Etä ei sit ota lapsia lomalla!!!!
eli lasten isä ilmoitti ettei aio ottaa lapsia tänä kesänä ollenkaan ylimääräistä. ainoastaan jokatoinen viikonloppu kuten tähänkin asti. syynä kuulema se et ei ole vielä uudesta työpaikasta kertynyt kesälomaa. ennen ovat olleet 2vko kesälomalla isällään. aion heinäkuussa vain viedä lapset isälleen, tyrkätä ovesta sisälle ja sanon et 2viikon päästä haen takaisin. mä olen kesälomani ansainnut!
Kommentit (201)
Mä olen ainakin koko 4 viikon lomani lasten kanssa. Ja etä on myös koko lomansa lasten kanssa. Mitä ihmeen omaa lomaa?!? En mä ainakaan ole "ansainnut" omaa lomaa. Kun lapset on etällä, mä olen duunissa. Ja etän loman viikonloput saan olla lasteni kanssa! Ihanaa
Kyl se on vaan niin, että lapset on yhdessä hankittu ja niistä pidetään huolta molempien taholla sanovat sopimukset mitä tahansa, eihän niitä lapsia voi peruuttaa. Palstalla viriää kissanhännän veto ihan luonnollisesta vastuusta.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:25"]Se on jännä juttu kun erotaan niin ykskaks se etävanhempi ei vaan enää ole velvollinen huolehtimaan lapsistaan ollenkaan paitsi pienellä rahasummalla. Sitä voi unohtaa ne lapset muuten kokonaan. Lakata olemasta isä tai äiti.
[/quote]
Tässä unohdetaan että lapset ei ole velvollisuus vaan lahja. Jos on niin mäntti ettei halua olla omien lastensa kanssa, niin ei varmasti edes tajua mitä menettää. Jos etä ei halua olla lapsien kanssa se on hänen vahinkonsa. Todella ikäviä on tilanteet kun lapset innokkaana odottaa ja sitten viimetingassa ilmoitetaan että ei nyt käykkään. Tässä ap:n tilanteessa tilanne on vielä astetta kammottavampi, edes lähivanhempi ei halua viettää lomaansa lasten kanssa. Herää kysymys miksi niitä lapsia on alunperin edes tehty?
On tuo surullista, että pitää tapella kumpi joutuu olemaan lasten kanssa :( luulis että ennemmin toisinpäin.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:40"]
On tuo surullista, että pitää tapella kumpi joutuu olemaan lasten kanssa :( luulis että ennemmin toisinpäin.
[/quote]
Isalla ei liene vahtoehtoa
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:40"]On tuo surullista, että pitää tapella kumpi joutuu olemaan lasten kanssa :( luulis että ennemmin toisinpäin.
[/quote] mitkä on isän vaihtoehdot?
no tapaamisoikeus, ei velvollisuus.....
loman töistä vai lapsista? mietippä moniko yh hoitaa lapsensa yksin, ihan koko vuoden!
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 19:59"]
eli lasten isä ilmoitti ettei aio ottaa lapsia tänä kesänä ollenkaan ylimääräistä. ainoastaan jokatoinen viikonloppu kuten tähänkin asti. syynä kuulema se et ei ole vielä uudesta työpaikasta kertynyt kesälomaa. ennen ovat olleet 2vko kesälomalla isällään. aion heinäkuussa vain viedä lapset isälleen, tyrkätä ovesta sisälle ja sanon et 2viikon päästä haen takaisin. mä olen kesälomani ansainnut!
[/quote]
Kesäloma ei tarkoita lomaa lapsista, vaan lomaa työstä. Mutta ellet muuta keksi, niin lähetä heidät kesäsiirtolaan.
onko missäpäin näin ihana "äiti"? kuulostaa juuri eräältä wt-tutulta. lapsi milloin missäkin hoidossa, päivät tarhassa ja yöt mummolla/kaverilla :/
Antakaa lapset kokonaan pois niin saatte kumpikin lomailla.
Minun lapseni isä ei ota lasta koskaan yöksi. Ei ikinä. Eikä puhettakaan mistään lomista. Tapaa viikoittain, mutta muutaman tunnin kerrallaan. En vaadi muuta, koska jos hänellä ei ole kiinnostusta enempään, niin eihän se olisi lapselle hyväksi olla sellaisen ihmisen kanssa. Ymmärsin jo ennen lapsen syntymää että "omat lomat" siintää jossain 20 vuoden päässä. Mitä sitten? Oma lapsi on mukavaa lomaseuraa ja jaksaa aina innostua kaikesta. Samaa ei voi sanoa muista ihmisistä.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:01"]Just. Kyllä muutkin lapsensa hoitavat, loma ei tarkoita lomaa lapsista vaan työstä. Sinulla sentään on lomaa lapsistasi joka toinen vkl, suurimmalla osalla ei sitäkään
[/quote]
Niin haluaisitko itse olla vastuussa 24 h kaiken muun ajan? Suurin osa jakaa hoitovastuun päivittäin, pösilö. Ja lapset tapaavat toista vanhempaa tuolloin, eivät lomaile äidin vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:17"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:01"]Just. Kyllä muutkin lapsensa hoitavat, loma ei tarkoita lomaa lapsista vaan työstä. Sinulla sentään on lomaa lapsistasi joka toinen vkl, suurimmalla osalla ei sitäkään [/quote] Niin haluaisitko itse olla vastuussa 24 h kaiken muun ajan? Suurin osa jakaa hoitovastuun päivittäin, pösilö. Ja lapset tapaavat toista vanhempaa tuolloin, eivät lomaile äidin vuoksi.
[/quote]
Minä ainakin olen vastuussa 24/7 vuoden ympäri. Satunnaisesti lapsi on siskollani, mutta siis ehkä pari kertaa vuodessa. Toistan nyt itseäni, mutta oma lapsihan se on. Ei tunnut työltä. Ei rasita. En suorita äitiyttä, elän elämääni yhdessä lapsen kanssa.
-34-
No Jaha. Itse odotan innolla lomaa 8-vuotiaan tyttäreni kanssa. Minäkin olen yksinhuoltaja mutta isänsä on kuollut. "Näillä mennään"-asenteella pääsee pitkälle. Nauti siitä mitä sulla nyt on, äläkä pilaa kesääsi haikailemalla pitkiä lapsivapaista. Jos ei isällä ole lomaa niin ei ole, ensi kesänä tilanne on jo toinen.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:11"]
Antakaa lapset kokonaan pois niin saatte kumpikin lomailla.
Minun lapseni isä ei ota lasta koskaan yöksi. Ei ikinä. Eikä puhettakaan mistään lomista. Tapaa viikoittain, mutta muutaman tunnin kerrallaan. En vaadi muuta, koska jos hänellä ei ole kiinnostusta enempään, niin eihän se olisi lapselle hyväksi olla sellaisen ihmisen kanssa. Ymmärsin jo ennen lapsen syntymää että "omat lomat" siintää jossain 20 vuoden päässä. Mitä sitten? Oma lapsi on mukavaa lomaseuraa ja jaksaa aina innostua kaikesta. Samaa ei voi sanoa muista ihmisistä.
[/quote]
Kaikenlaisten kanssa sinäkin sitten näet tarpeelliseksi ruveta geenistöä yhdentämään...
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:17"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:01"]Just. Kyllä muutkin lapsensa hoitavat, loma ei tarkoita lomaa lapsista vaan työstä. Sinulla sentään on lomaa lapsistasi joka toinen vkl, suurimmalla osalla ei sitäkään [/quote] Niin haluaisitko itse olla vastuussa 24 h kaiken muun ajan?
[/quote]
Se juuri on sitä vanhemmuutta. Jos haluat, että se toinen vanhempi on kiinteästi läsnä, niin valitse tarkemmin kenen kanssa lisäännyt.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:01"]Just. Kyllä muutkin lapsensa hoitavat, loma ei tarkoita lomaa lapsista vaan työstä. Sinulla sentään on lomaa lapsistasi joka toinen vkl, suurimmalla osalla ei sitäkään
[/quote]
Niin haluaisitko itse olla vastuussa 24 h kaiken muun ajan? Suurin osa jakaa hoitovastuun päivittäin, pösilö. Ja lapset tapaavat toista vanhempaa tuolloin, eivät lomaile äidin vuoksi.
[/quote]
No daa! Sitähän se vanhemmuus on, 24/7. Toistan: joidenkin ei todellakaan pitäisi lisääntyä.
siiderimöhömahat laskelmoivat itseensä raskaaksi pillereiden läpi elareiden toivossa, kun ei suunnitelmat lomasta ilman lasta onnistu heti inistään kurjaa oloa. just.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 20:22"]mihis me ydinperheelliset viedään lapsemme hoitoon 2 viikoks et päästään viettään parisuhdelomaa..?
[/quote]
Viekää ap:lle. Se varmaan auttaa mielellään kun olette ansainneet sen loman!