Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset kyllästyivät kuntosaleihin

Vierailija
25.04.2015 |

Hikiset ja pelkäksi bisnekseksi muuttuneet kuntosalit ovat hiljenemässä. Yhä useampi suomalainen haluaa raittiiseen ulkoilmaan ja tilaa ympärilleen. Siksi ulkoilu - ja varsinkin suunnistus - kasvattavat rajusti suosiotaan.

Ihmiset saivat tarpeekseen myös siitä, että vuosien saatossa kuntosaliurheilu muuttui rahastukseksi. Hintataso nousi järjettömäksi. Myös suhtautuminen ruokaan vääristyi alalla. Moni tukki kroppansa proteiinimyrkytyksellä.

Esimerkiksi suunnistusmaksu on muutama kymppi vuodessa ja sillä saa käydä maksutta kymmenissä iltarastitapahtumissa!

Ihan kiva kuulla. Varmasti alkaa taas ihmisten kunto nousta.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoilla kuntosaliketjuilla järjestään ryhmäliikunta samassa paketissa eli voi käydä tunneilla ja salilla. En ikinä maksaisi pelkästä salista niin paljoa. Olen ehkä poikkeava yksilö siinä, etten välitä ulkoliikunnasta minään vuoden aikana.

Vierailija
42/46 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 07:54"]

Hikiset ja pelkäksi bisnekseksi muuttuneet kuntosalit ovat hiljenemässä. Yhä useampi suomalainen haluaa raittiiseen ulkoilmaan ja tilaa ympärilleen. Siksi ulkoilu - ja varsinkin suunnistus - kasvattavat rajusti suosiotaan. Ihmiset saivat tarpeekseen myös siitä, että vuosien saatossa kuntosaliurheilu muuttui rahastukseksi. Hintataso nousi järjettömäksi. Myös suhtautuminen ruokaan vääristyi alalla. Moni tukki kroppansa proteiinimyrkytyksellä. Esimerkiksi suunnistusmaksu on muutama kymppi vuodessa ja sillä saa käydä maksutta kymmenissä iltarastitapahtumissa! Ihan kiva kuulla. Varmasti alkaa taas ihmisten kunto nousta.

[/quote]

Selitätkö termin proteiinimyrkytys? Tuleeko se siitä, että jättää höttöhiilarit vähemmälle ja syö enemmän proteiinipitoista ruokaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kyllästyminen tapahtuu joka vuosi pari kuukautta uudenvuodenlupausten jälkeen.

Vierailija
44/46 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin linkin tähän juttuun? Ellei ole ap:n omasta päästä keksitty? Mä en myöskään ole kyllästynyt eikä moni muukaan meidän salilla; voimanoston harrastaminen oman kehon painolla ei tosiaankaan onnistu. :)

Vierailija
45/46 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nuo kuntosalit sortuivat koronaepidemiaan. Aika huonolla pohjalla on laji, jos sitä ei voi harrastaa epidemiavuosina.

Suunnistus ja monet muut ulkons harrastettavat yksilölajit nostavat suosiotqqn vain lisää.

46/46 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vajaa kuukauden käymättä salilla kun ensin olin ulkomailla ja sitten Kaksi viikkoa karanteenissa ja heti kun palasin töihin, niin alaselkä kipeytyi. Että kyllä sen huomasi, kun ei päässyt treenaamaan lihaksia. Ei kävelylenkillä voi korvata lihaskuntotreeniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä