Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon arvattu ikäsi ja todellinen ikäsi on eronnut enimmillään?

Vierailija
24.04.2015 |

Eli paljon on enimmillään ollut ero todellisen ikäsi ja jonkun arvauksen välillä? Ja kumpaan suuntaan heitto on ollut?

Olen 28-vuotias ja iäkseni arvioidaan useimmiten 25 vuotta. Alan pikkuhiljaa olla nuorekkaaseen ulkomuotooni tyytyväinen, pitkään asia kuitenkin ärsytti. Ja nainen olen :)

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ikää on ilmeisesti aika vaikea arvioida. Ne jotka tuntee minut tai ovat tutustuneet minuun, usein arvioivat minut vanhemmaksi kuin olenkaan. Esim 16-vuotiaana arveltiin yli 18-vuotiaaksi ja parikymppisenä myös muutaman vuoden vanhemmaksi vähintään, ehkä max 5v? En tiedä. Mutta monet on kovasti yllättyneet kun olen kertonut miten nuori oikeasti olen. Mieheni on minua 5v vanhempi ja monet hänen ystävistään ja sisaruksistaan ovat olettaneet että ollaan saman ikäisiä suunnilleen. Toisaalta 22-vuotiaana kävin ostamassa miehelleni tupakkaa lähikaupasta ja myyjä haukkui minut babyfaceksi, parikin myyjää on olettanut että olisin alle 18 ja ilmeestä näkyy epäusko kun kaivelen paperit esiin. Ehkä siis olen naamasta kovin nuoren näköinen ja olemukseltani sitten vanhemman oloinen? Mutta tuon suurempaa heittoa ei kukaan ole ainakaan myöntänyt :) -N24

Vierailija
2/70 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 12:15"]Mun ikää on ilmeisesti aika vaikea arvioida. Ne jotka tuntee minut tai ovat tutustuneet minuun, usein arvioivat minut vanhemmaksi kuin olenkaan. Esim 16-vuotiaana arveltiin yli 18-vuotiaaksi ja parikymppisenä myös muutaman vuoden vanhemmaksi vähintään, ehkä max 5v? En tiedä. Mutta monet on kovasti yllättyneet kun olen kertonut miten nuori oikeasti olen. Mieheni on minua 5v vanhempi ja monet hänen ystävistään ja sisaruksistaan ovat olettaneet että ollaan saman ikäisiä suunnilleen. Toisaalta 22-vuotiaana kävin ostamassa miehelleni tupakkaa lähikaupasta ja myyjä haukkui minut babyfaceksi, parikin myyjää on olettanut että olisin alle 18 ja ilmeestä näkyy epäusko kun kaivelen paperit esiin. Ehkä siis olen naamasta kovin nuoren näköinen ja olemukseltani sitten vanhemman oloinen? Mutta tuon suurempaa heittoa ei kukaan ole ainakaan myöntänyt :) -N24
[/quote]

Niin on mua luultu isäni tyttöystäväksi, olin 18v ja isäni oli 45v. Mutta toisaalta en usko että luulivat minua silti kovin vanhaksi.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 20 ja äitini 45, baarissa meitä luultiin sisaruksiksi :D eli minua vanhemmaksi ja äitiä nuoremmaksi, tarkkaa ikää en kyllä osaa sanoa.

Vierailija
4/70 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

32- vuotiaana eräs uuden miesystäväni sukulainen luuli mua 17- vuotiaaksi.

Tupakkaa ja olutta ostaessa henkkarit kysyttiin 33- vuotiaaksi asti.

Vierailija
5/70 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä luullaanko minua vanhaksi vai tätiäni nuoreksi, mutta jo useamman kerran häntä on luultu minun pikkusiskoksi.. :D itse olen 22 ja täti 45

Vierailija
6/70 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaana pääsin baariin sisään, ei kysytty papereita mutta samanikäinen kaveri käännytettiin portilla kun yritettiin sisään. Eli ehkä pari vuotta vanhemmaksi luuli. 19- vuotiaana olin 1-vuotiaan äiti ja puistotuttavan kanssa päivittäin rupateltu viimeiset 6kk ja hän, 35v oli luullut minua hieman vajaa 30-vuotiaaksi. Oli ällikällä lyöty kun kerroin lähestyvistä 20v syntymäpäivistä. Tuolloin siis n10v vanhemmaksi luuli kuten monet muutkin puistotutut. Olin ensin vähän harmissani mutta sanoivat että olen niin kypsän oloinen. 27-vuotiaana olin opiskelijana työharjoittelussa ja siellä yksi luuli minua peruskoululaiseksi tet harjoittelijsksi. Kahvipöydässä tuli kohinaa kun kerroin että olenkin jo 27 ja esikoinen on koululainen. Tuossa ikä -10v ja harmitti koska ajattelin että olen käyttäytynyt niin epäkypsästi.

Vierailija
7/70 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh sain 17v ostettua viinaa Alkosta ilman papereiden kysymistä, eli olisiko se joku 30v :D

Vierailija
8/70 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin 39-vuotiaana, että odotahan kun täytät 30..

Vierailija
9/70 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kaupassa ostin miehelle hänen toiveestaan pari energiajuomaa, että saa illalla tehtyä jotain drinkkejään ja mulle ei meinattu myydä sitä. Ihan hyvä ettei niitä myydä nuorille, mutta olen 25. Piti näyttää henkkarit, että sain ostettua ne.

Vierailija
10/70 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 17 vuotta nuoremmaksi, kun olin 32-vuotias.

Vierailija
11/70 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotiaana uusi työkaveri luuli minua 25-vuotiaaksi. Aina kaikki arvelee, että oon ainakin 5 vuotta vanhempi.

Vierailija
12/70 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on aina näyttänyt 40v ikäiseltä,baariin pääsi jo 16v ikäisenä,ikinä ei ole kysytty papereita ja viime vuonna täytti 40v (mies)

Vierailija
13/70 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luullaan poikkeuksetta huomattavasti nuoremmaksi, mutta huippu oli kun luultiin 8-vuotiaani siskoksi. Olin 38v. Se oli jo melko hämmentävää. 34 kun olin luultiin yleisesti parikymppiseksi. Muutama vuosi lisää niin vähän alle kolmikymppiseksi, joten rupsahdus oli nopeaa. Ainut ikääntymisen merkki on minulla nenänpielestä suupieliin kulkevat juonteet jotka ilmestyivät yhtäkkiä ja lisäsivät ulkonäköön kerralla useita vuosia. 

Vierailija
14/70 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten, lähes 42 vuotiaana, kysyttiin papereita ostaessani siideriä marketista. Uskokaa tai älkää, mutta en osannut ottaa sitä kohteliaisuutena.

Vierailija
15/70 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

35-vuotiaana Ärrän täti tarjosi lasten bussilippua, kun latasin bussikorttia. :)

Vierailija
16/70 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 28v ja mua luullaan yleensä 15-16-vuotiaaksi. En ole tyytyväinen nuorekkaaseen ulkomuotooni. Jos puen "aikuismaiset" vaatteet näytän vain siltä kuin olisin menossa äitini vaatteissa naamiaisiin.

Vierailija
17/70 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-vuotta. Tai toisaalta lasketaanko sitä että jo kaupassa pitäisi kysyä alkoholia ostettaessa henkkarit kaikilta jotkä näyttävät alle 30-vuotiailta. Siinä tapauksessa jos kerran myyjät arvioivat iäkseni yli 30v (koska multa ei siis i.k.i.n.ä kysytä papereita), ero on oikeaan ikääni yli 10 vuotta. Olen 21v nyt mutta papereita ei ole kyselty enää 19v älkeen.

Vierailija
18/70 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-vuotiaana kun joku kysyi ikääni, oli ihan ihmeissään ja sanoi että luuli kolmekymppiseksi.. Loukkaannuin.

Vierailija
19/70 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään juuri töissä luultiin n20 ja risat. Oon 38 vuotta.

Viime viikolla yksi pienen lapsen isä, ehkä mua nuorempi sanoi mua lapselleen tytöksi, ei tädiksi, se oli kummallista, koska mä sanon aikuisen kokoisia pojankloppejakin omille lapsilleni sediksi, koska he on lasteni silmissä aikuisia.

Vierailija
20/70 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 26 ja yleensä arvioidaan muutaman vuoden nuoremmaksi, mihin oon kyllä erittäin tyytyväinen. Parempi näin päin, kuin jos arvioitaisiin vanhemmaksi. Oli kyllä liikaa, kun yhdet 22-vuotiaat likat päivittelivät, etteivät millään olisi arvanneet minua heitä vanhemmaksi ja kehuivat hyvin säilyneeksi. Miettivät vielä, että miltäköhän itse näyttävät tämän ikäisenä. Ei kai mun sentään niin rupsahtaneelta pitäisikään vielä näyttää....