Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinkö väärin?

Vierailija
25.04.2015 |

Jätin noin vuosi sitten seurustelukumppanini koska olin ihastunut toiseen. En ollut varsinaisesti pettänyt, vaan kahvitellut, käynyt pitkiä keskusteluja ja ollut treffeillä jne. Oliko väärin, etten kertonut eron syyksi tätä kolmatta osapuolta? Suhteemme oli huono jo pitkään ennen ihastustani. Nykyään seurustelen ihastukseni kanssa.

Kommentit (126)

Vierailija
121/126 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 19:19"]Aivan käsittämätöntä, paskat tehty ja koitetaan puolustella. TODELLA hyviä unia siellä krapulassa tai ties missä ja uuteen suhteeseen, tarvitaan todellaankin onnea. PS: Kirjoitit omasta eksästäsi sekä masentuneena ja psykosiittesena, se ken ei usko lukekoon tekstit taaksepäin!!??. Lyö lyötyä! Vaikka en usko että kukaan jaksaa. "Olet sika ja mä inhoon sua ".  Jotenkin tuli PMMP mieleen... Henkilökohtaisesti. 
[/quote]
Kuten jo sanoin, myös joku muu on kirjoittanut täällä omaa tarinaansa. Minun exäni ei ole ollut psykoottinen, väkivaltainen tms. Vain masentunut. Minun viesteissäni lukee perässä ap.
Ap

Vierailija
122/126 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 19:20"]

No, jos olet väittänyt, että nyksä ei ole syy eroon ja se on totta, niin se on ok. Mutta jos olet väittänyt, "ettei tiedossa ole ketään", vaikka nyksä tavallaan on kuvioissa, niin olet tehnyt väärin.

Mut on itsekin jätetty tilanteessa, jossa kumpikin oli sitä mieltä, että tää on tässä. Ex-mies vain ensin yritti väittää, ettei ole ketään, ja luulinkin, että hän on suoraselkäinen, mutta hieman vitutti valehtelu. Varsinkin kun suhteen loppuminen ei ollut mikään maailmanloppu, niin jäin miettimään, että miks ex yrittää paapoa minua, eikö sen vertaa sitten tuntenut. Suhteen päättymisen vuoksí askeleeni keveni, mutta oliko eksällä ajatus, että olen menettänyt helmen?

[/quote]Ei sitä ole aina helppo myöntää itselleen. Jos erotessa uusi suhde on vasta tunnusteluasteella, niin voiko siitä suhteena puhua- nämä tilanteet ei ole yksinkertaisia ja mustavalkoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/126 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 17:54"] [quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 17:35"] [quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 17:15"] Minun mielestäni on kiistaton tosiasia, että ystäväsi tietävät tilanteenne paremmin kuin me täällä ja he myös tuntevat teidät molemmat. Sekin on fakta, että monet heistä ovat totuuden paljastuttua ottaneet sinuun etäisyyttä, koska kokevat, että olet toiminut ilmeisen törkeällä tavalla. He eivät ilmeisesti luota sinuun, koska eivät tahdo ystävyyttäsi enää. Se, että sinä et tällaisesta yhteisöllisestä "pikku vihjeestäkään" tajua vieläkään, miten väärin olet toiminut, osoittaa, että he ovat oikeassa. Sinä taidat olla kylmä ja itsekäs henkilö. Me emme näitä tosiasioita muuttaa voi, vaikka kertoisit tarinaa kuinka itsellesi suopeasti tahansa. Meidän mielipiteellämme ei ole mitään merkitystä. Tosiasiat ovat siellä omassa elämässäsi nähtävillä, lue niitä.  [/quote]Kylmä ja itsekäs? Miten? Hoitamalla sairasta, säästämällä hänen tunteitaan? Lopettamalla taakaksi muuttuneen suhteen? Miettimällä vaikuttimiaan? Asia ei kuulu ns.ystäville, eikä heidän takiansa kannata jatkaa yhtään mitään. [/quote] AP on tosiaan varsinainen enkeli ja hyväntekijä, kun ei kertonut tapailevansa uutta miestä. Armostaan lopetti vielä vanhan suhteen, kun oli ensin testannut uuden kantimia. Ihana ja sydämellinen tyyppi. [/quote]Tajuatko sä tahallasi väärin? Oletko itse kokenut mitään vastaavaa? Jos et, älä arvostele. Muuten olet vain teoreettinen fundamentalisti, oka tuomitsee ennakkoluulojensa pojalta tysin tuntemattoman ihmisen. Tai pahainen trolli. [/quote] Mitä sä sekoilet? Toisen ihmisen tapaileminen ja "testaaminen" on pettämistä ihan teoriassa ja käytännössäkin. Ei siihen mitään omia kokemuksia tarvitse, vaikka oma exä teki vähän vastaavan homman. Samanlainen yhtäläisyys oli tuossa käytöksessä, kun ei tajua tehneensä mitään väärää (mielestäni kaikista pahin ja satuttavin asia). [/quote]Ai, sekö sua kaivaakin. Entäs, jos olisit ollut exäsi paikalla, miten olisit tehnyt? Olisitko pystynyt pyhimykseksi venymiseen ja säätämään tunteesi? Mulle kävi nuorena niin, että yritin kaikkeni tuollaisessa tilanteessa ihmisen vuoksi, joka ei todellakaan anasainnut sitä. Ajauduin suhteeseen hankalassa tilanteessa, se ei ollut koskaan romanttista rakkautta,mistä syytin kai itseäni. Hän eli pahimmillaan todella eri tavalla kuin minulta vaati. Eri syistä jäin hänen luokseen, kunnes tilanne meni väkivaltaiseksi. Hän myös eli täysin varassani fyysisesti ja usein psyykkisesti ( lamavuosina ja niissä olosuhteissa se ei tuntunut niin omituiselta kuin nyt ). Saman aikaan minua odotti kahta työtä tekevä, iloinen ja rakastava ihminen, jota kohtaan heränneitä tunteita tukahdutin minkä ehdin. Hänelle en koskaan uskaltanut kertoa kaikkea, mitä meillä tapahtui, koska otin vastuun ja häpeän toiselle kuuluvista ongelmista. Myöhemmin siitä ei sitten tullut mitään. Minun ja asuinkumppanini välit saatiin kuntoon, jahka sain hänelle oman asunnon, mutta oikea rakkaus vihelsi vierestä. En tehnyt muuta väärää kuin kuunnellut exän läheisriippuvaisia tekosyitä silloin, kun olisi ollut sopiva hetki erota ilman riitoja ja kummankin henkistä tuskaa. Ja tämä ihminen mm. raahasi naisia kämpillemme kun olin töissä -ja viimeisilläni raskaana.   [/quote] Ensin kysyt olenko kokenut vastaavaa ja sitten sekään ei kelpaa. Mistä ihmeen pyhimyksistä ja tunteiden säätämisistä oikein puhut? Aikuisen ihmisen pitää pystyä ottamaan vastuu, jos aloittaa uutta suhdetta vanhan olevan vielä pystyssä. Lisäksi AP:n eikä minun tapauksessa ole kyse mistään läheisriippuvuudesta tai väkivallasta, vaan toisen ihmisen selän takana touhuamisesta. Se on aina väärin, selitit sitä "ajautumiseksi" kuinka tahansa.

[/quote]No hänhän OTTI sen vastuun täällä jo selostamallaan tavalla. Tapa sekin.Kai hän itseen tuli siinä ih tietää parhaimmin, miten sen ihmisen kanssa tuli menetellä.

Tunteiden säätämisellä tarkoitin, ettei ihminen voi kuin napista vääntämällä päättää, rakastaako vai ei. Minä yritin kumpaakin, ei onnistunut. Ahdistuin ja masennuin itsekin.

Vierailija
124/126 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Sekava lause #:ssa 114 johtuu kursorin hyppimisestä, ei kirjoittajan sekavuudesta...)

Vierailija
125/126 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Jätä se sika ennekuin se jättää sut. Ainiin, teit sen jo ;) TEIT VÄÄRIN, TÄRKE'STÄ ASIASTA KERTOMATTA JÄTTÄMINEN  ON SAMA KUIN VALEHTELEMINEN.  Ei ole oikein jättää, etenkäään sairasta ihmistä epätietoisuuteen ja katsastella samalla uutta. Olisit jättänyt heti ja kertonut miten sua ahdistaa. Mutta ainiin, "suojelit toisen tunteita". Suojelit sitä, ettet jäisi kiinni. 

Vierailija
126/126 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikk, mitä ei voi kumppanilleen kertoa, on pettämistä. Olet kuvattava lutka, toivottavasti joku pettää sua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi