terveisiä psykiatriselta osastolta!
psykoosi. tämä on ollut ehkä pelottavin kokemus ikinä. olen ollut täällä pari viikkoa ja nyt hiljalleen todellisuuteen palannut. oli kauhea kiire ja stressi elämässä pidemmän aikaa ja yhtäkkiä luulin eläväni maailmassa jota itse johdin. muut (mieheni, lapseni, lääkärit, hoitajat..)koittivat hyökätä jotta saisivat tämän vallan ja johtajuuden minulta itselleen. olin aggressiivinenkin. hävettää aivan HIRVEÄSTI. en olisi ikinä voinut uskoa että minulle käy näin. voi elämä minkä pelon ja huolen mies sai kokea,onneksi lapsi ei vielä niin ymmärrä. hävettää, itkettää, pelottaa, suututtaa!
Kommentit (37)
Läheiselläni on ollut useampi psykoosi. On toipunut hyvin ja viimeisen psykoosin kohdalla oli pitkä osastojakso, jonka aikana lääkitystä tarkastettiin. Nyt on hyvällä mielellä eikä (emme) pelkää psykoosin uusiutuvan. Jatkossa sekä itsesi että omaistesi kannalta hyvä hoitosuhde on tärkeä. Jatkuva hoitosuhde luo turvallisuutta. Älä häpeile, ole positiivisin mielin, sellaista se elämä välillä on.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 15:12"]
Läheiselläni on ollut useampi psykoosi. On toipunut hyvin ja viimeisen psykoosin kohdalla oli pitkä osastojakso, jonka aikana lääkitystä tarkastettiin. Nyt on hyvällä mielellä eikä (emme) pelkää psykoosin uusiutuvan. Jatkossa sekä itsesi että omaistesi kannalta hyvä hoitosuhde on tärkeä. Jatkuva hoitosuhde luo turvallisuutta. Älä häpeile, ole positiivisin mielin, sellaista se elämä välillä on.
[/quote]
Nykyään hoitosuhde pyritään katkaisemaan silloin kun menee hyvin. Säästösyistä. Joillekin se sopii, toiset kärsivät siitä.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:44"]Eli pohjalla varmaankin narsistinen persoonallisuushäiriö, jos aloit haaveilla ja kuvitella kaikkien johtamisesta. Ihan peruspsykoosikamaa ei nimittäin ole tuollaiset ajatukset psykoosissa olevallakaan, näin olen ymmärtänyt.
[/quote]
Sulla se narsistinen persoonallisuushäiriö taitaa olla.
t: psyk.sh
[/quote]
Lentoemäntä ei lennä lentokonetta, eikä hoitsu tee diagnoosia.
[/quote] toivottavasti et ole edes Psyk. sairaanhoitaja kun nimittelet noin. Onko narsisti valinnut olla narsisti no ei saakeli ole . Aika empatia kyvytön olet .
Ei tarvitse hävetä! Olet herkkä ihminen, ja liiallisen kuormituksen vuoksi sinulle kävi noin. Anna itsellesi aikaa toipua kunnolla, tee asioita joista nautit, liiku luonnossa, nuku jos vaan pystyt ja syö hyvin. Tsemppiä toipumiseen!
Ei sille mitään voi, jos sairastuu.Ei kai kukaan esim. Syöpään sairastunut häpeä sairauttaan. Nyt vaan yrität päästä turhasta syyllisyydestä ja eroon ja jatkat toipumista. *hali* ja paranemista!
Olen itsekin käynyt läpi tuon, joten tiedän miltä tuntuu.
Häpeä puskee vielä vuosien jälkeen.
Nyt olet onneksi avun piirissä:) Tsemppiä toipumiseen!
terkun eräs, josta kukaan ei enää huomaa, että suht rankka diagnoosi löytyy.. lääkitys siis kohdallaan =)
Voimia. Ei sairauksia saa itse valita. Ne tulee jos tulee eikä niille mitään voi. Ponnista ylös vain hiljalleen. Olet ihan yhtä hyvä ihminen kuin me muut.
olisi mielenkiintoista kuulla miten tuo käytännössä ilmeni että luulit johtavasi maailmaa. Yhdellä sukulaisella on mielestäni nimittäin just jotain omituista, mutta en oikein osaa sanoa mitä. Olisin halunnut hieman verrata voisiko hänellä olla psykoosi. perinteisiä merkkejä en näe hänessä, mutta aina jotain outoa kuitenkin...
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:05"]
Tiedätkö että psykoosisi voi uusiutua terapiasta ja lääkityksestä huolimatta? toivottavasti miehesi ottaa eron ja vie lapsenne turvaan. Ei ole kivaa olla mielisairaan lapsi,tiedän mistä puhun.
[/quote]No näköjään et tiedä. Haluat vaan pahan mielen aloittajalle koska itselläsi on huono aamu. Pura ärtymyksesi jossain muualla ja mene vaikka lenkille.
Tiedätkö että psykoosisi voi uusiutua terapiasta ja lääkityksestä huolimatta? toivottavasti miehesi ottaa eron ja vie lapsenne turvaan. Ei ole kivaa olla mielisairaan lapsi,tiedän mistä puhun.
[/quote]
Juu, ei ole lapsillasi kivaa.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:09"]
[/quote]No näköjään et tiedä. Haluat vaan pahan mielen aloittajalle koska itselläsi on huono aamu. Pura ärtymyksesi jossain muualla ja mene vaikka lenkille.
[/quote]
Tiedän koska äitini kärsi monia psykooseja.
kiitos mukavista vastauksista :) ei kai tässä muu auta kuin pyrkiä eteenpäin. pelottaa kauheasti, mitä jos tämä vielä joskus toistuu. miten voin koskaan uskaltaa olla hetkeäkään lapsen kanssa kahdestaan.
mies oli yrittänyt lähteä viemään päivystykseen, mutta olin niin aggressiivinen että lopulta soitti ambulanssin. :(
ap.
Mulla ollut myös psykoosi, aluksi pelottaa, mutta sitten sairauden oppii hyväksymään. Eikä sitä ainakaan kannata hävetä. Söin monta vuotta lääkkeitä, mutta nyt ne on pikkuhiljaa lopetettu. Stressiä pitää jatkossa välttää, koska se voi laukaista psykoosin.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:15"]kiitos mukavista vastauksista :) ei kai tässä muu auta kuin pyrkiä eteenpäin. pelottaa kauheasti, mitä jos tämä vielä joskus toistuu. miten voin koskaan uskaltaa olla hetkeäkään lapsen kanssa kahdestaan.
mies oli yrittänyt lähteä viemään päivystykseen, mutta olin niin aggressiivinen että lopulta soitti ambulanssin. :(
ap.
[/quote]
Puhu peloistasi ääneen ympärilläsi oleville. Kukaan ei voi pakottaa sinua jäämään lapsen kanssa kaksin ennen kuin koet siihen kykeneväsi. Voimia!
Eli pohjalla varmaankin narsistinen persoonallisuushäiriö, jos aloit haaveilla ja kuvitella kaikkien johtamisesta. Ihan peruspsykoosikamaa ei nimittäin ole tuollaiset ajatukset psykoosissa olevallakaan, näin olen ymmärtänyt.
Opettele isot kirjaimet.