Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokralainen maksaa aina vuokransa myöhässä

Kyllästynyt
05.01.2022 |

Eikä ole moksiskaan, kun asiasta olen joka kuukausi sanonut. Vuokra on tullut tilille joka kuukausi noin 10 päivää myöhässä. Kahden viikon jälkeen voi lähettää maksumuistutuksen, mutta vähitellen alkaa riittämään tämä vuokran jokakuinen kurkkiminen ja vaihtuvat selitykset. Mikä siinä eräpäivässä on niin vaikeaa ymmärtää?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurki sitä vuokran tuloa 10 päivää myöhässä. Kuinka olet noin varaton ettei yhtään joustoa ole. Sovi uusi eräpäivä vuokralaiselle sopivampi tai tulee myöhästymiskorkoa. Elisa laittaa heti myöhästymiskorkoa seuraavaan laskuun jos päivälläkin myöhästyy kun joskus on parilla päivällä myöhästynyt. 

Tein ehdotuksen jo. Ei halunnut vaihtoa. Kyse ei ole varattomuudesta vaan puhtaasti asioiden hoitamisesta. Olen itse asunut pitkät pätkät vuokralla eri puolilla Suomea ja ei minulle olisi koskaan tullut mieleenikään maksaa vuokraa myöhässä. Siksi kai tämä hämmentää, mutta ihmiset ovat erilaisia asioiden hoitamisessakin. Eipä Suomessa olisi velkavankeudessa tai pikavippilainaloukussa olijoitakaan  niin paljon, jos kaikki osaisivat hoitaa asiansa ajoissa ja oikein.  

Vierailija
42/52 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa tarvitse keksiä mitään "tarvitsen asunnon omaan käyttööni" -juttua. Vuokranantaja saa irtisanoa vuokrasopimuksen lähes millä perusteella tahansa, kunhan syy ei ole jokin laissa erikseen kielletty (esim. syrjintä). Toki lain mukaisia irtisanomisaikoja pitää noudattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta useammastakin samanlaisesta mattimyöhäisestä. Ei siitä pidemmän päälle mitään tule varsinkin jos useita asuntoja. Nykyisin veloitan puolivuosittain myöhästymismaksun ja korot päälle jos yksikin vuokra on myöhässä ilman sovittua. 

Vierailija
44/52 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurki sitä vuokran tuloa 10 päivää myöhässä. Kuinka olet noin varaton ettei yhtään joustoa ole. Sovi uusi eräpäivä vuokralaiselle sopivampi tai tulee myöhästymiskorkoa. Elisa laittaa heti myöhästymiskorkoa seuraavaan laskuun jos päivälläkin myöhästyy kun joskus on parilla päivällä myöhästynyt. 

Ajatellaanpa asiaa näin: maksat kaupungilla lompakkonsa kotiin unohtaneen ystäväsi puolesta jonkin erittäin kalliin asian, koska tämä lupaa maksaa sinulle rahat heti takaisin kun pääsee kotiinsa. Rahoja ei kuitenkaan näy eikä kuulu. Muutaman päivän päästä huomautat asiasta. Kaverisi selittelee jotain ja lupaa maksaa. Ei kuitenkaan maksa ennen kuin kysyt toisen kerran ja 10 päivää on kulunut. Ärsyttääkö? Jos kaverisi vielä toteaisi: ”kuinka olet noin varaton ettei yhtään joustoa ole?”, mitä ajattelisit? Että sinä tässä olet se nipo kun luulit toisen kunnioittavan tekemäänne sopimusta?

Vierailija
45/52 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt kysyisit ihan suoraan sitä syytä. Todennäköisesti tuet/palkka tulee tuolloin. Itsehän en tommoista holtitonta rahan käyttäjää ottaisi vuokralle, mutta nyt kun hän on jo siinä, niin on helpompi etsiä vähän rasittava ratkaisu.

Jos haluat eroon tyypistä, niin korota vuokraa aina sopimuksessa lukevan maksimin.

Vierailija
46/52 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein ehdotuksen jo. Ei halunnut vaihtoa. Kyse ei ole varattomuudesta vaan puhtaasti asioiden hoitamisesta. Olen itse asunut pitkät pätkät vuokralla eri puolilla Suomea ja ei minulle olisi koskaan tullut mieleenikään maksaa vuokraa myöhässä. Siksi kai tämä hämmentää, mutta ihmiset ovat erilaisia asioiden hoitamisessakin. Eipä Suomessa olisi velkavankeudessa tai pikavippilainaloukussa olijoitakaan  niin paljon, jos kaikki osaisivat hoitaa asiansa ajoissa ja oikein.  

Niimpä ja ihmiset ovat erilaisia. Olisin onnellinen että se vuokra kuitenkin tulee vähän myöhässä kuin ei tulisi ollenkaan. Jos muuten on hyvä vuokralainen niin katsoisin läpi sormien. En vuokraisi mitään asuntoa jos en pääse katsomaan asuntoa alussa kerran kuussa ja kun luotto kasvaa niin harvennetaan sitä. Vuokraan vaikka halvemmalla jos saa kunnollisen vuokralaisen joka ei tuhoa paikkoja. En luottaisi mihinkään fiksun näköisenkään tyyppiin sillä moni on luottanut. Eräpäivällä ei olisi merkitystä jos kerran kuussa vain tulee vuokra rahat. Kun olisin yksityinen vuokranantaja niin se eräpäivä voi hieman venyä. 

En ole minäkään jättänyt koskaan yhtäkään laskua maksamatta mutta joskus nuorena myöhästyi niin että tuli huomautus lasku ja sehän harmitti. Sitte ihan holtittomat ihmiset ovat asia erikseen jollei ole mitään väliä eikä laske budjettia mihinkä rahat riittää vaan otetaan velkaa ja vippejä niin paljon kuin sielu sietää. 

Vierailija
47/52 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pysty hoitamaan asioitaan, niin pystyyköhän hoitamaan asuntoakaan? Ootko käyny kattoo missä kunnossa se luukku on? 😬

Vierailija
48/52 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta useammastakin samanlaisesta mattimyöhäisestä. Ei siitä pidemmän päälle mitään tule varsinkin jos useita asuntoja. Nykyisin veloitan puolivuosittain myöhästymismaksun ja korot päälle jos yksikin vuokra on myöhässä ilman sovittua. 

No tuotahan minäkin ehdotin mutta ei näköjään kelvannut. Ei ole sitten muuta vaihtoehtoa muuta kuin katsoa läpi sormien tai antaa häätö. 

Vierailija
49/52 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muuta kuin irtisanot vuokrasopparin nyt eikä sitten liian myöhään. Tuollaiset kertovat piittaamattomuudesta ja voit olla varma, että sitten aikanaan tulisi asukkaan toimesta irtisanomisilmoituskin myöhässä, puhumattakaan siitä että ei sitten ehtinytkään loppusiivota asuntoa tai muuttaa muuttopäivään mennessä yms.

Vierailija
50/52 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma, jos vuokra kuitenkin joka kuukausi maksetaan?

Se on ongelma, jos vuokra jää maksamatta.

Tämä,

Minulla oli kanssa vuokralainen, joka maksoi muutamia päiviä-viikon myöhässä. Ei se haitannut, kun tiesin, että maksaa kuitenkin.

Vierailija
51/52 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit tyytyväinen, että yleensä edes maksaa. Yhden häädön nähneenä. Ei ole ihan helppo keissi, takkiin tulee.

Vierailija
52/52 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vuokralainen maksaa aina viikon myöhässä, ilmeisesti hänellä on silloin tilipäivä. En ole viitsinyt asiasta edes mainita, sillä asuntoa hän pitää tiptop kunnossa ja maksu tulee aina kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan