ei tiedä, mistä ne puolukat on kerännyt ja kuka kerää.
Kerran telkussa näytettiin, kun isoa puolukka-astiaa ulkom. kerääjä haroi käsillään puolelta toiselle ja naama siinä astian päällä.🤮
Eipä nyt marjoja kannata, vaikka metsä pullollaan ja ämpärin saa täyteen 10 minuutissa. Mut oota kun löytyy se hyvä sienipaikka, niin sen takia ollaan shorteissa vaikka kaatosateessa, ettei muut ehdi ensin.