Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korjautuuko kiillevauriot hampaissa?

Vierailija
15.05.2015 |

Huomasin että etummaisiin ylähampaisiin tullut kiillevaurioita. Onko mitäön tehtävissä? Ovat rumannäköiset. Nyt loppu hiilihapollisten juomien juominen

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/15 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto, näin mä vähän ymmärsinkin. :( mitään ei siis tehtävissä?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoret voit laittaa.

Vierailija
4/15 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko imettämisellä muuten jotain vaikutusta hampaisiin? Kun nyt vasta huomasin enkä ole laiminlyönyt hampaiden hoitoa tai edes viikottain hiilihapollisia juomia nauttinut.

Ap

Vierailija
5/15 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh holy fucking cow, elämme Suomessa vuotta 2015 ja joku kysyy, että uudistuvatko ihmisen hampaat??? Juu EIVÄT uudistu. Voit muotoiluttaa leegojasi paikka-aineella tai laitattaa kuoret aka laminaatit.

t. Hammasoperaatioon menossa

Vierailija
6/15 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:12"]Oh holy fucking cow, elämme Suomessa vuotta 2015 ja joku kysyy, että uudistuvatko ihmisen hampaat??? Juu EIVÄT uudistu. Voit muotoiluttaa leegojasi paikka-aineella tai laitattaa kuoret aka laminaatit.

[/quote]

No johan oot äkänen :D sori jos sunki hampaat on rumat, syytön minä siihen olen

Ap

Vierailija
7/15 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just luin uutisen että hampaiden reiät voivat korjautua ilman poraamista. Vaatii vaan oikeat hampaiden hoitotuotteet (ei ainakaan valkaisevia tahnoja) ja huolellisen hoidon. Miksei siis kiillevauriotkin?

Vierailija
8/15 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:16"]Mä just luin uutisen että hampaiden reiät voivat korjautua ilman poraamista. Vaatii vaan oikeat hampaiden hoitotuotteet (ei ainakaan valkaisevia tahnoja) ja huolellisen hoidon. Miksei siis kiillevauriotkin?
[/quote]

No eihän tämän periaatteessa mahdottomuus pitäisikään olla, korjaahan luusto muutenkin itseään.

Ap

Vierailija
9/15 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilihappo ei turmele hampaita, mutta juomien sokeri ja muut hapot, esimerkiksi sitruunahappo, turmelevat.

Jatkuvasti näkyy uutisartikkeleita, joissa kerrotaan pienten reikien korjautuvan itsestään, jos hampaista pitää hyvää huolta. Kiillevauriot ja hampaat ovat kuitenkin niin yksilöllisiä, että vain hammaslääkäri osaa antaa sinulle oikean vastauksen.

Vierailija
10/15 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten pahat kiillevauriot sull on. Elmex-hammastahna remineralisoi kiillettä. Muista myös xylitol-tuottteet. Itse ottaisin myös fluoritablettikuurin. Jos mietityttää, niin käy hammaslääkärissä. Kiillettä voidaan vahvistaa.

Vierailija
11/15 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta yksityiseltä hammaslääkäriasemalta tooth mousse - niminen tahna. Apteekissa eivät myy tätä mutta Helsingissä esim Hakaniemen Oralissa on. Maksaa lähemmäs 30€ tuubi. Hierot etuhampaisiin aamuin ja illoin ja jätät kerroksen siihen, ei huuhdella pois. Nykytiedon mukaan ainoa tuote jolla voi olla tehoa kiillevaurioihin. Auttaa myös värivirheisiin.ei maitoallergikoille.

T. Hml

Vierailija
12/15 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:13"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:12"]Oh holy fucking cow, elämme Suomessa vuotta 2015 ja joku kysyy, että uudistuvatko ihmisen hampaat??? Juu EIVÄT uudistu. Voit muotoiluttaa leegojasi paikka-aineella tai laitattaa kuoret aka laminaatit.

[/quote]

No johan oot äkänen :D sori jos sunki hampaat on rumat, syytön minä siihen olen

Ap
[/quote]

Kaksi hammasta ovat rumanlaisia, mutta onneksi ne ovat olleet puhkeamisestaan saakka hieman omintakeiset, niin en voi syyttää hoitamattomuutta !

Vierailija
13/15 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 08:16"]Mä just luin uutisen että hampaiden reiät voivat korjautua ilman poraamista. Vaatii vaan oikeat hampaiden hoitotuotteet (ei ainakaan valkaisevia tahnoja) ja huolellisen hoidon. Miksei siis kiillevauriotkin?
[/quote]

No kivikaudellakin on tiedetty, että reiän alku voi pysähtyä ksylitolilla ja huolellisella harjaamisella, se ei ole myytti eikä salaisuus. Mutta kiillevaurio on _jo tapahtunut_, ding dong? Reikä suurenee pikku hiljaa. Sen suurentumisen voit pysäyttää, mutta itse reiän alkua se ei poista koskaan.

Vierailija
14/15 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei korjaudu mutta niihin tottuu. Itselläni on noita synnynnäisenä, jonkinlaisia kiilteen kehityshäiriöitä. Tämän vuoksi hampaani ovat ruskeiden pilkkujen ja raitojen peittämät. Lapsena ja nuorena kun niistä kiusattiin, ne haittasi olevinaan kovasti. Nyt aikuisena ei yhtään.

Vierailija
15/15 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kuunnelko epätieteellistä hammaslääketiedettä. Hampaan salaisuus löytyy hampaan ytimessä. Siellä se hampaan uudistava osa löytyy. Ja sekin on mikrobien hyökkäyksen kohteena joka sekunti, samoinkuin huokoinen hammasluu sen ympärillä, jossa yllätys, yllätys, löytyy kanavia jotka menevät hampaan uloimpaan osaan. Nämä voivat täyttyä bakteerien biofilmeillä, jolloin hampaan uudistamiskyky huonontuu, ja lopulta hammas kalsifikoituu kokonaan, eli on solidi. Hampaan uudistamiskyky on silloin nollan luokkaa. Tätä tapahtuu vanhemmille hampaille, jos ei tilanteeseen puututa. Hammaslangan ja hammastahnan käyttäminen on TÄYSIN RIITTÄMÄTÖNTÄ! Esim. 35% vetyperoksidi on riittävää, ja imeytyy hyvin hampaaseen, sekä tuhoaa biofilmit matkalla. Pitäiskö tehdä mainos tästä, missä joku bimbo heiluttelee sitä vetyperoksidipulloa käsissään, ja väläyttelee hohtavan valkoisia hampaitaan, ennenkuin menee perille teidän pikkuruisiin aivoihinne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän