Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Helsingissä kukaan ei vastaa, jos kysyy reittiohjeita tai kellonaikaa?

Vierailija
05.01.2022 |

Olen tavannut tehdä niin, että vieraalla paikkakunnalla tiedän suurin piirtein, mihin olen menossa. Paikan päällä sitten usein kysyn kadulla joltain paikalliselta suunnan, jotta tiedän lähteä vaivatta oikeaan suuntaan. Ja joskus on kännykkä sammunut, jolloin kysyn kellonaikaa ohikulkijalta.

Helsingissä moinen ei onnistu. Jos kysyy reittiohjeita, kaikki suorastaan juoksevat ohi iästä, sukupuolesta ja rodusta riippumatta. Viimeisimmällä kerralla (ennen koronaa) olin menossa työtapaamiseen paikallista aikaa iltapäivällä, ja olin pukeutuneena viimeisen päälle "ykkösiin" edustuskelpoisena. Ja siltikään kukaan ei suostunut edes sen vertaa puhumaan, että olisi osoittanut sormellaan suunnan, johon minun olisi lähdettävä.

Näin opin nopeasti, että Helsinkiin mennessä on pidettävä kännykkä täydessä latingissa, Google Maps päivitettynä, paperinen kartta taskussa ja mielellään vielä sopia joku kontakti etukäteen, jolle voi tarvittaessa soittaa reittiohjeita kysyen. Ja jos ei muu auta niin hyppää ylihintaiseen taksiin ja sanoo kuskille tarkan osoitteen.

Miksi Helsingissä kukaan ei vastaa, jos kysyy reittiohjeita tai kellonaikaa?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran paljon puhelimia ryöstetään, etten pysähdy kaivamaan sitä esille kenenkään ”kellon kyselijän” tai ”karttaa kaipaavan” takia. Ihan lähipiirissä on ollut näitä, joilta se puhelin onkin napattu kädestä. Yhtä kaveria lisäksi tönäistiin niin, että löi päänsä kaatuessaan.

Nykypäivänä jokaisella on oma älypuhelin, jolla suunnistaa. Akku kestää kyllä.

PItäiskö sun vaihtaa sun lähipiiriä? Mä kyllä kaivan kännykän ihan missä tahansa, ei ole kukaan ryöstänyt. Edes täällä pahamainsessa Helsingissä, en ole edes kuullut että muilta olisi ryöstetty.

Asun Helsingin keskustassa, että ”täällä” me molemmat sun kanssa kuules ollaan. Poliisin tilastot voit tsekata, ei tuota pelkästään mun lähipiirissä tapahdu – mutta koska sitä tapahtuu jopa mun omassa lähipiirissä, on jo aika hälyttävää.

En muutenkaan ymmärtänyt, miksi pitäisi vaihtaa lähipiiri sen vuoksi, että jotkut heistä on joutuneet ryöstetyiksi kaupungilla? Ei ole uhrin vika, jos tulee ryöstetyksi. Todella ruma kommentti. Hylkäätkö sun omat kaverit aina jos heille tulee elämässä vastoinkäymisiä?

Vierailija
62/66 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta aikuisen ihmisen pitäisi itse osata selvittää kellonaika muilta kyselemättä. Lapset ja vanhukset ymmärrän. Ja sehän on ihan itsestäänselvyys, että pidetään puhelin toimintakunnossa. Pidä vaikka virtapankkia mukana. En minäkään jaksa jäädä jahkailemaan vieraiden ihmisten kanssa. Kaikki löytyy netistä nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmistä junantuomia, jotka ei itsekään pärjää ilman google mapsia, eikä haluta sitä turisteille paljastaa, koska on trendikästä olla stadilainen (tatin kunti ja friitu).

Vierailija
64/66 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan törmännyt tuollaiseen. Kaikkialla, missä olen neuvoa kysynyt, on neuvottu. Olen myös itse neuvonut turisteja Helsingissä.

Totta on. Tsadilaiset on happamia, töykeitä ja umpimielisiä. Joudun käymään usein,ja kylöä, sama kokemus. Ennen taksikuskit oli mukavua,taksouudistuksen jälkern ei.

Vierailija
65/66 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siinä samalla kun kaivat esille reittiohjetta niin sut on ryöstetty

Vierailija
66/66 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan törmännyt tuollaiseen. Kaikkialla, missä olen neuvoa kysynyt, on neuvottu. Olen myös itse neuvonut turisteja Helsingissä.

Totta on. Tsadilaiset on happamia, töykeitä ja umpimielisiä. Joudun käymään usein,ja kylöä, sama kokemus. Ennen taksikuskit oli mukavua,taksouudistuksen jälkern ei.

Kokeile olla vähemmän humalassa seuraavan kerran. Vois kirjottaminenkin sujua mallikkaammin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan