Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapa mulle, miksi mua ärsyttää anorektikot ihan tajuttomasti?

Vierailija
18.09.2006 |

Käyn kerran kuussa sairaan lapseni kanssa Lastenklinikalla ja melkein aina ollaan samassa huoneessa anoreksiatytön kanssa.

Aina niillä on sama virsi: osasto on paska, hoitajat ahdistavat, lääkärit pelottelevat kun kertovat, että jos ei syö niin kuolee. Heillä ei varmasti ole anoreksiaa, eikä mitään psykiatrista juttua. He ovat ihan ok ja syyttä suotta joutuneet sairaalaan. Kunhan he saisivat mennä kouluun, tavata kavereita ja kuolla syömättömyyteen, niin kaikki olis kunnossa.

Mun tekis mieli joskus sanoa niille, että haloo? Te voisitte oikeasti sitä samaa tahdonvoimaa käyttää syömiseen, mitä käytätte syömättömyyteen. Omalla lapsellani ei ole valinnanvaraa sen suhteen, joutuuko hän sairaalaan vai ei. Anorektikoilla on mahdollisuus.

Ja sitten ne iänikuiset pakkoliikkeen näköiset jumpat - pitäis varmaan videoida ja näyttää niille itselleen... Kyykkyyn ylös, poniravia pitkin osastoa polvia nostellen, sukkia kohotellaan minuutin välein ja sitähän varten pitää mennä kyykkyyn-ylös. Käsien ja jalkojen vemputusta, kun natsihoitajat pakottavat makaamaan syömisen jälkeen.

Mutta siis jestas mä en tajua, miksi yhdetkään muut mielenterveyspotilaat eivät käy samalla lailla mun hermoon kuin anorektikot. Toki olen mietteissäni hiljaa, koska ne eivät ole poliittisesti korrekteja. Paitsi joo - nyt avauduin!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VALAS

Vierailija
2/28 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivon totisesti, ettei oma lapsesi sairastu anoreksiaan. Se on yksi vaarallisimmista mielenterveysongelmista, juurikin sen vuoksi, ettei sairastunut ymmärrä olevansa sairas ja laihduttaa itsensä hengiltä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttääkö sinua myös äidit, jotkä täällä valittavat masennustaan?

Vierailija
4/28 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni ei tule sairastumaan anoreksiaan, katsotaan nyt pysyykö hengissä ylipäätään kuinka kauan.

ap

Vierailija
5/28 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mua nekään varmaan ärsyttäis ellen näkis niitä joka kuukausi ja kuuntelisi (koska keskustelut käydään samassa tilassa) niiden juttuja.

ap

Vierailija
6/28 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

systemaattisesti kaikkien läheisten kärsiessä.

Se varmaan just ärsyttää, ettei joku arvosta elämän lahjaa sen verran, ettei yritä pitää itseään hengissä, vaan tekee kaikkensa kuollakseen.

ap

Vierailija
7/28 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää suvaitsevaisuutta! Sairaus se on siinä kuin mikä tahansa muukin!

Vierailija
8/28 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

malta tuntui.

Vierailija
9/28 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeasti koulutettu, etkä älykäskään. Sorry!

Vierailija
10/28 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niillä on asiat " liian hyvin" .

Mutta älkää nyt huolestuko, että mä niille päätäni aukoisin. Ollaan vain lapseni kanssa paikalla se aika, mikä on välttämätöntä. Enkä tosiaan päästele mielipiteitä.

ap

Vierailija
11/28 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
12/28 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija
13/28 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis esim 14v näyttää 8-vuotiaalta.

Vierailija
14/28 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VALAS

Vierailija
15/28 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis näillä tytöillä on mielestäsi asiat liian hyvin.

Hienoa, että löysit vastauksesi näiden typerien kommenttien avulla. ;D

Vierailija
16/28 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiseuteenhan yhdistyy tietty rehevyys ja rasvaprosentti, aikuisella naisella on karvoja, hikeä erittyy, kuukautiset, raskauskin on mahdollista.

Jos noita asioita pitää inhottavina ja likaisina, niin voiko esim seksistä edes nauttia sitten sellainen jo hieman vanhempi anorektikko?

Mietiskelen.

Vierailija
17/28 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VALAS

Vierailija
18/28 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn vaan että mitä kaunista näet esimerkiksi 32 vuotiaassa naisessa joka on 160 cm pitkä ja painaa 36 kiloa? Eihän se ole aikuisen naisen paino vaan lapsen tasoa.

Vierailija
19/28 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VALAS (157/62)

Vierailija
20/28 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin anorektikot vain ärsyttää, enkä saa kaivamallakaan itsestäni sympatiaa poloisia sairastuneita kohtaan. Ei tietty sais näin sanoa ja lässynlässyn, mutta eikö heidän maailmaansa todellakaan mahdu muuta kuin jonkun hemmetin kurkkusiivun ajatteleminen?

Joo ja en tunne yhtään anorektikkoa, onneksi. Näin ei tarvitse yrittääkään ymmärtää. Pahoittelut silti anorektikkojen omaisille, anteeksi etten ymmärrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi