Paljon arvattu ikäsi ja todellinen ikäsi on eronnut enimmillään?
Eli paljon on enimmillään ollut ero todellisen ikäsi ja jonkun arvauksen välillä? Ja kumpaan suuntaan heitto on ollut?
Olen 28-vuotias ja iäkseni arvioidaan useimmiten 25 vuotta. Alan pikkuhiljaa olla nuorekkaaseen ulkomuotooni tyytyväinen, pitkään asia kuitenkin ärsytti. Ja nainen olen :)
Kommentit (70)
Teininä luultiin yleensä muutamaa vuotta vanhemmaksi. Ja aikuisena luultu aina nuoremmaksi pahimmilla -20v muutaman kerran -n.13v. yleensä -5-10v.
Osansa voi olla siinä etten meikkkaa ollenkaan.
Olen 21-vuotias, mutta monesti mua luullaan 16-17 vuotiaaksi. Sinällään ei paha heitto, ja onneksi nuorempaan suuntaan, mutta ei se aina kivalta tunnu kun joskus sitä haluais näyttää naiselliselta ja seksikkäältä ja silti joku tulee ja pamauttaa "ootko täysikänen". Öhh, joo kyllä olen. :D
En osaa sanoa, mutta minua on luultu sekä isäni (38 vuotta vanhempi) että poikani (19 vuotta nuorempi) tyttöystäväksi, yääk!
Useimmiten ikäni arvioidaan melko hyvin edes sinnepäin (tosin olen huomannut että jos olen oikein räjähtänyt, papereita ei kysytä koskaan, jos taas olen laittautunut ja haen kaupasta vaikka yhden siiderin, paperit kysytään lähes aina). Nyt kuitenkin yksi "mies" sanoi, että ulkonäköni perusteella oli arvellut minun olevan 18-20-vuotias, kun kerroin olevani 27. Tämä kyllä lämmitti sydäntä :D Toki jos juttujeni perusteella joku arvioisi 18-vuotiaaksi, en ehkä niin ilahtuisi.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 23:57"]Olen 36 ja tyttäreni on 14. Usein meitä luullaan siskoksiksi. Sama oli ennen minun ja äitini kanssa. Sitten viiskymppisenä äiti vaan yhtäkkiä rupsahti, sitä ootellessa!
[/quote]
Juuri noin se menee, valitettavasti. 50 jälkeen vanheneminen nopeutuu ja sitä rupsahtaa, huomattu on myös omalla kohdalla.
Mies heittomerkeissä siksi, että hän oli itse 20-vuotias.
Heh, täällä on taas av:n tyypilliseen tapaan eksyneet kaikki huippunuoren näköiset...
Oletko joskus miettinyt, että et välttämättä ole fressin näköinen, vaan käyttäydyt kuin teini? Itse ainakin helposti luulen nuoria aikuisia alaikäisiksi, heidän mekastavan ja törkyisen käyttäytymisen vuoksi. Toisaalta taas helposti kuvittelee vanhemmaksi sellaisia, jotka käyttäytyävt kypsästi esim. työelämässä.
12-13 vuotta. Eli 41-vuotiaana on luultu 3-kymppiseks tai hivenen alle kolmekymppiseksi. Ihan normaalia on, ettei mua tajuta 4-kymppiseksi. Ja siis nämä tilanteet EIVÄT ole kaupan kanssalla :)
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 11:44"]
Heh, täällä on taas av:n tyypilliseen tapaan eksyneet kaikki huippunuoren näköiset...
Oletko joskus miettinyt, että et välttämättä ole fressin näköinen, vaan käyttäydyt kuin teini? Itse ainakin helposti luulen nuoria aikuisia alaikäisiksi, heidän mekastavan ja törkyisen käyttäytymisen vuoksi. Toisaalta taas helposti kuvittelee vanhemmaksi sellaisia, jotka käyttäytyävt kypsästi esim. työelämässä.
[/quote]
Kyllä pukeutuminenkin vaikuttaa ja muu tyyli. Itse olen apteekin tiskisllä töissä ja näen siis ihmisten iät. Siinä ei kukaan taatusti käyttäydy mekastavasti tai törkyisesti ja silti niin vain toiset ovat miinus 10 vuotta oman ikäisensä näköisiä. Eilen viimeksi ilahduin, kun eräs -72 vm nainen näytti oikeasti aivan 30-vuotiaalta, ja olisi voinut mennä mulle vaikka 27-vuotiaasta, kun on siis oikeasti 42v. Itsekin siis oon -72 jota luullaan monesti nuoremmaksi ja näenhän mä sen nyt itsekin peilistä.
38v ja konnari tarjosi eilen lastenlippua :)