Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo pudotti pommin

Vierailija
04.01.2022 |

Isälläni on useampi veli ja sisko. Näistä yksi on tiettävästi syntynyt toiselle miehelle, se ei ole ollut enää aikoihin salaisuus. Nyt mummo on jo melkein 90-vuotias ja kertoi, että toinenkin lapsista on toisen miehen, eikä vain yksi.

Mummo on ollut huonossa kunnossa, joten en halua
valtavaa myllerrystä, jonka tämä tieto levitessään aiheuttaisi. Hän ei välttämättä kestäisi sitä.

Mutta, entäpä henkilö, jota asia koskettaa- Eli aikuinen yli 50 vuotias ihminen, joka ei tiedä biologista isäänsä. Onko parempi, ettei saa tietääkään? Vai että saa tietää, mutta milloin?

Mitä itse tekisit vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen ehkä hölmösti, mutta minusta on täysin tarpeetonta kertoa tuollaista. Eihän sitä miestä edes välttämättä ole mahdollista löytää, joten mikä hyöty siitä loppujen lopuksi olisi. Jotenkin en osaa arvostaa totuutta pelkän totuuden takia, jos siitä valheesta ei ole koskaan ollut mitään haittaa kenellekään. 

Ajattelet todella hölmösti indeed. Jokainen sarjapettäjä ajattelee, että jos asia ei koskaan tule selville, niin siitä ei ole mitään haittaa. Jokainen patologinen valehtelija ajattelee näin.

Vierailija
42/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttäviä vastauksia osalla täällä, ei ihme, että suvut on täynnä salaisuuksia. Itse pidän totuutta täysin ehdottomana arvona.

Ilmeisesti olet sitten tunne-elämältäsi rikki, täysi psykopaatti.

Koeta miettiä kertomisen seurauksia.

Minä suhtaudun asiaan kuin rippipappi: minkä kuoleva ihminen on minulle oloaan keventääkseen kertonut, sitä minä en ole oikeutettu kenellekään kertomaan, ellei ole kyse murhan tunnustamisesta.

Mistä edes tietäisin, onko asia kerrottu järjissään vai jotain sairauden tai lääkityksen aiheuttamaa harhaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi hankalaa prinnön suhteen myös

Täh? No mitä hankalaa tuossa on? Kaikki kuitenkin ovat mummon rintaperillisiä

Lisäksi isänkin suhteen perintö menee ihan virallisissa papereissa olevien tietojen ja tunnustetun isyyden (tai avioliiton kautta automaattisesti tulevan) mukaan eikä huhupuheiden.

Mutta jos on syytä uskoa, ettei aikanaan tunnustettu isyys tai aviomiehen isyys pidäkään paikkaansa, kyllä senkin voi kumota.

Vierailija
44/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on moraalitrolli tyyppiä "tiedän salaisuuden, jonka todenperäisyydestä ei ole mitään varmuutta, mutta jonka haluan kertoa kaikille koska viis piittaan aiheuttamastani kärsimyksestä".

Tämän teeman muunnelmia ovat mm. "Tiedän kaverini pettäneen puolusoaan. Kerronko puolisolle?"

Ja

"Jos ystävänne kertoo teille asian luottamuksellisesti, niin saako sen kertoa puolisolle/ kummin kaimalle/ Seiskalle?"

Juu ja mites sit ois toi oma luetun ymmärrys ku seki viel pelaisi juuu

Vierailija
45/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummo on ilmeisesti jo leski. Jos mummon miehen biologiset lapset jostain syystä haluaisivat olla v-maisia näille "puoliveljilleen" ja vaatia näiden osuutta mahdollisesta perinnöstä itselleen, olisikohan se mahdollista?

Kenen perinnöstä? He ovat joka tapauksessa äitinsä poikia ja ilmeisesti syntymätodistuksessa myös yhteisen isänsä poikia. Ja kuten tuolla aiemmin sanoin, postuumia isäehdokasta ei kaiveta haudastaan tämän takia, sillä juridinen isä on se, joka on sukuselvityksessä isäksi merkitty ja jonka ovat jo perineet.

Poikkeus: Belgian kuningas 👍🏻😂

Vierailija
46/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole provo. Ei ole kertonut muille. Olen jälkeläisistä läheisin.

Ap

Viimeistään perunkirjotuksissa tuo selviää kun ihminen kuolee ja periliset etsitään kaikki vaikka ei perittävää olisi!Eli esille tulle ne lapset joita suku isät äidit salaneet.Kun heistä aika jättää!

Jos lapset ovat syntyneet ap.mummon ja isoisän avioliiton voimassa ollessa, mummon aviomies on lapsen isä, ja lapsi myös rintaperillinen, oli biologinen isä kuka tahansa.

Tilanne on toinen, jos lapsi on syntynyt avuoliiton ulkopuolella, silloin on vaikutusta perunkirjaan.

Vierailija
47/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on moraalitrolli tyyppiä "tiedän salaisuuden, jonka todenperäisyydestä ei ole mitään varmuutta, mutta jonka haluan kertoa kaikille koska viis piittaan aiheuttamastani kärsimyksestä".

Tämän teeman muunnelmia ovat mm. "Tiedän kaverini pettäneen puolusoaan. Kerronko puolisolle?"

Ja

"Jos ystävänne kertoo teille asian luottamuksellisesti, niin saako sen kertoa puolisolle/ kummin kaimalle/ Seiskalle?"

Juu ja mites sit ois toi oma luetun ymmärrys ku seki viel pelaisi juuu

Harjoittele sitä, ole hyvä.

Vierailija
48/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi isänkin suhteen perintö menee ihan virallisissa papereissa olevien tietojen ja tunnustetun isyyden (tai avioliiton kautta automaattisesti tulevan) mukaan eikä huhupuheiden.

Mutta jos on syytä uskoa, ettei aikanaan tunnustettu isyys tai aviomiehen isyys pidäkään paikkaansa, kyllä senkin voi kumota.

Vain jos isät itse sitä vaativat. Sitä varten pitäisi olla elossa.

Vierailija
49/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisten juttuja ei kannata uskoa.

Mummini on 91v ja on väittänyt jo vuosia minun miestäni aviomiehekseen, kun hän jo kauan sitten (mielikuvituksissaan) eronnut ukistani. Minä olen sitten se toinen nainen.

Aina ei tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa.

Jos haluat tietää totuuden, kannattaa jutella hoitavan lääkärin kanssa ja kuinka paljon mummisi aivoissa on jo harmaata aluetta, joka tekee kepposia. Tuon ikäisen jutut ovat kuin pari vuotiaan.

Vierailija
50/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kertois. Miehellä on vanhemmat, se riittää.

Hänellä on oikeus tietää. Adoptiolapsillakin on nykyaikana oikeutensa. Perintöön on myös oikeus ja tietenkin sukulaisiinsa, eli ainakin saa tietää miten hänet otetaan isänsä suvun puolesta vastaan. 

Kukaan ei ole oikeutettu päättämään tällaisesta, eli pimittämään tietoa jonkun syntyperästä.

Miksi joku noin vain saisi määritellä jonkun toisen elämänkulun? -ei ap

Vierailija
51/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sillä aikuisella lapsella oikeus tietää isänsä!!!

Vierailija
52/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi yhtään isänsä näköinen tai luonteinen? Onko hän erilainen verrattuna muihin sisaruksiin?

Vierailija
53/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsi yhtään isänsä näköinen tai luonteinen? Onko hän erilainen verrattuna muihin sisaruksiin?

Tarkennuksena, että lapsella tarkoitan tässä sukulaissuhdetta, en ikää

Vierailija
54/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekästä salata lapsen alkuperä ja riistää oikeus biologisiin vanhempiin

Vierailija
55/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäisten juttuja ei kannata uskoa.

Mummini on 91v ja on väittänyt jo vuosia minun miestäni aviomiehekseen, kun hän jo kauan sitten (mielikuvituksissaan) eronnut ukistani. Minä olen sitten se toinen nainen.

Aina ei tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa.

Jos haluat tietää totuuden, kannattaa jutella hoitavan lääkärin kanssa ja kuinka paljon mummisi aivoissa on jo harmaata aluetta, joka tekee kepposia. Tuon ikäisen jutut ovat kuin pari vuotiaan.

"Mummo on ollut huonossa kunnossa" ei todellakaan tarkoita sitä, että ois joku dementikko.

Tuon ikäiset juuri muistavat nuo vanhat asiat todella hyvin. Ja kaipa se nyt omien lastensa isät tietää.

Ja perintöjä voi olla vaikka jakamattomat metsät jossain jne.

Vierailija
56/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummosi ei halunnut kuolla salaisuuden kanssa, kun kertoi sinulle. Eli sinun pitää kantaa vastuusi ja hoitaa tilanne niin että mummosi ja tämä ”lapsi” pääsevät juttelemaan kahdestaan. Jos ei onnistu, sinun pitää kertoa henkilölle itse. Mieti nyt, sinä tiedät sukulaisesi eri isästä, mutta henkilö ei itse.

Vierailija
57/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei mun mummo ei kummankaan puolelta 😁, ovat olleet haudassa kymmeniä vuosia olisivat yli 100- vuotiaita Hah hah .

Vierailija
58/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tositapauksen lähipiiristä, kun eräs mummo kutsui oikeasti kuolinvuoteelleen tyttönsä ja kertoi tälle, että tytön isä on isänä pitämänsä veli.

Siitä oli ollut juoruja tai jotain heittoja vuosien varrella, mutta ei selvyyttä. Kuulema helpotti tytärtä ja isänä pitämänsä oli tiennyt asiasta aina, mutta ei ollut kumpikaan kertonut suoraan.

Vanhus kuoli sitten muutaman viikon jälkeen, mutta kuvaavaa oli, että tytär joutui ajamaan satoja kilometrejä äitinsä luo kuulemaan asia, koska äitinsä niin vaati.

Vierailija
59/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai sillä aikuisella lapsella oikeus tietää isänsä!!!

Millä tavoin ap:n saama "tieto" siinä auttaisi. Mummo on iäkäs ja höperö, todennäköisesti "isäehdokas" myös, jos ei ole sitten kuopattu jo.

Vierailija
60/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan