Nyt ollaan kriisissä: Sairaalahoidossa olevien koronapotilaiden määrä pomppasi 300 -> 470! Parissa päivässä!
Parissa päivässä, katsokaa IS:n käyrää.
Data ei valehtele, sairaalahoitoa vaativien määrä kasvaa hyvin nopeasti omikronin myötä.
Potilasmäärien lisäksi myös sairauspoissaolot uhkaavat kriittisiä aloja.
Olisiko aika miettiä sulkutilaa ja ulkonaliikkumiskieltoa viimeistään nyt? Koko järjestelmä on vaarassa romahtaa!
Nyt on oikeasti hätätila.
Kommentit (202)
SOTESSA on jopa 25% töissä HALLINNOSSA koko henkilökunta määrästä, kuten tuolla sivu aikaisemmin on kirjoitettu. Kyllä Hjallis Harkimo tietää 😊.. .. No , mutta todellakin sairaala toiminta pyörii ENEMMÄN siellä pyrokratiassa kuin käytännön töissä.
Olin joskus töissä sairaalassa ja se HALLINTO KAAVIO oli uskomatonta katsottavaa.
Muun henkilöstön yläpuolella alkoi varsinainen viidakko. Oli kaiken maailman tutkijaa ja päällikön päällikköä. Jopa joku joka tutki tutkimuksia 🙈🥶.
Tuosta JOHTO VIIDAKOSTA ruksi joka toisen ylitse.
Jo vapautuu rahaa.
Eikä hoitotyöhön tule yhtään MINKÄÄNLAISTA ONGELMAA. Päinvastoin, rahaa säästyy.
Vierailija kirjoitti:
Juuri hiljattain uutisoitiin, että sairaalassa on nyt paljon sellaisia, jotka ovat menneet sairaalaan muusta syystä, ei koronan takia. Mutta sairaalassa on todettu myöhemmin korona. Minua kiinnostaa tietää, minkä takia nämä ihmiset ovat menneet sairaalaan. Rokotteiden haittavaikutuksien takia? Ovatko he saaneet tartunnan sairaalassa rokotetulta hoitohenkilökunnalta?
No ihan tässä viime päivien perusteella sanoisin että päivystykseen tulee nuori 1tyypin diabeetikko jolla ketoasidoosi, yllättäen löytyy korona--> osastolle. Tai iäkäs jolla yleistilan lasku, labroissa yllättäen korona--> osastolle. Matkalta palannut tulee päivystykseen ripulin vuoksi, labroissa paljastuu korona--> osastolle. Keski-ikäiselle alkodelirium, labroissa yllättäen korona pos.--> osastolle. Tässä vaan muutama esimerkki, koronaosastolla olen töissä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri hiljattain uutisoitiin, että sairaalassa on nyt paljon sellaisia, jotka ovat menneet sairaalaan muusta syystä, ei koronan takia. Mutta sairaalassa on todettu myöhemmin korona. Minua kiinnostaa tietää, minkä takia nämä ihmiset ovat menneet sairaalaan. Rokotteiden haittavaikutuksien takia? Ovatko he saaneet tartunnan sairaalassa rokotetulta hoitohenkilökunnalta?
Meillä on osastolla työasun päällä niin tiukka kelmumuovitus päästä varpaisiin, että pidän lähes mahdottomana, että siitä läpi kulkisi minkäänlaista pöpöä hoitajasta potilaaseen tai potilaasta hoitajaan.
Teretulemast vaan kokeilemaan jos haluat kokea oman pienen henk.koht. saunan useamman kerran tunnissa 8h ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on osastolla työasun päällä niin tiukka kelmumuovitus päästä varpaisiin, että pidän lähes mahdottomana, että siitä läpi kulkisi minkäänlaista pöpöä hoitajasta potilaaseen tai potilaasta hoitajaan.
Teretulemast vaan kokeilemaan jos haluat kokea oman pienen henk.koht. saunan useamman kerran tunnissa 8h ajan.
Kaikki myötätuntoni on teidän puolellanne, jotka joudutte noita suojavarusteita pitämään. Mutta jos potilas tulee ensin jollekin muulle osastolle, siellä ei varmaan hoitohenkilökunnalla ole koronavarustusta.
Jo kyllästyttää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan tässä viime päivien perusteella sanoisin että päivystykseen tulee nuori 1tyypin diabeetikko jolla ketoasidoosi, yllättäen löytyy korona--> osastolle. Tai iäkäs jolla yleistilan lasku, labroissa yllättäen korona--> osastolle. Matkalta palannut tulee päivystykseen ripulin vuoksi, labroissa paljastuu korona--> osastolle. Keski-ikäiselle alkodelirium, labroissa yllättäen korona pos.--> osastolle. Tässä vaan muutama esimerkki, koronaosastolla olen töissä.
Umpparitkin tulehtuu, vaikka on pandemia. Ihmiset myös kaatuvat ja murtuu käsiä ja jalkoja. Ihmisillä on täsmälleen samoja sairauksia ja tapaturmia kuin ennen pandemiaakin.
Jo kyllästyttää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotettuja?
Vierailija kirjoitti:
Tavallisia sairaalapaikkoja kyllä riittää. Niitä on koko maassa melkein 9000. Ongelma ovat tehohoitopaikat ja ne eivät onneksi omikronissa näytä täyttyvän samaa tahtia.
kiuruhan lupas nostaa 2v sitten tehopaikat tuhanteen. Tai mennä nekin rahat afrikan heimojen rynkkyihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sen oleteta ihoon tarttuvankaan.
Opetusministeri juuri telkkarissa sanoi, että ei mielellään ainakaan valtakunnallista suositusta.
Paikallisesti ja koulukohtaisesti voidaan sopia tarpeen mukaan. Opettaja järjestön puheenjohtaja sanoi että etäkouluun pitäisi oll 2-3 kuukautta, ei 2 viikkoa riitä mihinkään.
Ei pelota yhtään. Ihmisiä on maailmassa liikaa muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Jep, onneksi oma karanteeni on lauantaina ohi, tarvii täydentää varastoja kun alkaa kaupoissa olemaan tyhjää
Ite hain jo kaksi 40rullan säkkiä pkapaperia, pitäisi pärjätä maaliskuulle.
Jo yli vuosi sitten tieteentekijät tiesivät, ettei 2020 tehdyt tutkimukset anna riittävästi tietoa niiden tehosta ja turvallisuudesta. Tämä ei toki estänyt eri maiden viranomaisia julistamasta niitä "tutkituiksi ja turvallisiksi".
Will covid-19 vaccines save lives? Current trials aren’t designed to tell us
https://www.bmj.com/content/371/bmj.m4037
ME KUALLAAN KAIKKI. JEESUS TULEE, OLETKO VALMIS.
Vierailija kirjoitti:
Ei pelota yhtään. Ihmisiä on maailmassa liikaa muutenkin.
Tämä on se asenne ihmisillä nykyään,
mikä ainakin minua tulevaisuuden ja pakollisen vanhenemisen kautta pelottaa melkein enemmän kuin korona.
Niin, miksi pitäisi kiinnostaa?
Ensinnäkin, media luo nämä tilastot näyttämään aina pahemmilta kuin ne todellisuudessa ovat. Toisekseen, minulla ei ole tunnesidettä juuri kehenkään tällä planeetalla, joten up yours.
Istun vain rennosti sohvalla ja katson kuinka moni panikoi itsensä hengiltä.
Vierailija kirjoitti:
SOTESSA on jopa 25% töissä HALLINNOSSA koko henkilökunta määrästä, kuten tuolla sivu aikaisemmin on kirjoitettu. Kyllä Hjallis Harkimo tietää 😊.. .. No , mutta todellakin sairaala toiminta pyörii ENEMMÄN siellä pyrokratiassa kuin käytännön töissä.
Olin joskus töissä sairaalassa ja se HALLINTO KAAVIO oli uskomatonta katsottavaa.
Muun henkilöstön yläpuolella alkoi varsinainen viidakko. Oli kaiken maailman tutkijaa ja päällikön päällikköä. Jopa joku joka tutki tutkimuksia 🙈🥶.
Tuosta JOHTO VIIDAKOSTA ruksi joka toisen ylitse.
Jo vapautuu rahaa.
Eikä hoitotyöhön tule yhtään MINKÄÄNLAISTA ONGELMAA. Päinvastoin, rahaa säästyy.
Jep kuin myös se että yksityisellä runsaasti hoitajaa ja lekuria jotka eivät tee täyttä työviikkoa, lähimainkaan. Nää kaikki ku saatais talkoisiin niinjohan hoituisi kriisi
Voi ei taas me kuollaan, Lupaatteko tällä kertaa myös että niin käy